Saturday 16 February 2013

GEMPAR!!!!!..."DEBAT" RAKYAT....EZAM MD NOR BERDEBAT SEORANG DIRI ATAS LORI IKAN, KERANA HASAN ALI ENGGAN DATANG ??????..


"DEBAT" RAKYAT semalam 15hb Februari 2013, di Padang Rekreasi Rakan Muda, Taman Seri Andalas dihebohkan kepada satu dunia adalah antara Penaung Waris Malaya, Ezam Md Nor lawan Presiden JATI Hasan Ali.

Tapi malangnya "pedebat" dari JATI, Hasan Ali tak nampak batang hidung. Maka terpaksalah Ezam Md Nor berdebat seorang diri diatas lori 3 tan bawa ikan.

Kelmarin dulu Ezam dengan Noh Omar "berdebat" atas lori ikan yang sama.

Pengacara "debat" tidak memberitahu alasan dan punca mengapa Hasan Ali enggan datang untuk berdebat dengan Ezam Md Nor.

Adakah dia merasakan pentas "debat" tidak sesuai dengan statusnya sebagai Presiden NGO Tiga Jalur, JATI yang "memperjuangkan" Islam, Melayu dan Raja.. Wallahuakhlam Bissawab.

Kehadiran orang ramai pada amatan dan pandangan mata Omakkau ialah sekitar 150-200 orang kebanyakkannya ialah budak-budak dari Waris Malaya yang berpakaian Baju T warna putih dimana Ezam adalah Penaungnya.

Kalau beginilah cara UMNO berdebat maka istilah debat perlu digubal semula dalam Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka.

Dalam kamus UMNO debat maknanya dua orang berhujah tanpa ada bangkangan.

19 comments:

  1. buka mata dan buka minda. mcmana org2 yg dahulu bersama2 anuwar dlm pkr kini satu persatu meninggalkan beliau. mrk ini sgt rapat dan lbh mengenali anuwar drpd penyokong2 yg terlalu taksub dgn nya skrg. semua mereka menegaskan tlh tertipu dgn perjuangan anuwar dan menyesal diatas ketaksuban dan kebodohan mrk dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang blah sebab tak dpt projek padang golf..diorang blah sebab ada yang bakal masuk penjara..dah ko kenal najib dgn rosmah ke? yang ko terjilat2 sangat umco laknatullah tu pehal?

      Delete
    2. dnie mamat sumpah2 kejap dulu melambung dia sanjung DSAI melambung2 bodek nya.. x dpt itu ini ,, jenis org yg x dpt hidup tiada $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

      Delete
    3. LU PI TGK ISTANA EZAM DULU,ITULAH PERJUANGAN MANGKUK NI.JGN MAKAN TAIK LEMBU SHAHRIZAT BANYAK SANGAT.NANTI JADI MACAM "HARAMJADAH" KATA PM NAJIB.

      Delete
  2. Saya bukan minat Anwar, tapi kita semua perlukan Anwar Ibrahim. Kita semua perlukan pemimpin Melayu yang berani bukan sebab dia ada kuasa, tetapi kerana dia ada kekuatan dan keyakinan peribadi. Kita harus bantu Anwar untuk jadi PM, andai dia tidak betul, kita tegur dia, kalau dia masil berdegil, kita tegur lagi.....dan kalau dia terus ungkal, kia humban dia keluar dari arena politik.Perkara semudah itu pun pencacai UMNO tidak mampu berfikir!!. Bukankah menentukan pemimpin itu hak kita?.Kalau dia tidak jujur, kita humban dia keluar. Itu pun pencacai UMNO tidak faham!!!

    Petikan kata-kata dari Saudara Sofi Yassin...
    kerajaanrakyatblogspot.com.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sangat setuju... Pemimpin adalah dilantik dari rakyat untuk mentadbir negara. Kita boleh pilih yang mana kita suka dan kita boleh tukaq yang mana kita suka juga. Dengan Pakatan Rakyat kita amat berharap cara politik kita berubah kepada yang lebih matang. Dengan UMNO rakyat tertipu dan terpedaya dan masih menganggap rakyat masih bodoh seperti lepas merdeka.

      Delete
  3. Saya bukan tak menyokong kerajaan be end sekarang, tapi agak terkilan sebab terlalu banyak penyelewengan dan tidak sepenuhnya membantu rakyat dengan ikhlas.

    Orang yang senang bertambah senang, yang susah macam saya semakin susah dan tertekan. Harta negara berbilion ringgit, tapi semakin ramai masyarakat bawahan seperti saya semakin tertindas. Segala jenis barangan dan keperluan sentiasa naik harga tanpa kawalan. Gaji tak pernah naik.

    Kerajaan sekarang cuma lihak golongan yang boleh berikan keuntungan sahaja.

    Saya berdoa dan sentiasa bermohon agar ada pertukaran tampok pemerintahan sekarang.

    ReplyDelete
  4. ha3 lawak sungguh. ramai x terkata hinggakan kerusi atas lori x sempat bawak turun.

    ReplyDelete
  5. Assalammua'alaiakum,
    Nampaknya Ezam, Jati, Perkasa dan sewaktu dengannye.....
    Nampaknya awak semua dah tandus idea dan hilang arah tuju,
    PR guna bas sebab semua dia orang travel dlam bas tu.... Senang.... Save cost... GOOD MANAGEMENT, TAK MEMBAZIR DAN SENTIASA BOLEH BERMUkarah dlm bas....

    YANG PUAK KAMU PAKAI LORI APA JADAH NYA.... PA SYSTEM KAT BAWAH, PR PA SYSTEM PAKEJ DGN BAS.... ITULAH KEBEBALAN PUAAK PUAK NI......

    NAK TIRU ORANG TAPI TAK TAU KENAPA DAN MENGAPA.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. emm.. guna jet peribadi mewah tu kira good management ke dan tak membazir ke?

      Delete
    2. Boleh ke naik bas ke Sabah / Sarawak?
      Kalau naik Mas / Airasia.... Banyak masa terbuang.... Tunggu flight schedule... Hotel makan dll, this call GOOD TIME MANAGEMENT,
      GROWup kids....... Nak berpolitik minda kena cergas dan cerrdas......

      Delete
  6. blm pun menjadi pm, kegiatan gilakan kuasa sudah berleluasa dan tidak dpt dibendung. melantik diri sendiri sbg ketua umum tanpa melalui proses pemilihan yg sah adalah perlakuan yg jijik dan tidak wajar dicontohi. sgt merbahaya perlakuan sprt firaun ini dibiarkan di malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jijik lagi kpop psy dansewaktu dengannye....
      Boleh ke di contohi....
      Common son let your brain grow up with you.....

      Delete
  7. whatever opinion n views dat not in parallel with others..u can speak up n throw up ur opinions...but..don't let the emotion get u..leave d emotion outside of ur views lads...
    sori for my english..

    ReplyDelete
  8. aduhhh rugi aku x dpt hadir smlm, korang pn ptut hadir smlm tanda sebagai sokongan kpd beliau. mesti byk benda merepek yg beliau ckpkn. lg rugi sb org kuat Jati x dtg. x dpt mencuit emosi para hadirin. teruskn perjuangan merepek anda saudara Ezam di atas lori ikan. Sok lusa Umno sponsor lori ais plak sejuk skit kahkahkahkah hak tuiiii

    ReplyDelete
  9. Ezam ni hilang pergi mana..dah hilang bisa

    ReplyDelete
  10. INILAH TAHAP LAYANAN UMNO PADA EZAM. TIADA LAGI PENTAS MEWAH. HANYA SEKADAR LORI IKAN. EZAM PASTI TERASA DIHINA. AGAKNYA ITULAH SEBAB HASAN JATI XNAK DATANG. DIA KAN HIGH CLASS PUNYA TASTE. BERANGAN JD MB SELANGOR. TP APA NAK BUAT, NASI DAH JADI BUBUR. EZAM, EZAM, LEPAS PRU13, JAWATAN SENATOR KAW PUN HILANG. JADILAH SEMULA KAW SEBAGAI PEMBANGKANG. KAW MEMANG DILAHIRKAN SEBAGAI PEMBANGKANG YG HEBAT. ITU HAKIKAT YG XDAPAT SIAPA SANGKAL.

    ReplyDelete
  11. Debat tahap bodoh. Rakyat sudah bijak, hebat. Ini parti kampung / parti bukit / parti lapok / parti kuno.....mana ada kelas.
    Selamat datang ke Putraja Pakatan Rakyat

    ReplyDelete
  12. Xrasa @#$£€ ker....adooyai...lg mau tunggu ka.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...