Sunday 14 April 2013

TGNA MENGALAMI KEKEJANGI KAKI SEMASA BERUCAP DI BATU PAHAT, JOHOR PETANG TADI....SYUKUR ALHAMDULILLAH KEADAANNYA TIDAK MEMBIMBANGKAN!!!



Ketika TGNA sedang berucap didepan ribuan hadirin di suatu Ceramah di Batu Pahat, Johor, petang tadi, tetiba beliau mendapat kekejangan kaki kerana terlalu penat dan kurang berehat dan terpaksa dipapah.

Tidak benar sama sekali mengatakan TGNA pitam dan terjatuh...Keadaan TGNA syukur Alhamdulillah tidaklah membimbangkan... Doakan agar TGNA segera pulih seperti biasa agar dapat memimpin PAS menumbangkan UMNO/BN di PRU 13 ini.

Perkembangan berita akan menyusul dari masa kesemasa.

54 comments:

  1. semoga Allah mjaga kesihatan beliau...demi islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda suruh lepas jawatan MB.
      Berilah peluang kepada genarasi baru pula.
      Nik Ajis sebagai monitar dari semua penjuru.
      Ini lebih baik Nik Ajis bersara.

      Delete
    2. PAS TIDAK KETANDUSAN PEMIMPIN.
      BENAR...
      BIARLAH GENARASI BARU MENERAJUI KELANTAN.
      PEMBAHARUAN MAMPU DILAKUKAN OLEH GENARASI PELAPIS. INI MELAMBANGKAN PEMIKIRAN MUDA SESUAI DENGAN GENERASI MEREKA. GENERASI LAMA, LEBIH MOLEK BEREHAT DI RUMAH.

      Delete
  2. walaupun pas mendoakan kehancuran utk umno bn dan tok guru mendoakan ds najib pecah perut, org umno bn mendoakan kesejahteraan dan semoga tok guru mendpt petunjuk agar mengamalkan Islam sebenar. inilah akhlak ahli umno bn yg bersesuaian dgn ajaran Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU 100 peratus.
      umno NAMPAK BUSUK DIMULUT.
      HAKIKATNYA MEREKALAH YANG BANYAK MENGANGKAT MARTABAT ISLAM DI MATA DUNIA.

      YANG KITA SAYANG DAP dan PKR.
      MEREKA BANYAK MENYUSAHKAN KITA.
      YANG KITA BENCI, MEREKALAH YANG BANYAK BERJASA KEPADA RAKYAT

      Delete
  3. diharap tok guru dpt berundur utk mengutamakan bekalan diakhirat. berhentilah mengejar kuasa dunia krn dunia ini hanya sementara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep calm n shut the f**k off

      Delete
    2. tengku, orang nak komen secara matang. kalau ko nak mencarut, pegilah dengar ceramah pkr. kitaorang dekat sini tak suka orang yang kuat mencarut macam ko ni

      Delete
    3. CERAMAH PKR PENUH DENGAN FITNAH.
      ADAKAH PAS INGIN MELAYAN MEREKA YANG JAUH DARI PERJUANGAN PAS YANG SEBENAR.

      PAS PERLU BERUBAH
      JIKA TIDAK RAKYAT AKAN BERUBAH SEPERTI DI KEDAH.
      WARNA HIJAU SUDAH JADI HITAM.

      Delete
    4. umno busuk macam taik babi. kuikuikui

      Delete
  4. Alhamdullilah baiknya akhlak ahli umNO... In-sya-Allah umNO akan tukar perlembagaan nya kepada perlembagaan Islam - hapuskan rasuah, kroni, nepotism, banyakkan kuliah agama, haramkan konsert, hentikan fitnah, ambil tindakan sewajarnya kepada pembikin dan pengedar vdo lucah. Siapa sangka berkat doa alim ulama' umNo telah jauh berubah dan telah mengamalkan Islam yang sebenar. Lepas ni tak ada lah baling telor, baling batu, tetak orang, warning-warning orang dan segala kejahatan kerana umNO telah berubah, telah insaf, telah sedar dan telah kembali kepangkal Islam yang sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kroni dan nepotism terlalu berleluasa dalam pr, dynasti nik, anwar, karpal, lim. alhamdulillah, ulama muda dan ustaz dalam umno diberi kebebasan mengadakan kuliah agama tanpa sekatan.harap fitnah tanpa asas dan bukti yang diamalkan pemimpin pr dapat dihentikan, seperti pertuduhan kes bunuh altantuya yang dinafikan sendiri oleh raja petra. politik lucah cuba dibendung, dengan penangkapan anggota amk bersama cd lucah cikgu pa. semoga konsert separuh bogel yang dibenarkan pr, seperti di bertam nite dapat dihentikan.

      Delete
    2. - Kalau kroni & nepotism dalam PR berleluasa kenapa tak tangkap semua orang tu? Pasal takde bukti kot...
      - Kuliah ulama UMNO ada tiap2 ari ke? Ke macam angin pus2 je? Kitorang nak hari2 kat surau & masjid2
      - Apa hal pulak diperlukan untuk Raja Petra menafikan hal ni. Dia involved ke dalam kes ni?
      - Takkanlah org PR je kena tangkap.... Mana yang lain2 from UMNO? Macam Papagomo tu... Kalau nak tangkap, tangkap semua baru adil.
      - Semua konsert lucah UMNO diluluskan oleh Najib. Ni lagi bagus. Masuk news and siap dancing2 lagi.

      Delete
  5. jangan berundur lagi tok guru. terlalu banyak permasalahan dalam pas yang perlu diperbetulkan terlebih dahulu. syiah semakin berleluasa. saya mahu bertanya, mahukah ahli pas sekelian nanti, sekiranya isteri, saudara atau anak perempuan kamu di mut'ah oleh pemimpin pas kerana fahaman syiah membenarkan perbuatan berkenaan? semoga tok guru dapat membersihkan pengaruh dan fahaman syiah daripada pas

    ReplyDelete
  6. semoga tok guru dapat mengembalikan perjuangan Islam sebagai dasar perjuangan pas. memperjuangkan kebajikan untuk kepentingan dunia tidak membawa kebaikan, kerana matlamat utama kita adalah kebahagian di akhirat

    ReplyDelete
  7. Jasa TGNA dalam perkembangan Islam dimalaysia tidak ternilai. Sudah tentu orang2 UMNO tak nampak. Kebanyakan mereka hanya melihat luaran contohnya UMNO banyak buat masjid. Setakat tu saja la. Nak tarik orang pi masjid langsung tak fikir. eloklah doakan agar parti UMNO ni hancur dan tak akan bangkit lg. Jgn risau pnyokong UMNO sbb yang hancur hanya parti dan pimpinan yang korup. Ahli UMNO elok pilih jalan lain dari trus dgan UMNO. Sayang sangat pasal apa? Kalau nak kata akhlak ahli UMNO baik sbb doakan buat TGNA, harus diingat TGNA adalah org yg sentiasa doakan kebaikan untuk seluruh umat Islam diMalaysia ni. Kebaikannya ialah dengan jatuhnya UMNO. Insyaallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketika tok guru mendoakan kehancuran umno, ulama luar negara terutamanya mekah, madinah dan palestin mendoakan kesejahteraan. ini kerana, malaysia di bawah kepimpinan umno sentiasa menjadi juara memperjuangkan permasalahan ummah. sewaktu anuwar mendesak masyarakat dunia menjaga keselamatan negara israel, dr mahathir mendesak masyarakat dunia membela nasib rakyat palestin. ketika mat sabu melawat syria dan menyatakan sokongan kepada kerajaan syiah, ds najib menggesa peperangan di syiah di hentikan dan kekejaman kepada umat Islam sunnah diberi pembelaan.

      Delete
    2. perjuangan tok guru hanyalah untuk menjatuhkan umno, namun perjuangannya untuk Islam boleh dipertikaikan. padahal, ulama luar negara jelas tidak sependapat dengan beliau. boleh mengambil contoh sewaktu ds najib ke mekah dan madinah bersama ust nasharuddin, ulama di sana secara terbuka memuji dan memberi sokongan kepada ds najib. dr zakir naik, seorang penceramah terkemuka dalam pembandingan agama, secara terbuka menyatakan dalam ceramahnya sewaktu melawat malaysia, sekiranya negara arab mempunyai pemimpin seperti dr mahathir, mungkin skrg ni Islam sudah menguasai ekonomi dunia. jadi, tok guru dan pas hanya megah di dlm dunianya sahaja, tapi tidak diiktiraf oleh ulama luar yang lain

      Delete
    3. umno busuk macam taik palt. kui kui kui.

      Delete
    4. ni la kelebihan umno ni.. ulama luar pn depa boleh outer...menyokong ,mmuji apa benda klu budak kecik tnya pasai bbrapa najis pn x tahu...pmimpin ke ..ulama ke...mungkin dr zakir naik x tau kot pasai activity fitnah d negara ni..klu dia tau hari pn malam dia nk puji...nk sokong..tambah bnyk korang outer..org tambah benci meluat2 le..

      Delete
  8. Dlm islam byk faham tidak dpt dipisahkan ...bkn shj PAS tp dlm UMNO...cuma dlm pas boleh dikawal krn ulama-ulama yg terdapat didlmnya....tp umno bagaimana...adakah najib @ muhidin mampu mengawalnya....dlm pas masih berusaha melaksanakan kebaikan & menjauhi kebatilan tp bagaimana umno ....tidak dpt dinafikan ada kebaikan ttp kebatilan sama ikut juga....agama kena ambil menyeluruh bukan separuh2.....politik & agama tak boleh dipisahkan.....Rasulullah berpolitik utk mentadbir madinah

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya, syiah bukannya permasalahan ibadah, tapi permasalahan asas akidah. syiah mengkafirkan isteri dan sahabat nabi, dan mengatakan al-quran tidak lengkap. pelacuran dibenarkan atas alasan mut'ah. ini ke ciri-ciri pas pada masa hadapan?

      Delete
    2. sorryah, ulama kini sudah mula menjauhi pas kerana tahalul siasi yang diamalkan bersama dap dan pkr lebih kepada satu proses melacurkan agama dan membahayakan akidah. ulama-ulama muda yang balik daripada luar negara menubuhkan sekretarian ulama muda umno. ulama pondok pula majoriti menolak pas kerana agenda pemurtadan dan pengkristianan umat Islam di malaysia menjadi antara agenda org kafir di dlm pr. ulama yang berada di dalam pas, sprt ust harun din dihina dan dimaki oleh ahli sendiri kerana mempertahankan hak sprt isu kalimah Allah. jelas, pas sekarang tertubuh untuk menjatuhkan umno, bukannya untuk memperjuangkan Islam

      Delete
    3. Sorryah... Ulama Muda UMNO boleh kira ngan jari, ulama Pondok sorang je pulak tu.... Cuba kita kira.... rasa2 lebih ramai ulamak dalam PAS ke dalam UMNO? Dalam UMNO rasanya lebih ramai kaki pukul kot?

      Delete
    4. umno busuk macam bangkai babi utan. kui kui kui.

      Delete
  9. Kes video lucah mirip pemimpin PAS bagaimana? Salahkan UMNO juga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas sepatutnya melalui majlis syura menyiasat perkara ini dengan terperinci, seperti yang disarankan oleh dato hassan ali. sekiranya cikgu pa terbukti berzina, hukuman mestilah dilakukan. sekiranya tidak, pembelaan mesti diutamakan. cara macam nilah baru betul.

      Delete
    2. Ya lah... Pasal orang UMNO je yg terror pasal lucah2 ni.

      Delete
    3. menyalahkan umno dalam kes skandal seks cikgu pa, tanpa bukti yang sahih adalah perbuatan yang keji. orang lain yang berzina, orang lain pulak yang kene. kalau mahu membersihkan nama cikgu pa, jom ramai-ramai kita desak siasatan terperinci dibuat. kalau tak salah, kenapa mesti takut?

      Delete
    4. Bukti sahih is coming up....Don't worry... Dah nak masuk court pun... Rasanya UMNO yang takut kot...

      Delete
    5. Bukti sahih is coming up....Don't worry... Dah nak masuk court pun... Rasanya UMNO yang takut kot...

      Delete
    6. bagus, inilah yang aku nak dengar. kita jangan setakat desak penyiasatan siapa yang edarkan cd lucah tu, tapi kita kene mendesak penyiasatan adakah betul cikgu pa yang berzina didalam vid tu. korang mesti tak nak pemimpin pas korang seorang penzina kan.. betul tak?

      Delete
  10. wahai ahli pas, kembalilah kamu kepada perjuangan asal untuk membangunkan Islam kerana Allah. kalo setakat nak membangukan kebajikan, niat kamu sudah terpesong. adakah kenikmatan kebajikan lebih tinggi daripada Islam? adalah matlamat negara kebajikan lebih utama daripada matlamat negara Islam? tepuk dada tanya iman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hanya pandai berkata2, apa sumbangan yg telah anda lakukan.. Kalau hebat sgt tampil lah ke hadapan, jdlah pemimpin islam yg sejati..

      Delete
  11. ahli pas sekelian, adakah matlamat negara Islam kini sudah dilupakan? ingatlah pesanan arwah ust fadhil noor dulu, kita berjuang demi Islam. kalo kamu nak berjuang demi kebajikan, lebih baik kamu keluar pas dan masuk jabatan kebajikan masyarakat. ataupun keluar pas dan masuk dap, lebih mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti apa sekarang ni yg memperjuangkan cara hidup islam.. Jgn setakat dapat gelaran negara islam dr luar tp cara hidup , konsert sana sini, maksiat sana sini, kalau pemimpin pun dah jauhkan diri dgn masjid, mcm mana nak jd contoh pada masyarakat.. Kalau saudara ada cadangan parti ape skrg yg lebih baik dr PAS utk kita sokong? Bandingkan cara hidup pemimpin kedua2 parti ni? Siapa yg terbaik dikalangan yg baik ..

      Delete
  12. aku betul-betul berharap, di waktu penghujung usia tok guru, beliau dapat membersihkan kecelaruan identiti pas yang semakin parah. pas memperjuangkan kebajikan atau Islam? asas akidah pas ialah sunnah atau syiah? aku jugak harap tok guru dapat mengembalikan kekuatan pas yang ditakuti, iaitu Islam. aku masih ingat lagi zaman arwah ustaz fadhil, kalau ada isu Islam, pas lah yang menjadi juara. tapi kini, pas lebih mementingkan rakan politik dap dan pkr daripada permasalahan ummah. wahai tok guru, tolonglah pas yang kini sesat

    ReplyDelete
  13. Kes video lucah salah org yg menyebarkannya. Yg mmpercayainya. Dan kerajaan yg membisu dan mmbiarkan masyarakat berkata-kata dgan perkara yg menimbulkan fitnah. lagi satu, bab ulamak kata dr mahathir bgus tu dari segi apa? ekonomi. PAS tak pimpin malaysia lg, kalau dah pimpin nnti tengoklah siapa nak puji. Sekarang ni saudara2 yg dok pertahan UMNO mmg tak nampak. smua media UMNO takkan nak tayang. smua buruk belaka tntang PAS dan PR. tunggu nnt pimpinan PR kluar tv plak ok.. Jangan marah.. Untuk UMNO tetap kita bagi pluang menjawab. jgan marah klau tokoh2 UMNO seperti Mahathir hanya jadi watak pmbangkang yg tk dpt nak ptahkan hujah PR. pnggil dr zakir naik jd moderator ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes video lucah salah orang yang menyebarkannya, orang yang mempercayainya dan kerajaan yang membisu. emm... orang yang berzina dalam video tu tak salah ke? kalo takde penzina, takdelah video lucah tu... amacam, setuju?

      Delete
    2. minat betul macai2 umnobn ni dgn cerita vodeo seks!!!!!

      Delete
  14. Tulah kami pasang bendera PAS hitam putih di Kedah kerana tidak setuju dengan perjuangan PAS sejak akhir-akhir niii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas gagal mendengar suara ahli akar umbi yang dahagakan Islam. pemimpin pas secara berterus-terusan memekakkan pendengaran mereka. ahli akar umbi merindukan Islam, bukannya wifi percuma!

      Delete
    2. di pendang, pemimpin syiah pas menyatakan akan bertanding! diharap ahli-ahli pas menolak beliau. cintailah akidah kamu dan jauhilah akidah syiah. syiah hanya menyesatkan dan meruntuhkan keimanan.

      Delete
    3. umno taik palat rosmoh mak semah. kui kui kui.

      Delete
    4. dulu org fitnah mat sabu dgn kominis hnya kerna menganggap mat indra pejuang bukit kepung..setiap mlm spin kt tv/suratkhabar kta mat sabu ni pengkhianat bngsa la mnyokong kominis la..slepas mt sabu menang kes saman fitnah..perkara kominis ni stop bgitu je ..la ni lak depa kata mat sabu sbagai mengamal syiah..sya pn x tau sumber mana yg depa pakai,, depa boleh menuduh mat sabu sbagai syiah..sya pn lama dh x menonton tv jdi sya x tau isu ni depa spin ke x...pada sya mat sabu ni masih relevan lg tuk mmbongkar dn mendedah perkara2 penting yg dsembunyikn dri pengetahuan rakyat...

      Delete
    5. Dengar kata.
      Mat Sabu hendak bertanding di Pendang, Kedah.
      Di pendang memang markas Syiah. Semua orang Kedah sudah tahu

      Delete
  15. Orang yg berzina mmg smua jelas salah. takkan tngok saja video trus percaya? trus menghukum? Nak mendahului Allah s.w.t ka? ikut la undang2 syariah.. tak perlu ditayang secara umum. lagi merebak dosa fitnah seandainya video tu adalah palsu. berpalinglah dari trus mmbicarakan isu ni kalau takut terjebak dgan fitnah. lbih baik berdoa semoga tuhan mletakkan kita brasama mreka yg mukmin. utamakan Allah untuk mndpat ptunjuk. pilihlah untuk jauh dari smua ni. itulah jalan paling selamat. Klau tak disana nnt menyesal yg tak sudah mnanti kita.Allah akan tunjukkan kebenaran, sama2 kita brdoa. bukan berdoa dan nak Allah tunaikan sperti yang kita inginkan. doa dan berserah sepenuhnya atas kekuasaan Allah.

    ReplyDelete
  16. umno taik. umno bangkai. umno babi. umno setan hantu sial celaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG PAS BAHASANYA SOPAN.
      INI PASTI ORANG PKR ATAU DAP

      Delete
  17. orang umno lagi perangai sopan.siap berparang kerana taksub dgn umno.maklum, ezeki umno yg bagi...ini kali le...

    ReplyDelete
  18. salam...
    kami rakyat nak perubahan..
    kami dah loya asyik kerajaan yg sama..
    bila dah terlalu lama.. mula ler jadi liat..'
    so.. rakyat nak perubahan..
    KERAJAAN BARU

    *scumbuster*

    ReplyDelete
  19. Saya percaya umporno menperjuangkan Islam.malang nya Islam mengikut acuan umporno.Islam mengikut acuan peredaran zaman.Islam umporno yang tiada hudud kerana jika hudud dilaksanakan nescaya pimpinan mereka lah yang banyak dihukum.Islam umporno cukup sekadar syarat rukun Islam yang lima aje.itu pun yang pertama sahaja.4 lagi kena pikir dulu.Islam umporno cukup dengan berarak mungusung panji panji tak kala maulidur Rasul.seharian berselawat mengenang Rasulullah tak perlu.AlQuran dan sunnah bukan ikutan.hukum syarak dan syariat dibelakang hukum perlembagaan negara.umporno cantik menganjurkan musabaqah.tapi asas tulisan jawi awal mengenal AlQuran dihapuskan dari silibus pelajaran di sekolah.Islam umporno memperbanyak konsert maksiat dan belanja berjuta juta.untuk sekolah Agama bantuan dihapuskan.ada pun yang terpilih.kerana murysidul umporno mengatakan sekolah agama tempat melahirkan militan Islam.Islam umporno muslimat tak perlu tutup aurat kerana bukan arahan Allah tetapi Islam di Arab menutup aurat kerana lelaki Arab bernafsu ganas.Islam umporno mewajibkan kita memilih syaitan dikenali.Islam umporno menyatakan malaikat pun buat silap.tak percaya tanya mursyidul umporno dr.det.itu pun jika mamak tak mudah lupa.jelas lagi bersuluh umporno menegak Islam dalam bentuk acuan kehendak pimpinan umporno yang maha dangkal lagi menyesatkan.

    ReplyDelete
  20. Dah tua pun..nasib tak............

    ReplyDelete
  21. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...