Saturday 29 October 2011

CURI-CURI WANG RAKYAT MALAYSIA



Menteri pelancongan pertahan belanja iklan
Menteri Pelancongan, Datuk Seri Ng Yen Yen hari ini mempertahankan perbelanjaan iklan kementerian itu, yang dibangkitkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 kerana menurutnya, semua prosedur yang ditetapkan telah dipatuhi.

NONEDitemui selepas merasmikan Art Expo 2011 di Kuala Lumpur, Ng berkata, Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia (LPPM) telah
mematuhi prosedur Kementerian Kewangan, yang juga membenarkan rundingan terus.

Katanya, pengalaman lepas telah mengajar kementeriannya bahawa prosedur ini lebih baik kerana ia dapat mengelak "pengantara" atau ejen yang akan mengenakan bayaran 15 peratus komisen.

Jumlah yang dibelanjakan juga adalah mengikut bajet, tambahnya.

Malah, menurutnya, kementeriannya tidak terlebih belanja seperti yang dilaporkan, tetapi sebaliknya perbelanjaan bagi tahun 2009 dan 2010 adalah yang terendah.

Menurut laporan audit tersebut, bagi tahun 2009 dan 2010, LPPM telah membeli ruang iklan bagi RM194.31 juta, tetapi jika melalui proses tender, kosnya hanya RM75.38 juta.

PANDANGAN OMAK:-

INI BUKAN MENTERI PELANCONGAN TETAPI MENTERI LENCONGAN...LENCONG HABIS SEMUA DUIT RAKYAT.... SEKARANG SECARA TAK LANGSUNG MENUDUH KETUA AUDIT NEGARA SALAH AUDIT...SEPATUTNYA TUJUAN RUNDING TERUS IALAH MENJIMAT MASA DAN WANG TETAPI MENJADI SEBALIKNYA...NEGARA AKAN MUFLIS DALAM MASA TERDEKAT JIKA UMNO/BN TERUS DIBERIKAN MANDAT DAN AMANAH UNTUK MEMERINTAH NEGARA...JALANKAN KEWAJIPAN KITA... TOLAK UMNO/BN.. JOM UBAH.. UBAH SEKARANG... RAKYAT BENCI UMNO.. UMNO IS DEAD.... PR GANTI BN.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...