KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 27 December 2013

GEMPAR PANASSSS!!!!! ... KERAJAAN DAP/PR TELAH MENJUAL TANAH DANGA BAY KEPADA WARGA SINGAPURA DENGAN NILAI HARGA RM1.6 BILLION?????


Memang betullah apa yang dikatakan dan di ramalkan oleh juak-juak UMNO .. kalau DAP/PR perintah negara ini habis semua tanah di jual kepada Singapura.

Pergh!!! sebidang tanah di tepi pantai Danga Bay, Johor Bahru seluas 15ha kepunyaan Iskandar Waterfront Holdings Sdn Bhd telah di jual kepada sebuah syarikat Singapura Hao Yuan Investment Pte Ltd dengan nilai harga RM1.6 billion.

Alasan diberikan ialah Danga Bay perlu berubah dan di bangunkan dengan kadar segera demi menarik minat para pelabur baru.

Nampaknya demi atas nama perubahan dan pembangunan terpaksa jual tanah kepada pelabur Singapura.

Dahsyat betullah kerajaan DAP/PR Johor ni ... habis semua tanah di jual kepada Singapura.

Ooppsss!!!! ... negeri Johor sebenarnya siapa yang perintah ni? .. DAP/PR ke UMNO/BN?... Sebabnya kalau ikut pada kata-kata, tohmah dan dakyah para juak dan macai UMNO .. negara ini kalau di perintah oleh PR akan jadi macam Singapura.

Nah!!!! Sekarang siapa yang jual dan gadai negeri Johor kepada Singapura .. SIAPA WEH!!!!!!!

Itu belum lagi masuk tanah di Johor Bahru di jual kepada syarikat China dengan harga melebehi RM4 billion.

Sebab itu jangan terlalu berkokok nyaring jantan terjerit terlalak terlolong kuat sangat.

Inilah nasib negeri tempat UMNO di lahirkan dan negeri UMNO paling kuat dalam dunia.

Siang malam pagi petang hasut minda rakyat agar negeri ini jangan jadi macam Singapura tetapi dalam senyap-senyap jual habis semua tanah bertaraf eksklusif kepada syarikat kepunyaan warga Singapura.

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang


Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri



Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha

Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia


37 comments:

  1. Bila pula Malaysia hendak dijual? Elok juga kalau dijual, UMNO boleh menjadi kaya raya lepas tu pupus le.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulau Batu Puteh, Gani Patail dah jual kat Singapork.
      Kuantan Adnan dah jual kat Syarikat Lynas(milik Rothchild).
      Kampong hang nanti UMNO jual kat kelin botol.

      Delete
    2. Buat ape kite nak bising2 pasal johor jual tanah ni......melayu johor x bising2 pun......kepada melayu johor,jangan la pulak menyemak kat negeri lain kalau negeri kau kne jual nanti

      Delete
    3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Aper kejadah nyer jual tanah pada warga luar.demi pembangunan kata nya.POKIMAK betul ler.bangsat melayu jual tanah/negeri/negara pada pelabur luar.apesal nak jual tanah plak.jual projek udah ler.bangsat betul.....pengkhianat tanah air.haramjadah punya penjual.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara pemerintah bodo nak cari duit bila tersepit:
      - naikkan rega petrol, tol dan elektrik
      - jual tanah

      Delete
    2. Bagus naik tol. Kami penyokong UMNO setuju apa saja kerajaan buat. Bagus. Kami puas hati kami skong barang2 semua naik. naik dan naik. Kami sayang pemimpin kami. Otaknya bijak kerana selalu memikirkan bagaimana nak naikkan harga barang. Satuuuuuuuuuu Malaysia, Satuuuuuuuuuuuu Malaysia. Terima kasih.

      Delete
  3. Lepas ni Johor kena jual kepada Singapura la
    Pasir kat Johor pon senang2 Singapura beli
    Ni dah boleh beli tanah.
    Esok2 negeri Johor terlepas ke tangan Singapura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape Singapork mahu Najib kena bagi.
      Nanti gambo Najib ngan Altantoyol dok romancing ka Singapork keluar paper lak.
      Gani Patail bukak akaun kat HongKong tu pon pasal Najib dah bagi green light. Menteri bergelumang rasuah dan maksiat memang Singapork suka.
      Senang nak black mail. Apa Singapork mahu boleh ugut. gerenti dapat.
      Siapa yg first sekali congratulate Najib bila menang PRU13 lalu?
      Kan ka Singapork.

      Delete
    2. tak mau jual kalu, gambar atantuya keluar.
      mau jual ka tak mau jual???

      Delete
  4. Makcik2 melayu kampung: "..mbohong je awak tu, kalo betul ceghite ni ngape idak kluwo tv...UMNO idak gheti klaku tipu menipu ni...UMNO penyelamat melayu ..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik gersang ke nih?

      Delete
    2. amno mana tau tipu menipu. dia tau melipat aje

      Delete
    3. Saya orang johor....saya memang orang kuat umno.....tapi bila dengar je berita ni saya bersumpah dengan nama ALLAH bahawa saya tidak akan mengundi UMNO BN pada pru 14 nanti......saya berjanji bahawa saya akan mengundi Pakatan Rakyat pada pru 14 nanti....saya juga terus berdoa supaya hati orang johor yang lain akan terbuka kepada pakatan rakyat pula.....saya mahu ingatkan kepada rakan senegeri saya supaya kita jangam terus terpedaya dengan helah UMNO....sebagai anak jati Johor,saya tidak mahu UMNO terus memerintah pada pru14 nanti kerana umno adalah pengkianat dan suka merasuah serta salah guna kuasa dikalangan pemimpin UMNO......Sebagai Anak Jati Johor,saya berjanji bahawa saya akan mengundi pakatan rakyat pada pru 14 nanti....selama ni saya hanya terpengaruh dengan tv3 dan utusan meloya sahaja tetapi selepas ini saya tidak akan membaca utusan meloya lagi.....selepas pru13,baru saya sedar UMNO byk rasuah.......dulu saya sangat anti-pakatan rakyat tetapi kini saya adalah penyokong kuat pakatan rakyat.....sebagai anak jati johor,saya akan mengundi pakatan rakyat pada pru14 nanti

      Delete
    4. sbnarnya umno dah lama buat kje ni. harian metro utusan malaysia tu smua akhbar diorg. (UMNO) rakyat sedar x sedar je. dlm pru 13 umno dah nk jatuh habis dkt bndar2 tpi dkt felda2 diorg mng.dsebbkn umno bg bnefit dkt pnduduk2 felda. ikutkn nti dlm masa 5 tahun lg sblum jejak pru 14 umno dah abis garap smua duit rakyat tgu dan lihat 5 tahun dari skrg habis smua hrga brg naik cukai dan sewaktu dgnnya. umno tau diorg akn klah truk pada pru 14 nti. kita di akhir zaman smua dmana pmerintah2 ngara mnjadi gila kuasa. ada dsebutkn dlm surah almulk (kerajaan) kita skrg brada di zaman tersebut wallahualam...

      Delete
  5. Ni la jdnyer kalu dapigs yg memerintah..ni yg umngoks takut sgt2,ah jibgor tu cina dapigs kan ehh btul ker..ntah,SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTUUUUUUUU MALAYSIA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPIGs lebih sayangkan tanahair daripada Najib dan barisan lanun nya.
      Buka mata hati dan lihat dengan ikhlas.
      Jangan melihat dengan prejudis yg buta.

      Delete
    2. dah lama dah melayu amno jual-menjual tanah kat singapork ni. Tapi tak apa la sebab yang menjual tanah tu melayu amno islam. kalu yg jual tanah kat singapork tu DAP, PAS atau PKR barulah kita dan kawan kita Perkasa akan berasa marah. kalu kita dah marah, kita akan berjuang bermatian-matian sehingga ke titisan darah terakhir dengan mengadakan tarian ponggong di depan rumah Ambiga.

      Kahakkk Ptuiii!

      Delete
  6. Sebelum tu China-based developer Guangzhou R&F Properties Co Ltd dah beli 11 hektar tanah bernilai RM4.5billion.

    Tengok berita2 tu kat sini:-

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=44692:country-garden-buys-danga-bay-land&Itemid=3#axzz2ohgzSZBu

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=144691:danga-bay-condo-developer-goes-all-out-to-woo-sporeans&Itemid=3#axzz2ohgzSZBu

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=57952:iskandar-waterfront-spore-firms-in-danga-bay-tie-up&Itemid=3#axzz2ohgzSZBu

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=205652:spore-based-hao-yuan-plans-rm8-billion-mixed-project-in-johors-danga-bay&Itemid=3#axzz2ohgzSZBu

    MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI




    ReplyDelete
  7. Further development of IWK secara ringkasnya boleh didapati di bawah;

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=159412:iskandar-waterfront-sees-more-deals-spore-china-indonesia-japan-s-korea&Itemid=3#axzz2ohgzSZBu

    ReplyDelete
  8. kalau org N9 ckp bila negeri Johor dan kena ambik tukar nama SeeJo. singapura joho / tengok jo

    ReplyDelete
  9. Aku org johor tak heran pun. Tanah tambak kat Permas hulu tu pun abis singapork sapu, ini kan pula depan mata. Yg penting umno masih pilihan makcik kg dan feldoom. Janji rosmah masih boleh shopping sakan dan duit rakyat terus disapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa jual 12 hektar aje? Sikit sangat tu.... jual la lebih sikit. Jual la 100 hektar ker; 1000 hektar ker.... Eleh bukan banyak mana pon. Johor kan luas. Jual la banyak sikit. Boleh jugak guna duit jual tanah tu buat bayar hutang negara.

      Delete
  10. Pasal jual tanah ni bukan kerja main-main. Boleh jadi papa kedana jadinya. Kita kaji balik sejarah dulu-dulu. Datuk nenek kita dulu banyak tanah. malangnya bila tak ada duit, mereka jual tanah sikit. Setahun dua kemudian, jual lagi sikit. Akhirnya anak cucu sekarang tak lagi bertanah.

    Kebiasaan menjual tanah bila tak ada duit ni memang sinonim dengan orang melayu. Lain halnya pulak dengan orang cina dan india. kaum cina dan india kalu dah dapat beli tanah dari orang melayu, jangan haraplah nak terlepas semula kat orang melayu.

    Sama jugalah halnya dengan pemerintahan negara. Mula2 jual tanah keretapi, lepas tu jual pada sykt cina 4 bilion, jual lagi kat sykt singapore 1 bilion. Esok lusa bila tak ada duit, jual tanah lagi....... akhirnya rakyat negara asing akan jadi raja di negara kita sedangkan rakyat sendiri nak dapat tanah terlalu sukar.

    Anggaplah tanah yang kita miliki ni sebagai nyawa kita. Walaupun tanah tu tak boleh bawak mati namun mempertahankan tanah yang kita miliki. tanah itu adalah maruah kita. Maruah bangsa kita. Bila kita jual tanah kita, samalah macam kita menjual maruah bangsa kita.

    Puncanya hanya satu. Kerana melayu suka bersenang-senang sambil bergoyang kaki. biar papa asal bergaya. biar tak ada tanah asal ada BMW atau alpat. Biar duduk flat asal berkereta astima atau wish dan WW.

    Kawan keling aku pernah kata, Melayu kalau tak eksen (bergaya/ berlagak), itu bukan melayu. Aku setuju sebab sinonim dalam masyarakat ungkapan 'biar papa asal bergaya. Jual tanah tak apa asal dapat hidup bergaya/ berlagak. Melayu suka fikir diri sendiri tetapi tidak mahu memikir anak cucu generasi selepas mereka.

    Kawan keling aku juga kata, apek berbasikal tua yang berseluar pendek dan bersinglet koyak lebih banyak hartanya (tanah, duit, rumah dll) daripada Melayu yang beralpart, berestima, berWW, berBMW dan berwish.

    kerana dipimpin melayulah, tanah kita terjual kepada orang singapura dan china. Puncanya kerana melayu nak berlagak dengan iskandarnya; sedangkan wang dipoket tidak sebanyak mana......... lebih menyedihkan apabila pemimpin itu bukan DAP,

    ReplyDelete
  11. Ini lah musuh dalam selimut, dah lama benda jual tanah ke asing berjalan, cuma media penjlat mereka tutuo cerita,Kan saya dah cakap tanah rezab melayu dari 3 juta hektar tinggal hanya 1.6 juta hektar kerja puak lahanat yang mengaku pertahan hak kita. Bagun lah bangsaku jangan hayal dengan slogan Hidup Melayu yang akhir nya tergadai semua nya.Dah lah perjanjian merdeka dengan british banyak membuat kita rugi dari segi pemilikan harta tanah, la ni di jual ke asing, 2 kesalahan tak boleh di maafkan jikalau kita anak jati negara bermaruah ini.Ini adalah angkara perebutan merdeka antara melayu anak mas british dengan mereka yang menentang cra berperang.Anak mas british in memang tak ada jiwa pertahan kan tanah air kerana mereka tak tahu kesusahan jadi akur saja apa demi merdeka.Sekarang ini masalah mulai timbul senang senang puak keris lahanat jual aset kita ke asing.Mereka hidup senang lenang dengan penipuan ini, bangsa sendiri nak milik sekeping tanah untuk rumah pun susah.

    ReplyDelete
  12. Menteri Besar dan Bapak2 Menteri sebenarnya mereka tak tau tentang penjualan tanah kat Johor kepada Singapore. Ini semuanya kerja buat kerani pejabat tanah dan office boy. Macam kes jual enjin jet pejuang kat Paraguey mana general2 tau sebab yg buat kerja jahat ini Sjn sehaja. Budak sekolah pun faham dan tau wayang BN ini tapi yg aku sedihnya geng2 macai ini awat lah bodoh sangat tak boleh berfikir lansung bab bab penipuan pemimpin2 atasan dalam kerajaan UMNO/BN. Aps jadi dgn kes penjualan enjin jet pejuang senyap sampai hari ini. Last sekali keluar dlm surat khabar utusan ruangan kecil sebelah kiri tulis kes penjualan enjin jet dibuang kes kerana pehak pendakwa gagal membuktikan kes. Dlm berita TV3 jgn harap lah nak keluar beritanya. Ini lah UMNO/BN haramjadah.

    ReplyDelete
  13. Bagus jual tanah. Kami sangat setuju. Kami penyokong UMNO setuju apa saja kerajaan buat. Bagus. Kami puas hati kami skong tanah2 di johor dijual kepada singapura. Teruskanlah khidmat anda dengan jujur dan ikhlas untuk menjual tanah-tanah di johor itu. Kami sayang pemimpin kami. Otaknya bijak kerana selalu memikirkan bagaimana nak menjual tanah kepada singapura. Satuuuuuuuuuu Malaysia, Satuuuuuuuuuuuu Malaysia. Terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Aku org johor...tp aku suka merantau,so bile merantau ni mmg luas pandangan dan pemandangan. Terus terang aku ckp, org melayu johor mmg takkan mampu beli rumah di sekitar johor bahru...melainkan org kaya,sbbnye mmg dh allocate utk org singapore..tak caye g la bukit indah, bbu, tgk baper rmai org singapore bli harta kt situ...sape yg rugi?? Tp utk belia2,makcik2, pakcik2 yg x kemana, duk johor je...mmg payah nk jelaskan..kene bwk pegi sane biar terbuka luas otak derang ni. Aku harap, anak2 johor yg merantau,biler blk luaskan lah kuasa PR di sana...tentang puak2 UMNO ni habis2an. Pengkhianat bangsa! Habis semua tanah di Johor UMNO jual..pdn muka Ghani skrg jd macai plk! Selamatkanlah hartanah JOHOR!

    ReplyDelete
  15. Jika semua tanah Johor terjual bukankah elok, dgn sarang2 UMNO pun terjual sekali.

    ReplyDelete
  16. Ko orang ingat totok kat joho ni kesah ke? kat pengerang tu beribu hektar kena samun, last2 pru haritu makcik tomboi tu boleh menang lagik! walau dilanda banjir terhebat sejarah joho sblm pru haritu, dengan takda sapa kesah mangsa2 banjir tu.... aikkk sokong lagik. ni berbelas hektar apalah sangat. tunggulah sampai diorang kena halau kat sempadan melaka, ns dan pahang baru nak sedar agaknya.... alahai malayu. wakakaka.......

    ReplyDelete
  17. Yg paling celaka habis tanah org kampung disamun oleh keparat umno ni. Rampas tanah rakyat guna akta tanah, bayar pampasan ikut suka mereka sekaki RM5 saje tetapi jual kpd pelabur berbilion RM. Dulu tanah Gelang Patah kerajaan ambil RM 50~60K seekar tetapi sekarang harga pasaran RM1 juta seekar, Syarikat kroni kaya-raya jual tanah kpd pelabur luar.

    Macam projek Pengerang, Petronas hanya perlukan 10K hektar tanah utk projek RAPID tetapi kerajaan ambil tanah rakyat 22K hektar yg lebih tu akan dpt kpd syarikat kroni yg akan jual kpd pelabur luar pula.

    umno ni memang pengkhianat melayu &rakyat selamanya...............

    ReplyDelete
  18. saya penyokong tegar umnoooooooooooooooo.....kita mesti menyokong secara membuta tuli apa yg yg kerajaan kita rancang. kita rakyat sentiasa di dahulukan

    ReplyDelete
  19. kalau tiada umno...maka tiadalah kita rakyat malaysia....biarkan jula tanah...lama2 nanti jual negara pulak..sebab rosmah yg paling penting..perlu keselataman yg kukuh

    ReplyDelete
  20. umno..harapan rakyat malaysia....sokonglah umno untuk mengelapkan wang rakyat...dan terhindar dari dosa2 kerana yg bodoh tidak boleh di dakwa...

    ReplyDelete
  21. Umno dulu lain.. skg lain.. dulu tlg melayu skg menjahanam melayu..oi najib kau elok turun lah.. harap kepala licin tp otak low class. Janji kau xleh pakai lah. Kau nak amik duit byk mana pon jib..bukan boleh masuk kubur pun. Pk la agama bangsa kau..bukan setakat julang2 jari telunjuk kau tu je. Xhbs2 julang jari telunjuk ckp satu malaysia..sedarlah diri tu najib. Ingatkan kau ganti pak lah makin elok tali makin sakit mesia ni.. shame on u najib. U should step down!!!!

    ReplyDelete
  22. siapa tau geran negara malaysia di simpan kat mana...aku nak pinjam pi gadai kat thailand or singapura

    ReplyDelete
  23. Mana pencacai Umporno ni...tak sabar2 nak tengok diorg komen..atau sumenye kat balai polis buat repot sbb ada org nak guling kerajaan lahanat diorg...tapi aku tengok dari atas takde sorg pun yg komen...maknanya redha la kerajaan lahanat diorg jual tanah kat singapore...

    ReplyDelete