Saturday, 29 March 2014

AKHIRNYA RAJA BOMOH 1M'SIA CABAR MUFTI PERAK BUKTIKAN RITUALNYA ADALAH SYIRIK DAN KHURAFAT.



Raja Bomoh Sedunia 1M'sia Nujum VIP , Mahaguru Ibrahim Mat Zin mencabar Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membuktikan dakwaan kononnya ritual yang dilakukan sebelum ini sebagai sesat dan khurafat.

Menurutnya semua ritual dan peralatan yang digunakan sebelum ini hanyalah merupakan simbolik semata-mata, tanpa ada sebarang unsur pemujaan terhadap jin dan syaitan.

“Seperti yang Datuk jelaskan sebelum ini, semua itu adalah merupakan simbolik semata-mata. Langsung tidak melibatkan unsur-unsur pemujaan terhadap jin ataupun syaitan. Malah Datuk juga tidak menggunakan sebarang mantera yang boleh menyebabkan tindakan itu menyekutukan Allah.

“Datuk hanya ingin membantu. Mungkin cara yang digunakan tidak kena pada sesetengah pihak, namun itu adalah cara Datuk. Cuba teliti dan dengar baik-baik, Datuk menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran dan berdoa agar usaha yang dijalankan ini berhasil,” jelasnya.

Mufti Perak itu sebelum ini menyelar tindakan Ibrahim dan memintanya agar segera bertaubat dan berhenti daripada melakukan perkara-perkara khurafat yang akhirnya membawa cacian dan penghinaan.

“Umat Islam perlu menjauhkan diri daripada amalan syirik dan perkara-perkara yang boleh merosakkan akidah kerana ia mengundang kemurkaan ALLAH,” katanya baru-baru ini.

Menurut Ibrahim lagi, sebagai seorang Mufti Harussani sepatutnya berjumpa atau bertanya terlebih dahulu dan menyiasat sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan.

“Datuk sarankan ada baiknya mereka meneliti terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan.

39 comments:

  1. Sorang bomoh umno 1malaysia sorang lagi pembodek tegar umno.. Umno sama umno bergaduh kita tepuk tangan... haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuuu. .......

      Yg pasti kdua2 adlh tua kutuk 1 mesia yg ngok...stu hidup d zmn parameswara dn stu lgi mufti bughah yg arif dlm hkum mndi wajib...

      Khak tuih

      Delete
    2. Blog Omakkau dah tak kempen Balingian Sarawak ka. Bukan kah yang hot skrg ni.
      Kalau kempen boleh la muat fithnah raja peliwat tentang undi Bangla la, Alantuya ka. Msia tak pandai kendali MH370 ka, Gst tak bagus la, harga brg naik kecuali kangkung la. Apa lagi? macam macam cerita modal politik kosong dan bohong semata mata.
      Sarawak pandai tak bagi ramai penyagat pembelit pkr masuk.
      Tapi ta'pa seronok juga Omak boleh pasang video raja bomoh.

      Delete
    3. Tak mau sembang lebey ler 1532.jawab soalan nie.semua parti utama ada dimana saja di malaysia.umno nie ader ker di sarawak?kih.kih.kih.kih.kih.kih.kih.naper yea?

      Delete
    4. Taib tak kasi doh...umno nih najis...taib pun tau..kah kah kah kah kah kah

      Delete
    5. Ini sumer poyo.... haktuihhhh

      Delete
  2. beranikah hamba2 abdi dan khaddam umno ni berdebat ????? secara terbuka....

    ReplyDelete
  3. Lawan TokMoh lawan! Atok ada ribu2 pengikut, apa mau takut? Atok ada silat ghaib lagi tapi Tok Peti pandai tumbuk koboi ala Jesse James je.. Atok lagi hebat bukan macam Kumar Din yang pernah kena buang daerah kat Pulau Jerjak. Atok lah satu2nya harapan Melayu Bangang yang ada kat Malaya nih! Lawan TokMoh Lawaaaaaan! Kaaah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooooit, mau gaduh ka? Lu Banjar Sungai Manik, wa Banjar Tanjung Piandang ingat wa takut ka? Wa pantang di cabar tau! Kih kih kih. -Tok Peti-

      Delete
    2. Haluuuuuuu. ......

      Jgn bwak ramai2 pngikut tok dukun oiiiii...nanti gua declare bughah sma lu...kita lwn 1by1..saper mnang lyk jilat jit tuya...kahkahakah- psan tok peti

      Khak tuih

      Delete
    3. Siyoh siyoh hang ingat aku hang boley kutok2 ke? Hang nanti aku hantar hang kat alam ghaib baru hang tau. Aku peduli apa ngan huruhara sanasini walaupun dia mufti..aku boley hantar dia ke alam ghaib bila2 masa.

      BOMOH UMNO 1MALAYSIA.

      Delete
    4. Ini sumer poyo.... haktuihhhh

      Delete
  4. Bomoh khurafat kna taubat.tu mufti sanasini dok cipta fitnah kata undi pas masuk syurga x payah taubat ke.ko dah tua kutuk pun besok lusa dah nak mampos.sebelum mampos g minta maaf dgn Tokguru dulu.sbb jawatan sanggup ko jd anjing umno yea..

    kuikuikui

    ReplyDelete
  5. Kalau zaman Khalifah Umar bin Al-Khattab sudah pasti bercerai kepala dari badan tok moh ni.

    ReplyDelete
  6. Bomoh pr kuat menipu. Dulu aku percaya 16 sep ngan pru13 pr menang. Lps 2 kali ko kelentong smpi sekarang ak x percaya ko lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka ayah ko! Kih kih kih..

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhh

      Delete
  7. Harap harap tindakan kedua dua individu ini, bukan kerana nama.

    ReplyDelete
  8. ya amirrulmukminin

    ReplyDelete
  9. ?...ako rase elok tok bomoh tu tukar alat teropong buluh sial tu pada alat sonar ciptaan baru product keluatan anwar ibrahim....alat sonar keluaran bang non tu mudah mengesan bangkai bangkai yang berada dalam parti pas...dengan alat sonar ciptaan bang non tu semua bangkai dalam parti pas seperti ulamak bisu...ulamak pluralisma dan ulamak syiah dapat dikesan dengan menggunakan alat sonar bang non yang cuma berukuran 4cm yang dibawa dalam seluar bang non....

    ReplyDelete
  10. kebal sungh tok moh ni, spi brni cbr mufti perak. kta sma2 tgok brni ke JAIP tngkp to moh.ni. pda pndpt aku x spa brni sb byk rhsia pemimpn umno dlm tgn tok moh.syabs tokmoh alng=alng myeluk peksam biar spi kepgkl lngn.

    ReplyDelete
  11. Nk th psl ibrahim mat zain..mih kite soreh2 org teluk anson(psr bedamar)..insyaallah dpt pncerahan

    ReplyDelete
  12. Yang pasti mufti tu dh jalankan tanggung jawab dia amar maruf nahi mungkar. Ulama muda umno mana? X der telor ker? Harap selepas ni x kira kerajaan ker pr ke perseorangan ker jgn takut2 menyatakan kebenaran walaupun pahit ditelan..

    ReplyDelete
  13. mcm mana pulak kalau kita guna asap kemenyan dng ayat suci.
    klau cara raja bomoh ini tak salah Jgn lah galakkan org buat solat hajat. Nanti pesawat ditemui sbb solat hajat org ramai ingat psl raja bomoh yg teropong
    kalau semua itu simbolik makna nya tak ada pun tak jd hal . Keliling rumah dgn asap kemenan pun sombolik . Dulu ramai org jual ubat tepi jalan guna ayat al quran kita tak bagi Org buta duduk baca ayat ayat suci al quran kita persoalkan skg dia org jual tisu .

    ReplyDelete
  14. Apa yg dok simbolik2 ni... tok moh...
    org pergi meminang pun dah tak pantun2 dan cakap simbolik mcm dulu2 lagi..
    Minta la terus kpd Allah. Allah maha Mengetahui tak payah la nak tropong buluh macam zaman kuno...

    ReplyDelete
  15. Sya pernah mendapat khidmat Guru yg guna teropong mcm Bomoh Tu 15 tahun dulu no katabx betul Guru Tu buat apa yg sya no human sruh GUNA teropong tapi Guru Tu tengok Tampa sya minta. Akhirnya apa yg diteropong Dan nyatakan kepada sya izin Allah kebetulan kot betul apa yg Guru Tu ckp. Jgn kata syirik kadang2 guna hpnone pun lagi mcm2 boleh nampak. Sendiri buatsendiri tanggong. Jgn fitnah Org. Org belajar bab Alam ghaib Kita kena terima psal bends ghaib Kita wajib percaya. Rukun apa Tu bab alam ghaib. Aku x ngata bomoh Tu aku pun lupa harap bab benda2 ghaib OK jgn marah Tu pengalaman sya

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kongsi pengalaman .bg lah tahu teropong mcm mana buluh ke mainan ke hny genggam dua tangan ke dan letak kat mata .. adakah dia sendiri yg nampak atas perbuatan dia sendiri atau ada perantaraan ? Jin ada mcm mcm Jin . Dr mana dia dpt Ilmu tersebut ? Org dulu cuma guna mangkuk air atau sireh .

      Ada tak guru yg kau jumpa tu hebuh mcm skg ? Masa dia buat tu ramai ke org menyaksikan nya maka sehingga skr guru tersbt di gelar bomoh teropong?

      Delete
  16. Buat fitnah kat tok guru mmg keja kamu dari dulu, kini dan selamanya... mana org tau ko ckp betul ke tak betul ke 15 tahun dulu...pundek punya olang..

    ReplyDelete
  17. Aku klau jd mufti umno,trg2 la first skali aku surh jlnkn hukum hudud,ni x p cr slah org len,slah dpn mta xnpk,spt2nya sma2 dk taubat!!!

    ReplyDelete
  18. Ini sumer poyo.... haktuihhhh

    ReplyDelete
  19. ameno dengan ameno begaduh semuanya pasal nak isi perut. Kesian kalau dah tua tua ada menunjukkan tanda-tanda alzheimer. Bawak-bawaklah berubat ke Singapura atau Australia!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...