Saturday 23 February 2013

TU DIAAA!!!!.. DAHSYAT GILA PUNYA BESAR BERJASA KEPADA BANGSA DAN NEGARA.....PINGAT KEBESARAN BERSEPAH SAMPAI KE SELUAR!!!!!


DAHSYAT GILA PUNYA JASA KEPADA NEGARA!!!!

Punyalah besar sumbangan dan jasa mereka kepada negara mereka sampaikan sampai tak cukup ruang dibaju nak sangkutkan pingat kebesaran terpaksa sangkut diseluar.

Kali pertama Omakkau lihat sebegini punya rupa.

Semoga cara mempamirkan darjah dan pingat kebesaran negara dan negeri tidak menjangkit kenegara kita. Takut nanti jadi bahan ketawa dan kutukan dunia.


9 comments:

  1. Ni kat korea utara kalau x silap.. yang tu bukan Presiden PERKASA.. hehe

    ReplyDelete
  2. presiden Perkasa pingat kat kulit badan permanant

    ReplyDelete
    Replies
    1. YOU ARE GENIUS MY BRO. LAWAK PALING COOL SEKALI

      Delete
    2. hehhehe...terbaekkk,saya suke! saya suke!

      Delete
  3. Kah..kah...kah.... Ni jenis gila pingat... Wat berat tubuh duk bawak ke besi... Puok ni tolol.. Puok umno pikul sen wat lari... Kih.kih.kih..

    ReplyDelete
  4. Ni baru betul Muzium Bergerak....hahaha!!

    ReplyDelete
  5. Maksudnyer yg tersirat - jgn la rakyat M'sia ni jadi gila pangkat dan kedudukan. Hidup semata2 mengejar title 'Dato', 'Tan Sri', 'Angakasawan Negara', 'Sasterawan Negara' berbagai----

    Perkara ni berlaku dlm masyarakat M'sia yang makin lama, makin bersifat feudal. Ganjil----Eropah dah lama buang sistem feudal ni. India dan Indonesia pun dah setengah abad lebih buang sistem ni. Cuma kite jer yang masih pegang, tak lepas2.

    Teringat plak seorang ustaz Arab bercerita Khalifah Umar al Khattab masa masuk Baitul Maqdis (Jerusalem) hanya berjalan kakai dan memegang tali kuda, sedangkan pembantu dia duduk kat atas kuda, sebab 'deal' yang mereka lakukan. Peliknya, Pak Lah yang kuat agama pun tak pernah sebut perkara ni masa dia jadi PM atau Manteri Negara.



    ReplyDelete
  6. Jangan gelakkan orang. Kat Malaysia kalau ada peraturan kata kena pakai semua pingat bila ada upacara rasmi memang ada yang macam ni. Bayangkan kalau dapat 14 datuk dari 14 negeri sebelum tu pulak dapat 14 pingat bawa taraf datuk juga 14 negeri, tak jadi 28? lepas tu pulak dapat pingat-pingat khas dua tiga lagi seperti tentera dan sebagainya. 30 pingat tu beb. Itu yang ada sanggup jolok orang tengah nak dapatkan pingat.

    ReplyDelete
  7. Pihak kami ada menawarkan perkhidmatan sewa kereta kuda untuk majlis perkahwinan anda di kuala lumpur dan selangor ..Sila hubungi kami di talian 0192499965 untuk maklumat lanjut. www.din.weebly.com

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...