Tuesday 17 December 2013

HADIAH-HADIAH YANG DI TUNGGU-TUNGGU OLEH PARA PENYOKONG UMNO/BN SETELAH MEMBERI UNDI KEPADA UMNO/BN PADA PRU 13 LALU .... TAHUN DEPAN LEBIH BANYAK HARGA KENAIKKAN BARANG AKAN DIUMUMKAN!!!!


Betapa perlunya dan tepat sekali apabila juak-juak UMNO terutamanya para pemimpinnya sering menyeru kepada rakyat terutamanya kepada para penyokong, pendokong dan ahli UMNO supaya bersyukur dan mengucapkan jutaan terima kasih kepada kerajaan yang dipimpin oleh UMNO.

Bukti jelas terang berderang ialah tahun hadapan akan berlaku lagi beberapa kenaikkan harga barang-barang keperluan teremasuklah yang sudah pun dinaikkan tahun ini.

Beras Super Tempatan .. beras yang dimakan majoriti rakyat dinegara ini terutamanya penduduk diluar bandar dan Rancangan Felda kawasan UMNO cukup kuat bakal dinaikkan sebanyak 15%.

Tepung gandum naik 18%.

Gas LPG naik 34%

Minyak masak (sawit) walaupun negara kita pengeluar minyak masak samit terbesar di dunia bakal naik sebanyak 24%

RON95 dan Diesel yang sudah pun dinaikkan sebanyak 20se seliter baru-baru ini bakal dinaikkan sebanyak 20% dan 25%.

Perkhidmatan jalur lebar naik 5% walaupun mutu perkhidmatan macam gampang siot tapi naik pasti naik.

Dalam pada itu dikerah rakyat ubah cara hidup... guna LRT, Komuter dan pengangkutan awam apabila balik kampong .. Makan lebih sayur dan banyakkan minum air suam ... beli barang buatan Malaysia.

Adakah ini perkhabaran berita yang ditunggu-tunggu oleh para penyokong, pendokong dan ahli UMNO.

Jika jawapannya YA .. maka wajar bersyukur dan berterima kasih kerana apa yang kalian pinta dan harapkan akhirnya di makbulkan oleh para pemimpin UMNO atas semangat kata-kata keramat RASIONALISASI SUBSIDI.

Tahniah kepada para penyokong UMNO .. keranatindakan bijak kalianlah seluruh rakyat Malaysia mendapat susah, diseksa dan disera oleh kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak suami Rosmah Mansor.




9 comments:

  1. cai, hangpa tak terkesan ke dgn kenaikan harga barangan ni? tolong la bagi tip kat kami ni..mcm mana duit brim 500 hangpa boleh bertahan..berkat sungguh duit umno ni...

    ReplyDelete
  2. macammana rakyat malaysia? seronok x? rasakan penangan diatas kejahilan,kebodohan,kerana memenangkan parti YAHUDI...dapat rm500..sengsara 5tahun+dlayan macam haiwan..!!

    ReplyDelete
  3. Apa yang dirasakan sekarang adalah hasil dari pengundi makan rasuah. Ketika menerima tidak fikir akan keburukan memberi kuasa pada puak yang zalim tapi hanya mementingkan diri sendiri saja.

    Sekarang baru nak insaf.... terkedu membisu seribu bahasa. Namun nak tunjuk rasa menyesal...malu...kerana terasa diri itu adalah pengkhianat kepada ahli keluarga dan bangsa sendiri. Padan muka...cakap berdolik dalik..... sekejap sokong BN sekejap lagi sokong Pakatan Rakyat.

    Sememangnya anda puak sial dan celaka...!!



    ReplyDelete
  4. Kemna pgny suara ppmpin pmbngkng...rakyat sdg d tndas...bntulh pnyokong 53%

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang tak nak tolong kaum perempuan meLAYU yg majoriti sokong umno? mana sifat kejantananan hang? kalau hang perempuan, i rest my case

      Delete
  5. Dol 13.52......lagi banyak rakyat malaysia macam hang ni, lagi banyak kenaikan harga barangan akan berlaku masa depan nanti... duit br01m rm500 yang hang dapat hari tu cukup ke nak bayar kenaikan harga barang2 turrrrr... ke duit tu hang dah simpan dan sekarang dah betambah jadi rm10 juta??

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13:52 Baru togok air ketum tu, sat lagi nak hidu gam pulak. Otak tak stabil tu pasal komen bodoh je.

      Delete
  6. Ya Allah, Ya Rabbi, kami mohon supaya dimusnahkan golongan pemimpin yg seperti ini yg membawa kesusahan kepada rakyat seperti kami ini. Musnahkan mereka seperti mana Engkau memusnahkan firaun dan kerajaannya serta seperti mana Engkau membinasakan Qorun. Amin

    ReplyDelete
  7. Airmata darah sekalipun , naik tetap naik untuk tampung rompakan dari Mahathir hingga sekarang yang ramai rakyat didesa tak tahu.Conton amalan beli jam harga RM200 / jadi RM3800/ dah terjadi sejak puluhan tahun bagaimana barang lain,jadi bila perbelanjaan tinggi duit negara habis dok kes kes begini.Nanti cakap short, jadi tambah duit demi nak habis project menjaga syarikat kroni. Ini lah bahana rasuah dah bermaharajalela bagi pemegang kuasa.Bila pembangkang bersuara, buat fitnah shiah pula.Sebab hutang berbillion tak terayar lagi, himpit rakyat semua naik, ini zalim cara demo kasi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...