Wednesday 15 January 2014

MAHKAMAH TINGGI TELAH MEMBATALKAN PERMOHONAN PEGAWAI PENYIASAT KES SODOMI II DSAI UNTUK MENJADI SEORANG PEGUAMBELA DAN PEGUAMCARA ATAS ALASAN BELIAU SEORANG SAKSI YANG TIDAK BOLEH DI PERCAYAI!!!


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan bantahan Majlis Peguam terhadap perakuan bekas pegawai polis Jude Blacious Pereira sebagai peguam bela dan peguam cara.

Pereira sebelum ini menjadi penyiasat polis dalam perbicaraan kes Liwat II terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kemudiannya dilepaskan.

Pereira memohon menjadi pengamal undang-undang di Ipoh selepas selesai latihan guaman (chambering) setelah bersara daripada pasukan polis dengan pangkat superintenden.

Peguam Malik Imtiaz Sarwar dan Pavendeep Singh berkata, Majlis Peguam membantah petisyen Pereira kerana mendapati dia “bukan saksi berwibawa” semasa pendengaran berkaitan hak asasi manusia dalam kes tangkapan lima peguam di Kuala Lumpur.

Justice Zaleha Yusof bersetuju dengan pandangan Majlis Peguam bahawa Pereira “tidak layak dan bukan orang yang sesuai untuk diakui sebagai peguam untuk beramal di Mahkamah Tinggi Malaya”.

11 comments:

  1. mister pupet UMNO/BN.. Xhabis2 nk jatuhkan si nuar tu..takut sangat dorang dgan nuar nie...lawak r puak2 UMNO/BN nie..takutkan si nuar drpd ALLAHswt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn takot dgn Anwar...tapi Anwar sendiri menunjukkan sikap tak ambil peduli kes liwat bersungguh2...org klu tak buat, sampai keluar anak tekak mempertahankan diri..Anwar???baik dia liwat dulu, pastu heret rakyat sekali di jalanan sebab tak mampu nak deny tuduhan orang lain yang dia memang sebenarnya peliwat!!!!

      Delete
    2. Nih keza ke yg ulas nih..........

      Delete
    3. hanya org bodo saje yg percaya dgan citer bodo...

      Delete
  2. Macai kangkang mana..otak ko bodoh lagi ke bila baca pasal berita ni..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai kangkang ada kat HQ Tropicana...pekena nasik kangkang anwar ibrahim...wkwkwkwkwk..tak gitu jotos?

      Delete
    2. Anon 1424,bkn bpk ko ke yg kne liwat ngn lembu umno..
      Hahaha khak tuiiiih

      Delete
  3. Bukan dekat bukit raja ke,tempat tuya kena c4.kahkahkah

    ReplyDelete
  4. kalau ya pun anuar meliwat apehallah nak kecoh sgt...
    Puak UMNO lebih dari liwat....membunuh,menipu,mengikut Yahudi,menetang Islam

    Segalan mcm kederhakaan mereka buat apehal macai UMNO,,tak kecoh pun..

    Munafiq sungguh Puak mu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok bebenorlah tu menteri ayam...pm kangkung...pecacai ..lembulah pulok.....sesuai bebenolah tu......pakar2 menghancurkan negara.....

      Delete
  5. Ini tambi boleh business kacang puteh. Itu law sijil kasi bungkus kacang.
    Ada hati mau jadi loyar.
    Tak boleh jadi Advocates & Solicitors.
    Cuma boleh jadi jaga parking dekat sana Batu Caves.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...