KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 11 May 2013

AKHBAR LUAR NEGARA, NEW YORK TIMES, IBARATKAN KEMENANGAN UMNO/BN PADA PRU 13 YANG LALU PENUH DENGAN LUKA PARAH DIMUKA SEDANGKAN PR KALAH TAPI TIADA SEDIKIT CALAR DIMUKA!!!


Walau pun UMNO/BN dibawah Najib Razak di istiharkan menang oleh SPR dalam PRU 13 yang lalu namun kemenangan bukanlah menang mutlak dan bergaya... Kemenangan yang penuh dengan tanda tanya.

Ibarat lawan tinju....menang perlawanan tinju tapi muka penuh lebam-lebam, binjol sana sini, gigi bersepai dan tangan pun patah sedangkan PR yang diketuai DSAI walaupun kalah tapi muka sedikit pun tidak tercalar, luka jauh sekali.

Memberi erti kemenangan UMNO/BN bukanlah menang bergaya yang boleh dimegahkan..integriti dan nama baik parti hancur lebur sampai ada komponen parti yang terus berkubur seperti MCA/Gerakan dan PPP.

Kemenangan yang tidak boleh mendabik dada cakap besar berdegar-degar... kemenangan yang tidak langsung diberi pengiktirafan yang sepatutnya.

Kalau ditanya akal ikut hukum logik...peninju yang muka lebam sana sini dan binjol, gigi bersepai serta tangan patah bukanlah pemenang sebenarnya..Adakah para pengandil bias dan tidak adil dalam perlawanan tersebut?.. Suatu lakaran yang cukup tajam sinisnya.

MENANG DALAM KECEDERAAN PARAH.. KALAH DENGAN PENUH MEGAH.

63 comments:

  1. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. la.dia ni menyundal lagi rupe nya demi sesuap nasi.dasar jantan sundal rupe nya si jijan nie.

      Delete
    2. PERGI JAHANAM LAH UMNO

      Delete
    3. M.I.K 21:50.....
      Nampak sangat ko ni team RED Bean DAP yang kerjanya memecahbelah kan perpaduan kaum di Malaysia ni especially kaum Melayu dan Bumiputra. Ko boleh bagi tau kat team ko tu - GAME OVER. Kita dah tahu permainan ko orang. You have over expose ur self.

      Delete
    4. kah kah kah kah.jijan jantan sundal menyundalkan diri pada pork be end demi sesuap nasi.kah.kah.kah.kah.jantan sundal rupa nye.patut le tiada maruah rupe nye.ko jgn banyak menyundal.nanti lu tiada nilai mcm berahim katak puru dan tokey jati.tapi kalu dasar lu jantan sundal,ape bole buat.cari le sesuap nasi dengan menyundal.

      Delete
    5. menang penuh bergaya dgn taktik kotor... kih kih kih...

      Delete
  2. Barua dan anjing dap kalau berani buat perhimpunan ditempat dimenangi bn.. jangan berselindung diatas nama perhimpunan kebangkitan rakyak.. jangan dicabar kewarasan rakyat yang dah menolak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana plak dgn kewarasan rakyat yg menerima?. Baguslah rakyat bangkit dri rakyat terus tidur...

      Delete
    2. Tempat dimenangi bn?? Ade ke? Menang dgn cara tipu sambil disokong padu oleh anjing umno spr boleh la. Cube kalau x menipu, harus umngok/bn da brkubur dah.. Rakyat mmg da menolak krjaan bn pon. Kebenaran akn trbukti suatu hr nnt. Sesungguhnya krjaan Allah yg kekal abadi..

      Delete
    3. Anti-OtakKepalaLutut11 May 2013 21:54

      Anon 21:48.....
      Ko ada bukti penipuan berlaku???? Kalau ada kemukakan lah BANGKAI!!!!! Jangan persis ANJING menyalak bukit, Bukit tak goyang, ANJING kena cari lozanges sebab SAKIT TEKAK....kahkahkah

      Delete
    4. barua dan anjing be end kalau berani buat pilihanraya tanpa peti undi 120 cuba diseludup,2 peti undi jatuh dari heli,tanpa undi awal dr tentera kerana tiada keperluan berperang,tanpa undi warga malaysia meriah,tanpa gangguan bekalan letrik waktu pengiraan,tanpa undi orang lain bila tuan punya badan gagal mengundi,tanpa undi awal cuba diseleweng saperti di Parlimen Lumut.ada berani barua dan anjing be end bertanding cara telus.patut la SPR melarang orangramai menghalang individu yang ada mykad mengundi.rupe rupe nya ade wargenegare tak tahu nyanyi lagu Negaraku.rupe rupe nye Raja Kita Selamat Berbahagie.keh keh keh.rupe rupe nye barue dan anjeng be end memeng kaki penipu.

      Delete
    5. Anti-OtakKepalaLutut11 May 2013 22:47

      M.I.K 22:05.....
      Dari cara komo tulis tu, memang sah lah komo satu keturunan dengan team Red Bean DAPpigs celako tu yang kerja dia tak sudah-sudah menanam sikap kebencian dan perpecahan kaum kat Malaysia. Spesis komo ni memang tak suka kepada perpaduan dan patut dipancung masa zamn Jepun dulu tu. Yang ada le ni suku-sakat yang terlepas...Memang ada bangkai-bangkai yang tak geti nyayi lagu Negara Ku - Bangkai-bangkai dari team Red Bean komo lah semua tu. Buat perhabis boras saja cakap dengan team-team bangkai bernyawa macam komo ni

      Delete
    6. Ye bn menang...tahniah laa...utk macai2 yg otak da kene simen dgn umngok ko tnggu je la nnt...mcm2 cukai dikenakn, hrga brg akn naik, tol kene byr, hrga mnyk naik...nnt bile sume tu brlaku, korng x pyh nk bising2 mcm anjing menyalak plak. Aku sbg rakyat nk krjaan yg menyenangkn rakyat bkn sshkn rakyat....puuuuiiii punye bn..

      Delete
    7. Tahniah BN menang....menang syok sendiri....muka tak malu....sendiri angkat bakul. Tak hingin aku berPM kan dari puak hampa. Menang je barisan mangkok hayun tu....letrik naik, gas naikdan tah ape lagi sedia untuk dinaikkan....tapi takpe...untuk macai, PM tolong top up...jangan risau. Tak cukup duit, pegi mintak sedekah kat PM ye....kot2 dia simpati nak tolong org yg sokong dia.

      Delete
  3. Bersatu..Bersatu..Bersatu.ni ayat poyo BN bila da nk hlg kuasa dan bila da kena tolak rakyat. .bersatu tp berketua kn penjahat,, berkerajaan yg zalim buat apa!!!!! bersatu tolak BN yg plg bgs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anti-RedBeanTeamDAPpigsRasis11 May 2013 21:42

      Anon 21:25....
      Woi Mangkuk...ada ke jijan kat atas tu mentioned anything pasal parti??? Jijan menyeru pada Melayu dan Bumiputra untuk bersatu...tak kira lah apa fahaman kepartian ko tu...Bangang punya manusia. Ko ni mesti salah satu ahli Red Bean DAPpigs yang korjanya tak lain tak bukan surh Melayu dan Bumiputra berpecah. Ko dan team Red Bean ko orang semua tu memang sebusuk-busuk BANGKAI!!!!!!

      Delete
    2. Ada makhluk suka buat dajjal. Suka negara ni jadi kacau bilau. Suka tengok orang melayu berpecah.
      Saya cabar pakatan Nuar buktikan apa yang ada unsur menipu hari mengundi tu. Kalau ada tunjukkan biar rakyat boleh mengadili nya. Juga bawa kes ke mahkamah.
      Ternyata sehingga ini ia nya fitnah se mata mata setelah kalah ke Putrajaya. Malangnya penyokong di heret dan terpedaya dgn tipu helah pemimpin yg desperate hendak jg menang walau pun peti undi dah kata KALAH kerusi.
      Tak kurang biadab nya kaum cina yg mengambil kesempatan di sini.

      Delete
    3. Nak buktikan ngan kau buat ape buang masa sakit tekak je.....PR sedang mengumpul semua bukti dan akan dibawa kemahkamah dalam masa 21 hari masa bantahan.....tunggulah kat mahkamah.....masuk menyibuk kat sini buatpe....macam betina sundal je.....

      Delete
    4. kak.kak.kah ada team rupe nye.porkbe end bole le buat team nyanyi lagu anak kecil main api plak.mau nangis porkbe end satu malaya.kah.kah.kah.meh pakat nyanyi.....anak kecil main api.....kah.kah.kah.pork be end yang ketinggalan zaman.buat le lagu baru plak......mcm ni.....anak kecil main nenen,terkejut ibubapanya,sebab senang tengok pilem lucah.........kah.kah.kahporkbe end sinonim dengan pilem lucah.

      Delete
    5. Anti PRBangang11 May 2013 22:53

      kepada anon-anon macai PR kat atas tu....
      Bisalah bila ko orang dah tak boleh berhujah secara ilmiah, ko orang pun mula lah memaki hamun dan bila geng lain maki hamun, hanpa marah. Hang tengoklah contoh terbail dalam komen M.I.K 22:26.....aku tak faham hujung pangkal apa yang dia tulis. Biasalah bila macai letak otak dikepala lutut dia orang semua......

      Delete
    6. Anon 22:17.....
      Haaaa...bagus tu. bawak ke mahkamah segala macam bukti yang ada. Jangan menyundal macam Anon 22:26 tu...cakap merapu saja macam....SUNDAL....kahkahkah

      Delete
    7. kah.kah.kah.kah.betul kata madet....hanya yang bodoh biol tinggal dalam pork be end.yang bijak pandai dah keluar.tu pasal tak paham.kah.kah.kah.bodoh.baghal.bangang.jijan menyundal diri demi sesuap nasi.kah.kah.kah.sedar la.hanya yang bodoh tinggal setia bersama pork be end.kah.kah.kah.

      Delete
    8. itu je la modal macai2 suruh supaya melayu bersatu.. uwek.. x lalu la nak bersatu dgn melayu yg mcm jijan nih..

      Delete
    9. umno fahaman assabiyah...depa nak mati pertahankan assabiyah, bukan mati pertahan Islam.

      Delete
    10. Nape gado2 ni? Dah tau melayu umno tu bengong tahap kuda kayu wat pe layan, pas kawan ngan cina x blh, dia kawan x pe.. kan ke bengong tu... nak bg minyak murah x nak!!!!haha.. mcm pelaq..

      Delete
  4. MELAYU AKAN LAYU DGN KEMELAYUANNYA. TETAPI, MELAYU AKAN SEGAR DGN ISLAMNYA.

    ReplyDelete
  5. Sijijan mali ni memang sueylah....tiap post omakkau dio masuk, hidung tak mancung pipi kembong tertonyoh2....dia tu macai dulu,kini dan selamanya macai......porrah....nak bersatu.....MCA pun yg UMNO dok backing jadi kroni ngan Gerakan pun dah menyampah ngan UMNO racist.......bagero....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:14.....
      Jom, kita layan sekali lagi....

      Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu
      siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
    2. Jijan,kalo mu nak jadik rasis,pergi collect dwet ngan puan umno mu,kmudian g bli planet lein pulak,ALLAH sndiri x pnah nak halau org yg x beragama islam keluar dr bumi ni,

      Delete
    3. Umno dan Nazi umpama kentut dan taik berpisah tiada

      Delete
  6. Antara perkara yang ditentang oleh Nabi Muhammad s.a.w ialah sikap fanatik perkauman ataupun ‘asabiyyah yang menilai kebaikan dan keburukan berdasarkan kaum bukan prinsip kebenaran dan keadilan. Islam adalah agama rentas kaum dan sempadan geografi. Keadilan Islam itu melebar merentasi perbezaan pemikiran dan agama.
    Tujuan Allah menciptakan berpuak dan berbangsa agar saling kenal mengenali antara satu sama lain. Firman Allah: (maksudnya):Wahai manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan.
    “Penciptaan manusia berbagai bangsa dan suku puak bukan untuk berperang dan bergaduh, tetapi untuk berkenalan dan bermuwafakat.
    “Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang PALING BERTAKWA DI ANTARA KAMU ”.

    ReplyDelete
  7. jijan menyundal diri pada pork be end demi sesuap nasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. M.I.K 22:44.....
      Jom, kita layan sekali lagi....

      Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu
      siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
  8. Korang nie buat pe le ko nk lyan M.I.K ko ckp pe pun x guna...ni kes terlebih mkn pork...ko tngok le skit2 pork tu yg perangai pun cm pork...pork2 pork oink2...bahsa mcm oink2 baru dia paham

    ReplyDelete
  9. Anak pork2 main api terbakar hatinya yg keji...airmata pork2 mengalir dh sudah kandang dina milik org...wakaka

    ReplyDelete
  10. Old M.I.K has a farm e..I...e...I..o... and on his farm has a pork e...I..e...I...o...pork2 here n pork2 there n everybody pork2 pork e....I....e...I....ooooo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. M.I.K dah makan najis pigs secara berlebihan, pasal tu lah otak dan jiwanya semakin kacau dan serabut.

      Delete
    2. pada semua manusia n terutama macai umno!
      jangan mainkan lagi isu perkauman!
      apa itu pork2???PIG bukan???
      kamu dah tak siuman ke???
      kalau nak org lain hormat maka hormatlah org juga.
      kalau terus2 macam ni...mestilah melayu akan pecahbelah!
      bangsa melayu memang kena bersatu tetapi bersama kaum lain n bukannya membenci!!! kita kena ikut ajaran yg betul,kalau salah jgn ikut!
      islam mana ada ajar kamu benci kaum lain???siapa yg ajar??? kecuali syaitan n iblis akan ajar kamu benci kaum lain n pecahbelah sesama sdr maka kenapa kamu ikut, bukankah bangang n bodohnya kamu.
      kalau hati tak terbuka selama2nya kamu tak akan faham ajaran islam sebab semakin tersimpang ke jalan syaitan yg tak sepatut kamu lalui.
      malukan bangsa n agama, apa punya fahaman kamu belajar ni. ikut agama yg dianuti n bukannya ikut org yg kita sanjung sebab kalau org yg kamu sanjung suruh kamu bunuh saudaramu adakah kamu akan lakukan???
      Allah ada suruh nabi mohd bunuh anakmu maka nabi mohd bunuh anaknya atas suruhan Allah. sebab tu ada raya korban, bukankah begitu! maka sedarlah ikut ajaran islam yg benar n bukannya ikut ajaran islam yg sesat menyuruh kamu benci kaum lain yg bertujuan utk kepenting mrk yg kamu sanjung. amin.

      Delete
  11. jijan sundal11 May 2013 23:19

    kah.kah.kah.rupe nye lagi yang sikit tahu dlm pork be end.kah.kah.jom kita menyundal diri pada pork be end demi sesuap nasi.ksh.kah.kah.

    ReplyDelete
  12. sudahlah takyah gaduh2.jijan otak kat lutut ngn gengnya itu dh dri azali lgi bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul...jgn dilayan sbb diorng2 yg brainless je yg sokong umno/bn.. Hahaha...kesiaann btol...

      Delete
  13. anon anon porkbeend11 May 2013 23:28

    woit.ramai nye anon anon pro porkbeend.tah tah sekor anon je.mcm mengundi le.satu satu rumah ada 40 nama.kah.kah.anon anon porkbeend menyundal diri demi sesuap nasi.

    ReplyDelete
  14. Mbeeeeek...mbeeeek....mbeeeeek

    Gugusan hari hari
    Indah bersama mu Putrajaya
    Bangkitkan kembali
    Rinduku mengajak ku kesana

    Ingin ku berlari
    Mengejar seribu bayangmu Putrajaya
    Tak peduli kau kuterjang
    Biarpun harus tembus padang ilalang

    Tiba-tiba langkah ku terhenti
    Sejuta tangan telah menahan ku
    Ingin ku maki mereka berkata
    Tak perlu kau berlari
    Mengejar mimpi yg tak pasti
    Hari ini juga mimpi
    Maka biarkan ia TAK datang
    Dihati mu....dihati mu...dihati muuuuuu..
    Mbeeeeeeeeeeeeekkkk.

    Sudah sudah le tu kambing, reda aje le ngan takdir dan ketentuan Tuhan,tak usahlah mengembeek lagi tak tentu pasal,aku rotan kang, janganlah nanti akbitat kecewa tak dapat meragut rumput segar kat kawasan Putrajaya tu daun ketum dan pil kuda pula yg korang bedal, so shuuuh shuuuuh pegi masok kandang hujan nak turun dan petir sedang sambar menyambar kat atas tu, nanti kamu juga yg susah....huk huk huk.


    pengawas kambing frust Jijan Mali

    ReplyDelete
  15. Bersatu pale hotok mung

    ReplyDelete
  16. BN AJAK DAP BERGABUNG ..
    UMNO BOLEH BAGI ULASAN SIKIT TAK ??

    PLEASE LA .. AKU TERINGIN SANGAT NAK TAU ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmane pulak ajak bergabung kan?kan diorang dok gembr gembur dap ni rasis,tibe2 plak jadi muke x malu nak ajak masuk bn pulak?bagai meludak kahak kelangit,akhirnye kembali setepek ke muke

      Delete
    2. ya! umno mali ah!
      mahu tahu ah?
      umno skrg goyang oh! itu mac kalah terok oh!
      mana ada cina dalam bn. nanti kat palimen, byk cina pembangkang bising2 oh! macammana melayu mahu lawan nanti itu lancau pun mahu kecut oh! dap mana mahu kawan sama umno oh! nanti cina dap kena sunat oh! sebab umno melayu perkauman oh! mana dap mahu sunat ahhhhh! baik dap kawan sama pas oh! sebab pas tak suruh sunat ahhh, lagi itu pas ah..tak hina kaum ah! saudara sudah fahamkah???
      amin.

      Delete
    3. anti-Kambing12 May 2013 11:50

      Anon 23:46....
      Kamu dok mengatakan Husam Jamnapari ke ni?????

      Delete
  17. Cina takut kena sunat wakaka baru aku tau....tu yg pork2 here pork2 there

    ReplyDelete
  18. "kuatkan semula ekonomi Melayu". Kah kah dan 9 kali kah!!. Ado juga Melayu bengong perasan ekonomi Melayu kuek!! Dikuatkan oleh Melayu Umno. Apo ekau tido ko? Maso kocik dulu ado juga Syarikat bas Sri Jaya kek Kelompo. Siap buek badan bas lagi. Habih dah sapo punyo kojo. Tanyo umno!!. Dulu ado juga konon ehlah PERNAS nak tolong orang Melayu. Den ingek lagi maso tu Mindef boli trektar godang Komatsu untuk askar. Kono bawak dengan MISC dan kono pakai insuran MNI. Bukan main gaghang lagi Melayu. Ni aghi sonyap jo. Sobab buleh dikatokan banyak syk insuran ado saham orang bosa umno.(yang kocik tu bagi RM20mo atau RM100 ko atau BRIM ko sonyaplah - taraf hambo!!). Niaghi MNI pun hilang. Dulu Sulaiman Court diroboh konon nak buek stesyen monorel. Tibo-tibo jadi SOGO. Laa lopeh tu dah jadi milik orang kuek umno pulak. Tapi tak polah situ kan tompek orang Melayu potongahan dan taraf kuli mengabihkan duit. Dulu dongar adolah Melayu tu bukan main lagi ado bas apo tah kato orang kek peghak diharam kan sobab namo eh apo tah ko INTRAKOTA ko KOTE. Sampai CEO dio naik motor nak tengok masalah. Bilo mati jo bos dio (jatoh alikopta!!) syk bas pun mampuih. Heghan bona den!!. Ado pulak sorang usahawan tu macam Melayu rambut putih macam pipit uban kek sawah. Bukan main lagi kato nak buek kapa navy. Duit abih kapa nak buek onam raghao eh buek dua jo!!. Toruih ontok!!. Itulah ceghito orang Melayu. Itu bolum yang cerito peghabih duit rakyat lagi macam kes bolo lombu kondo, sateria, bolio niago, tokon (tokon bonar bolanjo duit abah eh!!) dan yang seumpamo. oghito eh sonang jo, OGHANG MELAYU JANGAN NAK BOGHANGAN NAK JADI KAYO KO NAK JADI POMOGHENTAH KO NAK JADI APO BONDO YANG BAIKLAH SELAGI NAK DIUBAH PEGHANGAI BUghUK TU!!. NOMBOR SATU - KHIANAT. Tak ado bangso yang maju kalao khianat tu jadi adat dio. Melayu memang khianat. TAK AMANAH bukti? Dulu nogoghi godang. Kini sociput jo. NOMBOR DUO - MALEH. Bagi duit moniago lain dibueknyo. Nak copek kayo. NOMBOR TIGO - PIKIRAN SENGKAT. Niaghi macam-macam bangso masuk sikit ari lagi ramai orang asing jadi rakyat macam umno buek. lagi limo puluh tahun lagi jangankan cino oraghang uganda pun boleh jadi PM. Contoh yang nyato. Dulu tulisn jawi dikotopikan oleh umno. Tak sampai 50 tahun dah nampak asil eh!!!Niaghi ghamai yang tak tahu jawi dan tak tahu baca Al Quran. Sobab tu banyak maksiat tapi mengaku Islam. Sampai ado Islam Hadhari. Macam-macam ado. Oklah boghonti dulu. Sambil tu bolehlah kutuk Cino ko, maghah kek Kit Siang ko, maki Tuan Guru ko...tapi longkang dopan ghumah pun tak tocuci, lif flet bau koncing buek tak tau jo, sampah kek tanggo tak kesah jo. Duit maintenance totunggak ontok jo. Itu la standard Melayu...satu lagi PONGOTO!!! Kalau bolaja feqh tak macam to do!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 09:46....
      Jom layannnnnn.....

      Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu
      siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
    2. inilah standard kau jijan...orang cakap benda betul, kau konar baring pulak...tapi, aku tetap sokong melayu jugak...janganlah, berdegar2 sokong melayu tapi sebenarnya kau tak buat apa2 pon utk melayu...cuba bagi senarai kedai2 & pengilang2 melayu yg ada utk kita beli produk dia...aku mintak kerjasama kau utk sama2 menyumbang pada ekonomi melayu...jangan melalak jer, tapi habok pon tak ada...minta kerjasama kau lah...hidup melayu!

      Delete
    3. wakaka...dah kene kt batang hidung jijan...tu la yg die merapu lg tu...tak tau nak kate ape...kahkahkah...

      Delete
    4. Anon 14:39.....

      Ko ni makan nak kena bersuap. Kamu pi lah cari, usha sendiri. Kedai 1Malasia ada, Kedai makan 1Malaysia ada, Maidin ada.....haaa...aku dah habak sedikit sebanyak....yang lain tu hang pi lah cari sendiri. Yang penting nya utamakan produk dari industry Melayu dan Bumiputra. Baru lah ekonomi Melayu/Bumiputra boleh berkembang.....

      Delete
  19. Aiyo u guys y fighting...y dun we give chinese a chance 2 lead malaysia ...we r free from any bribery no corruption among our people...we can teach u how to be democracy...free country free religious x corruption n freedom of speech...our country will becum harmonious n prosperous like singapore and penang currently...for many years chinese never lead malaysian..y dun u giv us a chance to proof ourselves...we have the right as we r malaysian...even barrack obama can lead american y nt chinese lead malaysian..we r more advance in term of business compared 2 other races...chinese for all...

    ReplyDelete
  20. There is a good power sharing in BN for all races. No doubt the chinese are good in doing business and is proven as there are the most billionaires and millionaires in this country.
    I do believe the elements of corruption has been lessened under Najibs rule. Also the gov. is largely transparent.
    It amused me the race want to lead this country. Isn' t it now they together with indians jointly rule Malaysia?
    The chinese got to thanks the malays for given them all the freedom here. Where else you have a separate education systems like sekolah cina in Msia. This has cultivate a division among the rakyat from the early age. Just give a thought if no social intregation in school activies, in sports and etc , we will forever not ONE but two different types. Even post studies also the race belong to separate occupations and they tend to separate further in neighbourhood residentials.

    ReplyDelete
  21. Antara perkara yang ditentang oleh Nabi Muhammad s.a.w ialah sikap fanatik perkauman ataupun ‘asabiyyah yang menilai kebaikan dan keburukan berdasarkan kaum bukan prinsip kebenaran dan keadilan. Islam adalah agama rentas kaum dan sempadan geografi. Keadilan Islam itu melebar merentasi perbezaan pemikiran dan agama.
    Tujuan Allah menciptakan berpuak dan berbangsa agar saling kenal mengenali antara satu sama lain. Firman Allah: (maksudnya):Wahai manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan.
    “Penciptaan manusia berbagai bangsa dan suku puak bukan untuk berperang dan bergaduh, tetapi untuk berkenalan dan bermuwafakat.
    “Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang PALING BERTAKWA DI ANTARA KAMU ”.

    ReplyDelete
  22. Kita bercakap memikirkan perpaduan ummah.
    Dia bercakap fasal takwa.
    Pasal berpuak puak lah kita cuba berusaha nak
    satukan.
    Jangan hanya sekadar bersatu di bawah pakatan
    nak jatuhkan kerajaan.

    ReplyDelete
  23. Anon 14:39.....

    Kamu ni semua nak kena makan bersuap. Kamu pi lah cari, usha sendiri. Kedai 1Malasia ada, Kedai makan 1Malaysia ada, Maidin ada.....haaa...aku dah habak sedikit sebanyak....yang lain tu hang pi lah cari sendiri....

    ReplyDelete
  24. Dalam orang melayu berpecah 50-50 antara pakatan dan umno, kaum cina di semenanjung berdiri teguh menyokong Dap.
    Rakan pejabat dan jiran cina saya terang terang tak suka BN.
    Mereka begitu arrogant kalau di suluh dlm Msia kini, Msia Insider even dlm blog keta Paul Tan. Seolah olah Melayu lah kaum mendatang di sini.
    Dalam meniti taksub pakatan akan menang berpaksikan ABU (asalkan bukan umno) dan di janjikan kit siang jd TPM, mereka menjadi begitu langtang bersuara.
    Sebenarnya kekayaan negara ini banyak di miliki golongan ini biar pun ada DEB. Kita tak nafi ada jg kaum cina yg miskin. Kita jg tak iri hati pun atas kesenangan mereka.
    Bayang kan Najib tidak dapatpun 10-15% undi mereka di sebalik begitu generous dan memujuk mereka. Memang tepat Tsunami cina tanpa perlu berdolak lagi. Pun begitu soal sokong siapa, itu hak masing2.
    Saya bercampur juga dgn msian chinese. Bapa saya bekerja sepanjang hayat sebagai wireman dgn company cina. Saya sendiri dah bekerja dengan 2 bank dan 2 stockbroker company cina.(tak pernah kerja dgn kerajaan atau co. melayu)
    Jadi nya saya lebih memahami kaum ini. Apa yg boleh dirumuskan, dah ramai watak kaum ini sejak akhir2 ini membuat kan orang mcm saya tercabar.

    ReplyDelete
  25. Aku tengok orang yang bagi komen rata-rata mencarut je kerja, baik pro-BN atau pro-PR. Tapi yang nyata lebih kuat mencarut dan menggunakan kata2 kesat ni, puak BN lah.

    Macam mana tuan2 nak menyeru org Melayu dan Islam bersatu, sedangkan tuan2 sendiri tak menunjukkan contoh teladan yang baik? Tuan2 terpekik terlolong org Melayu merempat terpinggir dsb, tapi mulut tuan2 kotor macam sampah! Siapa yang nak dengar cakap tuan2 ni?

    Tuan2 ckp yang tuan2 rasa tercabar. Tuan2 rasa dilayan seperti pendatang. Tapi realitinya, orang Melayu pun 'pendatang' juga di negara ni. Mereka berhijrah dari Jawa, Sumatera, Sulawesi dll. Jadi apakah bezanya tuan2 dengan pendatang keturunan Cina dan India? Hakikatnya, tuan2 masih juga keturunan pendatang, cuma Perlembagaan Persekutuan 1948 memberikan hak istimewa kepada tuan2 dengan mengiktiraf tuan2 sebagai rakyat. Itupun diberikan oleh British hasil dari rundingan antara UMNO dengan penjajah.

    Tuan2 mengaku Melayu, tapi tuan2 tak menguasai pun Bahasa Malaysia. Tuan2 masih menggunakan ejaan lama seperti "Ayoh", "bolih" dsb. Jadi kenapa tuan2 nk rasa tercabar sedangkan tuan2 sendiri tak sayangkan bahasa tuan2 sendiri? Tuan2 menggunakan Bahasa Melayu sewenang-wenangnya, tanpa menghiraukan tatabahasa dan aturan ayat. Masih lagi tuan2 mahu mengaku tuan2 berbangsa Melayu, yang sopan, yang lemah lembut, yang bijaksana?

    Tuan2 rasa tertindas, tapi hakikatnya otak dan fikiran tuan2 dah beku kerana tuan2 tidak lagi dapat membezakan yang hak dan yang batil. Tuhan telah menutup hati tuan2 kerana tuan2 bersikap munafik - gajah di seberang lautan tuan2 nampak, tapi kuman di depan mata tuan2 tak ambil peduli.

    Saya harap kalau tuan2 nk komen lagi, tolonglah jangan mencarut. Perbuatan tuan2 ni menunjukkan betapa rendahnya mentaliti orang2 Melayu yang ada sekarang. Jadi, yang mengganggu gugat kedudukan orang2 Melayu ialah tuan2 sendiri. Janganlah nk dipersalahkan bangsa2 lain kerana mereka hanya mengambil peluang kelemahan tuan2 dan juga menuntut apa yang mereka rasakan adalah hak mereka sebagai warganegara.



    ReplyDelete
  26. Apo coghito Midah Suman kek Ipoh? Dongar coghito tongah moghoyan!!

    ReplyDelete
  27. Sall.. kalau tak silap aku, kuman yg dok seberang tu..

    ReplyDelete