Sunday 28 April 2013

PERGH!!!!!... CUKUP HEBAT SAMBUTAN DIBERIKAN OLEH RAKYAT DI CERAMAH ANJURAN MCA/BN DI TAMAN CENTURY , JOHOR BAHRU!!!

Inilah satu lagi contoh nyata dengan gambar sebagai bukti berbicara.

Ceramah anjuran MCA/BN di taman Century Johor Bahru, Johor.

Sebab itu para penganalisis politik yang berintegriti menyatakan untuk UMNO/BN mempertahankan kuasa pada PRU ke-13 kali terlalu sukar kerana mood rakyat ialah kearah melakukan perubahan..

Kalau dah setiap malam buat ceramah asyik yang datang bunian dan makhluk halus..Apa cerita beb!!!!

Rakyat sebenarnya dah meluat dan menyampah kepada UMNO/BN... Masalahnya para pemimpin UMNO/BN enggan menerima kenyataan.

33 comments:

  1. adoooooi.........jijan menangis la pulak.........lari...........inikalilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....jijan belum msk lg sebab ditgh tidor....esok dia msk.
      pada penyokong pr jgn mudah terhasut n dihasut dgn kata2 pencacai umno yg sedang msk semua blog pr utk protes n menarik undi.
      pada pencacai umno sedarlah n jgn lg buat hasutan yg hanya nak tarik undi simpati n hina macam2 pada pr n cuba nak pecahkan pas n pr demi melemahkan pr utk memberi laluan pada bn utk menang kerana umno tahu mrk akan kalah maka seringkali cuba nak pecahkan pas dalam pr n buat hasut pada dap n pas.
      tapi kami dap,pas n pkr dah sepakat n tahu mainan politik umno n rakyat kususnya semakin faham cara mainan politik umno yg sungguh keji n hina yg bertujuan utk kalahkan pihak lawan n cuba porakperandakan pr supaya kami lemah n tak mampu bentukkan kerajaan.
      namum kami pr semakin yakin n akan bersatu hati utk menang pru 13 ini n akan lakukan terbaik demi rakyat malaysia kami sanggup buat apa sj utk rakyat.
      reformasi....tabbir....amin.

      Delete
    2. ha! ha! macai pas anon 0115 dah berbunyi! maaplah bro, gua dengar cakap lu buat apa? lbh baik gua follow cakap naib pengerusi DAP norman fernandez tu supaya menolak pas. lu macai keldai pas duduk diam2 ok? blh ke?

      Delete
  2. Jgn ini mcm.. Xbaik mgaibkan musuh2 politik kita.. Awas,pengundi hantu.
    -putrajaya-

    ReplyDelete
  3. Jgn ini mcm.. Xbaik mgaibkan musuh2 politik kita.. Awas,pengundi hantu.
    -putrajaya-

    ReplyDelete
  4. -Naib Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez berkata PAS tidak layak mendapat undi daripada masyarakat bukan Islam. Malah Norman secara terbuka, menuduh PAS merupakan rakan yang tidak amanah dan pada bila-bila masa sahaja boleh menikam belakang DAP.-

    mari rakan-rakan PKR dan DAP sekelian, kita patuh pada arahan pimpinan DAP dengan menolak calon pas dan tidak memberi walau satu undi pun kepada mereka. pas hanyalah anjing jalanan, yang hanya layak dicaci dan dihina sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. he.. he.. mari jentera pr, kita sabotaj calon pas. diaorang ni sebenarnya hanyalah keldai tunggangan yang boleh dikorbankan. diaorang ni bodoh kerana masih tak sedar lagi yang mereka telah diperbodohkan. kah! kah!

      Delete
    2. Mari kawan2, kita sabotaj pr dngan mengundi PR,

      Ini kalilah

      Delete
  5. KISAH SEDIH ANAK DERHAKA

    Kemelut Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang semakin meruncing apabila ibu kepada seorang calonnya di Pahang, tidak merestui anak perempuannya, Sitarunishah Ab Kadir bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei ini.

    Sunah Omar, 61, berkata dia sedih dan kecewa apabila mengetahui anaknya yang selama ini anggota Umno tiba-tiba menjadi calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini menentang penyandang kerusi DUN itu daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Abu Bakar Harun.

    Sunah memberitahu sidang media di sini pada Ahad, tindakan anak sulung daripada lima beradik itu membuatkan dia dan suaminya, Abdul Kadir Zakaria, 63, kecewa kerana selama ini Umno dan BN banyak membantu masyarakat peneroka di Felda Chini Timur 3 di sini.

    "Mula-mula saya sudah dengar khabar angin apabila kalangan jiran menyindir anak saya jadi calon PKR.

    Semasa hari penamaan calon di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah, Pekan, saya menggigil menahan kemarahan apabila mengetahui anak saya diumumkan sebagai calon PKR di DUN Chini.

    "Saya cukup kecewa dengan tindakan anak saya itu kerana penyandang kerusi tersebut, Datuk Abu Bakar Harun bersama ahli Umno banyak membantu masyarakat peneroka termasuk keluarga saya," katanya.

    Sunah yang menyertai Umno sejak berusia 21 tahun dan kini anggota Pergerakan Wanita Umno, Felda Chini Timur 3 berkata anaknya itu yang tinggal di Kuantan bersama suaminya tidak pulang ke rumah di sini sejak empat bulan lepas.

    "Dia ada meminta restu saya selepas hari penamaan calon. Saya kata tidak dan berdoa supaya dia kalah di kerusi DUN ini.

    "Sepatutnya dia bersyukur kerana kerajaan BN dan Umno telah banyak membantu masyarakat peneroka di sini termasuk keluarga saya," katanya.

    Sunah berkata suaminya, Ab Kadir yang kini sakit akibat serangan angin ahmar sejak 12 tahun lepas hanya mampu menangis memikirkan tindakan anaknya itu.

    "Saya bersama suami serta empat anak lain akan tetap menyokong BN dan saya sanggup turun padang membantu jentera Umno mempertahankan kerusi DUN Chini," katanya. - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Artikel.ni xtepat,bila seorg anak perempuan dah berkahwin,ketaatan jatuh pada suami,jika suami memberi izin bertanding,tidak timbul soal anak derhaka,lagipun si anak dah dewasa. Konsep bersyukur layak disebut untuk Allah bukan untuk individu atau parti. Bila agama hanyalah adat, kejahilan seperti di atas pun berlaku.

      Delete
    2. Sy sokng 110%,bila seorang anak perempuan dah kahwin,tanggungjwb bliau bkn lg dibwah ibu atau bapa..di mana derhakanya sdangkan suami beliau sndiri x menghalang,lain la yg tukang bwat statement adalah suami beliau

      Delete
  6. penyokong pr semua kene kencing bila ust hadi awang cakap pr tak jadi mansuhkan tol. apa citer ni? aku dah boring dah asyik kene kencing je. pemimpin atasan pr ni, kalo nak berjanji pun, biarlah jujur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...tak der pong....kau nie asyik minum air kencing jer kut,,,air kencing syaitan dikenali.....padanlah....

      Delete
  7. cerita kehadiran lagi? boring...

    ReplyDelete
  8. Salah dan silap jika mengatakan PAS adalah anjing jalanan yang layak dicaci dan dihina. PAS adalah Parti Islam yang sangat konsisten dalam memperjuangkan keadilan Islam dan sesuai untuk semua bangsa dan agama. PAS tidak pernah menikam kawan malah setia dan patuh pada perjanjian. PAS tak pernah mungkir janji dengan rakan-rakan PKR dan DAP. Tak ada wakil rakyat PAS yang menjadi katak selepas pilihanraya. Hanya orang yang prejudis terhadap Islam sahaja yang berfikiran begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry bro, aku rasa dalam isu ni aku akan follow arahan norman fernandez, naib pengerusi DAP johor. aku dan member-member dalam jentera pr akan secara sistematik mensabotaj calon pas, sebab sikap bermuka-muka yang ditunjukkan. kitaorang dah tak perlukan talam dua muka macam pas dah. habis madu, sepah kitaorang buang

      Delete
    2. pas ni mmg tidak amanah dan boleh menikam blkg DAP. blh kasi contoh mudah je.. ketua pemuda pas, nashrudin tantawi berbohong secara lantang semasa berdebat dgn UFB mengatakan pemimpin kita yg mulia karpal singh sudi menerima hudud? pas ni bodoh ke apa?

      Delete
    3. anon 01;06 dan anon 01:16..ni pecacai UMNO/BN yg menyamar jadi penyokong PR.....berhati-hati....dipilihanraya ...ini....

      Delete
  9. MCA cakap aje pandai...mcm kereta besar tapi tak ada minyak!

    ReplyDelete
  10. Kalau setakat mengikut PAS tapi tak tahu mana asal usul PAS..baik tak payah... bagi yang buta sejarah mesti cakap PAS asal dari kelantan dan nik aziz pengasasnya...huh sudahlah biar dia melingkup.. awas perjuangan mereka perjuangan syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan syiah?adakah uai dan dr haron din pun perjuangan syiah? ??????jangan jadi bodo bro

      Delete
    2. syiahlah pulok...mcm2 macai UMNO/Bn yg dah nazak nie.....selamat berkubur wahai UMNO/BN...

      Delete
    3. macai 02;29....hang nak kata pandai...dok lah pandai sgt..nak kata bodoh...aku rasa lebih kurang taraf lembu kak ija kut.....asyik ambik maklumat katak tempurung UMNO/Bn jer..baca UTUSEX...tgk TV 3 suku.....hang ingat UMNO/Bn nie nak Islam sgt ker....yg aku tahu depa nie nak pilihanrya jaa..pakai topeng Islam...sbb nak undi org Melayu kat ceruk2 pendalaman tu...yg asyik baca utusex dan tgk tv 3 suku....sebenarnya UMNO/BN nie menganut Islam pilhanraya jaaa....lepaih pilihanraya tu....Islam dicampaknye tah kemana.....

      Delete
  11. Jangan kasi chance lagi sama UMNO/BN. Kesabaran rakyat telah terlampau. KITA TUKAR

    ReplyDelete
  12. anda yang tak mau terima tawaran PR munkin golongan yang berada dan cukup dengan terimaan BRIM setahun sekali. Tapi kami rakyat malaysia yang lain,inginkan :
    1. Kereta dan motor lebih murah : Cukai 100% yang dikenakan oleh kerajaan BN menyebabkan kenderaan jadi 2kali ganda dari harga patut.Gaji bersih kami tinggal 60% saja kerana beban membayar hutang ini. Anda tidak rasa bebannya macam kami.?
    2. Minyak lebih murah: anda tidak terbeban dengan harga sekarang?terpulang, ini peluang kita utk merubah, fikirkanlah
    3. Tol ditiadakan : bebanan ini akan dipindahkan kpd kerajaan yang prihatin kpd tanggungan rakyat,dengan mengambilalih urusan operasi lebuhraya.. Anda tidak mahu ? undi anda menjadi penentu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Sokong 110%. Undilah pakatan rakyat. Terbaik.

      Delete
  13. Cuba ko bepikir sejenak..nape masaalah sosial negara kita makin teruk ini d sebabkan oleh pemipin umporno yg x mahu menegak kan islam..akyik2 duit je bg hampehh tul bee end ingat duit leh masuk kubuq ke ABU

    ReplyDelete
  14. Norman fernandez....nama pun dah macam apa.orng mcm ni nak ikut.macai2 sedarla macai hidup dunia sementara macai jd la korang pengampu bn smpai mati pastu sambung lg dlm kubur.macai macai memang hina la korang.


    Pok pih

    ReplyDelete
  15. Hati2 wahai penyokong PR...sebagaimana syaitan yg sebenar....yg akan semakin menggiler memperdaya manusia ini...begitulah juga syaitan dikenali UMNO/BN nie...semakin dekat pilihanraya umum 13 nie...semakin kuat propaganda dan tipu muslihatnyer...tak dinafikan ader(penyokong dan pemimpin PR) yg tertipu dgn muslihat propaganda syaitan...sbb kekuatan dari dlm semakin nipis...disbbkan terliur dgn muslihat propaganda yg semakin kuat dan tak terfikir oleh akal....lebih2 lagi 5 hari nak PRU 13 nie....penyokong PR dinasihatkan kuatkan pertahanan diri.....insyaalah selamat.....JOM UBAH INI KALILAH

    ReplyDelete
  16. Gigil kepala lutut nak gi ngundi Ahad nihh.
    BN Mesti menang lagi kali ni. Banyak kerusi Nyokong dia nih. Macammana ni!!!!

    Habislah Johor.. Tmn Century ni memang penuh chinese. memang ini Kalilah nampaknya. Chinese pun tak suka atas kerusi dahhh.. huehue

    ReplyDelete
  17. Datuk Abdul Ghani Bin Othman MB Johor dan juga wakil Parlimen Gelang Patah ni tidak cepat melatah dan beliau berkeadaan relax dan sentiasa senyum sahaja mendengar akan kata2 fitnah dan tomahan2 yang dilemparkan oleh pihak pembangkang. Seluruh rakyat Negeri Johor sudah sedia maklum apa yg telah dilakukan MBnya sepanjang 5 tahun yg lepas menerajuaai pentadbiran Negeri Johor ini dan mengetahui hal-ehwal keadaan negerinya sendiri drp orang luar yg tak tahu apa2 atau sengaja tak ambil tahu dengan membuat pusingan U memburukkan cara pentadbiran Datuk Ghani itu, telah pun terbukti akan jasa-jasa yg telah beliau curahkan terhadap pembangunan di negeri ini, sepertimana pembangunan begitu pesat dan rancak berlaku di merata pelusuk dlm Negeri Johor Darul Ta'zim ini terutama di Pusat Pentadbirannya di Nusajaya Gelang Patah itu, selain itu Pelabuhan PTP pun banyak kapal-kapal besar kontena yg keluar masuk berlabuh mengangkut barang2 produk negara untuk di eksport dan begitu juga sebaliknya, juga terdapat Projek2 Mega di hadapan Perlabuhan PTP ini yg telah dan sedang dijalankan seperti Projek JanaKuasa Eletrik berkuasa Arang Batu Tanjung Bin yg telah pun siap sepenuhnya dan telah pun beroperasi, Projek Logi Petro-Kimia yg berhampiran dan hampir siap sepenuhnya dihadapan Pelabauhan PTP, juga Projek Petro-Kimia di Penggerang itu yg sedang dimulakan skrg. Maka saya berharap mudah2an dari limpahan pembangunan begitu pesat yg telah dan sedang dilaksanakan dibawah era MB Dato' Seri Abd.Ghani Othman ini maka akan terdapat limpahan banyak peluang2 pekerjaan bagi anak2 bangsa kita mendapatkan perkerjaan2 berteknologi tinggi berpendapatan tinggi dikawasan ini, khasnya kpd graduan2 baru kejuruteraan dan teknologi dari Universiti2 Teknologi tempatan seperti anak saya Muhammad Norilyas Osthman yg sedang dlm pengajian di Tahun Akhir(4) Semester Akhir(8) dlm Jurusan Ijazah Kejuruteraan Kimia di UTM Skudai Johor Bahru itu, dijangka tamat pengajiannya pada bulan 6 akan datang ini(graduated), Insya-Allah, pengajiannya dibawah tajaan Biasiswa Kerajaan Perseketuan. Semuga dia dapat membalas jasa dengan menabur bakti di kawasan negeri tanah tumpah darahnya sendiri ini, Insya-Allah, amin.

    ReplyDelete
  18. Nape x sebut Bape byk pulak duit dia telan umpornongok tul la lu ni..puisi panjang tp x da pakta uwekkk. Idup dayangku intan hehehe

    ReplyDelete
  19. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...