Wednesday 17 December 2014

DR ROLAND CHIA MASIH ADUN INANAM KATA LAJIM UKIN.



Pengerusi Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah Datuk Seri Lajim Ukin berkata Dr Roland Chia masih lagi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Inanam.

“Buat sementara waktu ini, ini khabar anginlah sehinggalah kita memperolehi pengesahan (mengenainya). Saya sudah periksa dengan Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah (Datuk Seri Dr Salleh Tun Said) dan (saya) dimaklumkan tidak ada perletakan jawatan (ADUN),” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Dr Chia daripada PKR di dalam laman Facebooknya yang menyatakan hasrat meletakkan jawatan atas faktor kesihatan.

Lajim juga tidak menolak kemungkinan akaun Facebook ADUN Inanam berkenaan digodam.

Menurut Lajim minggu lepas dia dan Dr Chia bersama-sama menghadiri satu mesyuarat namun ADUN Inanam berkenaan langsung tidak menyebut mengenai hasratnya untuk meletak jawatan.

Sementara, Chia masih belum dapat dihubungi bagi mendapatkan penjelasan lanjut darinya dan difahamkan beliau berada di luar negara.

Speaker DUN Sabah, Datuk Seri Salleh Tun Said ketika dihubungi juga mengesahkan pihaknya belum menerima surat perletakan jawatan daripada Dr Chia.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 tahun lepas Dr Chia mendapat 8,926 undi dengan majoriti 3,202 undi menewaskan Eric Majimbun dari Parti Maju Sabah (SAPP) yang mendapat 5,003 undi dan Joseph Paulus Lantip dari Barisan Nasional yang memperoleh 5,724 undi.

15 comments:

  1. INI PROJEK DARI INANAM KE PUTRAJAYA KE??


    PROJEK PAKAR TRAGEDI LAGI KE??


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. Salam,,maaf siapa nama empunya BW blogger... saya mar ikhlas nak ucap terima atas perkongsian resepi nih,,,byk yang baik terutamanya bila dapat kurangkan kuantiti telur, kerana kebanyakan resepi yang mar dah buat banyak guna telur at least 3 biji kek untuk satu loyang. Semalam mar dah cuba buat kek kurma tu, ermm memang sedap! Mar guna tepung gandum aje + b/powder, biasa mar guna resepi kek kurma kukus ajer guna 3 biji telur,, tapi kali ni guna sebiji jer,,,memang tak sangkalah rasanya SEDAP sgt, tak sangka yang bakar lebih sedap rangup bahagian atas, tangah lembut, manis kurma walaupun tak esen vanila...suami pun puji,,, sihat dan menjimatkan telur,,,first time jumpa resepi sesimple dan sebaik ni boleh diaplikasikan dengan pelbagai rasa. next insyaallah nak cuba wat muffin lak dari blog ni,,, minta izin diperpanjangkan resepi ni di blog saya untuk wat rujukan. Salam ukhuwah persahabatan dari saya buat empunya blog ni. TQ.Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakaian yang dipakai semasa bekerja hendaklah sesuai,iaitu tidak terlalu longgar atau terlalu ketat
      Barang-barang seperti jam tangan, cincin dan rantai hendaklah disimpan kerana ianya boleh menyebabkan berlakunya kemalangan akibat tersangkut atau menjadi pengalir elektrik semasa litar pintas berlaku.

      Delete
  3. Cacing
    Dianggap umpan paling universal bagi semua jenis ikan air tawar. Ikan yang mendiami kawasan sawah
    padi, sungai seperti puyu, keli, haruan, tengas, lampam, sia, terbul, susur batang tidak akan menolak jika cacing digunakan sebagai umpan.
    Ikan target: Hampir semua jenis ikan Cara digunakan: Hanya cangkuk pada mata kail. (Seekor atau
    banyak bergantung kepada saiz mata kail) Tidak ada jangka waktu yang tertentu bila ia akan digunakan. Boleh digunakan bilabila masa.
    Lokasi sesuai: Parit, sungai, terusan sawah padi.

    ReplyDelete
  4. lajim taik hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala jenis tahi adalah najis. Apabila terkena pakaian, wajib dicuci sebelum memakainya ketika solat. Jika menyedari ada najis pada pakaian setelah solat, solat batal dan wajib diulang semula. Jika ingin memakai pakaian itu, wajib membasuh kawasan yang dikenai najis, kemudian baru memakainya untuk solat. Najis hanya dimaafkan jika terlalu sedikit, payah dijaga dan sukar dielakkan. Najis yang dianggap sedikit ialah yang tidak kelihatan oleh mata, contohnya; lalat yang hinggap di baju kita. Kemungkinan ada najis yang dibawanya, namun najis itu dimaafkan kerana tidak dilihat oleh mata, lagipun sukar menjaga lalat dari menghinggap kita. Adapun tahi cicak, ia dapat dilihat oleh mata, kerana itu dikira banyak dan tidak dimaafkan. Maka wajiblah diulangi semula solat.

      Delete
    2. 19:44 suka sangat main taik anjing, baca komen 19:49 tu...tu pun kalu ko muslim ...kahkahkah

      Delete
    3. Tahi atau najis adalah benda yg keluar dari lubang jubo, lepas tu tahi akn hanyut atau jatuh dan bersemayam dlm tong taik..jngn lah jdi manusia tahi a.k.a taik yg bertopengkan manusia..belagak suci tpi batin dipenuhi taik mcm anon 21:01..manusia taik yg bertopengkan muslim..apabila topengnya terbuka maka nampak lah mukanya...muka taik...kehkehkeh

      Delete
    4. Marah ke? ....tegur suka main taik anjing pun marah .....hah! main, main lh ...kahkahkah ...bodoh sombong lak tu ...kahkahkah

      Delete
  5. ny paling klakar...wakakak...terlompat-lompat...XD

    Abdul Raoff
    sebulan yang lalu  ·  Dikongsi secara umum
     
    Diorag shot time hari biasa la.. Bukan bulan puasa pon
    

    Iyaz Ibkas
    2 minggu yang l

    ReplyDelete
  6. Dari Inanam ke Putrajaya. . BOLEH BAH KALAU KAU!!!

    ReplyDelete
  7. Biar DSAI didalam penjara perjuangan keadilan tidak akan berakhir.

    setiap hari PATI buat jenayah.

    setiap hari skorer menganggur.

    setiap hari murid ditipu dengan guru upsr tak skor.

    perjuangan kami tidak bernoktah. Lawan tetap lawan.heee

    KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...