Wednesday 1 January 2014

SETELAH DI TERJAH HEBAT OLEH RAKYAT KERANA MEMUAT NAIKKAN GAMBAR PALSU SEBAGAI ANGGOTA POLIS YANG CEDERA DI HIMPUNAN TURUN .. AKHIRNYA MOHON MAAF!!!!


RALAT: KESILAPAN MEMUATNAIK GAMBAR ANGGOTA POLIS CEDERA

Kami memohon maaf di atas ketidak pekaan memuat naik sekeping gambar yang disangka sebagai anggota polis yang cedera semasa menjalankan tugas di malam ambang tahun baharu.

PDRM tidak mempunyai sebarang niat untuk mengeruhkan keadaan.

Kami juga manusia biasa yang tidak dapat lari dari melakukan kesilapan namun akan sentiasa dan terus memperbaiki kelemahan yang ada.

Sekali lagi, kami mohon maaf di atas apa yang berlaku.

Terima kasih.

Begitulah ayat permohonan maaf dari admin page FB PDRM kerana muat naikkan gambar yang tiada kaitan langsung dengan anggota polis yang dikatakan cedera semasa Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) di Dataran Merdeka Malam tadi.

Sebelum ini Omak Kau sudah pun menyebarkan kisah ini pada artikel sebelum ini.

Tahniah kepada PDRM kerana berjiwa besar ... Omak Kau cukup yakin rakyat akan memaafkannya jika ianya benar suatu kesilapan dan tersalah pandang yang tulin.

28 comments:

  1. Tak guna punya pdrm

    ReplyDelete
  2. Penyebaran berita telah berlaku. cerita telah tersebar. Berita ralat x semua yang baca........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis yg jaga FB PDRM tu patut mintak kerja dengan Utusan.

      Delete
    2. Adakah penyebaran gambar palsu itu juga boleh dikategorikan sebagai hasutan di bawah Akta Hasutan??

      Boleh buat laporan polis ni....

      Delete
  3. Dengan menggunakan bahan bukti beberapa bilah parang dan pisau, PDRM dan DBKL sedaya upaya mahu mencipta bukti palsu sambil menggunakan gambar tampalan agar agenda 'guling kerajaan' dilihat itu sebagai benar.

    ReplyDelete
  4. Kalau selalu buat cam ni.. integriti polis akan kurang la pas ni.

    ReplyDelete
  5. Kah.kah.kah.begitu profesional sekali penipuan demi penipuan pdrm.bangsat betul.celaka penabur fitnah.masa nak mamphos nanti tau ler.

    ReplyDelete
  6. Haluuuuuuu. ......

    X pelah PDRM......cuma pls dakwa mangkuk yg ko tangkap buat bom yg nk buat huruhara tu. Tuan parang yg ko jumpa...x kira siapa mereka samada dia ocpd atau balaci umnongok.....jgn pndai tuduh saja......jgn jdi mcm lahad datu mna pemimpin pembangkang yg ko tuduh talibarut.....
    Ringkasnya maruah PDRM bnyk terjejas dek krna kedangkalan pimpinan kamu....

    Khak tuih

    ReplyDelete
  7. Orang yg jaga FB PDRM tu kena dibuang kerja.
    Niat jahat itu ada kalau ambil berita palsu macam ni.

    ReplyDelete
  8. Nasib baik sekarang ini zaman IT, kalau zaman dimana rakyat hanya memperolehi maklumat hanya melalui tv3, utusan meloya, berita hairan maka seluruh rakyat akan berjaya ditipu oleh puak2 yg hanya mementingkan survival politik mereka

    ReplyDelete
  9. Patut perhimpunan semalam panggil pengawal keselamatan si baju ungu dibawah kerajaan dap p.pinang. baru buku bertemu dengan ruas. boleh bertempur sibaju ungu dgn baju biru.

    ReplyDelete
  10. Pdrm skarang ni tak macam pdrm 40 tahun dulu..zaman bapak aku..jujur dan ikhlas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang berduit di kampung2 pulak dah ramai pakai internet..... habis semua cerita bocor. Yang percaya cuma orang2 melayu miskin yang tak berinternet

      Delete
  11. Adakah kesilapan seorang rakyat selesai selepas meminta maaf? Penyebaran maklumat atau dakwaan palsu adalah satu kesalahan berat, apakah tindakan PDRM?

    ReplyDelete
  12. Jelas sudah...!Ralat atau Memohon maaf tidak boleh diterima, terutamanya pada badan2 beruniform. Ini kah cara dan etika sebuah badan beruniform negara yg berkuasa menjalankan tugas. Memuat turun sesuatu artikel tanpa merujuk dan menyiasat terlebih dahulu sebelum memaparkannya adalah salah. Memang agama,adat dan budaya kita sentiasa memaaf antara satu sama lain.
    Perkara ini amat memalukan dan cuai bagi warga PDRM diseluruh negara. Rakyat akan merasa khuatir dan kurang yakin dgn PDRM. Adakah cara PDRM telus dalam soal menyelesaikan sesuatu kes atau main tangkap muat saja. Inikah cara PDRM melakukan tugas?

    Adakah FB ini sah dan dikawal oleh PDRM? Jikalau ia sah pegawai tersebut patut dikenakan tindakan. Beliau seharusnya peka dan sensitif dengan suasana politik dan permasalah antara rakyat dan kerajaan masa ini. Cara beliau memaparkan kisah tersebut seumpama "Mengambil Kesempatan Dari Kesempitan Orang Lain" dan ini amat memalukan PDRM. Di harapkan PDRM memandang perkara ini dengan serius. Ini adalah soal integriti dan kredibiliti PDRM dan keyakinan RAKYAT terhadap PDRM.

    Salam _RDA

    ReplyDelete
  13. Heran juga, macam mana PDRM boleh buat silap, sedangkan bilik operasi PDRM unit semboyan yang bertugas 24 jam akan tahu apa yang berlaku...dalam negara... sekiranya ada angota yang mendapat cedera atau apa juga yang berlaku...pihak semboyan yang akan tahu dulu dan ini akan diketahui seluruh negara...da ikut perangai macai...saja cuba nak burukkan peserta turun...bila dah kantoi...tau malu....profesional la sikit PDRM.. jangan buat malu negara,,perangai macam UMNO suka buat fitnah....kalimah kat atas kepala tu hormat la sikit...yang kena fitnah tu...saman je..gaji PDRM dibayar olih rakyat bukan UMNO...

    ReplyDelete
  14. PDRM tau erti professional ke,tau respek org org ke,aku rase x?kt sume blh tgk hampir di semua balai cra mereka melayan org awam..ade yg baik dn professional tp ssah nk jpe..

    ReplyDelete
  15. Ada roda-roda kotaraya

    ReplyDelete
  16. Kalu kat luar negara ada yang dah letak jawatan atas kesilapan ini..

    ReplyDelete
  17. Tahap mentality kebanyakan PDRM sama sajer dengan tahap mentality pengawal keselamatan dari Nepal..kalau bercakap dengan tinggikan suara, kalau tanya,buat muka kerek dan sombong, dia orang tak tahu, yang gaji dia orang, rakyat yang bayar, kalau rakyat tak bayar cukai, jawabnyer makan pasir tiap2 hari

    ReplyDelete
  18. selaku penjawat awam penyebaran bahan fitnah melibatkan tindakan tatatertib.. Apa lagi bila melibatkan ketenteraman awam dan pemalsuan maklumat awam... Jika pegawai terlibat tidak dikenakan tindakan, sewajarnya ketua jabatan perlu memikul tanggungjawab... Setakat ralat tidak menjamin pegawai tersebut terlepas daripada tindakan... Jadilah lebih profesional dan berintegriti... Jangan memalukan perkhidmatan awam... Itu tugas ahli politik..

    ReplyDelete
  19. AMBIL TINDAKAN TATATERTIB, FITNAH begini terlalu sirius, even menggelikan hati bila KONONNYA sebiji bom dan dua tiga puluh bilah parang untuk menjastifikasi tuduhan Amar Singh bahawa ada usaha menggulingkan kerajaan.
    Apa PDRM bersnejatakan PISTOL AIR ke, sehingga sebiji bom dan parang bodoh boleh menggulingkan kerajaan.

    PEGAWAI yang menjaga FB PDRM dan bloggers BANGANG pro umno, media perdana dan tv.... JANGAN JADIKAKAN PAPARAN BEGINI BAHAN KETAWA SEDUNIA, PDRM TAKUT sebiji bom dan sebilah dua prang bodoh......
    FB dibaca seluruh dunia tahu tak.....
    JANGAN MARAH jika puak-puak ini ditertawa BODOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PDRM dah ambik tugas sebagai blogger UMNO/BN dah...sbb blogger UMNO/BN yg lama tak boleh diharap dah.....hihihihihih

      Delete
  20. Yang buat kerja FB tu dah tentulah dapat arahan pihak-pihak atasan PDRM contohnya Ketua Polis Negara. Kalau di Jepun KPN yang bertanggungjawab akan am bil tanggungjawab dan letak jawatan 24 jam. Bagaimana KPN kita?

    ReplyDelete
  21. Aku sejak2 nie mmg xcaya dh kt pdrm nie.barua omno

    ReplyDelete
  22. Sekarang dah jelas pada melayu hutan yang pdrm ni adalah macai bangsat sejati umno..kahkahkah

    ReplyDelete
  23. Walaupun aku tk brapa suka dgn bahasa yg dilontrkan diatas,tp aku cukup stuju pegawai tu diambil tindakan....
    spatutnya polis mengamankan mssyarakat ,tapi nampaknya cuba nk mncetuskan ketidakselesaan pada satu pihak.ini tidak adil.!!!!!dimanakah etika keadilan utk semua?

    ReplyDelete
  24. Rakyat di Malaysia DIAMBANG bahaya...!! Bangsa melayu tak maju dan rugi sebab bangsa PDRM lah yg humban dan penuhkan bangsa melayu dalam penjara kat Malaysia ni.

    Kalau difikirkan aktiviti2 maksiat seperti club malam,pelacuran dan rumah urut semua tauke bukan bangsa melayu. kalau kena tangkap orang melayu takda duit boleh kowtim,klu ada pun tak banyak tapi kalau bukan melayu ramai yang sanggup duduk bawah kelangkang...siap bawa makan lagi tak payah disuruh sebab uncangnya amat besar siap dapat dapat pakej nyanyi ramai dan table arak ditanggung. tak caya pergi lah club2 mlm berapa ramai anngota2 tgh berhibur.

    kita rakyat yg bayar cukai kena akur dan jangan lawan. terima saje dgn redha. nanti ke masuk JEL...20%..!

    Ternyata

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...