Friday 26 April 2013

PERBANDINGAN ANTARA CERAMAH MCA/BN DENGAN DAP/PR DI PARLIMEN P100 PANDAN.....SAH CALON PKR/PR RAFIZI RAMLI AKAN KALAH TERUK??????

Malam tadi MCA/BN dan DAP/PR telah membuat ceramah dikawasan Parlimen P100 Pandan serentak.

MCA/BN anjurkan di Pandan Jaya sedangkan DAP/PR pula di Teratai...Rakaman gambar diatas sebagai bukti berbicara mengajak rakyat mencuit minda untuk melihat, berfikir dan menilai secara rasional dan objektif serta menerima hakikat apa yang berlaku diakar umbi masa kini.

Bukan nak mengata maupun menghina.. tetapi begitulah suasananya lebih kurang dimana saja ceramah yang dianjurkan oleh MCA/BN diseluruh negara dikawasan ramai penghuni bangsa Tionghua.

Setiap ceramah anjuran MCA/BN pasti hambar, lengang sunyi sepi tiada sambutan sedangkan ceramah anjuran DAP/PR puluhan ribu yang hadir sudah perkara biasa.

Malahan dari risikan dijalankan di parlimen P100 Pandan, calon bebas bekas pembantu DS Ong Tee Keat, Tan Yew Leng akan memperolehi undi lebih besar dari calon MCA/BN yang kini sedang menghadapi tindakan disiplin Majlis Peguam Malaysia kerana tata salah laku sebagai peguam,  Lim Chin Yee.

Para pemerhati dan penganalisis politik secara kolektifnya akur dan bersetuju yang calon PKR/PR Sdr Ramli Rafizi akan memenangi kawasan parlimen ini.

INI KALILAH TUKAR....JOM UBAH....SELAMATKAN MALAYSIA.

20 comments:

  1. dap pernah kata letak ANJING pun boleh menang..

    so, antara calon2 dap yang layak skrg ni..yang mana satu ANJING? atau semuanya memang ANJING?

    HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katalah apa nak kata....hakikatnya bn akan tenggelam seprrti kapal selam yg tak boleh mrnyelam tu...heh...heh..takbir!!

      Delete
    2. Calon2 cina dalam DAPpigs memang suka kat khinzir sampai perangai pun terikut-ikut. Mat Sabu pun pernah declare yang dia sangup makan khinzir dengan tag team Kit Siang/Guan Eng dari makan ayam dengan Nagib disambut dengan takbir dari cacai-cacai PAS-piss-pussy yang ada kat situ. Tulah masalah nya dengan cacai-cacai PR semua ni. Taksub teramat sangat...

      Delete
    3. "dap pernah kata letak ANJING pun boleh menang.."
      Sbb ANJING pun tahu siapa yang benar dan siapa yang fitnah! Bkn mcm ko walopun manusia tp x gunakan akal fikiran utk membezakan yg mana benar dan yg mana fitnah!! fikir2 kan lah...

      Delete
  2. 5-5-2013 kita leh tau anjing atau lembu kondo ha..ha.... errkkk talian hayat tak cukup nie ..kena cari lak mat2 nepal gan vietnam ..ha..ha...

    ReplyDelete
  3. anjing tu moiden mat sembab sebab dapat no 1 ceramah fitnah kalah najibultuya. yg babi pulak ku nan klu tak caya..tengok muka babi lepas tu tengok muka ku nan..mesti sama la wa cakap lu. yg lembu pulak sarizat paria tu betul2 sama dengan muka lembu betina.

    cicit keza

    ReplyDelete
  4. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katak pun dah keluar dari bwh tempurung, hg bila lg?

      Delete
    2. Ini katak dah kenyang.. tu yang tak keluar2 bwh tempurung.. INI KALI LAH!!!!!

      Delete
    3. pantun mkn diri sendiri.. hahahhaha ngok!

      Delete
  5. Kenapa aku tak suka pas????

    Bila pas berkuasa, aku tak dapat berjudi
    Bila pas berkuasa, aku tak dapat minum arak
    Bila pas berkuasa, aku tak berasuah

    Aku tak suka pas,

    Nanti anak-anakku kuat agama
    Nanti isteriku bertudung kepala
    Nanti anak-anakku sebahyang bersama
    Nanti nama umno hilang di dunia
    Nanti kedai kuda, magnum, spot toto lenyap didunia

    Aku tak suka pas,

    Nanti masyarakat cina faham tentang Islam
    Nanti kedai ekor tak kelihatan
    Nanti kelab malam makin berkurangan
    Nanti peluang kontrak kroni terhalang
    Nanti toke arak jual gudang
    Nanti krooni kebuluran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best bya pantun nie..tapi semua betul jugak. Tapi aku tetap pilih PAS.

      Delete
  6. Banyaknya melayu racist kat sini....
    Masih berfikir cara lapok seperti mana dacing itu usang & lambang keris tu dah boleh dimuziumkan!

    ReplyDelete
  7. Macai bn bangang mcm pemimpin dieorng.

    ReplyDelete
  8. ifrit bapa jijan27 April 2013 at 01:53

    jangan layan konen macai bn.setiap komen dr penyokong pr depa pencacsi akan dibayar 1hengget.jadi JANGAN LAYAN.kita layan pencacai dpt duit.just KATA KAN TAK NAK PADA BE END. AKU JANJI AKU TIPU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ifrit 01:53.....
      Nampak sangat hang dah mula gusar akan peluang PR nak menang. Percayalah cakap aku ni...PR akan ditongsampahkan dalan PRU13 ni. Ko orang baru 3 parti pun riuh berebut kerusi. BN ada 14 parti komponen, tak dak pun berkeriau satu melaya rebut kerusi. Adalah 56 yang telah terikut perangai macai-macai semua, nak buat camana - itulah nama nya manusia. MAcammana pun aku tinggalkan hang dengan mentera keramat aku ni, buat peneman hang dimalam 5/5/2013 nanti bila rakyat marhean bumi bertuah ni meng tongsampahkan PR untuk 5 tahun yang akan datang ni sebelum selama-lama nya..Inilah mentera keramat aku ni...

      Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
      Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
      Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
      Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

      SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

      ingat....hafal dan praktikkan, jangan hafal saja...kahkahkah

      Delete
  9. itu ceramah MCA ada asap... asap jin ka apa? KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  10. Mana2 melayu yg sokong pkr memang melayu paling bodo dlm dunia,mereka ni pekak,bisu dan buta,mereka ni tak akan kembali ke jalan lurus,kesian kesian,org utan katakan,dapat duit 50rm pon sanggup nak gadai maruah bangsa sendiri

    ReplyDelete
  11. Kalau tak ramai hadir tu kat ceramah bn sebab masa tu belum nak mulakan ceramah,dlm siap2 dah kene ambil gambar,pandai betul si melayu pariah ni buat cerita,dasar bangsat,bajigang tegek

    ReplyDelete
  12. Memang betul, setiap ceramah BN/MCA memang hambar. tak payah lah nak susah-susah mempersoalkan gambar-gambar yang ada tu. malam tadi aku pegi ceramah pakatan ditepi jalan menuju ke bp kat ayer hitam.

    sambutan masyarakat cina amat menggalakan. siap ketua-ketua mca pun datang dengan penuh semangat. tapi malang ceramah diganggu budak-budak upahan membawa bendera bn dgn menaiki motosikal. membunyikan enjin motor dengan kuat dengan niat untuk mengganggu. tapi kita orang makin semangat.

    itu lah demokrasia acuan umno/bn. sgt rakus dan jelek. sanggup menggadai nyawa anak-anak muda kebanyakan bawah umur dan tak ada lesen menandu. tidak ada nilai-nilai kesopanan dan keislaman lansung sebagaimana yang digemburkan oleh ketua mereka. sapa yang nak memilih mereka nanti. sorry lah. ini kalilaha. ubah....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...