Sunday 8 December 2013

HEBOH DI PERKATAKAN PEMUDA YANG DIPUKUL SAMPAI MATI KERANA DISYAKI MENCURI TABUNG MASJID ADALAH ANAK SEORANG BEKAS AHLI PARLIMEN.



Pemuda yang dipukul hingga mati kerana mencuri tabung derma di sebuah masjid di Kuala Lumpur Selasa lalu sebenarnya adalah anak seorang bekas Ahli Parlimen.

Shahrizal Petra, ditangkap kemudian dipukul sebelum menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang lima jam selepas tiba di hospital.

Menurut polis, empat orang lelaki yang menangkap Shahrizal mengaku memukul suspek sehingga mengakibatkan suspek cedera parah dan mati.

Ketua Polis Daerah Ampang ACP Amiruddin Jamaluddin keempat-empat lelaki berkenaan dua warga tempatan dua warga asing berusia antara 19 hingga 39 tahun mengaku mengunakan kayu untuk memukulnya selepas ditangkap mencuri tabung derma itu.

“Kesemua mereka ditahan pada hari yang sama polis mengambil keterangan saksi dan memeriksa rakaman kamera litar tertutup (CCTV) ketika siasatan kejadian,” katanya.

Shahrizal cedera parah, dimasukkan ke ICU Hospital Ampang pada pukul 7 pagi.

Menurut Amiruddin, bedah siasat menunjukkan kematian disebabkan diserang dengan senjata tumpul.

Shahrizal mengalami beberapa kecederaan di kepala, tangan dan badan.

Gambar petikan skrin status terakhir di aplikasi Whatssapp menunjukkan suspek seperti menghadapi masalah dan sudah tidak mempunyai harapan untuk hidup.

Kenapa Allahyarham Shahrizal berkelakuan begitu dan apakah masalah sebenarnya yang dihadapi?

Menurut salah seorang rakannya, mangsa menjadi murung dan suka bersendirian selepas kematian ibunya… mungkin kesedihan akibat kehilangan insan tersayang membawa tamparan pada jiwa Allahyarham Shahrizal.

11 comments:

  1. Yang pukol pakai kayu itu sila mengaku.
    4 orang 1kayu.
    Hudud potong tangan je. Tu pon lepas siasat mengapa dia mencuri. Yang berhak menghukum adalah kerajaan saja.

    ReplyDelete
  2. Hudud ditangan siapa niiii?

    ReplyDelete
  3. Ini mesti kerja orang orang Jemaah PAS ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar macai makan taik... Anak haramjadah.. Tujuh keturunan.. Macai mcm kau ni elok dimaki selalu..

      Delete
    2. kepala hotak kau macai makan taik..memang makian layak untuk macai..

      Delete
  4. Sok korang gi jab.agama tmpt korang,mntak tukar AGAMA..naik benci aku asik ,mempersendakan hukumALLAH saje.cari le benda berfeadah nk komen...

    ReplyDelete
  5. Ardi Hamza dah bunuh seorang masa merompak RM450k pun masih lagi hidup, diberi makan dan bilik pulak tu. Mangsa yg ni berapa nilai wang yg hilang dan berapa orang telah dibunuhnya?

    ReplyDelete
  6. Jawapan kepada persoalan ini ada pada Ulamak Muda UMNO, Ustaz Fatul Bahri, " DAH TAKDIR ". Sama mcm takdirnya naik harga minyak.

    ReplyDelete
  7. warga asing sangat mengancam masyarakat..hentikan kemasukan warga asing.!!

    ReplyDelete
  8. biarlah penjenayah juga ada hak asasi..

    -v. surendran-

    ReplyDelete
  9. bangsa umno ni tau ke mana tangga masjid...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...