Friday 4 July 2014

4 FOTO ... KERETA PERISAI TERBALIK 2 ANGGOTA TENTERA MAUT DAN 2 CEDERA PARAH.



Dua anggota tentera ​masing-masing ​berpangkat Koperal dan Sarjan maut apabila kereta perisai tentera yang ​dinaiki ​bersama dua lagi anggota ​hilang kawalan ​sebelum terbalik di Kilometer 232 Lebuhraya Utara Selatan (arah selatan), petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.46 petang itu, mangsa, Sarjan Bayong Burma maut di tempat kejadian, sementara Koperal Che Mohd Fatanah Che Ismail, 31, meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Kuala Kangsar.

Dua lagi anggota dikenali Lans Koperal Freaddy Barlabas, 29, dan Koperal Sharifuddin Abdullah, 36, dilaporkan parah di beberapa bahagian badan dan sudah menerima rawatan di hospital sama.

Siasatan awal mendapati, kenderaan dipercayai dipandu Freaddy yang dalam perjalanan dari Kedah untuk menjalani latihan menembak di Negeri Sembilan itu, hilang kawalan akibat tayar pecah.

Keadaan itu menyebabkan, kenderaan terbabas dan melanggar pembahagi jalan sebelum terbalik ke bahu kiri laluan.

9 comments:

  1. Aik.. kata kereta kebal?
    X kebal la cam ni.

    ReplyDelete
  2. Pe nk heran..inikan mlysia...endless possibilities bak kata tok jib

    ReplyDelete
  3. Banyak cakap la korang ni.benda nak jadi hatta kebal mana sekalipub kau jika Allah kata mati maka matilah kau.

    ReplyDelete
  4. Yes. . "KUN FAYAKUN"
    JGN TAKBUR.

    ReplyDelete
  5. Kereta kebal
    Bukan nyawa maknusia kebal.
    Simple mcn tu pun nk dispin.

    ReplyDelete
  6. 2 Komen yg pertama dan kedua di atas....adakah anda tau bila ajal anda akan tiba?? Jangan TAKBUR!! BABI pun tunduk dgn sunnatullah, bukan mcm korang. Tak taulah apa nak cakap pada hamba abdi politik mcm ni...lebih teruk dari...........

    ReplyDelete
  7. ingatkan raja bomoh bn dah clear kan lebuhraya

    ReplyDelete
  8. Keta perisai kecik ringan macam ni kalau masa perang kena bom dah tentu melambung dok atas pokok nyiur....

    ReplyDelete
  9. Kalo tk pakai safety headhear dlm kenderaan berperisai mmg bahaya. Semua dinding dan bucu besi blh cederakn kepala jika terhantuk.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...