KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 13 May 2013

PRU 13.....MAJORITI TERTINGGI TOP 20!!!...PR 19 BN 1..

Kenyataan bukan Rekaan...Fakta bukan Auta...Benar bukan Putar..

Dari 20 majoriti tertinggi pada PRU 13 yang lalu... 19 berpihak kepada PR dan 1 untuk BN.

Ahli Parlimen Seputeh YB Teresa Kok telah pecah rekod dengan majoriti 51,552 undi....

Oleh itu UMNO/BN jangan nak mendabik dada cakap besar.


54 comments:

  1. so what.....majoriti 1 atau 51 ribu tetap menang. pr 19 bn 1 tapi bn tetap perintah. bukan jumlah undi popular & bukan jumlah majoriti besaq...yg menentukan kemenangan ialah sapa lebih kerusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majority besaq tu sebab kaum cina telah diperdaya oleh kenyataan rasis DAPpigs dan P'Gay'R. Mereka rela tengok Malaysia ni berkecamuk perpaduaan diantara kaum demi memuaskan nafsu politik kemaruk mereka. Aku sokong ISA diadakan kembali supaya sepsis-sepsis rasis ni semua dipasungkan sampai depa sedaq akan kebodohan tingkah laku depa tu semua.

      Delete
    2. salam,
      sebab tu kenapa ramai org kata ahli umno/bn n semua macai mrk tak byk yg cerdik n bijak.
      kami org pr semua tahu kiraan ikut kerusi palimen baru cuma sebagai rujukkan pr utk org pr supaya tahu rekod pru13 pr.
      amin.

      Delete
    3. yang ramai tu bangla.. tu yang PR menang undi majoriti..amin.

      Delete
    4. ni lg satu,
      PR mana ada kuasa nak bagi bangla IC,
      lain la BN yang pegang kuasa kerajaan kan, boleh bagi IC kat bangla.

      Delete
    5. yang sejak 1955 sejak perikatan kemudian zaman tok nenek hang BN perintah tu bangla jugakla undi upanya..

      Delete
    6. salam,
      pada macai umno yg bijak n cerdik berfikirlah secara waras.
      dulu umno menang kerana waktu tu memang patut menang sebab sokongan rakyat pada umno pada pemimpin pada masa tu atas perjuangan n lama2 kelamaan kedudukan umno tergugat atas pemimpin yg tak telus pada masa tu n juga mainkan politik perkauman n pada zaman skrg kedudukan bn semakin goyah n tak mampu berikan yg terbaik pada kebajikan rakyat maka dgn itu mrk guna cara kotor n tipu helah utk kekalkan kedudukan bn. namun masa ini perubahan sgtlah perlu pada rakyat malaysia utk kepentingan rakyat pada keseluruhannya. namun rakyat masih juga tak mampu mengubahnya kerana umno terlalu berkuasa sehingga semua jabatan kerajaan n ketenteraan dikuasai utk mempertahankan kuasa mrk maka rakyat kena bersatu demi perubahan yg mrk impikan.amin.

      Delete
    7. Sudah lah macai BN, lu orang komen sbb nak dapat duit.Cybertrooper konon. Sebab tu komen pun takde modal.Kau org semua ingat rakyat Malaysia bodoh mcm kau org semua ke?

      Delete
  2. Ye le..apo nak di kato..

    ReplyDelete
  3. Cuma nak bagi tau BN bahawa rakyat memilih PR bukan memilih BN dalam PRU 13 yang lalu. Untok itu BN misti berwaspada pada PRU 14. Kalau BN telus SPR telus SB dan RISEK TENTERA telus insya'Allah PR akan tawan Putra Jaya tapi kalau tak telus sampai kiamat lah BN perentah PR jangan mimpi nak menanh begitu juga dengan rakyat jgn mimpi pemimpin akan berubah untuk mentadbir negara Malaysia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang nak telus lagi... telus telus lagi macam mana Beb? Bukankah PR dah dapat popular undi yang tinggi. Betullah tu! Malangnya PR kalah, BN menang..itu fakta. Jangan bimbang, cuba dan cuba lagi di PRU 14 nanti. Buat ketika ini terimalah kekalahan.

      Delete
    2. kalau kami menang baru dikira telus.. tiga negeri dah dapat.. undi majoriti dah dapat.. tapi tak telus jugak sampai kami menang barulah telus.. ada faham ka.. kahkahkah

      Delete
    3. Anti-otakBangang13 May 2013 11:05

      Anon 10:48.....
      Inilah kenyataan kelasik dari pencacai pembangkang yang telah mengkepala juboqkan otak dia. Kenyataan dari macai-macai yang berfikiran sedemikianlah yang sepatutnya kita sepak juboq depa bila kita jumpa berok-berok ni dijalanan. Cerdik tak boleh diikut, bangang tak boleh diajaq....kharrk ptuiihhh..

      Delete
    4. salam,
      pada semua penyokong pr jgn mudah mengalah kalau nak kan perubahan demi anakcucu kita. pada macai2 umno kamu semua tak akan faham sebab hati budimu belum terbuka n mungkin bila sejarah malaysia berubah baru kamu semua akan mengerti apakah perjuangan pr nak pada politik malaysia yg dinamakan demokrasi.
      3 negeri pr menang sebab mrk memang patut menang sebab sokongan kuat dari rakyat itu utk kekalkan perubahan n dari majoriti sokongan pada pr menang menujukkan sokongan yg kuat dari rakyat malaysia utk perubahan.
      pr bukan benci atau bising pasal kalah menang utk sampai putrajaya tetapi kerana tipu helah umno n spr malah yg mengunakan tektik kotor utk memenangkan bn pada pru13 yg lalu kerana dari kiraan n analisis kemungkinan pr boleh menang sampai putrajaya kalau mrk tak guna tektik kotor.
      allah mampu memberikan perubahan pada rakyat malaysia n menyedarkan rakyat yg nakkan perubahan tetapi tak mampu utk mengubah tektik kotor syaitan utk musnahkan perubahan kecuali rakyat malaysia bersatu perjuangkan perubahan yg mampu menakutkan syaitan kerana syaitan takut pada suara keramat yg mampu melemahkan kuasa syaitan.
      amin.

      Delete
    5. Telus bg PR hnya bila dapat tawan putrajaya. Kalu tak dapat sampai kiamat le dalam kamus mreka BN tak telus.. Entah la. Patut alang2 dh dituduh tak telus.. Jngn bg menang 1ngeri pun. Klantan Penang Dn Slngor pon. Guan eng Anu war dn kapal smua kalah. SPATUTNYA.... 3 negeri yang mnang tu tak kata tak telus plak. Tak kata BN main taktik kotor PR menang. Yang tu ko kata memang patut menang. Aparaa... Ko ni. Putar belit. Mee ker sa me bapak mee ker pon sa me. Anu war. Kaki belit.

      Delete
  4. Semua undi ni kwsn bdr. Pekan tu bdr ke?

    ReplyDelete
  5. Pekan tu bandar lah. Bandar Di Raja Pahang adalah Pekan. Nak banding dengan Kuantan,Kuantan lagi besar dan membangun. Tak pernah pi Pekan Pahang ke. Skrg high way hoi dari Kuantan ke Pekan boleh spead 124kmj tapi.awas kamera AES nyaya je nanti RM300/- dua kali saman leboh RM600/-. Brim RM500/- je kena topap duit gaji lahi RM100/- untuk bayar saman AES. Tak apa PM dah janji RM1,200/- takat 4 saman AES sap.sap soi boleh bayar kalau 5 saman pandai2 lah cari duit bayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya rakyat mentaliti tinggi saja yang tahu kebaikan AES.. macam rakyat kat negara maju.. ops lupa mentaliti orang PR cap ayam.. sebabtu sokong parti cap ayam.. kahkahkah..

      Delete
    2. salam,
      AES memang baik utk kurangkan kemalangan disebabkan kelajuan kenderaan tetapi set kelajuan AES sgtlah rendah kalau dijalan highway kerana kelajuan memang perlu dijalan highway utk kurangkan kesesakkan. kalau nak AES ditetapkan maka set kelajuan harus ikut tetapan yg munasabah n bukannya tembak sukahati maka rakyat yg merana byr saman tak tentu pasal.
      amin.

      Delete
  6. Woiiii macai amno semua..jom layan amuk lagu remeh...sempoi beb...wa caya lu all

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. lagu untuk meraikan kemenangan takdak ka? kahkahkah

      Delete
  7. politik sabunbuku13 May 2013 07:06

    pembangkang hanya menang di negeri kubu kuat mereka saja.Diperingkat Persekutuan PR tetap terkangkang bangang melongkang tongong sebagai pembangkang,pemprotes kerajaan ambil menyepak bekas tin minuman kosong di tepi tepi jalan bandar.Bersabarlah Humno BN sedang jatuh teruk sejak PRU 12.Bersabarlah PR Hanya 5 tahun saja lagi dr sekarang Humno akan dipencenkan oleh generasi baru rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trengganu dgn Perak tu Kubu Kuat Pembangkang ke. Nasib baik lah menang 2 kerusi boleh lah lagi BN perentah kalau tak mula lah cari jalan nak rampas kuasa beli wakil rakyat spisis katak. Lagi tak gantelman. Kata kat PR tak gantleman tapi hakikat sebenarnya BN lah yg tidak gantle berapa puluh jutalah agaknya dia belanja beli YB PR pada tahun 2008.

      Delete
    2. tapi yang lebih hebat Anwar.. siap canang satu dunia MP BN nak lompat. 16 September kah.kah.kah

      Delete
    3. salam,
      pada macai umno! kamu semua tak tahu apa itu politik sebab politik tiada yg tetap n sentiasa berubah ikut keadaan semasa n kalau nak melompak tu pekara biasa.
      menang bn kamu suka tetapi harap kamu suka juga kenaikan brg dalam malaysia pada masa akan dtg.
      brg naik bukan semuanya kerana keadaan semasa naik tetapi kenaikkan buatan manusia demi keuntungan mrk2. maka gembiralah kamu n kami pr akan tunggu dgn hati terbuka satu hari nanti kamu mungkin akan sokong pr demi perubahan utk teruskan kehidupan yg lebih baik n adil pada rakyat malaysia.
      amin.

      Delete
    4. Tngok utube bangkang dari longkang.. Tu la sifat2 ktua Parti PR hakikatnya. Pas skarang pon dh kurang laungkan ngara islam. Sbaliknya hnya sibuk nk brebut kerusi.. Apatah lagi PgayR. Objektif perjuangan hanya nk jadi PM. DAP nk hak sama rata. Habislah keistimewaan orng mlayu yang akan dipertikaikan kelak kita akan susah dn dijajah ditanah sendiri lagi yng hakikatnya mlayu lemah dalam ekonomi. Skrang berpecah lagi. Kesian.. Harap ambik iktibar dari palastin. Perjuangan dalam kealpaan. Yng menang orng yng mngambil kesempatan.

      Delete
  8. Nak tunjukkan yg cina bersatu dan melayu berpecah belah

    ReplyDelete
  9. Bn mng kt crk kg j + sbh, srwk yg x d ifmsi trkn, sbb itu bn blh kncg org sn, kytn nya kt smnjg bn dh klh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu,
      kalau ikut keputusan parlimen di semenanjung sahaja, memang PR dah menang. hanya keputusan di sabah dan sarawak yang menyebabkan BN menang.

      Delete
  10. Tolong buat top ranking based on % majority over jumlah undi

    ReplyDelete
  11. Tuan2 sedarlah, selagi persempadanan semula tidak di buat maka BN akan tetap menang no matter what. Banyak mana pun pupular votes tidak semestinya di terjemah kepada jumlah kerusi. Keep dreaming guys. Kepala otak BN warisan penjajah memang jalan punya. Depa dah atur baik punya supaya jumlah kerusi BN terjamin. Dalam PRU13 ni 46% drp jumlah kerusi BN datang dari Sabah & Sarawak maknanya nasib Malaysia ditentukan oleh kadazan, dayak, dusun, penan, bajau, dan kaum bumiputera lainnya di sana. PR cuma dapat 9% je. Hakikatnya begitulah. Jadi PR kena handle situasi Sabah & Sarawak kalau nak rasa menang tubuh kerajaan persekutuan. Else BN akan terus kekal memerintah come PRU14 walaupun PR begitu popular dalam carta.

    Pak Jabit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sebab cina yang banyak undi PR..melayu majoriti undi BN. melayu yang tak sedar diri ja yang masih undi PR.kahkahkah

      Delete
    2. Melayu yg sedar diri tu bumiputera ke peribumi????

      Delete
    3. anon 12.36 status melayu di Malaysia pun taktauka? ka cina DAP ni?

      Delete
  12. PELIK JUGAK PENGUNDI KAT PEKAN LEBIH DARI PENGUNDI DI KUANTAN. PEKAN IBU NEGERI PAHANG? PEKAN LEBIH MENBANGUN DR KUANTAN? HURM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome To MALAYSIA bro...!!!

      Delete
    2. salam,
      malaysia negara yg dibentuk oleh tun dir supaya kedudukan umno tak akan digugat selama yg boleh sebab beliau pelajari dari sejarah cina bagaimana membolehkan mrk bermaharajalela di bumi malaysia. sebab tu brgan keperluan penting seperti beras ,gula,minyak,tepung dimonopoli supaya mrk mampu utk menjajah rakyat malaysia secara menakutkan rakyat n sekali gus mampu mengaut kekayaan dari rakyatnya. maka bermaksud rakyat malaysia ditindas tak kira melayu cina atau india semuanya akan merasa tekanan hidup sedikit demi sedikit supaya rakyat tak mampu nak melawan n akhirnya rakyat akan semakin merana . amin.

      Delete
  13. Biduk berlalu, kiambang bertaut.
    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La.......jantan sundal ni lagi.cari sesuap rezeki dengan cara menyundalkan diri pada hogbeend.dasar sundal yang bodoh lagi diperbodohkan.dan ingat lah semua bahawa madet telah berkata bahawa hanya yang bengong sahaja yang tinggal dalam hogbeend.maka bila ada komen pro hogbeend ketahui lah semua insan di sini bahawa mereka adalah insan bengong.hanya memanjangkan apa yg tun madet katakan.jadi jgn mare aaa.

      Delete
    2. depa takkan sokong punyalah.. kan sedang ambik hati orang cina bukan Islam yang undi depa 90 peratustu.

      Delete
  14. Pr bukan terkangkang bontot dh terkoyak tu la masalahny...tu yg pk mcm taik...

    ReplyDelete
  15. Pelik jugak aku bn penjajah? Sejak bile yek...melayu hiprokrit taula aku...pelik2 melayu skang dh xtau mane penjajah mane bukan...stakat nie setau komunis ad ler wujud dlu n kekal smp skang...zaman komunis ad jugak la melayu join cthnya mat indera...menghasut sana sini bg kepentingan sendiri...

    ReplyDelete
  16. M.i.k got a farm eee..ii..eee..ii...oo...on his farm he has hogs....eee...iii...eee...iiii..ooo...his hogs become his best friends eee...ii..eeeiii...oooo...he hogs here he hogs there hog hog hog oink oink...eee...iii...eee...iiii...oooooooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      melayu yg sokong pr adalah melayu yg dah sedar n tahu apa yg benar n salah.
      tetapi melayu yg sokong bn adalah melayu yg belum sedar n ada yg masih tak tahu apa yg pr politikkan utk demokrasi demi rakyat malaysia.
      bagi rakyat melayu yg sedar islam adalah ajaran yg harus dikuti dgn hati yg terbuka n mengerti ajaran yg betul n salahnya.
      tetapi pada rakyat yg belum sedar hanya menganggap islam itu sebagai nama agama bagi penganutnya yg lansung tak tahu apa islam yg sebenarnya.
      amin.

      Delete
    2. dalam Islam ada politik tapi jangan politikkan Islam..

      Delete
  17. asal dap je cina,asal bn je melayu..ngarut statement..

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal PAS je Islam,asal bn je kafir..ngarut statement..

      Delete
    2. pas-parti islam semalaysia(islam), bn-barisan nasional(13 parti,islam ke?)jgn jadi bodoh sgt,patutla skong bn,Bodoh Nol

      Delete
    3. dah PR tu islam ka? sampai sokong PAS masuk syurga.. kesian.. nanti malaikat tanya apa agamu.. Islam PAS.. kesian..

      Delete
    4. salam,
      pas adalah pemimpin pada ajaran islam yg ikut ajaran islam dgn cara yg betul n memahaminya dgn hati yg terbuka.
      maka terpulang pada mana manusia utk mempercayainya kerana kamu punya hak utk tidak mempercayainya.
      selama kehidupan manusia, syaitan n iblis dah pun hujut selama ini utk membuat manusia tidak mempercayakan ajaran nabi yg diutuskan oleh allah. maka manusia sjlah yg mampu mengubahnya n mempercayai dgn hati yg terbuka, dgn itu mudah mrk utk memahami kebenarannya.
      amin.

      Delete
    5. puak syiah pun cakap macamni kat aku..

      Delete
    6. Puak india pon cakap cmni kat aku

      Delete
  18. satu ja nasihat aku.. ingatlah Allah.. tak kira hang PAS ka UMNO ka PKR ka.. kalau ingat Allah kita takkan berani nak adakan cerita.. aku bukan ahli UmNo atau mana2 parti politik.. tapi aku mengundi parti yang pada pandangan aku kurang membawa mudarat.. PAS perlu berubah.. jadilah parti yang benar2 Islam.. abaikan UMNO.. berusahalah untuk menjadi benar2 pengganti UMNO yang boleh diharapkan oleh orang Islam yang majoritinya melayu..dalam Pas ada golongan yang profesional.. tunjukkan kehebatan Islam bukan dengan memburukkan UMNO.. aku pasti orang Islam akan sebulat hati mengundi PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul dan tepat. Lagi 1 pas harus keluar dari DAP. PAS pyah membuat kputusan kerana perlu menjaga hati skutunya. Aku pnyokong UMNO tp aku akui. PAS terbaik untuk mnyatukan mlayu dn ISLAM.

      Delete