Tuesday 25 October 2011

BERJANJI BENDA YANG SAMA TETAPI TAK PERNAH DILAKSANAKAN


Laporan Audit: Kami akan betulkan kelemahan, KSN

October 25, 2011
 Tan Sri Mohd Sidek Hassan berkata kerajaan akan bertindak mengikut peraturan dalam berurusan dengan sembilan kementerian dan jabatan yang dilaporkan berbelanja melebih had sehingga mengakibatkan penggunaan peruntukan tambahan berjumlah RM3.73 bilion tahun lalu.
Ketua Setiausaha Negara berkata langkah-langkah sewajarnya akan diambil ekoran Laporan Ketua Audit Negara 2010 dikeluarkan semalam bagi memastikan kesilapan-kesilapan lalu tidak berulang.
“Kami sedang mengambil tindakan susulan ekoran laporan (Ketua Audit) dan akan bertindak mengikut peraturan,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.
Terdahulu Mohd Sidek (gambar) juga memberitahu sidang akhbar bahawa laporan audit menunjukkan masih ada ruang untuk penambahbaikan.

PANDANGAN OMAK:-

SUDAH BERDEKAD LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA DIKELUAR MAKA JANJI YANG JUGA TETAP DILUAHKAN...BERJANJI AKAN MEMPERBAIKI KELEMAHAN TAPI HABUK PUN TARAK....SEBAIK-BAIKNYA UNTUK MEMPERBAIKI KELEMAHAN INI SECARA MUTLAK,KEKAL DAN TOTAL IALAH KERAJAAN YANG SEDIA ADA WAJIB DIGANTI DAN DIUBAH...TIDAK NAMPAK CARA LAIN YANG LEBIH MUJARAB BAGI MENGUBAT PENYAKIT KRONIK PENYELEWENGAN DAN RASUAH YANG AMAT JELAS DAN NYATA INI...JOM UBAH.. UBAH SEKARANG.. SELAMATKAN MALAYSIA... UMNO IS DEAD.. PR GANTI BN

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...