Wednesday 18 December 2013

HASIL KAJIAN YANG TIDAK AKAN DI TERBITKAN OLEH MEDIA ARUS PERDANA TERUTAMANYA UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... POPULARITI NAJIB MERUNDUM TERUK SEJAK MENJADI PM!!!!



Populariti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak  jatuh paling rendah sejak memegang jawatan itu apabila ratingnya jatuh daripada 62% Ogos lalu ke 52% pada bulan Disember ini, lapor kaji selidik yang dibuat oleh Merdeka Centre.

Menurut Merdeka Centre, kajian itu dibuat selepas pemotongan subsidi minyak dibuat oleh kerajaan pada September 2013, pembentangan Bajet 2014 yang memperkenalkan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan kenyataan peningkatan tarif elektrik mulai Januari 2014.


Menurutnya, isu ekonomi terutamanya kenaikan harga dan inflasi menjadi kebimbangan sehingga 67% daripada respondan yang ditanya.


54% daripada mereka juga tidak percaya kepada kenyataan yang dibuat oleh para pemimpin kerajaan berkenaaan keadaaan ekonomi negara.


Jumlah yang melahirkan rasa gembira dengan kerajaan juga jatuh merudum kepada 38% berbanding 50% Ogos 2013 lalu, yang menunjukkan  kejatuhan kepada sikap positif di kalangan semua peringkat di negara ini.


Merdeka Centre juga mendedahkan data yang tidak pernah didedahkan dalam kajian pendapat selama ini iaitu untuk bukan Jun 2013 dan Ogos  2013.


Kajian terkini ini dibuat serentak dengan Perhimpunan Agung Umno ke atas 1,005 orang pengundi berdaftar iaitu 60% di kalangan Melayu, 31% Cina dan 9% India yang dibuat melalui perbualan menerusi telefon.

Mereka dipilih secara rawak yang mewakili masyarakat Malaysia yang berbeza bangsa dan jantina.


Kajian bulan Jun 2013 mengandungi 1006 orag responden manakala  1008 orang responden untuk kajian Ogos 2013.

10 comments:

  1. Tak kisah pun populariti Najib merudum, asalkan populariti Rosmah dan Zahid naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagusnya rosmoh jadi pm biar gadai seluruh masia...termasuk pantat dia. Hehe

      Delete
  2. Bagi laluan popular top teratas kpd Anuwar yg tengah pening dan termenung sbb selama 12 tahun lupa nak padam aktiviti liwat kunyitnya dalam penghakiman. kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cemburu ler tu sebab lama dah tak kena liwat.

      Delete
    2. Najib bila tutuh kolam altantoyo senyap2 je..hehe..takut bini terus bunuh dan letupkan takut ada bukti...nak mampos nanti rosmoh tak bagi kolam dia ...najib terpaksa lancaplah...hehe

      Delete
    3. Najib yg tutuh puki dan tutuh jobo altantoya ko tak sibuk ke?

      Delete
  3. tak suka anwar jd PM di tomah dengan kunyit... yang terang2 munafikun diangkat dijulang jd pemimpin.... hanya munafikun jek yang mengangkat munafikun jadi pemimpin.. dop gitu anon 20:57???

    ReplyDelete
  4. Kalau buat salah, dan lagi nak tahan jawatan terpaksa lah tebal buka.Jangan menipu menang PRU13 ini lah bahana nya.Semua nya dari Allah SWT semada popular atau. tidak.Duit songlab berbillion belum tentu berjaya.Boleh senang terima rasuah tapi nak merasuah rakyat yang celik sekarang payah.Hidup lah bergelumang rasuah dan penipuan dari mahathir hingga ke dia sekarang.Jangan bohong rakyat hasil bumi, industri, tanaman serta cukai berbillion billion, jika di nisbahkan dengan jumlah pendudok kita tentu tak menghadapi kenaikan kenaikan yang tak masuk akal sekarang.Amalan baham RASUAH dan menjaga kepentingan keroni rasuahlah menyebabkan semua ini.yang boleh buat negara muflis.Mengapa fakta negara kita juara rasuah sedunia tak keluar di media pro mereka.Jadi jangan percaya media mereka, nanti negara tergadai, muflis baru nak terkejut.Ya Allah kau selamat kan negara Malaysia dari sang pemakan rasuah ini, aku takut bala muflis timpa jika kau tak tak tarik kuasaan mereka, Amin

    ReplyDelete
  5. buat baik dbalas baik. buat jahat, siap r engko..krajaan FIRAUN..megah skjap jer..

    ReplyDelete
  6. Heran bin ajaib juga. Kata Islam tapi hukum Islam tak relevan. Mungkin yang cakap tu bengap. Ni yang serban sebesar bakul durian pun sokong jugak. Apa nak jadi. Yang jahil jangan ceirtalah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...