Sunday 17 February 2013

SINGAPURA DI LANGGAR FENOMENA USTAZ AZHAR IDRUS!!!!


SINGAPURA DILANGGAR FENOMENA USTAZ AZHAR IDRUS!!!!

Terkini - Kuliah Agama Ustaz Azhar Idrus di Masjid Sultan,Singapura malam ini.

Di Hadiri ribuan rakyat Muslim Singapura..Takbir..!!!

12 comments:

  1. alhamdulillah , may Allah bless Ust Azhar Idrus

    ReplyDelete
  2. Allah bagi mulia siapa yang dikehendaki... kita doakan yg terbaik.. takbir....

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah - Masjid Sultan ni antara masjid tertua di Singapura. Memang kalau ada majlis agama, selalu meriah. Sempena dengan namanya, masjid ini adalah binaan Sultan yang dulu memerintah Singapura - negeri Melayu : dulu, sekarang dan selamanya !

    ReplyDelete
  4. Rasul Dahri sebok menyesatkan umat Islam di Malaysia.
    Ustaz Azhar gi Singapore perbetol orang singapore yg sekian lama dipesongkan oleh Rasul Dahri.

    UAI memang hebattttttt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dari sgp , tk betul pendapat anta , tk ramai yg kenal RD Kat sgp, tk mainstream pun, walau begitu pun kita tk anggap dia sesat dan sememang tk sesat cuma keras dgn pendapat dn aliran pemikiran nya.

      Delete
    2. Saya pun dari Singapura. Rasul Dahri memang kurang pengaruhnya. Malahan dia tidak membuat syarahan atau kelas agama di mana-mana masjid. Namun, saya berani menyatakan bahawa pendapat yang paling ramai tentang Rasul Dahri ialah dia hampir-hampir kepada sesat dengan pendapat-pendapatnya yang banyak menyimpang dari pandangan mukhtabar Ahlussunah Wal Jamaah.

      Delete
    3. Saya berharap bahawa pihak kerajaan Malaysia berkeras untuk membenteras ajaran-ajaran Rasul Dahri. Banyak buku-bukunya yang diterbitkan di Malaysia. Bukan setakat diharamkan sahaja buku-bukunya malahan mana-mana penerbit yang menerbitkan buku beliau harus dijatuhkan hukuman seperti denda yang berat atau malahan hukuman penjara.

      Delete
  5. Ada sebuah masjid kat rumah aku Nazirnya tak setuju panggil UAI buat ceramah kerana katanya tak cukup tempat kereta?? Punyalah bangang. Siasat punya siasat beliau ni bekas Ketua Pengarah sebuah jabatan kerajaan dan bercita cita nak jadi calon!!! Pegh!!! orang ameno ghupenye!! Masjid WP lah tu mane lagi!!! Dengan UAI pun takut bacul punya nazir. Buanglah PHD tu!!!

    ReplyDelete
  6. hi bro, ni islam rules... bukan goverment law, al-quran " Wa inna akmaltukum wa dinukum" Allah telah menyempurnakan agama ni. only 2 source (1. quran) (2. Hadith - only sahih @ benar). tak kira rasul dahri ckp ke ustaz azhar idrus cakap ke budak keci cakap ke asal menurut 2 source ni kalau adil mesti kena terima. itu boleh ni sikit boleh tu makruh sikit ni ok. siapa ajar ni? tunjuklah makruh.. sikit boleh sikit xblh dari hidupan rasulullah? halal haram only. blh tak blh. fatwa kita tak blh mainkan atau ringankan menurut diri sendiri spt ustaz azhar idrus. mesti tegang mcm rasul idris. jgn ckp dia sesat dia tipu dia tak hensem dia perut buncit... ckp lah apa yg sesat? apa yg ko tak puas hati. prove it... NI TOUHID DIA CAKAP BENAR. NEGARA IRAQ ISLAM PENUH. TAPI SYIAH BANYAK. KITA MALAYSIA NEGARA ISLAM TAPI BANYAK BIDAAH. U NAK TUTUP MATA IKUT JE... U PERGI BACA HIDUP SAHABAT RASULULLAH DIA ORANG TAKUT BUAT UPACARA2 DIA ATAS NAMA IBADAH ISLAM. MANA U DAPAT? SIAPA AJAR? ALLAH SURUH KE? RASULULLAH SURUH? ATAU KO PUNYA DATUK NENNEK MOYANG SURUH?

    ReplyDelete
  7. Satu daripada Akidah ASWJ adalah keyakinan yang penoh bahawa Allah tidak sama dengan mahklok ciptaanNya. Allah tidak berada diarah yang enam iaitu: atas,bawah,kiri,kanan,depan dan belakang. Allah juga tidak didalam tempat atau diliputi tempat. Allah sudah sedia ada sebelum adanya tempat. Tempat dan waktu adalah ciptaan Allah. Sesiapa yang berkeyakinan bahawa Allah sama saperti mahklok yang memerlukan tempat maka telah keluar dia daripada fahaman ASWJ yang berdasarkan hukum syariatnya dari AlQuran, hadith, ijma ulama dan qias.

    ReplyDelete
  8. Kita mengangkat tangan ke langit ketika berdoa bukanlah kerana Allah berada dilangit akan tetapi kita mengangkat tangan ke langit kerana langit merupakan kiblat bagi doa, tempat terkumpulnya banyak rahmat dan berkat. Sepertimana kita menghadap ke arah ka’bah ketika solat tidaklah bererti Allah itu berada di ka’bah akan tetapi kerana ka’bah itu kiblat bagi solat. Inilah yang telah dinyatakan oleh para ulama Islam. Saidina Ali (semoga Allah meredhoinya) turut menjelaskan: ” Akan kembali satu kaum dari umat ini ketika hampir hari kiamat kelak mereka menjadi kafir, lantas sesorang lelaki bertanya: ‘ Wahai amirul mu’minin! Kekufuran mereka itu disebabkan apa? kerana mengada-adakan sesuatu dalam urusan agama atau mengingkari sesuatu dalam agama?’ Saidina Ali menjawab: Kekufuran mereka kerana mengingkari sesuatu dalam agama iaitu mereka mengingkari Pencipta mereka dengan menyifatkan Pencipta itu berjisim dan beranggota”.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...