Wednesday 2 July 2014

PAS MASIH MAHUKAN TSKI JADI MB SELANGOR KATA NAIB PRESIDEN PAS DATO' TUAN IBRAHIM TUAN MAN.



Di tengah-tengah spekulasi meluas bahawa ada pemimpin tertentu Pakatan Rakyat mau agar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim disingkir sebagai Menteri Besar Selangor, seorang pemimpin kanan Pas telah tampil ke hadapan untuk menafikan dakwaan tersebut dan sebaliknya, berkata parti itu mahu Khalid kekal sebagai MB Selangor.

Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata: "Bagi saya, tidak ada rancangan atau perbincangan untuk menggulingkan atau mengeluarkan (Khalid). Apa-apa langkah untuk menggulingkan Selangor Menteri Besar perlu dicapai melalui konsensus dalam majlis kepimpinan Pakatan, "Tuan Ibrahim memberitahu The Mole dalam temu bual melalui telefon baru-baru ini.

"Pendirian Pas mengenai perkara ini ialah kita masih mahu Khalid kekal sebagai Menteri Besar Selangor Selangor."

Tuan Ibrahim berkata tiada sebarang perbincangan mengenai menurunkan Khalid (sebagai Menteri Besar Selangor).

Beliau berkata demikian sebagai respons kepada laporan beberapa pemimpin Pakatan betapa perlunya Khalid diganti kerana dikatakan lemah dalam mengendalikan isu-isu utama di Selangor.

Pada tekanan yang semakin meningkat yang dihadapi oleh Khalid,  Tuan Ibrahim berkata:

"Semua orang membuat kesilapan dan tiada siapa yang sempurna dan sesungguhnya ada ruang untuk penambahbaikan untuk memperbaiki kelemahan,"

Adalah diharapkan dengan kenyataan ini maka gembar gembur mau TSKI letak jawatan akan berkubur dengan nasihat dari DSAI perlu akur.

Omak Kau dari dulu berpendirian apa jua isu besar yang melibatkan parti perlu diselesaikan oleh pucuk kepemimpinan peringkat tertinggi.

5 comments:

  1. Kami mahu TSKI. Bebaskan pentdbiran negeri dari campurtangan politik melampau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setpol MB digantung, bekas setpol disiasat
      MALAYSIAKINI 3:00PM Jul 2, 2014

      Sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah nasib yang menimpa Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam pemilihan PKR kali ini.

      Tertinggal dalam pemilihan timbalan presiden menentang penyandang Azmin Ali, bahangnya turut dirasai pihak-pihak lain yang dekat dengannya.

      Dalam perkembangan terbaru, setiausaha politik Khalid Mustapha Mohd Talib digantung keanggotaan dalam PKR selama setahun secara serta-merta.

      Ini ekoran dakwaan mengugut seorang calon untuk tidak meneruskan niat bertanding jawatan ketua cabang Kuala Selangor, bagi menentang Khalid.

      Dalam perkembangan sama, pendahulu Mustapha sebelum itu, Faekah Husin, pula mendapat surat tunjuk sebab daripada lembaga disiplin PKR.

      Keputusan itu dinyatakan dalam kenyataan media Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong hari ini.

      Sementara itu, lembaga disiplin PKR turut meneliti beberapa kes berkaitan tatatertib dan disiplin anggota yang dibentangkan dalam mesyuarat biro politik yang dipengerusikan presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail semalam.

      Dalam perkembangan terbaru, empat lagi anggota parti itu daripada cabang Kota Raya dipecat kerana merampas, menendang dan memecahkan peti undi dalam pemilihan parti.

      Delete
  2. TETAPI TSKI SENDIRI TIDAK MENDAPAT SOKONGAN AKAR UMBI DI DLM PARTY. ATAS KAPASITY APA DIA MENJADI MB MEWAKILI PKR ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah pernyataan paling jahat aku baca dlm.blog nis.... tamaknya geng anak2 ali.....jahat dr dulu kini dn mungkin selamanya

      Delete
  3. ATAS KAPASITY APA ? ? ?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...