Monday 25 February 2013

MASIH YAKINKAH UMAT ISLAM NAK BERKUNJUNG KE RESTORAN MAMAK APABILA PARA PEKERJANYA ADA YANG TAK TAHU MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH !!!!!


Kini rahsia sudah terbongkar terburai!!!!!..Kita harus ingat memperingatai sebab makan yang kita jamah akan menjadi darah daging.

Pekerja Restoran Mamak tidak tahu mengucap dua kalimah syahadah apabila diminta pihak JAKIM semasa melakukan serbuan.

Sah para pekerja Restoran Mamak ramai yang bukan beragama Islam yang menyediakan makanannya.

Bukan nak cakap apa..YAKINKAH ANDA MAKANAN YANG DISEDIAKAN ITU HALAL???... TEPUK DADA TANYA IMAN.

7 comments:

  1. suroh pegi check dikedai van, Jalan Kucing yg jual air cendol dan rojak, semua guna nama ugama, hakikatnya mereka itu H..:-).pls.

    ReplyDelete
  2. Dalam umnogok pun sama. Yang buat demo ari tu kata nak pertahankan islam, cuba suruh baca Al-Fatihah, agak2 boleh lepas ke tak?

    ReplyDelete
  3. Tu la melayu, hindu sokong umno dapat projek.

    ReplyDelete
  4. Yang herannya Pihak Jabatan Agama boleh bagi senang2 status halal kat kedai mamak ni..kalau premis makanan melayu mcm2 syarat diaorg kenakan..buta agaknya pegawai2 yg bertugas tu..bila dh ramai makan produk yg tak halal baru nak sebok amik tindakan.. Kalau nak tahu yg beragama budha pun boleh dapat status Rumah Sembelih Halal..kepala bapak dia org laaa..Jahil betul...

    ReplyDelete
  5. ada satu restoran makanan cina dalam The Mines shopping mall. kat Level 1, nama Little Wok Kitchen. dia tampal sijil halal kat entrance kedai, tapi kalau baca betul2, itu adalah sijil halal untuk mee yg digunakan untuk menu masakan dieorang. bukan sijil halal premis kedai.

    ReplyDelete
  6. sebenarnya saya pernah tanya Jakim, restoran mamak mana yg ada sijil halal, Jakim kata xda restoran mamak yang mohon sijil halal, jadi kesimpulannya yg letak tanda halal tu tokei restoran tu sendiri. Ada restoran yg kata mamak ni tokeinya islam tp pekerjanya hindu, ada restoran mamak tokei dan pekerjanya pun hindu. Terpulanglah pada diri sendiri nk makan di situ @ tidak

    ReplyDelete
  7. Di restaurant Cozy Corner Ampang Park ada menu escargot = siput babi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...