Tuesday 23 December 2014

SEBARAN MAKLUMAT PALSU BAHAWA MALAYSIA ADALAH SASARAN SERANGAN KUMPULAN PENGGANAS



Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah mengesan sebaran maklumat melalui aplikasi Whatsapp yang meminta agar orang ramai tidak mengunjungi pusat-pusat membeli belah dan tempat-tempat awam buat sementara waktu, kononnya kerana Malaysia telah menjadi sasaran kumpulan pengganas yang akan melakukan serangan khususnya semasa perayaan Krismas

Maklumat tersebut turut mendakwa bahawa kerajaan telahpun mengeluarkan amaran berhubung perkara tersebut dan meminta agar orang ramai berwaspada.

Adalah dengan ini disahkan bahawa maklumat tersebut adalah PALSU dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, bertujuan menakut-nakutkan orang ramai.

PDRM ingin menasihati orang ramai agar tidak mudah percaya dengan maklumat-maklumat yang tidak berasas. Kegusaran tanpa sebab akan hanya mendatangkan ketakutan kepada orang ramai untuk menjalani kehidupan seperti biasa, sehingga menjejaskan kualiti hidup seharian.

Orang ramai juga dinasihatkan agar tidak berkongsi dan menyebar maklumat-maklumat yang tidak sahih kerana ia boleh memburukkan lagi keadaan.


ACP DATIN ASMAWATI BINTI AHMAD
PENOLONG KETUA URUS SETIA KPN (KOMUNIKASI KORPORAT)
BUKIT AMAN


23 Disember 2014

1 comment:

  1. siapa yang selalu kata org tu pengganas, orang ni pengganas?
    tak mungkin org PR......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...