Wednesday 1 May 2013

NAJIB LANGSUNG TIDAK BERANI TUNJUK MUKA JEMPUTAN MB SELANGOR UNTUK BERDEBAT MANIFESTO PAKATAN RAKYAT LWN MANIFESTO AKU JANJI BN SELANGOR!!!!!


Seperti dijangkakan, Perdana Menteri sementara Malaysia Najib Razak yang juga Presiden UMNO dan Pengerusi BN tak berani sahut cabaran MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim supaya datang berdebat dengan beliau di Pandamaran hari ini mengenai Manifesto Pakatan Rakyat Selangor lwn Aku Janji BN Selangor...Yang mana satu janji boleh ditunaikan yang mana janji sekadar janji.

Kalau dalam ceramah Najib di Klang baru-baru ini melemparkan cemuhan terhadap TS Khalid Ibrahim kononnya lari tengah malam tinggalkan DUN Ijok untuk bertanding ke DUN Pelabuhan Kelang sebab dikatakan ditolak rakyat Ijok, maka sudah semesti dan sewajarnya beliau sambut cabaran TS Khalid Ibrahim untuk berdebat untuk kasi lunyai lumat sama dia.

Tapi apa yang terjadi?...Bukannya Khalid Ibrahim lari tengah malam tapi Najib Razak lari lintang pukang mencicit samapi tak cukup tanah tak sempat nak tunggu malam.

Inilah rupa bentuk pemimpin UMNO kini... Cakap besar berdegar-degar didepan penyokong sendiri kononnya hebat dan tidak gentar dengan sesiapa pun tetapi apabila dipelawa berdebat bayang pun tak nampak menyorok dibelakang kata-kata "BERDEBAT BUKAN BUDAYA KITA"

Kalau debat bukan budaya kita mungkin Cakap besar berdegar-degar tetapi menikus adalah budaya UMNO!!!!!!

Sepatutnya para penyokong, pendokong, ahli dan pengikut UMNO berasa malu dan hampa kecewa dapat pemimpin berjawatan Presiden yang sepenakut begini...Betul-betul punya malu.


51 comments:

  1. Tan Sri Khalid pun satu.... dah tahu ah jib tu penakut, xdo tolorrrr nak berdebat, ajak ajelah isterinya yg montel tu.. pastinya cabaran mb S'gor tu disahut tanpa berlengah lg! Cuba try test tengok, kalau x percaya! HUHUHUHU....!!

    Ihsan:
    media Chennai VS Kerala

    ReplyDelete
    Replies
    1. WA HA HA HA HA....kak ros hanye pandai debat pasal cincin, intan berlian juta2 je.......HIDUP PKR....HIDUP PAKATAN RAKYAT

      Delete
    2. Kpd semua bakal pengundi yg beragama Islam..Kita masih ada masa untk melakukan sembahyang Istiqarah memohon petunjuk dari Yang Maha Mengetahui..marilah kita bersama-sama memohon pertunjukNya semoga kita dapat membuat pilihan yang tepat utk agama dan negara kita yang tercinta...Dalam keadaan sekarang yng penuh dengan fitnah, kita pun tak pasti yang betul dgn yang salah..adalah lebih baik kita memohon petunjukNYa..Sesungguhnya Ia Maha Mengetahui..Marilah kita bersama-sama berhenti dari tuduh menuduh, caci-mencaci sesama Islam..sesungguhnya kita bersaudara..mohon tlg sebarkan kpd semua. Semoga Allah swt memberikan pentunjuk dan hidayahNya kpd kita semua..Aminn.

      Delete
    3. INI KALI LAH UBAH SELAMAT KAN MALAYSIA

      Delete
    4. ajak debat dokleh Rosmah.tapi kalu ajok gie shopping bereh sokmo

      Delete
  2. X dok telur budaya ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biase ler,pemimpin UBN memang x pndai brdbt,yg pandai brdbt cai2 diorang je,percyalah,kalo x cy,g tgk blog gomo

      Delete
    2. gomo ado telo ko?

      Delete
    3. Aku malu ada PM macam puan Najibah ni. Pengecut dan pondan.

      Delete
    4. sebab tu le kena tukar pm yg lebih bijak n berwibawa. baru negara n rakyat boleh bangga n hidup aman n makmur.

      Delete
  3. jibby kata dia terima khabar angin ada orang akan baling telur pada dia. sebab dia tak berani nak muncul diri. kekeke.

    ReplyDelete
  4. Yang ada telor nak debat dalm UMNO ni KJ je...sebab tu kena cold storage. Debat bukan budaya kita kata Najib. Yang ada debat piala PM kat Sekolah2 Berasrama Penuh (SBP) sejak berzaman tu apa hal? Takyah cakap banyak, cakap je la takdak telor nak berdebat kerana takut rakyat booo...Ini Kali Lah !!

    ReplyDelete
  5. Najib Beri Jaminan Umno Tidak Tuntut Jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang
    BUKIT MERTAJAM: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa memberi jaminan Umno tidak akan menuntut jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang jika Barisan Nasional (BN) menang di negeri ini pada pilihan raya umum ke-13.
    Najib berkata ini kerana BN merupakan sebuah parti gabungan yang mempunyai persefahaman dan matlamat yang jelas.
    "Dalam apa juga keadaan Umno tidak akan tuntut jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang kerana kita mahu buktikan BN sebuah parti yang ada persefahaman yang jelas. Matlamat kita juga jelas.
    Kesian pejuang Melayu umno....rupanya anda tertipu. melalak siang dan malam, tp menang sorak kampung tergadai!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owhyeker!!! Maknenyer tuntutun cai2 UMNO supaya KM Pulau Pinang akan dtg jika BN menawan semula pulau mutiara itu dari UMNO cuma cakap kosong. Cian mamak2 kerala kat sana yg mengaku Melayu.........kalau ituler kenyataan najib altantuya, elokler kita kekalkan LGE jadi KM.

      Delete
  6. Yang pasti, pd 6hb May nanti, tok uban Najibah Al- Tantuya akan dikenali sbg mantan PM. Muka tak boleh percaya ni. Mana slogan ketuanan melayu ???

    ReplyDelete
  7. Macai umno kenal Idris Jala ?
    Nama macam Melayu Islam.. Tetapi beliau ni KAFIR.. agamanya Kristian..Beliaulah yang membawa masuk kitab Injil versi Bahasa Melayu.. ini FAKTA.. Buku tersebut masuk ke Pelabuhan Klang.. dan KDN dibawah umno iaitu Nazri Aziz MELULUSKAN buku berkenaan...Penggunaan Khalimah ALLAH dah lama diguna oleh penganut Kristian di Sabah & Sarawak..Namun apa yang berlaku?PAS dituduh mempergunakan nama Allah.. sakan puak2 khaldai UMNO ni berdemo marahkan PR marahkan PAS..Yang bawa masuk.. yang meluluskan semua ni relek jer MENIPU KORANG.. yg korang pulak berpeluh peluh berdemo tengah panas kena tipu bulat bulat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknrnye lembu punya taik, sapi punya nama.

      Delete
    2. sebab tu le kena ada bukti bukan percaya umno bulat2. kalau umno/bn baik sgt takkan rakyat benci sgt pada bn.
      bukan sebab rakyat sokong pr semua sebab mrk percaya akan janji manibesto semata2 tetapi memang dah lama benci bn cuma belum ada pilihan parti yg kuat boleh tumbangkan bn. skrg lain! rakyat sudah ada pr yg mampu gugatkan umno/bn sebab tu rakyat bangkit utk hak mrk yg selama ini dipermainkan umno/bn dan skrglah masanya tukar n ubah .
      reformasi....tabbir...amin.

      Delete
  8. Ia malam td kt seromban Ds Anuar pun kata najib ckap kt depan orang bn je berani ajak berdepan mencicit lari

    ReplyDelete
  9. Najib mai ganu kiter hari ni...nk klepet org tganu...tu yg x dpt mai debat tu... apa-apapun,debat bukan budaya kite bak kate mat maslan..hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro jijan mali,
      masih juga pertahankan umno/bn???
      masih tak nak beralih pada pr???
      marilah syg.... join kita org, sama2 ubah demi masa depan bersama...baru rakyat boleh hidup aman n makmur.
      marilah.....ya syg.....?
      pkr utk masa depan negara yg lebih baik pada semua rakyat malaysia yg berbilang kaum. tabbir....

      Delete
    2. anon 13:47....
      Ini jawapan aku....

      Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
      Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
      Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
      Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

      SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

      Ramai-ramai kita tongsampahkan PR dlm PRU13 nanti. HIDUP BN...HIDUP MALAYSIA!!!!!

      Delete
  10. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah di beritahu bahawasa nya majlis rakyat malaysia yg berdaulat telah bersetuju..Dgn ini peristiharaan melihat tarikh raya telah di tetap kn pd tangal 5 mei 2013!! Maka dgn itu raya boleh diraya kn pd keesokan hari nya. Maljis juga telah menetapkn PAS lyk beraya sb bulan mmng ujud! PKR juga lyk beraya sb anak bulan pun mmng ujud! DAP pun lyk beraya sb roket pun da smpai ke bulan! Majlis telah bersepakat bahawasa nya Dacing telah di mansuhkn dari beraya sb sb ianya dacing yg telah rosak..dan dacing yg benar hnya akn ujud di hari kiamat di padang mashar..

      Delete
    2. salam, salah tu....dacing bukan rosak cuma dua2 bakul dacing tu tak berisi emas cuma batu dalam bakul tu. sebab tu umno/bn dah tak ada wang utk raya jadi terpaksa le korek tanah cari lubang.......hahahahaha.......!
      reformasi.....tabbir.....amin.

      Delete
  11. Mat Jenin berangan. Confirm BN majority dan Najib PM. Khalid kalau gentleman sepatutnya bertanding di Ijok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ader gak anak beruk wat komen sorg2.

      Delete
    2. Najib kalu gntlemen dan ada tlog, sila p brtanding d glang patah....Ada brani ke? Nak brdbat pun pnakut.... baik tkag nama jadi najibah....

      Delete
  12. umno sial,munafik...1 undi untuk umno 1 langkah ke neraka...

    ReplyDelete
  13. jijan mali,begitulah ko dulu,kini,selamonyo..kat sini pun orang dah muok tengok komen ko,tak do ideo langsung..mcm mano.. orang dah muok tengok umno..sbb asyik ulang samo dari dulu sampai skarang,.cuba lah ko buka mato bukak telingo,tengok langit tengok bumi..tengok ceramah bn tengok ceramah PR..semuo dah pakat pakat untuk rakyat..rakyat Malaysia skarang ni dah paham mcmmano nak berpolitik..lopeh ni sapo pun naik tak kiro..kalo ado rasuoh ado kroni,kayo diri sendiri,rakyat susoh buek tak tahu..bobankan rakyat.. abaikan agamo..mako tunggulah hari kejatuhan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 13:48....
      Ko muak sampai nak muntak kedarah pun tak apa. Yang pentingnya mentera keramat ini akan tetap kedengaran sampailah rakyat marhean kat bumi melaya ini mengtongsampahkan PR dalam PRU13 ni nanti. Jom kita layannnnn....

      Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
      Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
      Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
      Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

      SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

      Delete
  14. Umno akan tunbang macamana MARCOS tumbang di sebabkan KEMEWAHAN bini2 mereka dpd wang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut kajian terkini BN di jangka menang selesa sekembalinya majority masyarakat India kpd BN.

      Delete
    2. salam bro,
      memang undi india skrg dalam 60% sokong bn.
      tetapi belum sampai sgt akhir, mungkin beralih arah sebab pr skrg kerja kuat2 lebih rancak lg ceramah dibyk kawasan.
      macammanapun undi melayu paling penting sebab merjoriti melayu sgt besar. oleh itu peluang pr nak menang semakin cerah. sama2 kita tunggu pru13 ini.
      reformasi....tabbir....amin.

      Delete
  15. Listen! listen! listen! budak betina listen boleh ganti Najib kalau nak debat tapi bukan pasal ekonomi Selangor tapi pasal hotel-hotel di Port Dickson!!! Amacam? Tapi pasal Altantuya janganlah itu no comment!! (macam artis Malaysia pulak)

    ReplyDelete
  16. JIJAN MALI SUDAH TUKAR NAMA MULAI HARI..JIJAN BABI

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 15:06....
      Standard komen dari macai PR yang telah mengkepala lututkan otak depa.....nasib kamulah cai....

      Delete
  17. ts khalid ni pon klau nk ajak debat ckp ngan aku bukan laki aku.. telor laki aku da ikat la.



    Rosmah

    ReplyDelete
  18. Buang masa saja nak berdebat. Ajak saja orang Ijok berdebat pasai apa lari p port. Mungkin peluang lebih baik maklum lah oramg chin ramai. Pura pura berlagak tukar angin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....aku sokong. Kita suroh ada satu mamat india kat ijok tu yang dapat tala Khalid gagap sampai menjadi-jadi gagap dia. Kalau itu pun bos-bos cacai tak boleh nak defence, tak usah mimpilah nak ajak debat dgn bos BN.....kahkahkah

      Delete
  19. Mengikut kajian,rancangan teliti, BN/UMNO MASIH KEKAL ,SBB UNDI TIPU. XPERCAYA.TGU DAN LIHAT. KALAU PILIHAN RAYA BOLEH MERUBAH KERAJAAN , DAH LAMA PILIHAN RAYA DIHARAMKAN..
    KAHKAHKAH.
    -YaALLAH,BINASAKAN PNGERUSI SPR DAN SKUTUNYA,SERTA UMNOBN. AMIN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. binasa kan jugok sibudok jijan

      Delete
    2. Tak sabor aku nak tengok doa-doa puak cacai-cacai PR sekelian terbalik kena kat batang hidung depa pada 5/5/2013. Tarikh keramat dimana rakyat marhean bumi melaya mengtongsampahkan PR....kahkahkah....aku harap time tu cacai-cacai semua boleh bersabar dan jangan cari bangunan tinggi untuk and mrlompat dan menghempaskan diri anda ke concrete....adengan yang sangat kita tak mau lihat melainkan kalau yang melompat tu is Bang Non....kahkahkah

      Delete
    3. Yang aku tau org2 Pr bila kalah depa relek saja.tak ambil pot pun.sebaliknya Bn jika kalah naik sasau belaka.lima tahun najib pegang asik duk berpolitik saja.kacau krjaan yg meneng nak memerintah.asik dgn dia punya tranfomasi retorik saja.gah pada nama isi tak ada.buka matahati sikitlah.merdekakan minda anda.undilah utk anak cucu anda.BRAVO PR !!!!!

      Delete
  20. KORANG TAYANG JE VIDEO ZUL KULUM HINA HINDU KAT INDIA TU SEMUA.. KONFOM TERUS BENCI UMNO SBB BERI KERUSI.

    ReplyDelete
  21. zul nordin tu pok sedare jijan mu nok tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok bersaudarakan Zul Nordin dari bersaudarakan Nuaq Berahi Al-Juburi - penyokong tegar LGBT seMelaya....

      Delete
  22. Kalau Khalid Ibrahim berani terjah seperti Ir. Nizar di perak... sila la ke perasmian Rumah mampu milik di Sime darby Bukit Raja pada 03.05.2013 ini... NAJIB yang rasmikan yer heheheheh
    Kita lihat siap yang kena hahahaha

    ReplyDelete
  23. Anjing n babi2 BN jgn dilyn kwn2 PR oii..diorng ni hatinya dh gelap xdpt hidayah

    ReplyDelete
  24. Saya sebagai pengerusi penternak lembu Malaysia amat terharu datuk syarizat yang mencuri duit peruntukan lembu itu, Jadi lain Kali jangan buat lagi, dengan ini Hanya umno yang Bodoh saja buat pekak je, Jadi saya menyeru semua penternak lembu jangan sokong umno,
    Umno lembu patut lah bodoh macam lembu,
    Lembu pun ni berak tak basuh macam lembu,

    ReplyDelete
  25. Berita Pecah! Adakah Kita yang bayar utk Najib? tapi ni dari dunia...who said negara maju?...http://www.bloomberg.com/news/2013-05-02/goldman-arranged-bond-sale-stings-najib-before-malaysia-election.html

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...