Friday 26 April 2013

GEMPAR PANAS!!!!!!....ISU MUFTI SOKONG DAN UNDI BN.... MANTAN MUFTI PERLIS TIBAI KAW-KAW MUFTI PERLIS!!!!!


Secara terbuka dengan rasa tanggung jawab terbit dari hati yang suci lagi ikhlas, Mantan Mufti Perlis, Dato' Dr Mohd Asri Zainul Abidin telah bidas Mufti Perlis Dr Juanda Jaya atas kata-kata beliau tempoh hari yang dikatakan turut berkempen untu calon Barisan Nasional bersama-sama dengan TSMY di bandar Tun Razak tempoh hari betapa selama ini beliau mengundi BN dan akan terus melakukannya perkara yang serupa.

Kata Dr MAZA undi adalah rahsi maka tidak perlu diumumkan kepada orang ramai.

Sebagai pemegang jawatan tertinggi dalam Institusi Agama sesebuah negeri maka wajar dan sebaik-baiknya Dr Juanda Jaya tidak mengumukan pendirian dan sokongan politiknya.

Jawatan Mufti suatu jawatan mulia yang sepatutnya berada diatas politik bukannya sama-sama bergelumang dengan rentak rencah ahli-ahli politik.

Bila rakyat beragama Islam mengetahui akan pegangan politik kita secara terbuka, terimalah kenyataan pengikut yang tidak sealiran dengannya sudah pasti hilang rasa hormatnya dan akan pandang serong dan sinis.

Jangan gunakan kapisiti sebagai Mufti untuk kepentingan diri.. Jadi tidak menjadi kehairanan jika apa jua gelagat dan tingkah laku yang dilakukan oleh pemerintah BN, tidak berani ditegur kerana sokongan yang kita beri secara terbuka.

Pssttt...Calon BN di Bandar Tun Razak itu orang Islam ke atau dia lawan calon PR beragama Islam.

10 comments:

  1. tuan mufti guna kn ilmu agama yg d anugrah tuhan untuk tegakan islam yg cuci bersama mencegah mungkar yg di amal kn umno

    takbirr....

    ReplyDelete
  2. Mufti ni sokong parti yang buang mufti SElangor Almarhum Datuk Ishak Baharom. Lebih kurang macam mufti kat Russia zaman komunis dulu je. Baik punya mufti.

    ReplyDelete
  3. geng harubirusani nih.keluarkan fatwa syiok sendiri.mula ancak haram.lepas tu harus plak.bak kata madet kutti.AlQuran perlu ikut perubahan masa.

    ReplyDelete
  4. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
  5. sokong parti kuat rasuah...
    sokong parti kaki fitnah..
    sokong parti kaki lucah
    sokong parti syaitan dikenali...
    undilah BN..
    pasti malaysia punah ranah...

    Ayuh sama2 bangkrapkan malaysia dgn terus undi BN

    ReplyDelete
  6. Tidak masalah jika Dr Juanda ingin menyokong BN/UMNO, diharap Dr Juanda dapat menegur pemimpinnya yang melakukan kesilapan sekiranya BN berjaya memerintah pusat kembali. Jangan jadi seperti Fathul bari,..yg tidak mampu menegur penyewelengan ketika BN/UMNO memerintah, malah Fathul bari sering menggunakan pentas umno menghemtam pas...

    ReplyDelete
  7. Mamat ni bila tak dpt jadi calon meroyan tak tentu pasal. Akhirnya memilih utk join club pencacai Umno. Hello bro......>55 thn Umno/BN berkuasa, berapa draft hudud yg Umno buat.......program islamisasi kalau ada pun Di zamanDSAI masih dalam Umno......buka mata dan minda bro........tepuk dada tanya iman & ilmu

    ReplyDelete
  8. umno tetap dhati dulu kini dan selamanya..tepuk dada tanya la kepala hotak sendiri...

    ReplyDelete
  9. Biol betul puak PR ni.

    ReplyDelete
  10. bior lah dia nak sokong sapepun kan negara ni demokrasi..ulama pun ada dua jenis...ulama dunia dan ulama akhirat..yang mana satu dia nak jadi bior dia pikior sendiri...dalam kubor nanti dia yang jawab bukan miker...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...