Thursday 19 December 2013

EDISI TEMBELANG PECAH ... EXCO PEMUDA UMNO CUBA NAK JADI HERO PERJUANGKAN NASIB RAKYAT SAMPAI SANGGUP DIAMBIL TINDAKAN DISIPLIN ... TAK SAMPAI 4 HARI UBAH PENDIRIAN SOKONG PULA TARIF KENAIKAN ELEKTRIK!!!!


Pada 15hb Disember 2013 cuba nak tunjuk jadi hero perjuangkan nasib rakyat sampai tentang habis-habisan kenaikkan tarif elektrik dan tol yang dikatakan membebankan rakyat sampai sanggup dikenakan tindakan disiplin kerana tegur keras Najib Razak .. ketika itu mamat ini berada di Istanbul Turki.

Balik saja di tanah air terus bertukar nada .. sokong pula kenaikkan tarif elektrik dengan kadar pengguna yang mengguna elektrik RM77 sebulan tidak menerima kenaikkan ... Adey!!!! Itu telah pun awal-awal lagi TNB dah cakap.. Apa punya siotlah mamat melaon ni weh!!! .. Ini dinamakan juara kantoi haprak bangsat!!!!

Bab kenaikkan tol yang berapi-berapi bantah .. senyap terus!!!! Cish!!! badan jer besar macam badak tapi hati perjuangan lebih takut dari tikus mondok!!!!

Demi pencerahan di perturunkan apakah yang mamat kartun ini cakap dalam laman sosialnya.

15hb Disember 2013.
Walaupun Saya Di Luar Negara..Saya Bantah Kenaikan Tol Dan Elektrik Yg Saya Lihat Membebankan Rakyat. Apakah Kerajaan Kena Akur Dgn Penjanjian Konsesi Tol Dan TNB Yang Dikatakan Akan Dinaikkan? Rakyat Tak Boleh Menerima Kenaikkan Tol Dan Elektrik Ini. Saya Harap Kerajaan Boleh Dengar Suara Dan Rintihan Rakyat Dlm Menangani Masalah Ini? Berkata Mahupun Pahit Kerana Kepentingan Rakyat Dibawah.Biarlah Saya Di Amik Tindakan Displin Kerana Menegur Tapi Suara Rakyat Ini Tanggungjawab Dan Amanah Yang Diberikan Kepada Saya Oleh Rakyat. @NajibRazak Dengarlah Suara Kami Bukan Penasihat Yg Pentingkan Jawatan Dan Keuntungan.
19hb Disember 2013.
TNB setuju rm77 sebulan kekal pada kadar lama tanpa kenaikan, Tetapi pihak Pergerakan Pemuda UMNO mohon jasa baik TNB untuk naikkan kepada rm250 sebulan kekal pada harga lama kerana ianya melibatkan rakyat berpendapatan pertengahan kebawah. TNB dan Pemuda Setuju Akan Ada Perbincangan Tentang Isu Ini Dalam Masa 7hari Bermula Hari Ini Insyallah. .Tahniah Pemuda UMNO.

20hb Ogos 2013
Presiden dan Ketua Eksekutifnya, Datuk Seri Ir Azman Mohd berkata, pengguna domestik dengan penggunaan bulanan di bawah 200 kilowatt sejam (kwj) tidak akan terjejas daripada pelarasan tarif itu.

“Jika pelarasan semula tarif dibuat, tarif baharu itu akan dipastikan berpatutan. Rakyat tidak perlu bimbang, pelarasan tidak akan membabitkan dua atau tiga kali ganda” Azman Mohd, Presiden dan Ketua Eksekutif TNB

“Kira-kira separuh dari lapan juta pengguna (tenaga di dalam negara) adalah daripada kumpulan yang mana penggunaan bulanan mereka di bawah 200 kwj iaitu dengan bil di bawah RM70.

CUKUPLAH DENGAN SANDIWARA MURAHAN INI .. RAKYAT SUDAH CERDIK PARTI MANA YANG IKHLAS DAN BERANI PERJUANGKAN NASIB RAKYAT.

14 comments:

  1. Haaaa...aaaaa.....wajah sebenar Umporno........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paria ru berkepit ngan sape bro? Takkan tak kenai kot? Betina tu? He he he

      Delete
    2. 20.53...pehhhhh....minah lurah tu.

      Delete
  2. Nak harap UMNO membela rakyat, kenalah tunggu Rosmah beri green light dulu. Onli this wandebladyful ledi ken du wat yu wishing 4. Jes weit en si.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmoh bantot 3 kaki 3 inci tu ke bro? Ha ha ha

      Delete
  3. 20 Ogos tu kan statement lama... terkini yg 19hb tu kot, mintak penggunaan hingga RM250 dikekalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila letrik ngan tol naik, dapat la duit lebih sikit.....boleh buat maintain jet peribadi ngan pegi shoping.

      Delete
  4. kalu tak menyusahkan rakyat, bukan amno namanya.....kini mereka tidak segan silu melaksanakan tipujanji @moneyfestasi pru13 mereka.

    ReplyDelete
  5. Gred A punya akujanji bn......

    dia nak tunjuk baik dgn bagi duit br1m kat orang miskin. Tapi pada masa yang sama dia jerut leher orang miskin dengan kenaikan petrol, elektrik, tol dan sebagainya. Dia bagi sikit tapi dia ambil banyak. Depan dia bagi, belakang dia sapu.....

    ReplyDelete
  6. Dgn duit mencekik rakyat bagi br1m, dah tu dakwa bn yg bagi dan sokonglah bn. UMNO tu penipu gred A++

    ReplyDelete
  7. Umno itu munafik, ini lah product nya. Dalam perjuangan kalau hidup nak bermewah dan berfoya foya lebih pergi makan gaji.Ini soal kekayaan negara yang telah bapak ketua ketua hang rompak, la ni nak naik semua barang.Perjuangan ada lah amanah Allah SWT. bukan sendiwara. Masa perhimpunan umno baru ni ada sebut tak pasal rasuah, granti tidak sebab sekongkol subahat dengan ketua pengkianat bangsa dan terlalu banyak makan duit haram tabung umno.Bila makan duit haram hati bebal, cakap pun berbelit belit, dan pendirian tak kukoh.Saya kesian lihat orang melayu di kampong dan pekerja pendapatan rendah tak dapat kecapi kekayaan negara.Namun elite melayu bangsat hapis hak melayu mereka gadaikan.Perhati kan siapa yang makan duit haram memang susah sholat lima waktu, kerana Allah SWT tahu siapa bersalah maka di beri beri kan kenikmatan dunia hingga terhayal dan lupa diri.Ambil contoh TGNA dan TGHA hidup bnerpandukan Islam sebenar jangan contoh raja atau pak umno kaya yang rompak nanti neraka lah kita hantar walau pun pada zahir nampak baik

    ReplyDelete
  8. Dasar UMNO/BN parti yahudi..memang menipu je krjenyer..muke pn PENYAMUN..

    ReplyDelete
  9. Tak apa melayu hutan ramai lagi sokong umno.kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Aku pernah beberapa kali hadir aktiviti setempat melibatkan parti sekular ni dengan parti islam sangat jauh perbezaannya bagai langit dengan bumi dari segi aktiviti, pengisian, percampuran, etika, pakaian, protokol, perbualan, tingkah laku sampai kepada sikap pemimpim/vip sangat2 berbeza....senang cakap yang satu rasa porak peranda yang satu aman tenteram....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...