KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 18 May 2013

USTAZ KAZIM AKAN BERHENTI BERCERAMAH KERANA DIUGUT BUNUH...TAPI AKAN BERHENTI BERKUATKUASA MULAI 28HB NOVEMBER 2013 DAN BUKANNYA BERHENTI SERTA MERTA!!!!



Kuala Lumpur: “Saya terpaksa berhenti berceramah kerana bimbang sesuatu buruk menimpa keluarga. Selain dimaki hamun dalam blog dan Facebook, ada yang datang ke rumah dan pusat pengajian memberi ugutan (mahu) memukul dan membunuh saya.

“Ya, saya akan berhenti berceramah 28 November depan kerana saya kecewa difitnah dan dicerca bukan-bukan oleh pihak tidak bertanggungjawab,” kata penceramah bebas, Mohd Kazim Elias Al-Hafiz, 41, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim.

Beliau yang juga pengasas Pusat Pendidikan Al-Barakah bertekad tidak mahu lagi menerima undangan ceramah kerana kecewa dituduh ‘Ustaz Politik’.

Katanya, kesal dengan tuduhan yang dilemparkan beberapa pihak tertentu, beliau yang hampir 23 tahun berceramah di seluruh Malaysia memberi tumpuan terhadap pusat pengajiannya di Kampung Manjoi, Perak.

Selain itu, menurutnya, keputusan berhenti berceramah dibuat kerana ketika ini beliau tidak berapa sihat, selain baru-baru ini berlaku satu insiden rumahnya di Ipoh, Perak apabila ada pihak cuba menyimbah cuka.

IKUT HUKUM AKAL LOGIKLAH.. KALAU BENAR-BENAR DIA BERASA TAKUT DENGAN UGUTAN BUNUH MENGAPA PERLU TUNGGU SEHINGGA 6 BULAN BARU NAK BERHENTI MEMBERIKAN CERAMAH..

BELIAU MEMBERITAHU ADA ORANG DATANG SENDIRI KERUMAHNYA DAN PUSAT PENGAJIAN MILIKNYA DATANG UGUT NAK PUKUL DAN BUNUH DIRINYA...TAPI TIADA LANGSUNG DICERITAKAN BELIAU SUDAH MEMBUAT LAPORAN POLIS...SUDAH PASTI DIA CAM ORANG YANG DATANG UGUT NAK PUKUL DAN BUNUH DIRINYA.

MASUK AKAL KE?.. SEORANG PENDAKWAH AKAN BERHENTI BERCERAMAH HANYA SEKADAR KENA FITNAH DAN DAN DICERCA?????..PENDAKWAH JENIS APA DIA NI???

JANGAN CARI PUBLISITI MURAHAN... RAKYAT BUKANNYA BODOH... JANGAN NAK HINA RAKYATLAH...CAKAPLAH YANG CERAMAH ANDA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN LANGSUNG!!!!!

SEBENARNYA DALAM TEMPOH 6 BULAN INI NAK LIHAT RESPON DAN TINDAK BALAS DARI RAKYAT SAMA ADA CERAMAH ANDA AKAN MENDAPAT SAMBUTAN ATAU SEMAKIN SURAM.. ITU SAJA BEB!!!

160 comments:

  1. kenpa tak report polis mana yg datang rumah, kan dah tahu siapa mereka, yg datang rumah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah buat repot dah pun... org yg dengki nie adlh org yg kalah. Wakakaka. Dh klh salahkn ustaz kazim. Da klh buat cara dah klh la wei... nk benti tgu 6 bulan sbb knd buat persediaan sblm benti. Nk cr keje baru .nk susun segala pembsyaran rumah dan tanggungan sementara cr pengganti... ap2pn klh ttp klh

      Delete
    2. Booooooooooo.... klh.... sembang bersatu tak kira bangsa. Last2 dap yg mng byk. Dia mng 20 kerusi jer.... wakskaka....pas adlh perti mencerca dan bongkak serta bangga diri dgn islamnya. Tanpa disedari mereks telah dirasuk dgn syaitan.

      Delete
    3. Klulah pr mng sekalipun klu stakat pas mng 20 kerusi. Wakakakaka.... ken kentut dgn karpal habis pengsan semua ulamak pas....booooooooo kalah.....kerja pas tuduh org pencacai dn mcm2 lg. Last2 Allah takdirkan klh teruk... solatvhajat satu mlaysia pun Allah tak makbul. Sbb hati pnuh dengki... nk kata menghampiri kemenangan pun tak jugak. Sbb mng pun 20 kerusi jer... boooooooooo. Tula... lainkali jgn sng2 nk ckp org pnyer solat tksah. Bodoh dan sesat pnye mursyidul am

      Delete
    4. Lagi cara kembangkan pengaruh Pakatan di media baru langganlah bg yang perlu dan mampu? Lihat sini

      Delete
    5. boooooooo menang pun menipu booooo......konon menang tapi tak majority booooo en najib mr47% kahkahkah

      Delete
    6. Hye anon 1402...wah...seronok mengate...hurm...at least dia ckp solat x sah. ..ade hujahnye...dia bkn main ckp semborono jer....yang engkau pulak ckp mursyidul am pas tu sesat...mane pulak hujahnye?????

      Delete
    7. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
      semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
    8. Jijan lupe tulis snarai barang yg mak dier suruh bli kat kdai mamak kimma

      Delete
    9. Jijan ni 1 spesis ngan idris jala ke? Name je melayu...tapi agamanye???

      Delete
    10. Khas untuk anon 21:50 & 21:52 dan macai-macai yang seangkatan dengan nya......

      Produk Bumiputra dan Melayu seperti berikut:

      1.Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
      2.Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar Bukhary)
      3.Minyak Masak Tiara (FELDA)
      4.Minyak Masak Saji (FELDA)
      5.Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
      6.Susu Manis Cair Saji (FELDA)
      7.Magge Sajimee Saji (FELDA)
      8Mayonis SajiMayo Saji (FELDA)
      9.Marjerin Pelangi (FELDA)
      10.Sos Cili Pelangi (FELDA)
      11.Sos Tomato Pelangi (FELDA)
      12.Jem Peanut SunBear (FELDA)
      13.Sardin Agromas
      14.Sardin Pertima
      15.Kopi Hang Tuah
      16.Bihun Sufi
      17.Mi Kuning Sufi
      18.Kuey Teow Sufi
      19.Garam Sufi
      20.Sos Lada Hitam Sufi
      21.Sos Cili/Tomato Sufi
      22.Kicap Masin/Manis Sufi
      23.Tepung Goreng Sufi
      24.Minyak Masak Sufi
      25.Telur Cap Sufi
      26.Ubat gigi Najwa
      27.Ubat gigi Halagel
      28.Garam Halagel
      29.Tepung gandum Cap Bidara
      30.Tepung gandum Faiza
      31.Jus minuman Safina
      32.Syampoo D'herbs
      33.Mydin
      34.MyMart (kedai keluaran Mydin)
      35.Bihun Kampung

      Delete
    11. ek elehhh..serupa jer jijan....harga termasuk gst jugak......hihihihihi

      Delete
    12. Jijan dah ingat dah brang yg mak dier pesan suruh beli...maklumlah..jijan ni cepat lupe..sebab tu dier kene tulis

      Delete
    13. cetek sungguh pemikiran bagi hati yang penunh dengan kebencian.. sebagai org yg berilmu macam ustz kazim ni, buat ape dia nak mengadu kat orang lain.. lebih baik dia mengadu pada Allah.. hanya Allah saja yang dapat membantu dia. dan bantuan Allah, kalau tak dapat di dunia, akan dapat di akhirat..

      Delete
    14. berhenti november sbb nk penuhi janji yg uk dtg berceramah. klu mungkir kan ke munafik mcm sesetengah org yg suka buat janji tp x penuhi. apa yg susah benor nak faham. ustaz berhenti buat ceramam umum. hakikatnya sesiapa yg nk dengar ceramah ustaz boleh dapatkan cd2 beliau atau pergi ke pusat pengajian beliau sndiri. skrg mcm2 ada. yg buat bbaik dibalas baik. yg buat x baik, janji Allah itu pasti. Susah sgt ke nak paham?

      Delete
    15. Kalau takut dilambong ombak jangan berumah di tepi pantai

      Delete
    16. Sah macai-macai ni memang ganas dan emosional. Ustaz pun diorang ugut. Tapi ustaz satu lagi tu yang famous tu tak pula kena macam gini..puak dema katakan

      Delete
    17. SATU HURUF ALQURAN JIKA DITOLAK MAKA SYARAK MENJATUHKAN HUKUMAN JADI KAFIR SERTA MERTA..
      DALAM SOAL NI SYARAK TIADA KOMPROMI..
      HANG UMNO KA SAPA KA..TOLAK HUDUD,JADI KAFIR ON THE SPOT!!
      KALAU PAS TOLAK SATU HURUF ATAU SATU HUKUM DLM QURAN PUN,MAKA JADI KAFIR SAPA2 YG SOKONG PAS..
      TUN M- NO TO HUDUD,NAJIB- NO TO HUDUD..MACAI2 UMNO TAK SUBAHAT ANGKAT PEMIMPIN YG LAWAN TUHAN?HAAHH..MANA ADA LAWAN TUHAN..BIHTU TOLAK HUKUM HUDUD TU TAK LAWAN QURAN APA NAMANYA??LAWAN QURAN TAK NAMANYA LAWAN TUHAN??
      SUDAH2 LA JD MACAI.TAK PASAL2 JD KAFIR..
      KALAU AH MENG SOLAT 5WAKTU,PUASA,ZAKAT,ADAKAH DITERIMA SYARAK AMALANNYA?SUDAH TENTU TIDAK.SEBABNYA,DIA KAFIR DAN TAK BERIMAN..MACAI YG SOKONG UMNO SOLAT,PUASA,ZAKAT?IMANNYA TERBATAL SAAT DIA SOKONG PEMIMPIN YG LAWAN TUHAN DGN MENOLAK SATU HUKUM ALLAH.MAKA SOLATNYA,AMALANNYA JD MCM AH MENG TADI..

      Delete
  2. Kazim semakin terdesak untuk mengekalkan populariti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak kau... dier terdesak nak berceramah nak tambah pahala .. terdesak nak masuk syurga.... bukan macam kau ni... jgn nak membawa kebaikan pada masyarakat.... jahanam kan orang ada la... blah la kau ke neraka jahanam

      Delete
  3. Ustaz cari dunia, alif mim nun waw= sarkes..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok bekawan dgn Sidek Baba...tu laa pasal

      Delete
    2. tahniah.. hang kongsi dose dengan admin.. teruskan membenci.. hang kan dah dijanjikan syurga.. teruskan usaha anda.. teruskan memberi sumbangan bekalan akhirat kepada ustz kazim.. yang senang nanti ustz kazim gak.. hang yang duk menggelabah nanti kat padang mahsyar.. syabas! syabas! suke lah kena siksa kubur same2 dengan admin blong ni.. ye tak.. tak nak buat kenduri ke? tumbangkan lah 1 lembu untuk meraihkan azab Allah nanti ye..

      Delete
    3. Darul Barakah... mmg betul jika kita mengata dan memfitnah, balasannye adalah siksaan yg amat dahsyat di akhirat nanti namun Ustaz Kazim juge tidak terlepas dari siksaan ini jika beliau semberono mengata dan memfitnah pemimpin2 pas... adakah dia tidak tau akan perkara ini?? mustahil tidak tau... tapi atas alasan apa dia mengata begitu kepada pemimpin2 pas?? adakah dia hebat sgt dari Tuan Guru Nik Aziz?? Tuan Guru Hadi Awang?? atau Tuan Guru Haron Din?? Siapa Ustaz Kazim untuk menongkah pandangan dan mengata yg bukan2 terhadap mereka itu?? Sudah berapa ramai anak murid mereka yg berjaya ketika ini??

      Delete
    4. Daripada mempersoalkan kredibiliti seorang ustaz, lebih baik tengok diri sendiri. Ilmu tak banyak manapun, cakap saja lebih.

      Delete
  4. ape nk heran.Dah namanye ustaz politik.mmg ade agendala tu...

    ReplyDelete
  5. Aku sentiasa mendoakan kpd Allah sbn utk melaknat mamat nie. Atas nama Allah, Agama Islam mamat nie menjaja kata nak berhenti bagi ceramah tahun depan. Tahun depan dia kata tahun depannya pulak. Dan begitulah seterusnya. adakah nak meraih populariti atau apenya. Yang pasti, mana-mana masjid yg ramai penyokong ahli Pas beliau akan menarik diri dpd mengajar agama dgn alasan yg sama kat pengurusan Masjid. Lps beberapa siri pembohongan yg dinyatakan oleh mamat nie, aku terus takda hati nak p majlis ilmunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan rasulullah ade pnah bgtahu...di akhir zaman ni..ramai org2 beragama menjual agama dengan nilai yg sedikit.....nauzubillah minzalik

      Delete
  6. Pengugut tu seorang yg bertimbang rasa. Siap bg tempoh tu srh berhenti. Ckp la masa utk ustaz ni cari duit blnja sara hidup lps nov nnti. Kesian ustaz ni. Bru kn ugut mcm dah nk behenti ajak org ke jln Allah. Sdgkn Rasulullah saw bertahun2 diugut, dihina, dicederakn dn mcm2 ancaman dihadapu tp demi Allah, tdk sdikit pun luntur semangat. Begitu jg para sahabat. Ikhlas kn lah setiap tugas yg kita buat, bru Alla tlg kita dlm tugas. Klu nk glamor, duduk rumah ja la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ce org ugut nk bunuh ko tgk.....ko nk mngelabah ke x???ekekekek...mgkin dia kena bg settle semua ceramah dia dlu...bru benti...ekeke

      Delete
    2. Mcam drama swasta je ostad kazim ni....slot samarinda ke?

      Delete
  7. Perjuangan x ikhlas...krn dicerca dan diugut nak berhenti buat ceramah...Rasulullah dulu lagi hebat diuji...dibaling batu...disimbah dgn najis...tapi baginda xberhenti...malah makin kuat...kite kalau berdakwah ustaz bukan utk dipuji atau disanjung...tapi kene ikhlas berjuang utk Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bnar. baginda RASUL saw insan agong, kkasih ALLAH, pun redho dgn ujian, pd hal baginda hanya prlu angkat tangan brdoa, pasti makbul. tapi tak, trus istiqomah brjuang mmprkatakan yg hak, risalah ALLAH. inikan kita krdil hina dina, trtmpias dh kcewa (putus asa ?-bkn sifat d khndaki islam)-kata ustaz-dlm apa jua musibah (atas ksalahan sndiri/^kn status taqwa) patut d redhoi & mengadu kpd ALLAH bkn pd manusia (ie: dlm surat khabar). akan mnyebabkn timbul fitnah, umpat dll, lantaran kita sndiri yg war2kn, iklankn. maka kbinasaan dr tangan kita sndiri. maaf. hanya brpsan2 dgn yg hak & ksabaran.

      Delete
  8. Org pr jugak yg ugut dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la....yang jahat...yang sokong yahudi...yang beri kebenaran kalimah allah dalam kitab bible...yang jadi pengganas lahad datu...yang sesat...smuanye PR...hangpa yg macai2 bn ni smuenye mulia...alim ulamak....

      Delete
    2. Alhamdulillah. Akhirnya ko mengaku juga.

      Delete
    3. DAP kata jilap jubo karpal n lim guan eng leh hapus dosa..PAS mesti yeyeyyeyeyeyeyeyeee..benar2..mcm lembu

      Delete
  9. Woiii mamat 11.15..lu ckap ada bukti ker...jgn pakai sedap mulut je...ape yg susah gi repot ja... gebang jer lebih habuk tarak...ABU...

    ReplyDelete
  10. Nak tanya satu soalan yang dari dulu saya tanya tak pernah ada jawapan.. mamat kazim ni dia ngaji mana dan lulusan mana ye? Saya pun heran.. tup tup jadi ustaz.. pelik bukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kmudian tibe2 pulak ade gelaran al hafiz plak skarang ni.....hurm...x kan al hafiz piang jugak kot?

      Delete
    2. ustaz kazim al kaziblah tu.....

      Delete
    3. Memang sah piang.. penyokong tegar kazim al-kazib tolong check dia belajar mana, lulusan mana... menggelabah dia bila isu ni diwar2kan... hahaha... sedap2 ngutuk orang lain tak pandai agama... tup tup.. ustaz piang, al hafiz pun piang... dulu ngaji kat masjid negeri pun tak habis... lari... tup tup jadi ostat dan siap al hafiz lagi... elok la berhenti dari merosakkan ummah wahai kazim al kazib...

      Delete
    4. Saya dulu suka dgr ceramah dia kat radio perak tp bila selalu dgr baru sy perasan byk cth yg dia bg adalah tntg diri dia. Dia byk cite kebaikan n kerja buat dia yg baik. Kdg2 di telinga sy kedengaran spt riak n ujub. Kita kan dilarang cite kebaikan kita kat org.

      Delete
    5. sy pun setuju dgn anda , tgk status dia FB, asyik puji diri sendiri... ada kepelikan di situ....

      Delete
    6. Kalau dah riak dan ujub.... tak layak la jadi pemimpin ummah... ini ustat cari mkn...

      Delete
  11. Member dah ada bini baru la wei. Buat kenduri kakak kandung bini baru pun x jemput. Alasan nak privacy. Nasihat org berdegar2. Elok la berenti....

    ReplyDelete
  12. Tak baik ckp bukan-bukan pasal dia. Ape yg baik kita amik. Apa yg kita rasa buruk jgn ikut, kita taktau ape yg die rasa. Mungkin niat dia baik, tp kita tduh2,jgn sebab politik kita bermusuhan, kita ni sama-sama islam. Sama-sama melayu, sepatutnya kita bersatu,bukan saling menjatuhkan,ceramah dia aku dgr, ceramah uai aku dgr. Tp bab-bab politik aku tak dgr pun, kalau tak suka jgn dgr. Dan jgn mengutuk. Kesian bangsa melayu. Bangsa lain tgk senyum je. Bersatulah, berdamailah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sgt2 setuju ngan komen lu bro..lu mmg terbaek..tabik..!!

      MR.SMASHER

      Delete
    2. Org melayu berpecah krn ideologi politik yg berbeza. Islam menyatukan ummah, malangnya kita gagal buktikan pd bkn islam. Kita punca org bkn Islam tak tertarik dgn Islam. kita berpecah sbb, tanpa kita sedar kita tak letak Islam diatas. Kita rasa kita Muslim hebat tp sedih sekali sebenarnya kita kalah dgn tipu daya syaitan. Jgn tak mengaku. Kalau betul kita Muslim hebat kita tak akan putuskan silaturahim dgn Muslim yg lain yang masih beriman dgn AlLah. Wahai org melayu, muhasabah dirilah.

      Delete
    3. 15:19... umat Islam sampai kiamat takkan bersatu secara solid... sebab itulah doa Rasulullah SAW yang tak dimakbul Allah. Mungkin boleh bersatu sementara, tapi takkan kekal sebab akan ada sahaja pendapat dan khilaf yang membezakan kita.

      Delete
    4. ustaz ni sama saja dgn uai.. dua2 pun pendakwah, cuma bezanya uai pro-PAS manakala ust kazim ni pro-UMNO (sebenarnya pro-PAS tapi bantah gabung dlm PR).. atas isu serangan, cercaan dan sebagainya memang teruk pada ust2 yg pro-UMNO ni berbanding kepada ust pro-PAS sebab penyokong2 PAS ni terlalu taksub.. ciri2 syiah dan khawarij memang jelas wujud didalam kumpulan penyokong PAS ni sehingga sanggup mengkafirkan org lain dan menghalalkan perbuatan zalim keatas saudara seagama mereka.. itulah bahaya politik kepada ulamak, akibat tidak mahu hilang sokongan, unsur2 spt syiah dan khawarij ni mereka biarkan menjadi2.. dari segi serangan penyokong UMNO keatas ust pro-PAS ni memang kurang dan tidak sampai ke tahap penyokong PAS ni.. malah jika ada salah laku yg dibuat oleh Tuan Guru Nik Aziz (isu pemilikan tanah di Kelantan-yg diakui oleh TGNA, beliau adalah pemegang amanah - jawapan bagi sy tidak betul kerana penama tanah dibuat atas nama beliau dan bukan kerajaan negeri yg memberi impak jika beliau meninggal tiba2) pernah didedahkan, tidak pun dijadikan modal politik atau serangan peribadi keatas TGNA.. penyokong PAS ekstreme

      Delete
  13. Mana boleh berhenti serta merta, msti la jadual ceramah dia penuh sampai hujung thn, tak elok la berhenti mcm tu je. Yg korg islam dok mrh2 n kutuk dia psl pe? Ape masalah korg? Panas telinga ke dgr dia balun ularmak2 liPAS? Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian la kazim al kazib dengan penyokongnya yg sama tolol dgn al kazib tu... bukan panas telinga sebab kutuk ulamak, panas telinga sebab mengajar agama tak ada kelulusan.. baru den tau.. patutlah bangang sangat hujah agamanya... tak ada kelulusan pun... macam penjual ubatnje den tengok al kazib ni mengajar agama...

      Delete
    2. Balik2 sembang bab kawen je si kazim ni...x pnah pun nak sentuh bab pemimpin...biase lar...nak jage periok nasik...

      Delete
  14. aku mintak2 ada oang buat btul2 macam mana yg dia kata tu....ingat pemimpin2 celaka BN je kaki menipu......ni yg dikatakan ostad pn menipu.....mmg celaka

    ReplyDelete
  15. semlm dgr ceramah dia kat paroi...best..ramai org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai?hurm...kalo kat ipoh plak...jab2 kerajaan wajib anto orng g dngar ceramah dier...

      Delete
    2. sorri ler, even yg kat astro tu pin aku maleh nak tgk... elok2 kemah keming, tuko ngan bab2 kawen ni... esh, mcm islam ni takde bende lain...ape2la... so, sekrg, baik ke masjid terus dgr kuliah agama, ustaz2 kat masjid pun lagi best dari ustaz ni...

      Delete
  16. Mana ada orang ameno cam kau nak kena bunuh . Sudahlah Kazim, selalu ahli pakatan yang kena bunuh. Memali, Lubuk Merbau, Kuala Terengganu dll. Kena C4 kena mcm2lah.
    Aku rasa baik kau cari populariti cara lain.

    ReplyDelete
  17. SEMUA JAWAPAN DI ATAS SALAH...USTAZ JADI JADIAN NI NAK BERHENTI SEBAB........NAK BUAT BISNES..KAN ABANG DIA DAH JADI WAKIL RAKYAT bn..APA BARANG CERAMAH2 AGAMA NI..TAK BANYAK MASUK...LEBIH BAIK AKU JOIN ABANG AKU TERUS...(ni pendapat aku laa)...Y

    ReplyDelete
  18. Buat apa bersara......suara sedap....nyanyi lagu 60an......buat album.........pedulik kan org PAS ni.....dia org ni asyik hudud je....masjid dah ada, pusat tahfiz ada, sekolah agama ada...Islam le tu.....negara kita pun aman tak mcm Palestin.....bior le dema dpt mati syahid janji negara kita aman walaupun kita mati kerana penyakit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yop Anonymous18 May 2013 14:01,
      Jage-jage bilebecakap, pasalhukum dari Al Quran dan syariat janganmikemain-main, tegelinco akidah, tolah satu Alif pun dari Al quran jawabnya kafir dan murtad.
      Ceramoh ni bukan tunggu suare sedap aje, isinya mesti mantap dan teapat tak kire le dari PAS KE, PKR KE atau umno ke..... Nanti amal semuemasuk longkang mike tekangkang.
      Kalau tok ceredik belajo le dan pande baru becakap

      Delete
    2. Anon 1401 ni dari tadika kemas la ni....dari kecik di asuh ngan nyanyian...dah beso dok persende hukum ALLAH...MAAF LE TMAN TERPAKSE CKP MENDE NI...
      MU DAH KAPIR DAH NI.....

      Delete
  19. MEGAT KOZEM EL-FULUS18 May 2013 at 14:16

    Kazim! kalau menari dengan awek KPOP Korea lagi popular dari kau cas ada orang nak bunuk kau.

    LAGI BAGUS DAN TERKENAL KALAU KAU CABAR DEBAT DALAM TV LAWAN UAI ATAU MANA2 ULAMA PAS. KALAU TAKUT, AKU RASA BAIK KAU LAWAN ULAMAK AMENUNG SPT DOLLAH SAMAS DARI GENTING KELANTAN (BOS MINDA PONDOK).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sgt lah tau.... hati tau nak berlawan aje.... nak bermusuh aje... macam mana la nak bersatu teguh umat islam kalau perangai macam ni....

      Delete
  20. Aku tak faham niat ustaz nak bersara daripada dakwah kerana ugutan bunuh dll. Jika takut benar, patut berhenti serta merta. Ni tunggu bulan november. Apa niat tersembunyi ustaz. Jangan biar orang ramai berasa syak, zon dan waham. Sebagai ustaz, tentu dia tahu Allah saja jadi pelindung. Malu saja dia nasihat orang tapi dia macam tak percaya apa yang dia kata.

    ReplyDelete
  21. korg ni islam tp menindas islam..yg ko dok maki die 2,mcm dri ko 2 terbaik sgt..die mintk mkan ngn korg ke?tk kn..jd jge dri sendri dlu,bru tgk buruk dri org..ko ske ke tk ke kt die,snyp sudah..ni la bgsa melayu,x sudah2 menganjingkn bgsa sndri..2 sbb pemikirn org melayu ni tk maju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau la yang mcm ANJING....nak bela ustaz umno tu...bodoh punye orang!!!!

      Delete
    2. Melayu mcm kau ni la yg pemimpin umno suka. Boleh d perkudakan.suruh duduk, duduk....suruh diam, diam..bangang punya lembu!!!!!!

      Delete
    3. Baik lagi lembu dari anjing.... keje nak menyalak aje.... sekali kena tanduk ngan lembu... baru tau nak malu... jalan pun muka tunduk cecah tanah.

      Delete
  22. eleh korg pon bukn taw ape pon.setakt andaian sume leh kasi.yg pentg dia ngn Allah je taw.jgn dok men fitnah je.kalu ape benda yg korg ckp tu salah mcm mane?x ke di kire fitnah..jgn dok sembarang cakp.pk dulu akibtnye.

    ReplyDelete
  23. Berperasanka buruk dan tangapan ngetif tentang sesuatu isu memang kegemaran puak PR ubah lah sikap buruk kauorang kata nak ubah sebab tu allah tak tunaikan solat hajat kau orang . Solat hajat pun kau orang nak hebohkan dah tak termakbul apa kata orang bukan islam dan cetek pandangan bahaya tu beb. Jangan burukan imej sendiri muhasabah diri ......

    Jiwa melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu xde dalam kitab alquran...maap ye

      Jiwa Islam

      Delete
  24. Oh Malaysia ku...macam mana ni ustaz janji nak bersama YB..UM...

    ReplyDelete
  25. aku kenal kazim18 May 2013 at 19:16

    bodoh nya jiwa melayu ni.komen mcm orang takde ilmu.tak reti bab agama jgn komen lebe lebe.nanti nampak jiwa melayu ngaji ngan kazim.kazim ni jika ikut kuliah dia,tau le sape dia.bila panggei bagi kuliah bila hulur sikit mula la dia ngumpat.ini ostad wang.jual ilmu Allah untuk wang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik tuduh ustaz kazim tu mungkin dia ada alasan dia sendiri. Aku pernah lihat ustaz kazim ni berceramah melalui youtube memang dia agak pro umno pernah juga pernah ceramah bersama dr maza .. Ustaz azhar idros.. Dll yang terkenal . Dua pernah tegor DS rosmah pasal tudung .. Dia pernah pertikaikan fatwa tuan guru itu yang aku pernah aku lihat la .. Pasal wang tu kalau nak jemput dia ngan azhar idros atau dr maza siapa lebih mahal kaupun tau .bab mengumpat bahsa kesat kau pun tahu keluar dari ustaz mana . Pasa hemat akulah ustaz kazim dan dr maza ada persamaanya cuma kwdua duanya lebih cendrung memihak pada pilihan parti msing masing . Ini pandangan aku dari asas adab bangsa kita .yang banyak di kita timba dari agama kita
      Adakah kalau tak dapat menepis bidasan orang dengan hujah perlu keluar peekataan tak elok dinamkan jiwa islam macam kawankau che en dah tak dapat bidas tulis lancau kemudian di sokong oleh kwn kawn .. Budaya apa yang dibawa apakah kebanyakan kamu terikut ikut ngan guru kamu mengkafir sesama islam ustaz kamu mengelar anjing pada ilmuan muda yang mendokong pejuangan islam yang nyata lebih tinggi pengajian akedemi islamnya aku rasa kau pun tahu ustaz dan guru tu. Rasanya jauh lebih rela aku kalu nak mengaji dengan ustaz kazim daripada ikut guru dan ustaz kau kalu di beri peluang

      Jiwa melayu

      Delete
    2. Ilmuan muda umno?yang ckp tiada jihad di palestin tu....?ilmuan macam gitu kita nak ikut...?org berebut2 nak g palestin tu bwat pe?g shopping ke?

      Delete
    3. Satu lagi sikap buruk budak budak PR terserlah kamu semua akan menghukum tanpa meyelidik fakta yang benar soal tiada jihad di pelestin tu kan dah huraikan dengan jelas oleh mereka cuma tak dapat diterima oleh azhar idrus . Jelas disana jihad mereka hanya dengan batu melawan sejata api .tiada. Penyatuan hammas dan fatah tiada perancangan sampurna kelengkapan senjata untuk melawan yang menyebabkan tiada jihad diplestin itu yan mereka terjemahkan banyak lagi langkah yang perlu di lakukan untuk jihad disana kita tak lihat disana pm ustaz naza dan para ilmuan muda pernah kesana dan.timbul isu ini che en kau faham tak jihad yang islam tuntut .? Mana ilmu islam kau kalu kau kata kau jiwa islam. Kena mengkaji sambil mengaji bro jagan keluar isu je buat pendapat sendiri fakta mesti jelas dan penoh . Itulah kebiasaan kau orang dari penyokong sampailah kepemimpin
      Jiwa melayu...

      Delete
  26. Ustaz kazim bila bg ceramah tsk ada menyebelahi.mana2 pihak dan tak ada mengata org mcm ustaz PAS yg berlagak diri suci....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi...rumah kamu takde internet ke...?x pnah tgk youtube?

      Delete
    2. Sy x nak komen psl politik dlm ceramahnya. Tp berkali2 sy dgr ceramahnya kat radio pk dia selalu bg cth keje buat baik dia. Byk cite yg baik2 tntg diri dia. Jd skrg mls nak dgr ceramah dia.

      Delete
  27. Macam mana nak berjihad jika takut kepada duniawi. kenapa takut kena bunuh, jika terbunuh insyaAllah syahid ganjaran jika niat fisabillillah. Kenapa seorang uztaz tidak yakin kepada penciptaNya dan Rasulullah. Adakah sudah lihat kemewahan dunia sehingga lupa kepada Allah S.W.T dan Rasulullah?. fikir-fikirkanlah..

    Jangan duk mengata orang jika iman dan takwa tiada dalam hati.

    ReplyDelete
  28. Inilah contoh terbaik manusia yg cari makan dgn menjual agama ! Aku mmg tak pernah berkenan sejak pertama kali dengar ucapan dia. Ucapan pun cuma meniru stail Ustaz lain. Antara Ustaz yg dia tiru cara menyampaikan ceramah pernah menggunakan perkataan ni khusus buat manusia munafik mcm dia. Walfulussuffiddunya walmampus di akhirat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjual agama dengan nilai yang sedikit.....

      Contoh ostad di akhir zaman.....

      Delete
  29. Cakap kosong...

    ReplyDelete
  30. Ostad lone ranger...pegi masuk raja lawak la mangkok!!!

    ReplyDelete
  31. Apala ustaz ni. Kunun tak berparti. Ngaku ustaz umno je mcm abang2 engkau tu lagi baik. Selama ni tak de orang ugut bunuh pun kpd ustaz/mufti umno. Rasenye yg buat org geram kalau cakap mcm Zul Nodin tipu dan berpura-pura

    ReplyDelete
  32. Apalah kaum PR ni apabila.ada orang yang tak.menyokong kalian macam macam bahasa kesat yang kau orang lontarkan ini kah bangsa yang kau orang nak banggakan ..nasib baik aku bukan dari golongan PR main bontot jual agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dqh umno...kalo x sebut bontot sehari x sah.....cetek sgt pmikiran bab agame....bila org sebut kene ade 4 org saksi...spin bkn2....hurm..layan je la bdak tadika kemas ni

      Delete
    2. tahniah.. hang kongsi dose dengan admin.. teruskan membenci.. hang kan dah dijanjikan syurga.. teruskan usaha anda.. teruskan memberi sumbangan bekalan akhirat kepada ustz kazim.. yang senang nanti ustz kazim gak.. hang yang duk menggelabah nanti kat padang mahsyar.. syabas! syabas! suke lah kena siksa kubur same2 dengan admin blong ni.. ye tak.. tak nak buat kenduri ke? tumbangkan lah 1 lembu untuk meraihkan azab Allah nanti ye..

      Delete
    3. Ye la...kalo nak dikire ngan org yg hina DSAI dan tok guru tu camane pulak?hurm...g la support blog papagomo yg menegakkan islam tu konon

      Delete
  33. Hoi omak kau sedar tak sedar kau telah menarik ramai penyokong BN masik kelaman ni untuk melihat kebodohan budak budak PR ...syabas dan tahniah kerana membongkar kebodohan tahap gaban melampau budak budak PR terutama che en dah tak boleh bidas keluarkan lancau .????! Apa barang lu mamat

    Orang tiram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbnarnye...hangpa puak2 umporno ni dah bosan ngan blog papagomo...coz blog dier dah takde isu2...itu yg dok sebok menyemak kat blog org lain...hahaha...x yah la gune alasan budak darjah 1......hurm...x suke...boleh angkat kaki...dan lambong

      Delete
    2. syaprizi. ang memang keras kote. pala hotaq duk mana. duk kait2 plak. ang lah manusia pling benak ak penah jumpa, ak asakan dulu tyme kolah ang mesti budak duk kelas paling hujungkan kan. sebab ak asa ang nie benak jaa. tulaa suka kata kat orang sgt... xtaw la. dosa ang berkepuk2 ang buleh duk kata kat orang. tah2 ang owang paling fakir diakhirat sana. yala. pahala mana ada dah. duk bagi kat orang lain sumakan. duk ngata kat orang, fitnah orang dan mcm2 lagi. y ang buleh dosa org y ang kata tuh. makbapak ang sedih dgn sikap ang gniekan. xbuleh nak tolong depa kat sana nanti. sebab ang asyik duk byaq phala ang kat org y ang berdosa tuh. ish xdpt byngkan azab y mcm mana ang akan tima. ang tgk dak astro oasis cerita "Tanah Kubur" tah2 mayat ang nanti berulaat, penuh dgan darah dimulut. dan orang y ang duk selalu hina,fitnah,cerca, maki tuh, mai tolong mandikan ang, sembahyangkan ang, kebumikan angkan, tah2 owang y ang hina tuh pulalah y doakan kebahagiaan ang diakhrt sanakan. hurm ak bukan apa, ak tgk ang, mcm dah benak sagt. teringat satu ayat al-quran “Sesiapa yang disesatkan oleh Allah kerana keingkarannya, maka tidak ada sesiapapun yang akan dapat memberi petunjuk kepadanya dan Allah membiarkan mereka meraba-raba dengan bingung dalam kesesatan mereka”. (Al A’raf : 186. Ak harap ang xtermasuk dlm golongan nie. minx simpang naa

      Delete
  34. Kau ckp mcm budak2 je x de aura seorg politik Sekolah sampai darjah berapa. Cara kau komen memang sekolah x abis atau sekolah pecat kau

    ReplyDelete
  35. Zam zam Ala Kazam. Jual minyak Zamzam lagi bagus. Pondok nya aku npak kaya betul mcm rumah teres jauh dari Pondok2 kat Kelantan atau negeri lain

    ReplyDelete
  36. Jangan lah kita bersangka buruk dengan beliau. Jika betul apa yg saudara cerita dlm blog ni ok la. Klu tak betul mcm mana? Dosa free je. Klu ustaz kazim yg tipuq dia la yg dosa. Kita tak payah fikir la kenapa dia buat mcm tu. Biarlah Allah yg menilai.

    ReplyDelete
  37. sirus beb. admin nie maki ulama kot. macm dgn cibai ja ak rasa admin nie. weh yang maki tuh seorang osatd kot! ak geng PR tegar. tapi bila bab ang duk menghina ostad2 ni ak xleh tima weh!! bodo kot. makbapak ang xajaq ang kot. pasal tu ang dungun babi!!! haram punya adim. babi!!!. Ak mayang xcukup! cukuplah dosa ak yang mayang xcukup! tapi ak xmaw tambah dosa ak duk kata kat geng2 ulama!!! bahalul!!! ang xbaca sejarah ka? owang2 alim nie doa mustajab? ka ang nie jahill tahap ayah pin? weh kalo ulama doa yang buruk kat ang! doa dy mustajab kot! ang maw ka! kot ang jadi kura2 manusia kot. masuk metro. pastu meh ak plak yang kata ang nak cari publicsity murah! apa ang rasa? babi tol! bercakap macm babi. AK MARAH kalo main degan bab2 ugama!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun marah, bila kau sebut "mayang". Jangan main-main dengan istilah agama.

      Sebut betul-betul....SOLAT

      Delete
    2. Oooo....ni korang kayegorikan ulama...bila TGNA korang labelkan beliau sesat...yg pro umno je kategori ulama...mNe pro pakatan kategori sesat?

      Delete
    3. Ni "adik mayang"...mengeja pun belom pas dik...solat pun belom cukup...apa kata pi balik mengeja bagus-bagus...pastu tu pi bagi cukup solat, pi mengaji pondok 2 3 buah..lepas tu hang boleh beza..mana satu ulama mana satu ular-dlm-semak...sian ko

      Delete
    4. klu dia ulama, baik doa supaya org yg nak bunuh dia tu insaf! so boleh dia sambung ceramah balik!!

      Delete
    5. anon 20/5 01:02. ak owang kedah. bila ak baca komen kat atas tuh. ak phm "mayang" tu sembahyang. so bg loghat2 belah utara memang mcm nie. ak bukan nak kondem2 sapa kat sini. tapi ak nk teguq ja. kita mcm mana pun tinggi ugama, kita masuk syurga sebab rahmat Allah. mcm na kita nak dpt rahmat Allah sdangkan kita sesama muslim duk bertengkar sana sini. budaya fitnah hanya dihujung jari ja. ak asa suma taw dosa pitnah tu. tapi kenapa mesti bawt?. dan anon 01:02 ang jgn lah nak suruh owang jaa. dan jgn duk kata kat owang. walaupun owang tu bwat jhat! tu rezeki dy! tuhan bg dy bwat kejahatan! itu kan dugaan! egt bila tiba masa apa y ang kata kat owang akan patah balik mai kat diri ang, baru ang taw kot. kita nie walau nampak owang tu bwat jahat ka apa,

      Delete
    6. janganlah di ckap keburukkan dy kat owang lain! sekadar dlm hati sudah. doa ja kita blh bwat. ang pun, bnyak dah ka ang baca hadis? tafsir al-quran? kalo ang belajaq ugama ang xkan ckp mcm nie. tapi ang hanya pandai menulis dan mengkomen org. itu sikap ang.diri ang, ang xnampk. y nampak salah owang. ni kita suma calon alam barzah kot. itu pasti. dan ang kena egt, setiap kata2 ang duk menghina owang, herdik owang kalo ang xp minx maap! ang tunggu azab pedih ang kena. dan kepada admin y post benda2 gine pastu komen plak y bukan2, sudah2lah hina golongan ulama nie, ang xkenal dy pun. hanya sedakar membaca dan dengar ja. so xpayh la nak kalut lebih. dan budaya mengkafirkan owang islam nie sebaqnya bermula dari tgna yang pas agungkan!. Kalo anon 10:35 ngaji ugama, hanya puak syiah saja y mengkafirkan golongan yang xsealiran degn dy!, dan dhalalkan darah untuk depa membunuh golongan y xsealiran dgn depa!

      Delete
    7. so pikiaq lah balik, pas sebenaqnya menipu dan mempermainkan ugama. itu adalah salah!. kalo ang mengaji bab munakahat, dan siasah dalm islam ang akan phm. dan lg satu, membuka aib owang xblh. dalam al-quran ada nyatakan. tapi presiden pas ady awang penah ckap, dibolehkan membuka aib pemimpin. dalam ketaatan kpd pemimpin jatuh num 3 selepas Allah dan rasul.kena taat selagi pemimpin xsuruh bawt maksiat. dan bukan bersengkonkol degn kafir harbi laknatullah! y terang2 menentang ISLAM. nak gulingkan kerajaan ada skrng. nak hancurkan islam di malaysia. nak bawat "SPIN" mcm di negara arab. suma tuh bukan bdaya islam. janganlah taksub. dalam islam perlu bersederhana. itulah cara nabi ajar kita. pas pun xajarkan benda2 gnie kepada pengikut dy kan. sampailah kebenaran walaupun ia pahit untuk disampaikan. itulah cari nabi ajar kita. budaya fitnah2 adalah amalan bg PR. anuar ibrahim dgn kes tersendirinya, liwat. jika liwat itu jd kpda adik beradik ang baru ang akan percya. tapi bila ketabsuban melandan minda, apa y buruk xnampak. sudah2lah politik mcm nie. ikut cara nabi. politik cara islam. setakat la ak tgk, BN masih reliven lg dari parti2 yang xsah didaftarkan dimalaysia. ingat BN perintah sekrang nie adalah sebab keizinan Allah. Allah adanyatakan dalm al-quran, hanya orang yang beriman dan beramal soleh saja y Allah lantik untuk jd khalifah dimuka bumi Allah nie.

      Delete
    8. so jgan lah kita terkeluar dari rukun iman kita. iaitu qada dan qadar. kalah tu kalahlah. itu dah ditakdirkan. kata pejuang islamkan. mungkin hampa lebih arif. ingat nanti dihadapan Allah ramai y tersungkur sbab merka riak degn ilmu merka ketika hidup dimuka bumi. bangga dan riak, memandang rendah kpada orang lain, kononya merka lbih arif dan alim dan ilmu2 tertentu. usahlah diperdebatkan. marilah kita umat melayu bergabung. insya Allah islam akan tertegak. kepad anon 10.35 dan anon 01.02, marilah kita sama muhasabah diri kita nie, y kita bukan lama pun hidup kan bumi nie, entah esok,lusa,tulat tunging tah hidup or mati kita nie. jgn sibuk cari salah orang. kita masing2 ada bahagiaan kan. pikiaq ambek lah ampa. tanya kepad umno, merka syg islam or x? merka jwb syg. tnya pada pas soklan y sama, pun sama jwpnny. so maknya kita seakidah usah dikafirkan sesama kita. itu budaya syiah. kepada y komen y bukan2 minx tobat lah. takut jd dosa fitnah. dan kepada pemerhati, nilailah dgn mata hati. cri dulu informasi2 y boleh dipercayaai.itulah tugas kita y sebenaqnya. bukan sperti penyonkong "ketegaq PR" y buta hati! xtahu bersyukur.

      Delete
    9. pemberitahuan anon (03.37),(03.39),(03.40),(03.42), adalah orang y sama. cuma terlalu hujah. terpaksa bawt begeni. untuk patahkan sagala fitnah yang berlaku. itu lah akhir zaman. islam hanya pada nama. sampai xtahu y mana hak dan batil. tp xmengapa. selagi nyawa seblum sampai ke halkum pintu taubat masih dibuka.insya Allah marilah sama2 kita muhasabah diri.

      Delete
    10. hang ni terpengaruh dgn buletin utama/ utusan malaysia ni!!! pelbagaikan sumber maklumat agar boleh membuat komen yg tepat. Jgn b'gantung kpd satu sumber shj.

      Delete
    11. Aku kesian kat orang macam hang..cakap macam baguih tapi habuk pun tarak...patahkan hujah apanya...org cuma suruh balik mengaji..mengeja balik...hairan aku..bdk tu mengeja dahla tak betoi..dah tu ngaku solatpun tak cukup..benda paling basic pun tak boleh nak buat..sbb tu hati gelap takleh nak beza batil dan haq...1) kat situ takda mention nama sesiapa. 2) kat situ takda menbezakan sesiapa atau mengata sesiapa..kenapa nak melatah?orang buat salah mmg lagu tu..kuat melatah...btw...aku pure kedah...aku tak cakap "mayang" "mayang" ni..mak pak aku ajaq "dah solat ka?" "Hang sembahyang dak lagi?"..mayang mayang tak penah ajaq..mayang sari aku tau...wakakakaka....

      Delete
    12. 1st aku anak jati kedah tapi aku ttp tak faham "mayang"..mak aku ajar sembahyang atau solat..mayang?sorry tadak dlm kamus hidup aku.
      2nd aku fitnah siapa?kawan hang bdk mayang sbb dia tak solat?aku fitnah atau dia tanpa malu mengaku tak solat?teguran aku..solat biar cukup..benda pertama kena hisab kat akhirat kelak adlh solat!
      3rd buat salah bukan rezeki.Allah bg akal sempurna,mak ayah bg pendidikan cukup..tapi dia lebih suka menurut hawa nafsu dan tak suka bersolat.itu bukan rezeki!
      4th hang kena belajar apa itu ulama',apa itu ustaz, apa itu ilmuan agama...sifat ulama' tu macam mana..siapa yang layak dpt gelaran ulama'.adkh semua ilmuan ugama boleh dpt title ulama'...andaikata hang boleh terang kat aku dgn bahasa arab dan terjemahan...berserta rujukan dari kitab mana yakni bukan kitab "google"..boleh jumpa aku face to face..anak kedah kan?masa tu kalau penerangan hang tepat berserta dengan rujukan sahih, aku akan ikut hang follow ulama' hang ni..
      5th aku hairan siapa kafir harbi yang hang maksudkan..kalau DAP..aku nak hang bagi hujah tentang cadangan dan jemputan UMNO supaya DAP join BN..adakah kalau DAP masuk BN dah tak kafir harbi lagi?atau BN mahu bersekongkol dengan puak kafir harbi seperti kata hang.
      6th hang kata aku fitnah tapi aku takda sebut nama sesiapa untuk difitnah.saranan aku pd adik mayang adlah berdasarkan fakta akuan dia sendiri dia tak solat..macam mana pula dengan hang?hang kata anuar liwat sdgkan terbukti di mahkamah tiada kes liwat.jadi hang buat fitnah skrg walaupun secara dasarnya terbukti kes liwat sekadar sandiwara?
      7th hang kata jangan buka aib orang...apa yang hang buat adakah menutup aib orang?masih dengan kata-kata berunsur fitnah.bukan saja pada anuar ibrahim,tapi kepada pemimpin pas..
      8th hang kata BN relevan.bagi aku 1 saja saranan BN dalam membentuk negara islam yang relevan berteraskan Al-Quran dan Sunah...bagi aku satu nama pemimpin tertinggi BN yg mampu mengetuai solat berjemaah.berapa banyak program keagamaan yg dianjurkan BN berbanding projek mega konsert.
      9th ya manusia akan masuk syurga dgn rahmat Allah..adakah itu bermaksud tayah solat atau mengikut garis panduan yg Allah dah tetapkan?tunggu rahmat Allah ja utk masuk syurga?mcm tu..dangkal akal!kau nak dapat rahmat Allah bukan dengan goyang kaki..tapi kena usaha semua suruhanNya..tinggalkan laranganNya..jangan bagi peluang kepada kemungkaran macam mana sultan Brunei laksanakan dinegara dia.
      10th mari muhasabah diri...adakah kita dilandasan yang betul..ingat..kita akan dihimpunkan di akhirat bersama pemimpin pilihan kita...dan aku tak mahu dihimpunkan dengan pemimpin munafik,fasik dan tidak menurut perintah Allah..andai kata pemimpin BN tu macam presiden Mesir,I'Allah aku dibelakang dia...kalau pemimpin PAS macam Mubarak,aku akan tentang dia..jadi fikir sendiri...aku berhenti kat sini sbb aku berpegang pd pepatah inggeris "don't fight with an idiot.they will drag you to their level and beat you with experience" ...

      Delete
    13. aku anon yg ang komen tuh. ak jujur tanya ang. ang yakin dgn kepimpinan pas? dgn cara islam pembawakan dy? ak bkan nak meninggi diri. ak apa la sgt dgn angkan. ilmu ak mungkin takat degree ja. mungkin ang phd kan. sebab tu ang blh ckp mcm nie kan. ak rasa tergerak hati bila ak tgk islam skrng mudah dipermainkan. ak kalo bg hujah2 y pun bkannya ang akn phm malah ang akan spin ak putar belikkan. nie! y pepatah ing ang bg kat ak tuh sesuai dgn diri ang. cubalah berlapang dada, jgn nak nampak salah org ja. sedangkan diri ang pun xbetoi. kita nie masing2 ada salah. jgn nak sibuk p judge sapa ulama la apa. tu keja kita kah? dan lg 1. ang kan lebif arif dgn ak kan. ang mesti taw kan hadis y berkaitan dgn kepimpinankan. mesti ang phm kan. tapi kenapa ang mesti nak tegakan benang y basah?. dan ak phm, tuhan cipta manusia nie untk saling berkenal2 antra satu sama lain, tu masa aku bljaq tyme dgree dlu lah. maklum lah xpandai mcm ang kan. sat g dituduh riak pulakkan. sedar pengetahuan ja. ang pun taw kan yang mana satu kafir harbi dan kafir zimmi kan. xpyah lah nak hujah pnjang2 kat ang. sudah tentu ang phmkan. kenyataan ang tentang bn combine dgn dap tu hanya pendapat dari ahli bn kan. adakah ada pesepakatan or persetujuaan bn nak combine dah dgn DAP? dak kan. pendapt masing2. blajarlah terima pendapat org lain ja. buka minda lah. kita nie melayu. xtaw lakan ang bangsa apa kan. tapi ak hosnul zon y nie malayu islam y alim dan warak dlm ugama islam. tpi menggapa ang dah ada pengetahuan y Allah bg tu, ang bwa kepda kebaikan? bukan memecahbelahkan umat melayu?. ang mesti percaya pada QADA dan QADAR Allah kan. mesti ang phm kan. lastly ang owang mana? kedah? ang maw ka jumpa owng mcm ak nie? miskin ja.xbeharta pulak. sengkek pulak. takut ang xmw ja jumpa ak kan. bukan ak takut. tpi bila ak jumpa ang pun, adakah ahli2 seangkatan dgn ang akn terima dgn kenyataan ak? tah. dunia dah akhir zaman. lagi 1,memang kita ada akal. tpi itu atas izin Allah. dan Allah juga buka peluang tuk bertaubat. adakah itu bukan rezeki? hurm. benar juga kata2 pepatah ang. pyh ckp dgn orng y xtw apa. dn belagak pandaikan. abaikan jala. selagi ak termampu, ak akn berjuang demi tegakkan ugama islam insya Allah.. ak mls nak komen kat ang pasal jwpn num 9 tuh. panjang. sekadar ang phm. Allah akan bg rahmat dy kepda orng y dia kehendaki sudah. Allamdulah ang phm. dn lg satu ang kenal dan dah selidik dah ka y ahli umno tu fasik,dan munafik? makny tugas ang dilahirkan didunia nie nak judge orng la kan.cukp2lah rasa diri tu sumpurna, kita pun xtara mana pun.cukup2 ja masuk kuboq nanti.abeh pahala p bg kat orng. egt na. kita masing2 ada bahagian kita.y pasti mati kuoi dkat sgt dgn kita. sekian. maaf. orng kedah, Kubang Pasu

      Delete
    14. Aku kalo nk kate parti ni..Semue parti xsempurna,PR,DAP,BN,PAS ada kepincangan n rasuah n macam2x maslah akhlak n pengurusan wang. Bg semue cai2x BN..tau sebb ape aku pilih pembangkang. Kalo senarai semua kesalahan,keburukan n kesilapan yg dibuat oleh pembangkang dengan BN. aku pilih pembangkang. Sbab BN lebiih mudarat dari Pembangkang,ingat statement ni. Bukan Pembangkang xpenah silap,tp kurang kesilapan n kesalahan banding BN. ADA FAHAM. Kaedah mudah,pilih yg kurang mudarat pada agama,bangsa n negara. Cer senarai and bandingkan. Kalo nk cari yg sempurna partinya...sampai ke sudah pn xkan jumpa... sekian.

      Delete
  38. Ada sorang ustaz tu berceramah di Lumut katanya lebih kurang macam ni, sementara orang melayu menjaga keamanan (jadi askar, jadi polis, jadi jaga dan jadi rela) orang lain sibuk cari kekayaan!!. Ini mulut celupar. Macamlah orang lain tak de jadi askar polis dan sebagainya. Macmlah tak de yang terkorban masa Jepun memerintah dan masa dharurat. Pernah juga ustaz ni kata siapa je memerintah harga barang tetap naik. Punyalah bangang ustaz ni. Di Malaysia ni harga barang naik sebab lesen dan permit import dikawal oleh UMNO. Cuba buat bebas macam negeri lain mesti harga turun. Ini tidak. Import daging 2 atau tiga orang yang control, import beras sorang yang control, import kereta jangan ceritalah dan begitulah seterusnya. NAK CERITA NI USTAZ BANGANG KUAT MEMBODEK DUDUK KAT SURAU KAU DAN CERAMAH KAT SITU!! CERAMAH KAT LUAR PENDENGAR RAMAI YANG BERFIKIR!! DALAM MALAYSIA BELUM ADA LAGI USTAZ YANG DIBUNUH OLEH ORANG RAMAI11 YANG DITANGKAP ATAU DIBUNUH POLIS ADA!! MACAM USTAZ IBRAHIM LIBYA, TOK JANGGUT DAN HJ ABDUL RAHMAN LIMBONG!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah.. hang kongsi dose dengan admin.. teruskan membenci.. hang kan dah dijanjikan syurga.. teruskan usaha anda.. teruskan memberi sumbangan bekalan akhirat kepada ustz kazim.. yang senang nanti ustz kazim gak.. hang yang duk menggelabah nanti kat padang mahsyar.. syabas! syabas! suke lah kena siksa kubur same2 dengan admin blong ni.. ye tak.. tak nak buat kenduri ke? tumbangkan lah 1 lembu untuk meraihkan azab Allah nanti ye..

      Delete
  39. Jangan senang-2 mengatakan fakta yang kita sendiri tidak tahu kebenarannya. Allah yg lebih mengetahui. Moga Allah sentiasa melindungi dan merahmati kita semua.
    -Kamilia-

    ReplyDelete
  40. Ustaz ustaz ni orang juga tak kira lah dari pas ke umno ke pkr ke semuanya tak sunyi dari kesilapan .. Yang menganggu mereka adalah syaitan syaitan tahap kapten jeneral jadi kenalah faham . Kenapa tak kita sokong ustaz kazim ni supaya bersemagat meneruskan dakwah islam. Kenapa perlu kondem apa yang kita dapat ? Kerugian bagi ugama kita adalah

    ReplyDelete
  41. astagfirullahalazim...
    semua dosa yang korng duk ngumpat kat sini, ADMIN BLOG NI YANG TANGGUNG, SYABAS ADMIN BANYAK SAHAM KAT AKHIRAT NANTI..teruskan mengumpat. pahala korang berkurangan, pahala ust kazim bertambah. saya ahli PAS dan ada jawatan kat negeri saya. tapi saya tak sokong bila ada ahli PAS duk ngumpat penceramah2 di malaysia. selama ustaz kazim ni jadi pendakwah, dah ramai golongan murtad kembali kpd islam, KORANG BUAT APA UNTUK ISLAM? selama ustz kazim jd pendakwah, dah ramai org kafir masuk islam, KORANG BUAT APA UNTUK ISLAM? selama ustz kazim jadi pendakwah, dah ramai suami isteri mendapat tips untuk kebahagiaan rumah tangga, KORANG BUAT APA UNTUK ISLAM? yang korang buat duk ngumpat sesama islam je.. buruknya ustz kazim di mata korang ni, dia hafaz 30 juzu' dan hadith Nabi, korang hafaz brape juzu'? hadith pandai bace ke? faham ke?.. ade yang tanya ustz kazim kelulusan apa? tentang kelulusan untuk jd pendakwah, Allah tak tanya pun hang pi ceramah ada tauliyah ke? belajar ke mesir ke? soalan ni kurang bijak.. korang jadi ayah, hang pi ajar anak hang mengaji, anak hang tanya ke ayah ade tauliyah ke? ayah belajar ke mesir ke nak ajar anak? tak bengang ke ayah tu.. ingat, Rasulullah pun berpolitik! apa salahnya ceramah ust berunsurkan politik jika masih berlandaskan syariat. kalau teguran dia kena pada kita, kena terima lah. tapi kita ni SOMBONG sangat! bila kena tegur marah! kita tengok baik buruk di hadapa kita je, kat belakang kita org lain yang tengok. so, jgn SOMBONG sangat bila dah kena tegur. ALLAH PUN TAK SOMBONG, kita ni manusia dicipta dari air yang hina punya SOMBONG keldai! dah lah nak mengata tu. diam2 sudah.. assalamualaikum.. ISLAM FOR ALL.. PAS FOR ALL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak pun sombong jgk! sbb, klu seorang yg x sombong dia x kan bagitau kat orang bahawa dia ada pegang jawatan!! Jawatan apa awk pegang? polling agent ke?

      Delete
  42. jom muhasabah diri.. jgn nak mengata org lain je. dah baik sangat ke diri tu duk mengata kat org lain? Allah dah janjikan syurga ke kat korang sampai lupa firman Allah jgn MENGUMPAT!! ustz kazim berhenti jadi penceramah bebas, tapi dia tetap sebarkan ilmu kat skolah dia. saham dia kat akhirat tetap bertambah, tapi saham org yg duk mengata kat sini jgn harap dapat RAHMAT ALLAH di akhirat nanti. korang mati esok lusa, malaikat tanya dalam kubur sape saudara kamu ketika di dunia, tak malu ke nak jawap org ISLAM saudaraku sedangkan kat dunia org islam yang hang maki, org islam yang hag duk tibai, org islam yang hang benci? cuba muhasabah diri tu sikit. ustz kazim solat subuh berjemaah, sentiasa Qiamullail, nasib korang je ustz ni tak busuk hati macam korang. sekali dia angkat tangan berdoa pada Alllah minta korang di turunkan bala kepada org yang duk mengata dan fitnah, TIADA PENGHALANG DIANTARA DOANYA DENGAN ALLAH! INGAT TU! dia seorang yg bijak sebab tak pi repot polis. untuk apa nak mengadu kat manusia? bukan manusia boleh buat apa pun. lebih baik dia mengadu pada Allah. kita ni ada masalah terus mengadu kat org lain seolah2 Allah tu tak da pulak ya. muhasabah diri tu..
    ISLAM FOR ALL..PAS FOR ALL

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dia benar2 mengadu kat ALLAH, saya rasa dia tak akan b'henti dr kerja2 dakwah dan ceramah ni kerana saya yakin dia pasti tahu bahawa ALLAH akan menolong orang yg b'juang di jln ALLAH.

      Delete
  43. blog yang penuh dengan kebencian, fitnah, ngumpat! TAHNIAH ADMIN, BANGGALAH HANG BANYAK SAHAM KAT AKHIRAT NANTI. SYABAS.. SYABAS..! rasanya admin ni dah dijanjikan syurga kot oleh Allah, tu yang suka hati je sebar fitnah kat sini.. akibat fahaman politik yang berbeza, hang sanggup tanggung dose org lain. astagfirullahalazim... bertaubat sebelum terlambat admin. jangan ingat pahalang hang dah banyak.. BERTAUBATLAH..BERTAUBATLAH.. BERTAUBATLAH.. TAKUTLAH PADA ALLAH.. TAKUTLAH PADA ALLAH.. AZAB ALLAH TU SANGAT PEDIAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog papagomo tu kategori mulia ke???? Nak nasihat...pegi nasihat blog yg penuh fitnah dan kelucahan tu dulu...andai x suke...boleh jalan da....

      Delete
    2. habis tu ko mulia ke..mcm haram

      Delete
    3. ko tanye org ko pown same! MACAI UMNGOK Lahanat!

      Delete
  44. yg nak bunuh membunuh ni puak2 umno bn jer, derang kan kebal.. masuk mahkamah pun probably boleh substitute dgn org lain, ape susah ganti je dgn mat indon, bangla ke, tutp muka dgn kain, kan?? org2 pas, apa kebal depa ade? org2 pas hanya ada doa jer... itu yg pelik si ustaz ni... pelik betul ... seorg ustaz takut mcm tk yakin pulok dgn pertolongan Allah... to all readers, please do that simple calculation, mana mungkin org2 pas main samseng... yg samseng tu sbb mereka tahu polis semua dibelakang mereka.. sapa lg kalau bukan org umno/bn?..

    ReplyDelete
  45. Sembang deras si kazim nie..

    ReplyDelete
  46. Ostad ni ada bini muda dengor ceritenye. Aku agaklah sebab ostad ini merapu kerana terlebih makan pil vigra nak power lah katakan. Nasihat untuk ostad Al Kazimbillah kalau nak guna vigra sebiji potong tiga jgn telan sebiji sekali itu yg jadi meracau tak tentu hala.

    ReplyDelete
  47. Minta UstaZ Tantawi je borak2 ngan dia ni ZamzoOm ala Kazoom

    ReplyDelete
  48. Masa dia ni beri ceramah kat Au Keramat nada dia memang biru Skg ceramah kat tv kisah laki bini je X betami cerete lain pasal dia tau org boring jadi cari tajuk ppuan je la X tau la Nabi Muhammad ari2 cerete Bab Ppuan ke Cari modal lain lah atau dok kat pondok je lagi bagus

    ReplyDelete
  49. kita ada pilihan, better jgn dok maki ustad. walaupun ustad tu kita xsuka. xkira dia tu ustad umno,atau pas, please jgn hina.

    ReplyDelete
  50. Inilah masalah org melayu...fanatik politik hingga tak terima pendapat orang lain...rasa macam sendiri betul je...habis tu Ust. Azhar duk ngate parti PR elok je korg relax...bole pulak huha huha...tak pulak nak ugut bunuh...tak pulak nak simbah cuka...tapi mengapa bila ada ustaz2 lain komen pasal PR,korang mula panas bontot...

    lagi 1,dah selidik ke mengapa Ustaz kazim mengambil masa 6 bulan untuk berhenti? don't be like stupid dog admin..selidik lain kali sebelum kata...

    Ust. Kazim berhenti 28 Nov kerana smpna hari jadi beliau dn ikut jejak Rasulullah berceramah 23 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baginda Rasulullah s.a.w berceramah 23 tahun sbb baginda mangkat...selagi hayat dikandung badan,baginda terus berdakwah...bukan kena ugut terus berhenti..rasulullah bkn sktk kena ugut,kena baling batu sepanjang jalan...darah rasulullah penuh dlm kasut...baginda tak berhenti..Mashitah...tukang sikat firaun...bila mana firaun campak anak dia dlm air@minyak panas(maaf tak ingat skrg) tak juga dia berhenti beriman sbb firaun bunuh ahli keluarga dia..ingat peristiwa syahid saudara ibrahim,isterinya siti solehah dipancung kerana diajak kembali ke agama asal tetapi mereka enggan..apakah mereka terus menafikan "Allahu ahad" semata-mata diugut bunuh?tidak..terus mereka mentauhidkan Allah dan akhirnya gugur sebagai syahid...di mana jiwa mahukan syahid oleh ustaz kazim?syahid adalah nikmat paling indah!biarlah mati dibunuh kerana berkata benar tentang kalimah Allah...bkn berundur mengaku kalah kerana diugut bunuh semata-mata disebabkan menyebarkan kebenaran ilmu Allah

      Delete
  51. blh plk nk bhnti crmh ltkn trkhnye ble nk bhnti...brhnti je le...duk je kt pndok tu...us kazimmm....x pyh ckp psl pltk,klu tau...al hfiz..tp x ykin dgn hkm Allah...zmn rasul,islam trtgk..mslh ttp ada..org mskn,prmpk,prgl n mcm2 lg..hkm islam ttp jln...sdh sunatullah..klu cmtu..xyah le jdkn org kt ats mke bmi ni org kfr..biar org islam smua..xyah ada org mskn,papa kedana...smua kaya raya...Allah maha kuasa..tp knp Allah wt smu ni???ini ujian mnsia ats mke bmi..org islam..org yg briman,org yg brjuang pd jln Allah..org yg mnympaikn risalah rasul n nabiNya...org yg bnr2 ikhlas @ sblknye...rasul2 n nabi2 mcm2 tntgn yg mrka hdpi..xde pn nk brhnti...itu lah sunatullah...bknnye d hmprkn dgn kmwahn n ksngan dlm brdwah...wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  52. Itu tarikh kontrak luput! :-))

    ReplyDelete
  53. Jgn takut!! hidup/mati ditentukan ALLAH, klu b'henti ceramah pun akan mati jgk!! so ust. kazim pilih lah utk mati kerana takutkan ALLAH atau mati kerana takutkan manusia.

    ReplyDelete
  54. bodoh punya blogger. dgn pendakwah pun ko nk cari pasal.. ko yakin ke pahala ko lebih byk drpd dia? amalan ko lagi byk drpd dia. dia cari rezeki dgn berdakwah . x kesahlah apa politiknya. tp kita seagama.. ko cari rezeki dgn kutuk org. pendapatan ko halal ke? ko yakin ke? betina haram..

    ReplyDelete
  55. ya allah berilah kekuatan kepada uztaz kazim dalam perjuangan dakwahnya. kurniakanlah perlindungan ke atas dirinya serta keluarganya.

    ReplyDelete
  56. إِذَا أَصْبَحَ ابْنُ آدَمَ فَإِنَّ الْأَعْضَاءَ كُلَّهَا تُكَفِّرُ اللِّسَانَ فَتَقُولُ اتَّقِ اللَّهَ فِينَا فَإِنَّمَا نَحْنُ بِكَ فَإِنْ اسْتَقَمْتَ اسْتَقَمْنَا وَإِنْ اعْوَجَجْتَ اعْوَجَجْنَا"
    Jika anak Adam memasuki pagi hari, sesungguhnya semua anggota badannya berkata merendah kepada lisan:
    "Takwalah kepada Allah dalam menjaga hak-hak kami. Sesungguhnya kami ini tergantung kepadamu. Jika engkau istiqomah, maka kami juga istiqomah. Jika engkau menyimpang (dari jalan petunjuk), kami juga menyimpang".
    [HR Tirmidzi (no. 2407) dari Abu Sa'id al-Khudri]

    Di dalam Musnad Imam Ahmad, dari Anas bin Mâlik , dari Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam, beliau bersabda:
    لَا يَسْتَقِيمُ إِيمَانُ عَبْدٍ حَتَّى يَسْتَقِيمَ قَلْبُهُ وَلَا يَسْتَقِيمُ قَلْبُهُ حَتَّى يَسْتَقِيمَ لِسَانُهُ وَلَا يَدْخُلُ رَجُلٌ الْجَنَّةَ لَا يَأْمَنُ جَارُهُ بَوَائِقَهُ"
    Iman seorang hamba tidak akan istiqomah, sehingga hatinya istiqomah. Dan hati seorang hamba tidak akan istiqomah, sehingga lisannya istiqomah. Dan orang yang tetangganya tidak aman dari kejahatan-kejahatannya, ia
    tidak akan masuk surga".

    Diriwayatkan dalam Shahîhain, al-Bukhaari (no. 6475) dan Muslim (no. 47), dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu, dari Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam, ia bersabda.
    مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أَوْ لِيَصْمُتْ"
    Barang siapa beriman kepada ALLAH dan hari Akhir, hendaklah dia berkata yang baik atau diam."

    ReplyDelete
  57. Saya berpendapat buka pekung org macam kazim alkazib ini dapat pahala kerana nak selamatkan ummah... Islam benarkan buka aib mereka yg merosakkan ummah supaya masyarakat jangan terjebak dengan dakyah jahatnya.. kazim ni, dah la tak ada ilmu, cakap merapu atas nama agama dan mengelirukan ummah. Eloklah dia nak berhenti, kalau tak ceritakan keceluparannya yg boleh memesongkan ummah... dapat pahala dengan lawan dajjal dizaman ini... dajal itu adalah kazim alkazib...

    ReplyDelete
  58. KALAH oooo..buatlah cara oRg Kalaaaahh....xyah nk main ugut..geng SYIAH mmg mcmani

    ReplyDelete
  59. aku ingat lagi masa dolu dolu dok mengaji dgn ustaz kazim, masih segar lagi ingatan aku dia hentam Dr.Asri dlm kuliah dia..menyirap satu badan aku..then baru aku realise yg ilmu ustaz kazim ni takdalah tinggi mana sgt compare dgn Asri orang yg dia hentam tu..kazimm kazimm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau orang mungkin mengagongkan dr asri keran kecenderungan beliau bnyk.ke PR dari kata kata nya memang kita akui bernas ... Namun sebagai manusia biasa bagi aku dia pin tak lepas dari kekurangan .. Cuba kau lihat dari gerak muka dan tawa kecil dia bila ada bab bab yang menyebelahi umno dalam pandangan isalam yang tak dapat di sangkal bahasa muka senyuman sindirian seolah olah perkara yang baik bukan untuk umno .ini tak sepatutnya berlaku macam tak ikhlas je bila hal baik dari umno bila beliau terangkan

      Delete
  60. Dia pernah dtg tempat saya beri kuliah.tapi memang apa yg dia sampaikan takde ilmu pun,asyik cerita pasal diri dia..then nyanyi lagu P.ramli...mungkin nak gimik untuk raih populariti yg dah malap..mungkin inilah nasib ulama dunia yang utamakan pangkat..tak lama lagi jadilah sejarah macam ulama cintakan dunia yg bersepah kat malaysia ni

    ReplyDelete
  61. Dia ni sesuai sebagai penceramah motivasi sekolah rendah je.memang tak dapat ilmu dari kuliah dia..betul2,dia memang suka menyanyi..cukuplah kazim oii,orang dah kenal dah..

    ReplyDelete
  62. Ya allah, ingatlah kita, siapa kita nak menilai kebaikan dan keburukan sesama hamba allah. Akhir zaman, umat islam berpecah belah kerana perkara yg remeh-temeh. Allah memberi semua org akal untuk membezakan yg mana baik dan buruk. Jika baik kita jadikan contoh tauladan dan jika buruk , jadikan ia sempadan. Sesungguhnya allah maha melihat dan mengetahui apa yg berlaku ke atas semua hambanya, sama ada islam atau bukan islam, miskin atau kaya, jahil atau berilmu, alim atau penjenayah. Hanya allah yg berhak menilai dan menjatuhkan hukuman. Semua yg kita miliki adalah pinjaman dari allah. Dia berhak memberi dan berhak mengambil dari kita, tidak kira apa pun yg kita miliki.

    ReplyDelete
  63. Kazim oiii....manalah ada pejuang yang ikhlas dan pendakwah yang sebenar2nya lari dari tanggungjawab.itu menunjukkan apa yang kamu bawa tu tak betul..dulu aku dengar jugak kazim ni tapi memang aku tak nampak ilmu dari apa yang kamu sampaikan.susah nak dengar dalil dalam ceramah kamu..jangan lari dari apa yang telah ditaklifkan atas kamu,tapi betulkan diri kamu...kami tak marah kamu,tapi kami harap lebih dari orang macam kamu..cukuplah jadi macai...

    ReplyDelete
  64. Aku malas nak baca tulisan orang bodo tak tau sejarah... Buruk sangka dan itulah perangai pembangkang. Mujur Nik Aziz dah berhenti PAS dah mula nak ok.. Tak ikut sangat geng AN WaQ nii.. Kau orang tak tau dosa kaa? Tak takut tuhan kaaa.. Yeee kalau rasa sejarah Malaysia ni tak boleh pakai.. Bacalah sejarah Islam. Baca sejarah ulama muktabar.... Ini bodo kesemuanya macam anwar... Gila dunia, dengki itulah penyakit kau orang. Tak caya? Belajarlah ilmu tauhid,belajarlah ilmu fekah, belajarlah ilmu tasauf.. barulah Nampak siapa penipu,siapa gila pangkat, siapa buruk sangka, Ingat semuanya ada pada anwarrrrrr... Ustaz kazim cakap nak berhenti ( saya pun belum baca isu ni ) kau orang dah pandai kata macam-macam..kononnya macam ni..sebab apa macam nii... OOii takutlah kat Allah bila kena kat Anwar tak guna kaedah yang sama yang kau buat kat ustaz kazim atau kat Umno. Kau guna dua neraca macam mana nak adill... INGAT Tuhan ada.... Kau orang MUNAFIK ka Fasik??? Kajian saya pengikut keadilan adalah orang yang tak ada tasauf jadi mereka sombong keras kepala, gila duniaaa. tak caya tengok perjuangan depaaaaa.. nak keta impot besar dan murah,, nak minyak murah, nak kaya biar orang kaya miskin, nak melayu kaya miskin, cina tak apaaaaaaaaa Masyaalah, masyaallah , masyaallahhhh... masyaallahhhhhhh

    ReplyDelete
  65. SUDAHLAH KAZIM! KALAU BETUL BERJUANG UNTUK ISLAM BUAT APA TAKUT.
    JADI MUJAHID BELA ISLAM KENA BUNUH MATI SYAHID.
    KALAU TAKUT CAM KAMU NI BETUL KE PEJUANG ISLAM.
    JANGAN2 PEJUANG ABDULLAH BIN UBAI BIN SALUL. (BAPAK MUNAFIK)

    ReplyDelete
  66. Red bean....

    ReplyDelete
  67. kau ni Anonymous x takut ke pembalasan dari ALLAH Ustaz kazim berhenti bukannya kalah tapi penyokong tetap setia kau tunngulah pembalasan dari ALLAH YANG MAHA PERKASA LAGI ADIL hidup ni x kekal lama

    ReplyDelete
  68. rakyat malaysia ni teruk kan? padahal negeri islam tapi hati sangat lah busuk... mengutuk, keji, hina, maki hamun itu je yang korang PRO kan? tak malu ke? tak rasa dosa ke? dah jahil sangat ke? cuba tanya diri sendiri, "apa aku buat ni betul ke" have self reflection, cermin diri sendiri dulu sebelum nak mengata orang.. semoga Allah berikan hidayah dan petunjuk pada kita semua.. solatlah.. kembali ke pangkal jalan.. Allah tu maha mengetahui di atas segala sesuatu.. takde faedah nya nak maki hamun kat sini pasal ustaz kazim, tambah dosa lagi ada.. if u have nothing good to say, dont say anything at all.. itu lebih baik..

    ReplyDelete
  69. X semestinye setiap solat hamba2nye Allah terima,dn x semestinye doa2 hamba2nye Allah mkbulkn terus...Allah Maha berkuasa lg maha mengetahui hamba2nye yg dizalimi....dunia dh semkin hmpir...

    ReplyDelete
  70. blog ni cuma suara minoriti...sebenarnya melayu yg sokong PR bkan byk pon yg hero cyber ni pon byk tak layak mengundi...depa ni nak main psycology...nak tjuk mcm rakyat sokong depa...korang ni beriman dgn ISLAM ker PAS??kesimpulannya nampak jelas ketaksuban korang...dan antara sbb PR tak akan menang ialah 1.Anwar tak mau bersumpah/peribadi Anwar 2.DAP 3.Bersih/demonstrasi 4.Hubungan dgn Yahudi 5.Simbol PKR 6.Jawatan Anwar dlm freemason 7.Video China Doll 8.Janji tak masuk akal 9.Isu kalimah Allah 10.Nik Aziz hina Nabi Mhuammad S.A.W.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi! Musibat UmNgok! sape yg min0riti skrang? Puak mcam ko la yg min0riti kat parlimen! Natang!

      Delete
  71. PR yg tertegak hasil sokongan pengundi cina malangnya parti Dap jadi dominan...Pas dan Pkr jadi pak turut je...manakala BN tertegak oleh undi orang2 melayu dan yg cantiknya UMNO adalah menjadi parti dominan di kalangan parti2 BN...wahai rakan taulanku org Melayu...ada otak yg dibekalkan Allah swt kita kena fikir n jgnlah terlalu mudah terpedaya...fikir elok2 jgn sampai kita terkecundang!

    ReplyDelete
  72. Sedih aq tgk org islam bertelagah sesama sendiri. Fitnah org mcm2.. Aduh, xfhm aq.. Pahala hgpa dah ckup sgt ke utk jaminan msuk syurga? Tahniah sbb buat dosa kering kt sini. Aq paling pantang org dok fitnah, dok mgata org alim ulama..

    ReplyDelete
  73. Saya Ahmad dari KL,
    Kesimpulannya dari reply2 diatas, umat Islam pecah teruk di Malaysia. Bukan Islam tepuk gembira. Tak perlu lawan mereka, Biarkan mereka bergaduh sesame sendiri, fitnah-menfitnah. Kita akan menang!!. Ya, akan menang besar. Ekonomi skrg kita pegang, lepas ni Kuasa kita ambil. Biarkan mereka merempat di negeri sendiri.

    Menyesal kemudian tidak berguna...

    ReplyDelete