KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 May 2013

RIBUAN HADIR DI PERHIMPUNAN "HARAM" PAKATAN RAKYAT PULAU PINANG DI PADANG KOTA LAMA MALAM TADI!!!!



Puluhan ribu rakyat hadir di Padang Kota Lama, Pulau Pinang untuk sama-sama dengan para pemimpin Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang dalam perhimpunan kerajaan malam tadi walaupun polis mengisytiharkan ianya satu perhimpunan haram.

Orang ramai kelihatan mulai datang ke lokasi perhimpunan mulai jam 7.00 malam dan jam 10.00 malam melebehi separuh padang telah dipenuhi dengan orang ramai,

Jumlah orang ramai tidaklah sebesar dan seramai serta sehangat seperti perhimpunan terakhir yang diadakan di lokasi yang sama , pada 3hb Mei 2013 yang lalu , hanya dua hari sebelum PRU 13  di mana lebih daripada setengah juta ringgit sumbangan telah dikumpulkan.

Perhimpunan malam tadi, yang pada asalnya dianjurkan oleh Pakatan Rakyat, adalah satu perhimpunan kerajaan negeri untuk memperkenalkan kepimpinan baru dan mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakyat Pulau Pinang atas sokongan mereka.

Ramai di khalayak ramai berpakaian hitam, merah, kuning dan hijau, sebagai tanda yang menyokong PR.

Pihak polis sebelum ini  mengisytiharkan ia satu perhimpunan haram dan memberi amaran kepada orang ramai supaya tidak melanggar undang-undang tetapi tidak mengancam untuk membuat apa-apa tangkapan.

Beberapa buah trak Unit Pasukan Simpnan Persekutuan (FRU), anggota polis trafik kelihatan berada dilokasi dan juga beberapa anggota polis berpakaian biasa telah dilihat berada sama bergaul di kalangan orang ramai.

Barisan pemimpin Pakatan Rakyat yang berucap dalam perhimpunan malam tadi termasuk YB DSAI, Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng,  Ahli Parlimen Gelang Patah YB Lim Kit Siang,  Pengerusi DAP Pulau Pinang YB Chow Kon Yeow, Pengerusi Kebangsaan DAP YB Karpal Singh, dan lain-lain pemimpin negeri PR .

46 comments:

  1. Dimana banyak cina, disitulah ramai yang hadir.... cuba buat di Kelantan pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngkau ni kalau x main sentimen racial...x sah kot...

      Delete
    2. Tk perlu buat d kawasan cina je utk tarik org ramai..pr buat le d mana2 saje d bumi malaysia ni..pasti puluhan malahan ratusan ribu yg akan hadir..

      Delete
    3. Dare To Share?
      Video Time 13:21
      http://m.youtube.com/#/watch?v=eGxPly-HP1k

      Delete
    4. JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085321606847 TRIMAH KASIH

      Delete
    5. JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085-342-064-735 TRIMAH KASIH

      Delete
  2. Di kelantan, kita tunggu waktu & tarikh nya..ia akan tiba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Kelantan pun hot juga.Tapi di Kedah/Perlis kalau nak berhimpun padan patut boleh la. Kalau lebih lebih tohmahan, 'at your own risk'.

      Delete
  3. Buat kat luar bandar tak guna, org Melayu ni kalau nak suruh hadir kena sedia wang, makan n pengangkutan. Memang haprak n sengkek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi bodoh hina melayu je yang kau tau

      Delete
    2. Itu kenyataan..bukan luar bandar saje dlm bandar pun serope..bukan nk hina org melayu tp itu le yg diajar dan d pupuk oleh pemimpin2 amno dr dulu lagi..tk percaya??tunggu pemilihan amno hujung tahun..mcm2 ada..melancong pun ada..tk kan hang tau kot..itu le standard melayu dulu kini dan selamanye..hanya duit yg menguatkan jati diri, tk da duit jati diri hancur..bukti dh ada, hang tk percaya?klu tk percaya nasib le..apa nk buat!!!

      Delete
    3. Gua sokong, memang banyak melayu ni sengkek buat malu kat cina je. Tanya org UMNO, kalau nak pergi mana2 mesti ada pengangkutan, wang saku dll. Kalu tak tak hingin dia org pergi.

      Delete
  4. Konsep muhibbah 'raya cina'.
    Kita tengok setakad mana lagi boleh berarak dan menyalak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lah sifat melayu bani umno.dengki dan otak sempit

      Delete
    2. Orng melayu tahu dok umah...kmudian complain dlm diam...alamak gst dah start....kmudian jawab balik dalam hati...takpe....jana ekonomi negare....kah kah kah...tu la standard melayu bn......kene tindas tapi still dok R.E.D.H.O

      Delete
    3. Biase la anon 1051...biar kite melayu bwahan ni papa xpe...asalkan melayu atasan kroni kaye.....hidop melayu....dalam snarai 10 terkaye di malaysia..hanye 1 je name melayu yg ade kat sane...iaitu syed mokhtar al bukhari...jadik la ye...konon name negare kite tanah melayu yerk...layan jer la

      Delete
    4. Lepas tu kita sokong dap kerjasama dengan dia orang supaya padam semua nama melayu dakam 1000 orang terkaya dalam malaysia betol kan che en ikot sangatla PR tu bodooo.....

      Delete
    5. Anon 1106 - Kalau setakat kaya atas sebab monopoli, kronisme dan ketiadaan saingan, bangga sangat ke kalau 10 ekor Melayu billionaire?

      Bangga sangat ke dengan "usahawan" Melayu 6-million dollar man Dato Tajuddin Rahman, MP Pasir Salak yang dpt tender berjuta2 untuk membina UiTM kat Perak? Last2 org Melayu jugak yang berlumba2 nk masuk situ dengan pinjaman PTPTN. Dato Tajudin dan keluarga dah kaya raya dah----apa dia peduli sstandard UiTM jatuh ke apa ke, janji duit sudah masyukkkkk!!

      Syed Mokhtar al Bukhari ni bukan Melayu tulin, keturunan dia dari India, jenis syed dari Afghanistan dan Asia Tengah. Bukan pun Arab Hadhrami dari Yaman. Kira mamak jugalah.

      Melayu yang ada pun bukan sangat nk menolong org Melayu lain yg susah. Dah kaya, nk kaya lagi, macam kerabat diraja kat Malaysia ni. Dahla kaya raya, masih nk buat business lagi, dapat contract sana sini.

      Ini ke usahawan Melayu yang kita nak bangga sangat??



      Delete
    6. Tinggal di bumi yang terasnya bangsa melayu pemerintah melayu keistimewan perlu . Kenapa nak pertikaikan apa yang diperjuangkan PR hak sesama umno beri pada orang melayu kontrek kau orang kata tak adil nak ubah kalau bagi kat kaum lain nanti apakata kaum teras . Apa kaum lain di sisih disini . Dalam dunia cari mana ada Sekolah jenis kebangsaan ? mana yang membela kesetabilan keharmonian . Siapa yang sanggup mengenepikan teras yang lemah dari rebah ingatlah teras kita ni lemah bertambah lagi lemah ia dengan sokongan kalian cuba lah kita perkukuhkan teras ini jadi jitu dari segala aspek seandainya kita berjaya menjadi jitu dalam segala hal baru kita fikirkan yang lain .. Kita dah hilang banyak yang di rampas oleh mereka secara halus dan tanpa kita sedari kita akan hilang walaupun kita teras didalam bumi nusantara ini

      Delete
    7. Hang bgtau sape yg rampas?adakah dap,pkr atau pas?negara ni telah d perintah oleh amno sejak sebelum merdeka lagi hingga la sekarang..hang boleh bgtau kat mana takat level melayu?masih tk boleh bersaing dgn bangsa lain walaupun menterinye melayu..walaupun ramai org melayu yg pandai tp melayu kurang maju kerana fikiran telah d konkong dan d sempitkan dgn bermacam2 jenis propanganda..cuba tgk melayu singapore,walaupun mereka ni minoriti tp dema punya jati diri kuat dan standardnye tinggi..itu le beza nye jila sistem pecah & perintah masih d amalkan..renti le nk salahkan cina..sikap cina ni bukannye sejak dap menang tp dr zaman merdeka lagi yg d pimpin oleh amno,mca,gerakan dan mic..

      Delete
    8. Pasal tu lah aku sokong umno kerana kelemahan bangsa kita kau kena faham sedangkan menjadi teras kita maseh ketingaln apatah lagi kalu di beri hak sesama macam yang PR inginkan. Cuba gariskan apa kesilpan umno hingga gagal megujudkan keteguhan ekonomi melayu ..koroupsi dari bawahan hingga atasan kaum mana yang menjadi dalang ? Pru 13 dah terjemahkan semuanya . Stlah berjaya menawan ekonomi kita mereka mula mahukan kuasa . Bukan benci atau rassist mungkin hal hal ngetif mereka mereka pandai sembunyikan . Pasal melayu singpore apa yang nak kita orang melayu banggakan bagitau lah ..selain sikap arogant mereka pasal merek rasa lebih maju dari kita .. Kau tak nampak ke beberapa usha kerajaan kita untuk menandingi mereka yang cuba nak kau orang tentang nak cerita panjang sangat tungu keluaran akan dtg

      Delete
    9. umnu setan dikenali19 May 2013 20:19

      dah lebih 50 umnu berkuasa.mana hilang nya tanah rizab melayu lebih 1.7juta hektar.bangsa paling miskin dr 3 kaum teras di Malaysia ni agak agak nya bangsa apa ye?apa yg umnu lakukan agar bantuan tu benar benar mencapai hala tuju nya.jika seringgit yang dihulur,hanya 0.05 sen je sampai.lagi 0.95 sen pergi mana ye.kenape ye menteri menteri umnu kaya raya ye.?kak ijat punya suami itu hutang sudah bayar ke?umnu perintah negara macam pilem tamil.eh.nak tanye ye.menteri umnu yg pukul rakyat dan dah dibuat report polis nape didiam kan je.

      Delete
    10. salam,
      baik umno memerintah lagi 50tahun pun bangsa cina tetap didepan kecuali halau bangsa cina dari malaysia baru melayu boleh kayaraya ada berani????
      baik pr memerintah pun bangsa cina tetap didepan kecuali halau bangsa cina dari malaysia baru melayu boleh kayaraya ada berani????
      maka selalu kata umno jaga melayu hak melayu apa sekalipun kamu kata, cina tetapi didepan kenapa???
      umno memerintah negara selama ini malah bagi semua peroject pada bangsa melayu saudara mrk kenapa melayu masih byk yg miskin n cuma sedikit je melayu kayaraya???
      sebab mudah je.....cina tak gila project tu walaupun kerajaan tak bagi atau open tender kerana project tu tetap cina dpt sebab hanya cina sj mampu jlnkan project tu kerana melayu tak mampu buat project.
      jadi kamu nak marah cina apapasal!
      kamu sdr telah malukan bangsa melayu kerana kata cina macam2 tak habis2 tanpa cina belum tentu malaysia boleh maju sampai skrg sebab kepandaian n kemampuan n kepercayaan cina sgtlah tinggi yg bangsa melayu mungkin susah nak faham kerana bangsa melayu mudah dengki n malas berusaha n saling tak percaya antara satu sama lain inilah masalah bangsa melayu maka jgn kritik bangsa cina lg.
      makin byk kamu marah cina maki cina hina cina bererti kamu telah malukan melayu itu sdr.
      amin.

      Delete
    11. ahh. sama aje. nuwar pun kaya jugak.

      mat sabu..jgn nak tunduk muka senyap je nak lari..
      amcam skrg? bulan2 masyuk arr

      Delete
  5. Kita kalau x Solat tu yg ilang pegangan Rezki bukan dari Allah diorang ckp Kalau mati nnti aendiri jwb la masa tu x leh pakai lawyer sebab tu kita ni slalu nasihat sama2 bukan kekayaan bagi sama2 diorg

    ReplyDelete
  6. Lagi cara kembangkan pengaruh Pakatan di media baru langganlah bg yang perlu dan mampu? Lihat sini

    ReplyDelete
  7. Datang golongan munafik mengkhabarkan berita.maka selidik akan pengkhabaran itu.USTAZ2 belah umno ni ada buat tazkirah terang apa dia golongan MUNAFIK?aku rasa jarangla.kalau ada pun.aku dengar kena BAND dengan majlis agama islam.Puak2 ni serupa dengan golongan kaum yahudi.mereka didatang nabi2 dalam kaum mereka,lalu ingkar akan ayat2 Allah.mereka(yahudi)mengambil sebahagian ayat2 yang disampaikan pada mereka yang tidak berlawanan cara hidup mereka.malah ada di antara nabi2 yang dibunuh oleh mereka(yahudi).TAK FAHAM AGAMA PEGI BLAJAR.mati Allah tak tanya APA PARTI KAMU?SIAPA PEMIMPIN NEGARA KAMU?tak ada ILMU,ISLAM,IMAN&AMAL.kena balun la dalam kubur sampai 7 petala bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upvote +10000......nasihat yang padat tapi bagi orang yang taksub duniawi xkan sedar sbb bagi mereka agama suku dunia suku. Mereka meminggirkan hukum hakam serta peraturan hidup cara Islam serta sanggup mendengar, membuat, serta menyebar fitnah. Dia orang rasa dia orang xkan dijemput ke kediaman tetap 4'x6'

      Delete
  8. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
    semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang nk suruh bersatu selepas apa yg tok cik hang buat..kirim salam..org melayu akn secara automatik akan bersatu jika tanah air betul betul terancam bkn nye dgn cara dh tahu akan terjadi acamam berbulan bulan dulu tapi tk buat apa2 tiba tiba je umum negara teramcam..tp herannye berlaku hampir pilihanraya lepas tu senyap hingga sekarang..ingat la kebanyakkan melayu tahu yg mana satu ancaman dan yg manu satu acahan..

      Delete
  9. Biasa le melayu x boleh tengok org senang...kalau ad yang kaya cakap rasuah sana sini...diri sendiri malas bekerja fitnah sana sini...bile dh kaya enjoy sana sini...dh terlingkup menuding jari ada duit x ingat...syed bukhari setau aku x ada mencari publisiti tp ramai yg mempublisitikan dia...byk yg dia dh buat tp ramai x tahu...universiti yg kebanyakannya dia nampung melayu yg satu hari nanti akan lupa diri...dana kt universiti bg perkembangan islam...yayasan bukhari yg setau aku diberi pada budak2 melayu yg x mengenang budii bila dh pandai rasa diri hebat terlingkup menjadi taksub kepada ajaran pr...mentaliti x berkembang rasa diri dh terlampau pandai tp bodoh...byk org2 bangsa lain nk jatuhkan bukhari nie coz dia top ten in malaysia org islam...tp Allah maha pemurah lg mengasihani melindungi org yg ikhlas dan x lupa diri...yg aku salute bukhari semua gaji pertama dia bg kat ibunya...tu yg aku rasa hidup sentiasa diberkati dengan doa ibu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mmng bangga dgn bukari..tp bukhari tu melayu ke?dh lupa pulak..tp bg aku pendapat hang ni hanya sesuai utk negara hnya ada satu parti je dan tk perlu buat pilihanraya..utk negara yg guna sistem demokrasi hang punya pendapat tk boleh pakai..tp utk org yg duduk ulu ulu ok sesuai dgn pendapat hang ni..

      Delete
    2. Aku setuju tapi aku ingat orang ulu pun lebih cerodik dari dianye

      Delete
  10. D malaysia ni hnya sukan je yg akan menyatukan semua parti yg ada ..hidup kj..kj pun kadang2 pun haprak jg...yg pasti malaysia ni masih mwngamalkan pemwrintahan pecah dan perintah..

    ReplyDelete
  11. Org ulu...ko org bandar sgt ke...setau aku org bandar byk keparat2...x tahu la kalau dalam blog nie byk org keparat yang berselindung disebalik perjuangan rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dh tau, dipersila le kluar dr blog ni..hang cari le blog sewaktu dgn hang..mcm menteri tu cakap..sbb aku dr ulu le aku cakap mcm tu..aku berlajar d pekan kerja d ulu tu sbb aku tahu..klu hang tk percaya hang check balik keputusan pru13..kaw mn bn menang dan kaw mn pr menang..hang kena ingat negara ni demokrasi suka hati la nk undi sapa pun..

      Delete
    2. Hentam je terus anon 14.48 nanti biar dengan komen yang tak dapat keparat tepis dia orang ni memang kurang ajar cket banyak perlekehkan orang kampung

      Delete
    3. Orang kampung je dok tak sedar diri lagi...bile barang naik...hurm taw plak bising2...tp bile di sogok rm 500 dalam mulut...terus senyap membisu....kampung oh kampung...truskan membace kitab utusan dan berita hairan tu k...biar mendap lagi otak korang tu ye

      Delete
    4. Undi orang kampung la yang membuat anwar kit siang hadi awang gigit jarri promote gila gila anwar awang hadi kempen sampai ke kampung aku tapi tak dapat meperbodoh kan kami ramai.orang konon tapi banyak kereta dan bas dari luar ramaila orang kami bukan bodooo macam che en ikut ramai orang perjuangan dan sokongan sia sia dari PR

      Delete
    5. salam,
      rakyat kampung atau ulu taklah bodoh sgt n tak tahu mana baik buruknya, cuma adalah sebilangan sebab duit n paling ketara adalah yg tua atau org lama kerana fikiran mrk telah mati ikut zaman n menganggap kerajaan telah lakukan yg terbaik tgk lah jalan tgk lah bangunan tgklah letric n air kalau dulu mana ada, inilah kata2 org lama.
      tetapi bagi rakyat muda kampung tahu n mula ubah undi pr walaupun tak ramai kerana kita tahu kat kampung mana ramai yg muda diam kat kampung kecuali yg tua .
      maka sebab tu kawasan kampung susah sikit nak berubah, lainlah kawasan bandar yg ramai pasti yg muda malah pengetahuan lg tinggi maka pr menanglah semua kawasan bandar. tetapi kalau kerajaan masih lagi suka2 naikkan harga brg malah byk menipu rakyat n putarbelikkan fakta sy pasti bn pasti terkubur pru14 ini malah kawasan bandar jgn harap nak menang satupun n majoriti pasti lg teruk dari skrg kerana rakyat mahukan kebajikan mrk dijaga n bukannya menyusahkan rakyatnya utk kepentingan mrk sj.
      amin.

      Delete
    6. Betul tu, PRU14 nanti golongan muda yg akan menentukan kerajaan mana yg memerintah, golongan tua Saluran 1 & 2 separuh dah kojol, mereka2 ni lah yg banyak undi BN. Ayuh anak muda, Lawan Tetap Lawan.

      Delete
    7. Yang kojol tu mak bapak kau ngan kau kau sekali

      Delete
  12. Lagu BN (Bangau Nyanyuk):
    (Nyanyi ikut tempo lagu bangau oh bangau)

    BN oh BN mengapa engkau kalut
    Bagaimana aku tak kalut
    Anwar dok mengamuk (2X)....

    Anwar oh anwar mengapa engkau mengamuk
    Bagaimana aku tak mengamuk
    PR sudah kalah (2X) ...

    PR oh PR mengapa engkau kalah
    Bagaimana aku tak kalah
    SPR sudah tipu (2X) ...

    SPR oh SPR mengapa engkau tipu
    Bagaimana aku tak tipu
    Orang atas arah aku (2X) ...

    Orang atas oh orang atas mengapa arah SPR
    Bagaimana aku tak arah
    Nak jaga kedudukan aku (2X) ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kg ka.bandar ka.sama ja.saya balik kg.orang kg mengadu.depa nampak bas duk usung bangla ngan orang rohingya.patutla menang.agama dah pesan.kalau dapat khabaq dari orang munafik.slidik dulu.saya kenap kaim puak ni jenis mana.subuh,insyak ada kat masjid.waruq pulak tu.macam mana kata orang kg undi depa.orang dah mati pun ada nama lagi.SPR biat xtau ja.janji dah buat report dan bagi maklumat untuk buat patisyen.moga Allah bantu kita yang di zalimi.dan di izinkan oleh Allah kebongkaran penipuan ini.Amiin..

      Delete
    2. Bagus lirik lagu kau ni jap lagi bleh jadi penghuni hospital permai gamaknya pasal pr sudah kalah pr sudah kalah

      Delete
  13. Bila lihat saudaraku berbicara, resa sedih juga kerana Meleyu kutuk Melayu. Rasa yang empunya badan bila berkata bagai terasa teruk betul keadaan di Negara tercinta ku Malaysia ini.Sebagai manusia, lebih baik berdoa semoga pemimpin kita bersih hatinya dan negara akan makmur selalu.Malaysia jarang ditimpa bencana, hidup pun aman damai.Rasa - rasanya hati saudara-saudara ku yang kacau.Lebih baik kita bekerja.Jika di malaysia ini ada manusia yang sangsara hidupnya mungkin itu takdirnya.Tapi selebihnya hanya tahu mengutuk dan melihat segalanya salah.Perdana Menteri memimpin satu negara.Dalam satu keluarga kecil yang dipimpin oleh seorang ketua keluarga lebih sadis kesannya pada keluarga tersebut jika ketua sesebuah keluarga tidak bertanggung jawab.Sebagai rakyat,apakah sumbangan kita.Cermin-cerminlah diri kita......Syukurlah kerana Malaysia lebih aman berbanding negara lain.Adakah anda tidak menyedari hakikat ini......kita mungkin terlalu selesa.

    ReplyDelete