Thursday 19 December 2013

APABILA RAKYAT SAMBUT SARANAN MENTERI KALAU TAK NAK BAYAR TOL GUNA JALAN BIASA.




Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar yang menyarankan pengguna menggunakan jalan biasa jika tidak selesa dengan kenaikan kadar tol diselar hampir keseluruhan rakyat.

Rakyat melihat kenyataan itu sebagai celupar, angkuh, sombong, besar kepala, biadap serta tidak mempedulikan kesengsaraan rakyat.

Demi tiada pilihan dan tidak mahu dianggap sebagai penderhaka negara yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih maka saranan itu di sambut ...

Apakah ini yang Pak Menteri maksudkan??????

Umpama kalau menteri memberikan cadangan bodoh maka sudah pasti tindakan susulannya pun seperti bodoh juga!!!!

18 comments:

  1. Mohon jasa baik tuan untuk pautkan blog saya. Tq

    http://pariajalanan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ramainya Menteri Umno yg BODOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sekor ni bukan bodo lagi tapi bengap taik anjing kurap.

      Delete
  3. itulah rupa menteri yg dpilih untuk memimpin,brhidmat untuk rakyat..bodoh piang!! macai yg mnyokongyer pn satu dol..jahanam mlysia nie..

    ReplyDelete
  4. UBN cerdikla esok2 diletaknye polis kat situ nak elak 2.00 kena pulak 200.00....melainkan protes ini berterusan disemua plaza tol semua pengguna....baru dia ada akal!!!

    ReplyDelete
  5. Pastikan selepas ini jika ada polis trafik mengiringi menteri atau YB dan meminta kenderaan lain memberi laluan, jangan pedulikan. Kecuali Raja Raja sahaja. Mari lita praktikkan sekarang.

    ReplyDelete
  6. Apabila kita berintraksi dengan MENTERI YANG BODOH DAN BAHLOL seperti ini maka kita yang CERDIK, BERAKAL DAN BIJAK kena belagak bahlol juga, Masuk kendang kambing mengembik..... BERINTRKSI DENGAN menteri umno MESTI BERLAGAK BODOH.....

    ReplyDelete
  7. Orang pandai apapun baik dunia atau akhirat masuk lubok umno terus jadi bagang.Ambil penasihat bekas menteri yang kuat rasuah,tumpang kepandaian orang lain saperti Idris Jala dan Wahid, dua dua pun jadi macam puak rasuah jadi pasal pangkat menteri terus terima, ini lah akibatnya. Mereka di lantik konon nak betul kan ekonomi yang telah mereka kebas berbillion billion sejak zaman mahathir hingga sekarang.Panggillah pakar terbaik dunia, kalau rasuah agenda bisu pemerintah semua nya akan gagal.Pulangan KWSP, tabung Haji dan Amanah saham National pun mereka dapat rompak dengan mengurangi faedah untuk nafsu setan mereka.Zaman internet mana mau sorok, terbongkar juga akhir nya.Faktor mengapa 20 tahun dahulu faedah KWSP tak kurang 9%, masa TS Khalid CEO PNB pulangan lebih 10% dan Tabung Haji pulangan lebih 9%, masa itu Malaysia belum maju macam sekarang tapi boleh bagi pulangan baik.Demi nak jaga tentera tabung Angkatan Tentera selalu nya lebih 15%, nampak sangat berat sebelah agar mereka sokong dan tutup mulut kejahatan menipu rakyat.Perbelanjaan pertahanan lah paling banyak korupsi, pembelian dengan harga sungguh tinggi di sebabkan desakan komisen dari menteri, yang berpangkat aplagi tak boleh nak cerita.Fikir fikir lah rakyat oii, kita kerja nak mampus , orang politik umno yang senang.Bangsat sungguh bangsat punya melayu, cakap berdebar debar Hidup Melayu! tapi habis dah di kebas untuk keluarga dan kroni,lani tak cukup duit semua naik . Gaji tak naik kerana senang saja import pekerja asing kononya kita malas. Alasan bodoh dasar gaji minima takda jadi mana nak saing orang asing, jadi yang kaya bertambah kaya kerana buruh murah.Duit berbillion billion keluar demi menjaga pekerja asing, pekerja sendiri di sampahkan.Pelajar U banyak yang menggangur, tarbiah mereka agar jangan pilih kerja. asal dapat gaji sudah jadi kekayaan negara tak hilang.Cuti semua anak muda harus di latih cari duit agar mereka pandai mengambil alih pekerja asing.Masa saya tingkatan 3 cuti penggal 3 terus kerja kontrak jadi baru tahu susah.Anak kita lani terlampau manja, ubah lah sikap baru Melayu gah.

    ReplyDelete
  8. telah terbukti dengan teramat jelas bahawa kata kata madey itu benar bahawa SEMUA AHLI UMNO ITU BODOHBAGHALBINGAI 3 KETURUNAN.PAK MENTERI LAGI LER BOTINGKEK BOTINGKEK BODOHBAGHALBINGAI NYER.

    ReplyDelete
  9. menteri yg bodoh mcm nie elok di penerajang tengah belakang jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tengah belakang tapi tang muka bro biar bersepai gigi.

      Delete
  10. Anonymous19 December 2013 09:57

    Zaman Madey dulu, Aljuburi dia punyer menteri kewangan... amacam?

    Suruh sapa jadi PM? Hadi, Nik Ajis, Kit Siyal, Mat Sabu... Ha.ha.ha! Giler punyer lawak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dasar pencacai..komen xpakai otak, pakai fitnah..elok laar, ikut lg si najib tu..sesat sampai ke mati ler ko dol..

      Delete
    2. Zaman madey dulu najib menteri pertahanan tutuh puki altantoya...awat tak tangkap...dah tutuh tutuh jobo pulak..awat tak dakwa? Takut sebab sama bergilir2 tutuh altantoya kan?

      Delete
    3. Kalau tah tahu cerita jangan kemen lah blok ini, tahap you lebih baik ikuti media pro pemerintah. Orang Islam, jangan lah mencarut kerana itu lah mentality yanh tak guna. Nasihat pada pen komen tolong jangan kotori blog ini dengan perkataan mencarut nampak sangat kita ni tak temadun

      Delete
  11. hahahaha...nanti laluan moto pown kne tol !!! cibai punya abg jib

    ReplyDelete
  12. Satu lagi statement bangang dari menteri bangang dari parti bangang yang diundi oleh pengundi2 yang triple bangang bertingkat2!

    ReplyDelete
  13. Elok le menteri2 Msia nie letak jawatan termasuk Pok Jib.

    Sakit jantung tengok pangai depa...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...