Thursday 20 October 2011

KINI GILIRAN KERAJAAN FILIPINA HARAMKAN WARGANYA BEKERJA SEBAGAI AMAH DIMALAYSIA




Rakyat Filipina Tidak Dibenarkan Jadi Amah Di Malaysia
KUALA LUMPUR: Kedutaan Filipina di sini lebih suka pekerja mahir dan separuh mahir negara itu bekerja di Malaysia daripada pekerja untuk perkhidmatan dalam keluarga isi rumah.
Kedutaan berkenaan dalam kenyataannya di sini, Rabu berkata Filipina dan pihak berkuasa negara tuan rumah lebih mudah menentukan hak dan kebajikan pekerja mahir dan separuh mahir bekerja di pejabat dan kilang daripada mereka yang bekerja untuk keluarga.
Kedutaan itu memberikan reaksi ini selepas sebuah agensi pekerjaan tempatan menyatakan bahawa adalah lebih baik para majikan mengambil pekerja untuk keluarga dari Filipina.
Filipina telah memutuskan syarat yang ketat jika mengambil warga negara itu bekerja untuk keluarga termasuk membayar gaji minimum US$400 (RM1,200) seperti terkandung dalam undang-undang republik itu. -BERNAMA

PANDANGAN OMAK:-
SEBELUM INI PEMERINTAH INDONESIA DAN KERAJAAN KEMBOJA MENGHARAMKAN RAKYATNYA BEKERJA SEBAGAI AMAH DIMALAYSIA ATAS ALASAN WARGANYA DIANIAYA, DIDERA,DISEKSA,DIPUKUL, DIHINA DAN DIROGOL....KINI KERAJAAN FILIPINA MENGAMBIL LANGKAH YANG SERUPA...TINDAK TANDUK PEMERINTAH-PEMERINTAH NEGARA-NEGARA ASEAN INI BOLEHLAH OMAK RUMUSKAN SEBAGAI SUATU TAMPARAN HEBAT DALAM SEGI PANDANGAN MEREKA TERHADAP NEGARA KITA YANG KINI DIPERINTAH OLEH UMNO...LEPAS INI JANGANLAH ADA LAGI PEMIMPIN UMNO BERKOKOK NYARING KONONNYA NEGARA KITA DIPANDANG TINGGI DAN MULIA DIKALANGAN NEGARA-NEGARA ASEAN...OMAK SEBAGAI WARGA NEGARA MALAYSIA MERASA AMAT MALU...UMNO IS DEAD!! PR GANTI BN.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...