KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 30 May 2013

GEMPAR!!!... ISU NURUL IZZAH DI HALANG MASUK SABAH.....AHLI PARLIMEN KINABATANGAN DATUK BUNG MOKHTAR RADEN BELASAH KAW-KAW KETUA MENTERI SABAH!!!!!



KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Raden menyifatkan tindakan menghalang Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dari memasuki Sabah merupakan satu kesilapan dan malapetaka.

Menerusi akaun twitternya, Bung Mokhtar berkata beliau tidak faham kenapa Nurul Izzah tidak dibenarkan memasuki Sabah.

Bung Mokhtar juga menyifatkan tindakan menghalang Nurul Izah dari memasuki Sabah itu merupakan satu kesilapan besar yang perlu diperbetulkan.

Menjawab satu soalan apakah yang akan beliau lakukan jika menjawat jawatan Ketua Menteri dalam kes seperti yang dialami Nurul Izzah, Bung Mokhtar hanya menjawab, malangnya beliau tidak memegang jawatan tersebut.

Nurul Izzah ditahan oleh Jabatan Imigresen Sabah dan diarahkan pulang. Beliau dimaklumkan arahan tersebut dikeluarkan oleh Pejabat Ketua Menteri Sabah.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu ke Sabah untuk bersama rakyat sabah menyambut Pesta Keamatan.

106 comments:

  1. HEBAT SEKALI NURUL IZZAH SAMPAIKAN MUSA AMAN BEGITU TAKUT KEPADANYA.ENTAH2 TIDUR MALAM PUN ASYIK DIA MENGIGAU.

    ReplyDelete
  2. Waktu d imegresen sabah depa scan didapati dia berdarah melayu jd tk boleh le masuk sabah..apa yg d pahamkan hnya berdarah sulu je boleh masuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...orang yg adr senjate pulak dibiarkan bersiar siar di sabah....pelik2 negaraku banglasia...hoi musa aman..ko ingat sabah tu KEPALE BAPAK KO PUNYE KE HAH????

      Delete
    2. Bak kate hishamuddin...penceroboh di sulu tu x merbahaya dan bknnye pengganas...kah kah kah...banglasia oh banglasia

      Delete
    3. salam,
      di malaysia...
      HAK bangsia di jaga!
      HAK melayu di pergunakan!
      HAK cina di perlekehkan!
      HAK india di permainkan!
      HAK bumiputra di peralatkan!
      amin.

      Delete
    4. aik sejak bila pulak hak bangsa diperjuangkan ni? bangla tu Islam.. perjuangan PAS kan untuk Islam.. apasalahnya tolong bangla yang Islam..

      Delete
    5. anon oo:25...Sabah bukan bangkai kepala BABI KO yang punya. Ko bukan org SABAH, tetapi pendatang yg tak tau dikenang untung, nak belagak konon Sabah tu bangkai kepala babi reput ko yg punya....khaaak tuiiiii!!!

      Delete
  3. sabah dgn sarawak mmg ade law utk halang mane2 individu dr masuk negeri diorang, tp yg ni kes pertama yg aku dgr sepanjang hidup aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn yg pertame...masuk 2 0rang dah. .jgn dilupakan pada yb tian chua juge.. dia bknnye warga negara china...tp warga negara malaysia yang sah! !!!!

      Delete
    2. Padan muka buat lagi statment kurang ajar

      Delete
    3. Statement kurang ajar...?statement yang paling kurang ajar aku pnah dngar seumur hidup ni adelah 'ape lg cina mahu'.....

      Delete
    4. Itu untuk puak kau untuk orang sabah apa pulak dia orang kata ..lagipun isu lahat datu rata rata dia orang ingat kerja dsai walaupun belum teebukti secara sah tentulah dia orang marah tengok lah sebelum ni macamana angkuhnya dsai berucap ketika disabah jadi kerana itu mereka berbuat demikian atau mungkin ada hal hal tertentu melalui risikan sabah yang tak membolehkan individu tertentu dtg ke sabah mana lah kita tau

      Delete
    5. Selagi tak terbukti kesalahannye...adekah kite boleh mengatekan org tu bersalah...jgan jadi BODO ye....owh...penjenayah sulu boleh pulak masuk siap lepak brpuluh puluh hari....rakyet negara yg sah n ada ic tibe2 tak boleh masuk...x ke pelik dan bahalol bunyinye?

      Delete
    6. Selagi tak terbukti penipuan dalam pru knpa pr nak meroyan siap buat himpunan haram lagi samak je kan che en

      Delete
    7. Puak amngok berpeluk2 dgn kerabat sulu dsai pulak kena..tk ke mengong namanya..itu semua taktik yg diajar APCO amngok..dh byk kes dh bgmana org2 amngok punya kerja tp dsai dan pr yg kena..amngok yg bg ic dsai pulak yg kena..apala punya mengong..klu cai & balaci amngok boleh le kome goreng tp klu tahap ilmu kami ni, cakap hang tu mcm budak tk cukup umur je..

      Delete
    8. salam,
      di sabah sarawak langsung tiada halangan utk msk kecuali org nak berniaga di sabah sarawak sj kena minta kelulusan dari md rasuah kalau tak jgn harap boleh berniaga disini.
      melayu bodoh benci cina melayu bijak bersama cina!
      melayu kuno suka pada resis melayu baru tak suka resis!
      melayu penipu permainkan melayu utk kekayaan si penipu!
      melayu miskin tunggu langit turunkan rezeki melayu kaya kikis rezeki mrk!
      melayu bukan lagi harapan hanya agama islam harapan rakyat malaysia.
      bersatu dgn nama melayu pasti rakyat akan merana!
      bersatu dgn nama islam pasti rakayat akan bersyukur!
      bersatu kita utk masa depan anakcucu rakyat malaysia!
      buka minda buka hati buka jiwa tegakan agama islam berjihad utk kebenaran demi rakyat malaysia.
      amin.

      Delete
    9. masalahnya hangpa dengan nama Islam pun tak boleh nak bersatu.. sembang lebih.. mana perjuangan Islam PR?

      Delete
  4. Law kepala bapak depa..!!!

    ReplyDelete
  5. Cheen cheen ada lagi tu x abis2 ngan banglasia...ko ke yg supply bangla2 n myamar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ar....memang malaysia ni nanyak org bangla...lu nak ckp ape?

      Delete
    2. Kat bandar dan kaw industri je.bangla.banyak kat urban site tak banyak mana pon tapi yang peliknya kat kawasan bangla banyaklah pr menang ntah ntah pr yang buat bangla mengundi mcm mana dengan gambar ambabiga yng diambil sebelum pru tub tub bangla tu kena ckup masa mengundi

      Delete
    3. Ler...kamu ni bodoh tahap mane....buat bangla mengundi...?ic nak amek kat mane?jpn?jpn bkn ke bapak umno bn yg punye...bg la bende2 logik2 sket baghal

      Delete
    4. Jap2...spr kan ke umno yg punye...terang2 pengerusi dan timbalan pengerusi ahli umno...hurm..patutle pakatan rakyat tak leh menang...

      Delete
    5. kalau rasa SPR tipu tak payah bertanding.. ini bila menang terima pulak.. bangang..

      Delete
    6. Dasar bangang pr n che en

      Delete
    7. salam,
      melayu menang angkat utk melayu atas!
      melayu kalah angkat utk melayu bawah!
      melayu bentuk kerajaan negara byk masalah!
      melayu bentuk rakyat negara byk kepalsuan!
      melayu resis melayu pandai bersikap degil!
      melayu harmoni melayu pandai bersikap adil!
      melayu kaya dibodek melayu miskin!
      melayu berilmu dibodek melayu kaya!
      melayu ! melayu! melayu !
      melayu kuno semakin hilang dgn ketibaan melayu baru!
      marilah kita membentuk wajah baru bentukan islam dihati melayu dgn kebenaran kesucian keharmonian sesama manusia!
      amin.

      Delete
    8. Apa yang kau merepek ni

      Delete
  6. Y n.izzah nak g sabah nak jumpa2 kerabat2 dia ke org sulu wakaka...xpun join org2 kat pasar philipine jadikan barua2 pkr wakaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la hang bodo..bila kata hang lembu,marah..dia pi sabah nk tgk suku sakat hang yang jd hamba abdi kat sana sama jg kat sarawak..keh keh keh

      Delete
    2. Simple je..negeri kaya ,pemimpin kaya tp rakyat mcm apa..hang tgk dokumentari penduduk2 luar bandar d sabah dan sarawak..klu hang tgk tv tp tutup suara hang akan ingat zaman2 dulu sebelum british dtg..tp rupanye zaman moden..tp masih ada kepala rumah..kat bandar lain cerita sbb cina ramai dr dulu smpai skrg depa ni org meniaga dh tentu kaya dan otak pun dh berkembang..org melayu harap br1m je..klu amngok tk bg br1m dh lama tumpo amngok/bn..

      Delete
  7. Ada ke hamba abdi kat sabah srwk ni...setau aku hamba abdi anwar ada la...

    ReplyDelete
  8. Shabat semua jangan lupa cerita ibu mertua ku...ayatnya berbunyi..kalau kau aku dah benci keturanan kau pun aku benci..mukin m.aman pakai lirik tu kok....hahaha jln dah

    ReplyDelete
  9. Sabah mempunyai penyokong PR yg ramai.PRU 13 ramai calon BN hanya menang tipis sahaja.Bandar besar semua dikuasai oleh DAP.Musa Aman tak mahu ahli parlimen BN di Sabah termakan pujuk rayu atau terlompat gadai dibeli oleh pakatan rakyat.

    ReplyDelete
  10. Apa ituuuuu..sama perempuan pun takut bahhh...itu telur kasi simpan dalam peti bahhh....

    musa penakut
    telur tak ada...ulang 1juta kali

    ReplyDelete
  11. Nurul Izzah boleh tak beritahu MB Selangor kalau nanti CM Sabah datang Selangor tolong halau dia keluar dari Selangor...

    ReplyDelete
  12. km sabah ni yg patut dihalau dr sabah.

    ReplyDelete
  13. Melayu pengkhianat durjana, bongkak tak sedar diri rumpun asal dari sawah lumpur warisan pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain sebelum dijajah British lagi, baik balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

    MAKCIK Tempurung CINTA UMNO!

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omg....makcik2...x bace sejarah ke...siape yg mintak bantuan pade apco yahudi...mkcik ni spesis jijan mali ni....makcik...sy nak terangkan...umno memperjuangkan bangse melayu...nabi muhammad x ngajor kite perjuangkan bangse tapi agame...makcik2..tu la...lame sgt dok bwah tempurung...

      Delete
    2. Nabi muhamad pun tak ngjor kite jual kalimah memebenarkan lgbt merelakan murtad ngambil dana dari yahudi sokong yahudi bersekongkol ngan kafir harbi kafir mengafirkan sesama islam sama kan sifat allah dengan manusia sembahyang dua imam orang yang kalimahnya sama sahadtnya sama agamanya sama dikata tak dapat pahala kalu tak sembahyang hanya kerana tak menyokong parti polotik tertentu yaa dak che en

      Delete
    3. Lgbt start dari zaman bn memerintah...perlembagaan malaysia yg membenarkan murtad...jual kalimah allah?????cube cerahkan sket...yang meluluskan bkn ke kdn dibwah nazri aziz dahulu?

      Delete
    4. Cube cerahkan. ..adkah makin berkurang gejala lgbt di malaysia ni dibwah pemerintahan ubn...ce cite cecite

      Delete
    5. Dasar kau ni che en main hembus je.dah pemimin kau orang yang terang.terang.soking siap.buat sidang media lagi takan kau nak nafikan.nak belit ckp bn pulak hai che en patut lah banyak.ckap kau ni macam badut sarkis

      Delete
    6. Manalah lgbt kat malaysia ni nak berkurangan pengalaknyadah makin ramai sampai kaum yang nak menghalang dah tak sampai 2/3 .. Lepas pru lalu bertambah lagi puak lgbt ni dah nak mencecah 52 % dari rakyaat malaysia.. Nasib baik yang 48 % tu masih memerintah kalu tak tiap tiap minggu ada aja pesta jubur anjuran dsai dan kuncunya dah tak dapat buat dia buat pula himpunan baju hitam warna setan

      Delete
  14. ABAH! ABAH! ABAH! Bukan Ubah tapi ABAH! Asal bukan Anwar Haram Jadah! ABAH! ABAH!

    ReplyDelete
  15. Cheen nie keturunan yahudi ke xpun arab jahiliah wakaka..dulu sekolah agama sampai darjah bape ops lupa plak cheen x sekolah agama tapi sekolah serkis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che en mana ada sekolah.agama bro dia sekolah cina instinjak guna tisu walau ada air opsss kat negeri.dia selalu.x de air patutlah istinjak guna.tisu

      Delete
    2. Che en ni macam badutlah dalam blig omak kau

      Delete
    3. Korang ber 3 di atas ni yg dah macam badut kat dalam blog ni...bkn sy..kah kah kah

      Delete
    4. Che en apa aje yang kau kluarlan mesti kena hentam punya ramai peminat kau yang nak tengok pertunjukan sarkis kau

      Delete
    5. salam,
      berani tegakan kebenaran kenapa takut dikritik atau dicerca???
      berani kerana benar takut kerana salah!
      rakyat malaysia semakin yakin bersatu negara teguh berpecah negara hancur. maka bersatulah rakyat malaysia utk kebenaran yg selama ini dipalsukan.
      amin.

      Delete
    6. Kene hentam...la...kalo ade fakta yg power boleh la kate kene hentam...ni tak...tibe2 ckp sy badut la..yahudi la....dah macam budak tadika kemas punye komen...ala tomei2...

      Delete
    7. kalo ada fakta yg power bukan hg nak jawab..pastu konar sana sini..

      Delete
  16. CUBA TANYA SULTAN SULU KENAPA TAK BOLEH MASUK SABAH. ADAKAH NURUL PERLU MENDAPATKAN VISA DARI KEDUTAAN FILIPINA ATAU PUN SEBAGAINYA? JAWAB JANGAN TAK JAWAB. TERINGAT PULAK KISAH TIMUR LESTE YANG KEMERDEKAANNYA DISOKONG OLEH AUSTRALIA!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabah dan sarawak ni bkn under banglasia dah ke?????

      Delete
    2. bangla jugak yang undi PR.. tu yang menang kat selangor tu..

      Delete
    3. Itu la hang usik lg suku sakat bangla..16.16 dh meroyan..kawan kaum kerabat ramai dr bangla lps tu kawin dgn sulu jd le amnolubanglasia..kih kih kih

      Delete
    4. Anon 15:24....Hakikatnya ko adalah babi haramjadah yg bertopengkan islam, babi haramjadah yg menggelupur kepanasan, ko menghina org2 pribumi borneo konon sabah dan sarawak under bangla, kalau ko tak tau tentang sabah dan sarawak jangan cakap sebarangan, ko memang spices bangkai babi sial terkutuk yg nak menguasai sabah dan sarawak, org sabah dan sarawak tak pernah pun menghina dan menganggu ketenterman ko, so apa lagi yg ko nak? kerana mulut badan binasa.


      -headhunters soul&spirit-

      Delete
  17. Kelakar gak komen2 di atas. Sejarah ting 2 dan 3 dah jelas UMNO adalah anak emas British. Perikatan ( UMNO. MCA dan MIC ) telah bersetuju untuk menerima kerakyatan kaum migran ketika itu ( Cina dan India ). Hari ini UMNO marah2 kat orang Cina. " Apa orang Cina mau lagi?" Bila sokong ok, bila tak sokong marah. Macamlah Penang tu pernah ada KM Melayu. Last sekal satu soalan... " Apa lagi BN mau..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurangnya tak keluarkan fatwa haram kawan dengan cina macam PAS..

      Delete
    2. Bertambah kelakar lagi komen ni. Ada ke PAS keluarkan Fatwa Haram kawan dengan Cina?

      Delete
    3. Pada Ogos 1963, Dewan Ulama PAS Kelantan mengeluarkan hukum berikut.“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir dan haram".anon 16:23 hang ni umuq berapa? aku tau hang baru dalam perjuangan ni..samada hang tak pernah tau atau hang buat2 taktau..

      Delete
    4. Tu baru btol fakta jaga jaga nanti che en kata omno uang cakap

      Delete
    5. umporno bangsat31 May 2013 at 18:56

      dah faham fatwa tahun 63 tu.ko kata kafir dan bukan nya cina.jadi apa masalah nya.

      Delete
    6. Apa cina tu bukan orang kafir bangsat punya orang

      Delete
    7. salam,
      melayu bodoh benci cina hina cina fitnah cina kerana melayu itu takut kepandaian cina.
      melayu bodoh tak gaku diri bodoh kerana melayu bodoh suka berlagak pandai.
      benci cina hina cina tapi cina juga diharap melayu!
      agama islam harus ditegakan dgn nama allah sebelum melayu hancur binasa.
      melayu pandai tipu melayu bodoh melayu bijak satukan melayu utk tegakan islam demi sejagat.
      marilah kita tegakan agama islam dihati melayu sebelum melayu terus simpang kejalan syaitan.
      amin.

      Delete
    8. Orang sabah sebenarnya marh ngan dsai dia dianggap dalang dalam kes di lahat datu walaupun belum dapat di sahkan mereka percaya dengan berita berita dari media filipina rauters dan bukti dari laman maya.. Sbgi cth gambar putri raja kiram didalam jetpribadi dsai tweet puteri tersebut pada dsai malah reaksi dsai sblum terjadi kes di lahat datu dan banyak lagi keterlibatan tian chua dan sivarasa yang menampakan ajenda jahat dsai untuk menjadi pm mungkin bagi mereka demi cita cita dsai sangup lakukan spa saja termasuk mengadaikan sabah . Anggapan mereka ini samalah macam angapan puak pr tentang penipuan spr jadi apa yg kau orang nak meroyan sngat . Biasala ti

      Delete
    9. pusing jangan tak pusing.. baiklah sekarang DAP tu cina Islam ke kafir?

      Delete
    10. Biasanya kalau orang cina yang memeluk agama islam ni kita dah tak pangil orang cina lagi kita pangill mereka mualaf itu biasalah pengertian umum rakyaat malaysia bila cina tu tentunya kafir

      Delete
    11. salam,
      pada melayu penyimpang ajaran salah!
      DAP bukan islam mahu pun kafir sebab DAP adalah nama parti!
      CINA bukan beragama tak bermaksud kafir sekiranya cina itu punya agama!
      seorang manusia punya agama baik islam bubdha kristian n sebagainya bukan kafir kecuali beragama tetapi sesat ikut ajaran syaitan n tak punya agama itu barulah kafir!
      cina beragama islam atau india beragama islam dll tetap berbangsa sama dgn asalnya sebab bangsa tak boleh ubah tetapi agama boleh ubah sebab keturunan tetap dari aliran yg sama dari bangsa asalnya.seperti juga bangsa melayu adakah melayu beragama islam bertukar bangsa???
      maka sedarlah melayu telalu byk salah dari segi paduan islam yg sebenar disebabkan selama ini bukan islam ditegakan tetapi lebih pada melayu ditegakan di malaysia.
      saudara tak perlu ikut panduan sy tetapi ikutlah panduan islam yg betul.
      amin.

      Delete
    12. anon 01:26 hang belajaq kat mana maksud kafir tu? takpalah apa pun niat hang jawab dengan Allah nanti..

      Delete
    13. Yang marah kat bangsa Cina ni apa hal??? Cuba cerita sikit!! Rasulullah saw hantar sahabat ke negara China semasa beliau dan sahabat-sahabat hidup lagi. Masa tu orang Melayu masih lagi makan babi, sembah busut dan mintak izin dengan hantu bila ke laut dan ke hutan. Islam dah sampai ke negara China dan masjid dibina disana lebih awal lagi. Lagi ramai bangsa China yang berugama Islam dari Melayu yang Islam (itu belum ditolak yang tak percaya hadith dan hukum hudud!). Budaya China sudah lama diguna oleh orang Melayu. Dari makanan, bahasa, pakaian dan juga adat resam. Kini negara China sedang maju dengan pesat. Melayu haprak suka tak suka kat China bila pergi ke Makkah (kalau Islam lah!!) akan menaiki keretapi laju yang direka, dibangunakan dan dibuat oleh jurutera China. Tak payah cakaplah dengan Melayu yang tak reti berfikir. Itu belum lagi cerita mi, mihun, kuay teow, taufu, suun, fucuk dan sebagainya!!!

      Delete
    14. Anwar pun takmau hudud.. bukan benci cina tetapi terpengaruh dengan fatwa dewan ulama pas dulu..

      Delete
    15. salam,
      selagi melayu yg tak sedar selagi itulah melayu itu akan mundur selamanya. maka melayu baru yg sedar akan mengambil alih utk tegakan islam dimalaysia dgn ajarab yg betul.
      marilah sama2 kita tegakan islam utk semua rakyat malaysia semoga allah terus berkati malaysia utk perubahan.
      amin.

      Delete
    16. ajaran betul yang bagaimanatu..

      Delete
  18. Apa kata tanya cheen menteri kewangan venezuala merangkap manager sarkis...wakaka

    ReplyDelete
  19. Lagi satu bro ko lupa cheen kn merangkap pengerusi lbgt dan AJK agama sekolah pondok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che en lagi kang merajuk pulok taknak kluar dah tak meriah blog omak kau dah kurang kita nak melihat kebodohan tahap tertinggi puak pr yg dipengerusikan oleh che en dalm blog ni kesian .. Jom kita cari yang bodoh lain kwn kwn pengkritik omak kau

      Delete
    2. salam,
      tiada manusia mengaku diri bodoh!
      tiada manusia mengaku diri penipu!
      tiada manusia mengaku diri pencuri!
      maka yg mengata org itu bodoh bererti dirinya bodoh!
      hanya manusia yg bodoh sj mengaku diri lebih bijak dari org lain!
      semoga saudara sedar sebelum kebodohan memakan diri.
      amin.

      Delete
    3. betultu..macam puak PR ni lah perangai..

      Delete
  20. Kesian nurul, dah le angan angan bapanya si anugerah tuhan palsu nak jadi pm tak tercapai, dia pulak tak dibenarkan masok ke Sabah, harap harap dua beranak kaki kelentong ni tak sakit jiwa dan terus gila dalam masa terdekat ni akibat kecewa.....kahkahkah.

    ReplyDelete
  21. syaitan syaitan red bean army dah dikenal pasti siap siap la kau orang dan pendukungnya .. Omak kau dan cheen terlibat tak

    ReplyDelete
  22. Semua komen penyokong umno/bn kat blog ni semuanya bodoh dan langsung x boleh masuk akal..binatang pun tak sebodoh dan kurang ajar mcm penyokong bn ni..babi pun tak sehina penyokong bn ni,malah penyokong bn ne lebih haram dari babi..tak dapat diungkapkan dengan kata2 la tahap kebodohan penyokong bn ne..x layak jadi manusia dan hidupan..kalau jadi taik hidung pun susah utk diterima,coz taik idung pun x sehina penyokong bn ne..

    ReplyDelete
  23. ...umno bagaikn lembu berpenyakit yg perlu dihapuskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okla lembu pernah jugak berbakti.. tapi PKR dari awal dah jadi babi..berpenyakit pulaktu.. haram..

      Delete
    2. salam,
      apa dah jadi!
      apa dah jadi!
      melayu di kata dah jadi babi??
      adakah semua melayu itu membantah membangkang adalah pengkianat n jadi manusia babi???
      apa dah jadi!
      apa dah jadi!
      sokong ubn jadi melayu sejati!
      sokong ubn jadi melayu islam!
      sejak bila melayu jadi sejati??
      sejak bila melayu jadi islam??
      apa dah jadi!
      apa dah jadi!
      malaysia dah jadi negara melayu!
      melayu mana??
      melayu banglasia ke melayu asli!
      malaysia dalam dunia gelap penuh dgn kejahatan.
      bersihkan malaysia sebelum kita hancur musnah.
      amin.

      Delete
    3. cuba tengok perangai babi bagaimana.. tapi kaum cina suka binatang babi ni.. bawa tuah.. jadi betulla..

      Delete
  24. Byknya hinaan penyokong pr pada bn tapi kalau dikaji penggunaan bahasa and idea penyokong pr lagi rendah mertabatnya penyokong2 pr...kan cheen kan

    ReplyDelete
  25. Ryo kazuma biar betul bro nickname pun karakter game...mana x mentaliti fantasi ko hidup dalam khayalan jekle...patut la senang diauta pemimpin2 pr...ko melayu islam ke bro...cam cina bukit jek...lagi satu plak nickname mas patut cam nama pendatang jek...xkan penyokong pr byk pendatang kot...

    ReplyDelete
  26. apa masalah dgn nickname??dah disuruh letak nickname,letak la nickname apa pun..bro,aku org asli sabah,dan anak muda pedalaman sabah yg akn berjanji memperlihatkan kebodohan dan kekejaman umno bn ne pada org2 yg sebangsaku d pedalaman sabah,just wait..aku da cukup menyampah dgn umno bn ne..xda setitik pun rasa hormat aku pda sebilangan ahli umno bn yg bodoh,kejam dan sial..so go to hell la musa aman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejam yang bagaimana tu?

      Delete
    2. salam,
      kejam tak mengaku diri bodoh!
      kejam tak mengaku diri tipu!
      kejam tak mengaku diri salah!
      kejam tak mengaku diri kejam!
      teruskan kekejaman kamu, rakyat malaysia akan tunggu hancurnya malaysia bila tiba masanya nanti.
      kebenaran akan menentukan siapa lebih berkuasa.
      amin.

      Delete
    3. sekarangni Allah dah tunjukkan kebenaran.. siapa yang lebih berkuasa dialah yang benar sekarang.. sebab aku yakin dengan doa TGNA sebelum PRU13.. jadi apa kekejaman BN sekarangni?

      Delete
  27. Ryo kan macam nama dalam game street fighter jadi tak payah lah nak heran dia ni cakap macam kartun suka buat onar dijalanan agaknya muka pun macam kartun jadi penyokong parti Parti Kartun Rakyaat yang kerjanya buat ceruta kartun je kawnnya badut sarkis che en

    ReplyDelete
  28. Replies
    1. Takutnya ngan pkr !!!!!"!!!""!!! Apalaaa takut amendenya kalu pr atau yang paling takut rasanya pkr tuan penasihat alsheikh al jub mana rak nya takut siap pangil orang ramai ikut dia meneka dalam kegelapan umno bukan takut cuna nak ajak rakyaat semua keluar dari ruang gelap agak agak nya tuan penasihat tu teruk kena kejar ngan along along dunia yang dah bagi kat dia berbiloion bilion tapi masih gagal daparkan nefara nie..
      Orang pr jangan nak spin ye isu 3 bilion ni bukan hal dibahaskan kat kaki lima ya ianya dibahaskan kat parliment kita alsheikh al jub masih tak jawab ye asyik nak spin je ...

      Delete
  29. Kekejaman umno ish dahsyat2...dah macam zaman pemerintahan jepun...aku xtau la org sabah ramai lagi yg x sedar diri...kawasan pedalaman dahsyat bro dapat plak internet...kejam betul bn sampai kawasan pedalaman pun ada aksess internet...kejam2...kejam betul nie boleh kita buat demostrasi kan cheen...sambil2 kita boleh g layan king of fighter coz kekejaman berlaku terhadap pemuda2 sabah sampai main game pun x dapat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi takut PR yang nak ganti tu sekejam pemerintahan bintang tiga yang ganti jepun sekejap tu..lagi kejam..

      Delete
  30. Sorry bro ryo kazuma tu menyamr sebagai org asli sabah...mcm biasala org2 pr suka menyamar sanggup buat pa pun...

    ReplyDelete
  31. Kazuma x bullshitting bro...I know u...piggy fights 4 d pigs...

    ReplyDelete
  32. Hanya berkongsi pengalaman org2 melayu yg hendak membeli emas berhati2 bila membeli pastikan anda tahu pengiraan emas dan upah...esp di pohkong dan wah chan...kedai2 cina...kedua bg sesiapa yg membeli rumah pastikan harga discount bg bumiputera...jgn terpedaya helah penjual dan penguasaha cina yg mengatakan lot bumiputera telah habis dijual...selalunya mereka menyimpan lot tersebut dimana lot tersebut bertukar pada freehold un5uk satu masa tertentu...bagi peminjam terutamanya melayu pastikan buat pinjaman disaluran yg betul dan pastikan interest tidak melampau serta tiada caj tersembunyi coz kontraktor2 dan syarikat yg diterajui cina akan memastikan anda tidak dapat membayar dan rumah akan dilelong...so berhati2...sebaik2nya buat pinjaman dibank islam hindarkan buat pinjaman di ambank hongleong public bank...

    ReplyDelete
  33. salam,
    melayu resis melayu hasutan syaitan!
    melayu resis melayu bodoh ketinggalan zaman~!
    melayu resis melayu miskin ilmu budi peketi!
    melayu resis melayu kaya ilmu syaitan!
    melayu resis melayu kegelapan zaman akhir!
    melayu resis melayu kafir!
    melayu resis melayu benci islam!
    melayu resis pecah belahkan melayu!
    melayu resis allah berikan neraka buat mrk!
    semoga melayu resis akan dibersihkan dibuka bumi ini.
    amin.

    ReplyDelete
  34. Melayu ada lagi ke orang melayu...islam ada lagi ke agama islam cummon lah adil la bagi semua asyik2 sebut pasal agama islam jek...malaysia kan ad yg beragama kristian buddha hindu so jgnlah terlampau taksub dengan agama islam nie...sesapa pun patut ada hak masing2 untuk menganut agama pe2 pun...sudah2lah terlampau taksub cakap pasal agama islam...bangsa lain ada ada sendiri...so malaysia is not only for malays and islam k...think abou5 it...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang ajar punya kafir!!!..

      Delete
  35. Dah x de modal lah tu puak pr

    ReplyDelete