Thursday 2 January 2014

RAKYAT YANG BERKERETA BMW 528I MODEL TERBARU DAN TINGGAL DI KONDOMINIUM MEWAH PUN TERKESAN DENGAN KOS SARA HIDUP YANG MELAMBUNG TINGGI!!!!!




"Kelakar Brother Ni Kat Sekolah Anak Saya Tadi..Masa Sembang2 Kosong Dia Kata Tekanan Sara Hidup Tinggi...Bila Ada Org Tanya Duk Mana Dia Kata Mont Kiara Condominium Paling Sempoy Bawak Kereta BMW 528i Yg Latest..Kesian Di Kena Tekanan Sara Hidup..Derrrrrrr.".

Apa yang kelakarnya ... Apa yang sempoinya ... Siapa yang harus dikesiani?????

Omak Kau cukup yakin tujuan dia upload status ini di akaun laman sosial FBnya adalah tujuan menyindir dan mau dijadikan bahan ketawa dan kutukan kononnya rakyat yang hidup mewah berkereta jenama BMW 528i duduk di Kondominium mewah Mont Kiara mengeluh akan kos sara hidup yang makin meninggi.

Si mamat Panglima Ludah merangkap Exco Pemuda UMNO Malaysia dan bekas Ketua Wira PERKASA Sedunia ini lupa bahawa kalau rakyat yang berpendapatan tinggi pun terkesan dan terasa akan kos sara hidup yang makin naik melambung apakah rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana yang tinggal  di luar bandar, rancangan FELDA dan pendalaman... Tidak kira yang miskin bandar.

Mamat debab ini mungkin terlupa bahawa yang memenangkan UMNO/BN pada PRU 13 lalu ialah warga-warga inilah .. sekarang warga ini sedang tertekan terhimpit semata debab ini tanpa ada rasa perihatin terus mau dijadikan isu warga yang hidup mewah mulai terkesan sebagai bahan ketawa dan kutukan.

Inilah dinamakan mamat baghal bin bahalol yang langsung tidak faham bahasa kiasan dan sindiran.

Songkok saja tinggi boleh harap ... dalam kepala kosong .. kalau ada isi pun penuh dengan taik!!!!

10 comments:

  1. BN or bangsat negara..tgk muka pn dh tau,mcm bangsat..

    ReplyDelete
  2. Kiasan yg riak dan bongkak........

    ReplyDelete
  3. Pemikiran kelas kedua...sebab itu jadi ahli umno

    ReplyDelete
  4. kalu rakyat yang kaya raya, naik bmw dan duduk mount kiara pun rasa tertekan dengan kenaikan harga barang, apatah lagi rakyat biasa yang bermotor kapcai.

    ReplyDelete
  5. Alah kkitangaan krjaan pn mrsa kesan kenaikan harga tp x brni nk besuara pn.. takot d bhntikn jawatn. Sma la pencacai yg bdoh pangkh umno dlu senyp x brni brsuara dh isu2 hrga brg naik.awt x ambik krna org bodoh mcm angpa la jd mcm ni.. ni nk bg contoh kt angpa, ngra kita minyk naik skit ja tp harga brg naik mendadak.. siam minyk mahai lg dr kita, tp harga brg lbh murh dr mlysia.. mentri2 semua cba gji anpa rm 900 ja seblln.. bru lh angpa tau keperitan rkyt..

    ReplyDelete
  6. bukan ker pencacai ini pernah dikepit susu??

    ReplyDelete
  7. Anuwar pun pakai keta mewah. bunglow juta2. selalu pegi obesea, bayar lawyer juta2. apa nak heran. pemimpin kita pkr org yg senang.hehe

    ReplyDelete
  8. Setakat modal air liur, fitnah dan dapat project atas angin pun nak merunggut, itu baru baru pangkat kecil , kalau yang besar apa macam? Ini lah munafik tak tahu bersyukor sesyukor nya. Kadang mereka ini berlakon nak ambil sempati semua, pada hal duit berjuta juta simpan luar negara.Prinsip puak keris mesti hidup bagaikan lalang, sendiri kaya sudah, rakyat susah di katakan malas pada hal puak pemimpin keris lah yang no. 1 pemalas, kerana dapat suapan bermacam macam project atas angin atas nama kroni.Modal mereka cuma konon untuk survival melayu Hidup Melayu tetapi sebalik nya mereka ini lah meruntuhkan melayu, ambil ternder, kerja tak buat bagi sub dan mereka goyang kaki.Itulah cerita kebanyakkan kaki bodek puak pemimpin hidup mewah macam setan.

    ReplyDelete
  9. MACAI2 UMNGOK LANGSUNG X TERASA KOS TINGGI SARA HIDUP!! SYABAS MACAI2!!

    ReplyDelete
  10. Ya Rabbi buka kanlah pintu hati pemimpin dan rakyat negara kami ke jalan yang benar

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...