Thursday 25 December 2014

KU NAN UMUM PEMBATALAN KONSERT 'AMBANG 2015 AMBANK' DI DATARAN PUTRAJAYA



KUALA LUMPUR, 25 Disember:


Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengumumkan konsert ‘Ambang 2015 AmBank’ di Dataran Putrajaya dibatalkan.

Jelasnya, beliau akan berbincang dengan pihak Ambank, kerana konsert itu ditaja oleh mereka dan bukan ditanggung Perbadanan Putrajaya atau Kementerian Wilayah Persekutuan.

“Saya akan berbincang dengan pihak Ambank, sebaik sahaja pengerusinya pulang daripada mengerjakan umrah, wang yang hendak dibelanjakan sebanyak RM3 juta, kalau boleh disalurkan untuk bantuan banjir.

“Ini duit Ambank, ini cara kerajaan menjimatkan kos dengan mengadakan kerjasama dengan badan-badan korporat.

“Jangan salah anggap kementerian atau perbadanan hendak habiskan duit RM3 juta,” katanya dalam sidang media di lobi ibu pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), hari ini.


Bagaimanapun, katanya, pembatalan itu hanya membabitkan konsert, manakala program lain berjalan seperti biasa.

“Tapi program yang kita adakan di Masjid Putra akan terus dilaksanakan, iaitu selawat untuk mendoakan negara kita ini selamat daripada segala bencana.

“Begitu juga program ‘Selawat Cinta Rasul’ di Dataran Merdeka, kita akan teruskan program ini,” katanya.

Selain itu, Tengku Adnan turut memaklumkan, DBKL telah bersedia menghantar peralatan-peralatan yang ada, bagi membantu kawasan-kawasan yang dilanda banjir.

Jelasnya, seramai 100 anggota penyelamat dan pembersihan disediakan, selain klinik bergerak, pelbagai jenis lori, seperti lori tangki air, pengangkutan pembersihan sampah, termasuklah mesin penembak air berkuasa tinggi, jentolak dan mesin ‘fogging’.

Tambahnya, DBKL juga akan membuka kaunter khusus, bagi memudahkan mereka yang mahu menderma kepada mangsa banjir.

“Mulai Isnin, kita akan buka kaunter di lobi Kementerian Wilayah Persekutuan di Putrajaya dan di lobi ibu pejabat DBKL di Kuala Lumpur.

“Sumbangan ini akan dikumpulkan, sebelum diagih-agihkan kepada mangsa banjir,” ujarnya.



10 comments:

  1. Nate beruk bn panda wt konsert jah .tp nasib dh batal .tahniah .ape pn umno mmg hanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg beruk tu lu punya bapak,yg hanjing tu lu punya mak..

      Delete
    2. Ank kpda bapak & mak anjing tersebut adlh ko ler..hihi

      Delete
  2. Bagus la
    Simpati pada mangsa banjir

    ReplyDelete
  3. mengamukle babi dap diorang tak dapat nyam seng. apa yang diorang kesahkan yang merana kena banjirnya melayu islam. apale babi babi dap ni kesah sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya Melayu,,,,bila kau susah kau nak China tolong kau..bila kau senang...kau maki hamum mereka...panggil china babi dan suruh balik China...sebab perangai Melayu China berat hati nak tolong Melayu..tolong melayu macam tolong anjing yang tersepit
      Jangan salahkan China bila rumah kau tenggelam masa banjir..nenek moyang kau dah ajar buat rumah bertiang tinggi...bila banjir...selamat...sebabkan sistem pendidikan UMNO...menjadi Melayu bodoh ..tak tahu tak tahu nak rumah yang betul...buat rumah pakai kepala lutut...
      UMNO teruslah menjadikan Melayu ...bangsa yang meminta simpati dan sedekah kepada kerajaan dan bangsa lain....

      Delete
  4. Selangor tetap nyam seng tahun baru..
    kelantan dia punya hal la...

    ReplyDelete
  5. Jangan risau peminat kondom percuma, simpan elok elok kondom tu, pengumuman tu sebenarnya bukan BATAL tapi TUNDA saja.

    Kekgi bila kadaan mengizinkan konsert itu tatap akan dijalankan - kodho/backdated
    itulah dibagi ingat supaya simpan baik baik kondom percuma tu.
    Konsert akan berjalan macam biasa bila cuaca elok sikit, ada mabok, ada botol, ada hanyut, ada pil kuda,sialbu, ganj, yang sangat penting ada pompuan muda.

    Bila lampu dipadamkan peserta semua tahu di mana nak tusok

    ReplyDelete
  6. LAWAN TETAP LAWAN..!!! Hahahaha pastikan PRU 14 pemerintah bangsat ini tumbang..CHANGE NOW SAVE MALAYSIA.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...