Wednesday 1 January 2014

PERBEZAAN MENYAMBUT TAHUN BARU 2014 ANTARA KERAJAAN DAP/PR PULAU PINANG DENGAN KERAJAAN UMNO/BN KEDAH!!


Gambar sebagai bukti berbicara dengan faka dan bukan auta sempena menyambut ambang tahun baru 2014 antara negeri Pulau Pinang yang diperintah oleh DAP/PR dengan Ketua Menterinya bernama Lim Guan Eng dengan Negeri Kedah Darul Aman yang diperintah oleh UMNO/BN dengan Menteri Besarnya Dato' Mukhriz anak kepada mantan Presiden UMNO selama 22 tahun Tun Dr Mahathir Mohamad.

DAP yang siang malam pagi petang tanpa henti dan rehat di tuduh oleh macai-macai, balaci-balaci dan juak-juak UMNO termasuk PERKASA,JATI,PEKIDA sebagai parti yang tindas Melayu dan anti Islam telah mengadakan sambutan Menyambut Tahun Baru 2014 dengan ceramah Agama Perdana oleh Ustaz Azhar Idrus sedangkan Kedah yang dipimpin oleh UMNO .. parti yang sering mendabik dada memperjuangkan Islam sampai di hormati dan dikagumi seantaro dunia telah mengadakan Sambutan Menyambut Tahun Baru 2014 dengan acara hiburan dan tarian gelek.

Antara dua kerajaan negeri ini jika dinilai mengikut akan logik dengan fakta diatas ... mana satu yang bersifat memperkasakan Islam?


22 comments:

  1. Replies
    1. Puak lembu mana nak gheti beza antara 2 senario tu....

      Sesiapa yang manusia tu, sila lawat link ni: http://bit.ly/1hRf37d

      Kalau yang lembu tu, tapi jenis tau pakai komputer pun boleh lawat link kat atas nu...

      Delete
  2. Nak tunggu komen macai umngok.....

    ReplyDelete
  3. Perjuangan islam umno hanya retorik, islam hanya pada kulit sahaja konon mengaku memperjuang ahli sunnah waljamaah tapi hakikatnya memperjuangkan amalan jemaah kafir dengan membawa maksiat semata mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wehh..weh. Apa islam islam ni. Kita PKR la. Ahli parti kita terdiri daripada budhha, kristian keling semua ada.
      ko nak islam ko pegi citer dlm blog PAS.

      Delete
    2. orang yang tipu akujanji tak naikkan tol, bukan ke munafik? Boleh ker sokong orang munafik? cuba ko pergi citer dalam blog umno atau tanya ostat fatul

      Delete
  4. semalam macai amnu berguling , ngantuk lagi tuu,

    ReplyDelete
  5. Kerajaan DAP P.Pinang - Sambut tahun baru buat ceramah.
    MB Kedah - Hiburan/tradsional
    Kera jaan Selangor PKR? - sambutan thun baru hiburan icity.
    Kerajaan PAS Kelantan?-

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana2 sambutan yang baik dan memberi pahala kepada orang yang datangnya, kita sokong dan hargai. Mana2 sambutan yang mendatangkan dosa kepada yang datang melihatnya, kita membantah dan amat dikesali. Tak kira lah siapa yang datang waima bekas PM pun.

      Delete
  6. karpal singh dah terima hudud ka? Alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. soal karpal terima atau tidak hukum hudud bukannya isu besar sebab dia bukan islsm, tapi hang dan pemimpin umnongok yng mengaku islam tapi tak mahu hudud tu apa ke jadahnya? hang ingat dengan semangat melayu totok tanpa islam yg sepenuhnyanya tu boleh jamin ke nasib hang diakhirat kelak..

      dok sibuk kisah orang bukan islam pasal hudud...yg melayu jadi ketua ketua tu dan tak mahu hukum hudud dilaksanakan tu, apa depa bukan islam? inilah celarunya pemikiran melayu umno..tambah pula dari specis macai angguk angguk...benarlah kata cek det tentang kebodohan melayu umno...

      Delete
    2. komen panjang2 pun bukan macai faham,Islam dlm ic je.perangai cam setan

      Delete
    3. Madey dan najib yang beragama islam dah setuju dengan hudud ker?

      Delete
  7. PAS dah berjaya laksanakan hudud.. Alhamdulillah.. itulah perjuangan PAS selamani.. akhirnya PKR dan DAP akur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pegang tampuk kerajaan pusat bukan pas atau pkr. Patutnya umnola sebab umno ada kuasa. Malangnya umno pun tak nak hudud sama seperti karpal, soi lek dan pemuda mca. malang sekali apabila pas dipersalahkan sedangkan umno sendiri tidak membenarkan pas melaksanakan hudud. Jika benar mahu hudud dilaksanakan, peruntukan perlembagaan persekutuan yang melarang pelaksanaan hudud perlu dibuat. PIHAK YANG BERKUASA MENGUBAH PERUNTUKAN PERSEKUTUAN ITU ADALAH UMNO DAN BUKAN PAS. SELAGI PERUNTUKAN ITU TIDAK DIUBAH, SELAGI ITULAH HUDUD TIDAK AKAN BERJAYA DILAKSANAKAN DI MALAYSIA. JIKA BENAR UMNO MEMELIHARA ISLAM. SILA UBAH PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN ITU DAN SELEPAS ITU JIKA UMNO TIDAK MAMPU MELAKSANAKAN HUDUD, SILA SERAHKAN PADA PAS UNTUK MELAKSANAKANNYA. INSYAALLAH.

      Delete
    2. Madey, najib setuju ker kalu Pas laksana hudud. Madeu dan najib yang beragama islam akan sokong ker kalu Pas laksana hudud?

      Delete
  8. Di GEORGE TOWN, 10,000 pengunjung membanjiri Padang Kota Lama bagi menyertai acara menghitung detik tahun baru. Kau tengok dekat Seberang Prai, Kau belum tengok di Padang Kota Penang.

    ReplyDelete
  9. Tak baik FITNAH wahai Blogger. 10 Ribu orang di Padang Kota Lama. Kami Anak Pulau Pinang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tu syiah. membohong atau bertaqiyah rukun iman diaorg . tu pun tak tau ka.aparaa..

      Delete
    2. 15.01...aku pun Pas. Ko memfitnah aku. Aku sunah waljamaah. aku bukan sunah wal rasuah. Besar dosa ko memfitnah ahli2 pas yang jumlahnya jutaan orang. Ko bawalah ke lubang kubor

      Delete
  10. penang - walaupun MB dap tu tak dapat pahala tapi insyaallah, yang datang tengok ceramah UAI dapat pahala.

    kedah - walaupun MB ameno tu dapat dosa tapi insyaallah, yang datang tengok betina goyang ponggong tu dapat dosa.

    Ada ker sesiapa yang boleh menafikan bahawa melihat pertunjukan betina berjoget goyang ponggong itu berdosa??? Jika ada, sila nafikan.

    ReplyDelete
  11. Agak2 la kalau nk kondem pun blogger....kt butterworth mmg la ceramah agama...cuba tgk kt padang kota lama..2 kali 5 jaa..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...