Tuesday 30 June 2015

PESAWAT TENTERA INDONESIA TERHEMPAS DI KAWASAN KEDIAMAN



Pesawat Hercules C-130 milik tentera udara Indonesia terhempas di kawasan kediaman dekat bandar Medan, Sumatera hari ini.

Pesawat berlepas pada pukul 12.14 tengah hari yang membawa 50 anggota tentera itu dalam perjalanan ke Pekan Baru dan Jakarta.

Biarpun masih belum diketahui jumlah mangsa yang cedera namun menurut laporan stesen radio tempatan, El Shinta, pesawat malang tersebut terjatuh ke atas rumah-rumah di kawasan tersebut.

Menurut jurucakap tentera udara Indonesia, Dwi Badarmanto, kejadian tersebut berlaku beberapa minit sebelum tengahari selepas pesawat berkenaan berlepas daripada lapangan terbang Medan.

Sementara itu, menurut saksi, pesawat terbakar di udara sebelum jatuh.

Kerja-kerja menyelamat sedang dilakukan.

5 comments:

  1. 1st!

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ya Allah.....kasihanilah umat Mu , Ya Allah. Hentikan musibah dan ujian Mu ke atas kami sesungguhnya kami adalah makhlukMu yang amat lemah. Ya Allah, pulihkan kekuatan Pakatan rakyat yang sentiasa memperjuangkan kebajikan rakyat kampung2 dan pendalaman. Engkau hancurkanlah musuh-musuh Islam TERUTAMANYA insan YANG BERTOPENGKAN ULAMA yang memperdagangkan Islam. Amieennn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang suh promote octoberfest pesta arak, pertikaikn khutbah jumaat, pertikaikn hari jumaat cuti, pertikaikn sembelih lembu atas padang skola xboleh, pertikaikn azan, ko taknak doakn plak?

      Delete
  3. moga Allah hancurkan pakatan musuh yang nak hancurkan Parti Pas

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...