Sunday, 23 March 2014

CALON BN TUMPAS DI PRK KAJANG .. KAK WAN ADUN BARU N25 KAJANG.


Keputusan tidak rasmi calon KEADILAN/PR Datin Seri Wan Azizah Ismail Presiden KEADILAN telah memenangi PRK Kajang dengan menewaskan calon sokongan padu jitu UMNO, Chew Mei Fun.

Dikawasan majoriti pengundi Melayu di Sg Sekamat, Saujana Impian dan Taman Delima dikuasai oleh KEADILAN/PR kali ini yang sebelum ini pada PRU 13 dikuasai oleh BN. .. Suatu perubahan yang memberangsangkan betapa pengundi Melayu sudah mula beralih arah.

Hasrat tawan Putrajaya sudah nampak cahayanya ... kini bukan lagi mimpi tetapi kenyataan ... kini UMNO/BN akan tidak tidur lena sebab takut mimpi ngeri bakal tiba.

TERKINI RASMI: Pengumuman jumlah undi oleh SPR di Pusat Pengiraan dan Penjumlahan Undi, Bangi.

BN: 11362
PKR: 16741
Majoriti: 5379

Jumlah peti undi: 88
Jumlah peti undi diterima: 88
Jumlah peti undi belum diterima: 0

62 comments:

  1. Tahniah kak wan.....YB DS Dr Wan Azizah....berjaya mengalahkan UMNONGOK and the gang..... 2 peti undi majoriti melayu yg dahulunya PKR kalah kali ini menang...ini menandakan orang Melayu sudah bermula utk menyokong PR......siap Umngok kau akan kami tewaskan pd PRU 14.........KAJANG TO PUTRAJAYA.........SYABAS SEMUA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah. Peratus mengundi pkr meningkat dari lebih kurang 57% kpd lebih 60%
      .
      Tahniah kak wan

      Delete
    2. Hahaha...klu takda prk pun kajang mmg bwh pkr...apa ada hal...yg lu org sonok sngt seolah2 dpt rampas kajang dari bn apahal... kajang move dgn 16 sept apa beza nya...hahaha lu org cuma enjoy dgn situasi yg lu org sndiri cipta...

      Delete
    3. beruntung rakyat kajang..

      Delete
    4. Padan muka umno BODOHHHHH dah kalah...

      Delete
    5. Mula2 dulu umngok kata membazir...pr kata kalau membazir umngok xpayah bertanding...tup tap tup tap umngok hantar melayu mca lwn dswa...dulu kutuk cina kaw2 punya tiba2 jilat balik...x paham aku prinsip umngok ni...

      Delete
    6. Tahniah kak wan. Kak mei fen jangan putus asa. Pru14 cuba lagi.

      Delete
    7. Ini sumer poyo.... haktuihhhh

      Delete
  2. Syukur alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. Tahniah Kak Wan...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dan syabas dswa

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah....
    trima kaseh voters kajang yg menyokong PKR dan harap terus menyokong PR dlm PRU akan datang...
    tahniah kak wan...!

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  7. tahniah kak wan . banggo ambo sokong kak wan :)
    (y)

    ReplyDelete
  8. Keza tengah hantok kepala kat dinding! Gedegum, gedegum, gedegum, kah kah kah, gedegum, kih kih kih, gedeguuuuuum!....

    ReplyDelete
  9. Keza tengah berZOMBI....he he he

    ReplyDelete
  10. krna..umno..angkuh..xdngar..rintihan..rakyat..harga..semua..naik..kecuali..kankung!!!

    ReplyDelete
  11. Mana hantuk kepala boh,,,keza tu bukannya ada perasaan,,tahap lembu saja,,

    ReplyDelete
  12. Tajuk Utusex besok

    Protes rakyat, Peratus pengundi merosot mendadak, BN berjaya menurunkan majoriti.. (konon2 BN menang la)..:) :)

    ReplyDelete
  13. PADAN MUKA KAU UMNO menteri2 dan barua2 bodoh !!! Paaaaaaaadaaaaannn muka!!!!!!.

    ReplyDelete
  14. Tahnia KAK WAN n trima kasih PENGUNDI KAJANG..refomasi from sabah.

    ReplyDelete
  15. tahniah dari bumi kenyalang

    ReplyDelete
  16. Tahniah kak wan..bkn sekadar menewaskn calon bn dr mca tp jentera kerajaan bn 1 m'sia..pengundi kjng memang bijak..kpd tv1,2 dn tv3 suku jgn brputus asa terus kn lah memperbodohkn rakyat m'sia yg celik hati..

    ReplyDelete
  17. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal23 March 2014 at 20:57

    Kita memang tahu peluang BN nak menang payah sebab cina DAPpigs kominis banyak kat Kajang. Walau bagaimanapun kalau BN dapat reduce majority pun, pada aku BN dah menang. Kena kerja kuat lagi Beb....

    Daripada PR, lebih baiklah BN. Aku tak nak sokong parti yang ketua umum dia tu PELIWAT, pakar tebuk BONTOT jantan, betina , laki & perempuan. Aku tak nak pilih parti yang ketua umum tu satu spesis dengan umat Nabi Lut yang Allah SWT rejam sampai mampos kat dasar Laut Mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..aku paham perasaan org yg tewas...macam2 alasan...lain kali cuba lagik ya...

      Delete
    2. Kechewa yg teramat sangat je komen tu cai.....kah kah kah. Ropa ropanya bontot Sepol tu gagal memenangkan MELAYU MCA...kah kah kah.

      Choba lg cai...! Kalau stress sgt MELAYU MCA tu kalah...LIWAT bontot sendiri jer cai.....kah kah kah

      Delete
    3. Kaaah kah kah kah

      Delete
    4. PAtut lah nama parti ko orang parti P'Gay'R.....banyak betul yang mengidamkan juboq....tu lah ko orang ni....dah termakan nasi kankang Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati Ad-Dajjal.......kahkahkahkah

      Delete
    5. Masyarakat cerita pasal urustadbir, pegurusan ekomi, anti korup bla bla bla, ko pulak masih terperangkap dalam lubang jubo gayboy! Kaaaaah kah kah kah..

      Delete
    6. Dari Abu Hurairah Ra. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan tipuan. Pada waktu itu si pendusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan dusta. Pengkhianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berkesempatan berbicara (cuba membetulkan) hanyalah golongan “Ruwaibidhah”. Sahabat bertanya “Apakah Ruwaibidhah itu wahai Rasulullah?” Nabi SAW menjawab “Orang kerdil, hina, dan tidak mengetahui bagaimana hendak mengurus orang yang ramai” (HR Ibnu Majah)

      Delete
    7. Aku cukup risau nanti 2057 bakal menimang cucu hasil pernikahan haram.kira anak luar nikah ler.kih...kih...kih.....wali yg diharamkan jadi wali.cian.cian.sahih spesis jahil hukum hakam Islam.ye lah nak buat cam ner....bodoh tetap bodoh.jahil murakab tetap jahil murakab.2057....yan g malang dunia dan akhirat.tahniah.....an da telah menzalimi diri sendiri.bravo...bravo...itu ler habuan nyer bila menjadi pencacai parti melayu terbesar di dunia.

      Delete
    8. Org kajang tak perlukan bn. Undi bn pun bukan dapat apa..... Semis yg kita nak dah ada. Universiti ada, lebuh raya ada, MRT sikit hari lagi nak siap, air hari2 ada, sekolah melambak, semua ada. Kami tak perlu bn lagi dah......

      Delete
    9. Jantung cai umno mesti bergoncang kuat. Dengar sampai kat kajang.

      Delete
    10. Kami tak nak dah makan kangkong lagi. Kami nak makan broccoli jugak

      Delete
    11. I benci...i benci...i benci...kan i dah ckp hantar calon UMNO...baru confirm boleh menang...nie hantar cina plak...benci lah i...

      Delete
    12. Kalau calon UMNO...silap2 hilang wang pertaruhan...ini Kajang, bukan Sg Tembeling atau Gua Musang bodoh !!!! Tu sebab Mahataik yang mengaku orang yang paling popular di Malaysia kecut telor nak bertanding di Bukit Bintang atau Petaling Jaya...Orang UMNO hanya berani bertanding di kampong yang majoriti Melayu sahaja

      Delete
  18. Replies
    1. Tak tahu ker, yang mengundi BN tadi semuanya pengikut Bomoh 1Malaysia..pengikut dia berjuta. Tanpa Bomoh 1 Malaysia, UMNO dah berkubur ...

      Delete
  19. Tahniah.dr wan azizah and pkr.keep up the good work..

    ReplyDelete
  20. Lepas ni kena kerja lebih kuat di PRK Sarawak dan bakal menyusul di PRK Merbok?

    ReplyDelete
  21. Bn kalah sbb najib tak rajin turun padang. Bn boleh menang klu pm rajin turun padang macam tun mahathir dahulu. Org MCA juga ramai marah sbb chua soi lek diketepikan. Mic habuk pun tarak, cakap bursar jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salahkan Najib...jawapan bagi kau senang ajer...KAMI BENCI UMNO...kalau PKR letak lembu lawan calon BN...kami undi LEMBU..

      Delete
  22. Bn kalah di kajang sbb tipu akujanji pru13. Tol kawasan kajang tak turun. Minyak dan gula pulak turun harga. Brim pulak bagi 600 sedangkan janji ribu2.

    Pru14 misti tergolek punya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau BN nak menang PRU 14..Pakatan BN kena terajang UMNO keluar dari pakatan BN, gerenti rakyat Malaysia akan kembali mengundi BN..orang benci UMNO sebab sekarang UMNO dikuasai oleh golongan racist, extremist Melayu, rasuah, mengamalkan krooni, tidak peduli dengan masalah rakyat dan gagal menjaga kebajikan rakyat.

      Delete
  23. Salah mey fern jugak. Sapa suruh memperkecilkan Ibrahim perkasa. Itu pasal orang ibrahim sudah boikot

    ReplyDelete
  24. Haluuuuuuu. .......

    Hoi mngkuk umnongok yg ngok. ..len kali sblum lwan lu ukur bju d bdn sndiri dulu ker beb...klau bdn lu tu pnuh kurap jgn ade hti nk lwan pr...baik lu bubarkn jer parti lu...mmg lu dh monopous beb...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la, sapa suruh korang hina bomoh 1mesia korang. Korang tak mengenang budi bomoh korang. Time susah korang mintak tolong, time dah senang korang lupa kawan. Bila dia marah, mana la dia nak tolong korang kalahkan kak wan

      Delete
    2. Bodoh Anonymous 22:32...kau ini penyembah bomoh syirik dan khurafat, kalau hebat dan kebal, kenapa rongak...'Cuma orang Islam yang tidak iman ajer yang percaya dengan bomoh dan jin2nyer...
      Aku beriman dengan Allah SWT, tiada yang dapat memberi menafaat dan mudarat kecuali Allah SWT. Tanpa izin Allah SWT tidak akan jatuh sehelai daun, tidak akan bergerak sibiji pasir di dalam lautan yang dalam, semua terjadi hanya denga izin Allah SWT,
      Tanpa izin Allah SWT, bomoh tu boleh membuka mulut untuk membaca jampi2 serapah sesatnya...

      Delete
    3. anon 00:24 Ko memang tk caya bomoh. Tp umno caya..!! Ni formula dia...

      1bomoh + 1umno = bomoh 1umno

      Ha...kan betul tu. Kalau ko tk puas hati ko kira balik...kah kah kah

      bomoh + umno + lembu = bpisah tiada

      haha

      Delete
  25. Apa daaaa.... Time pkr tengah bergolak pun korang tak boleh kasi kalah ker????? Korang kata pengalaman korang banyakkk tinggi.... Ini macam baik gua tukar parti la.

    ReplyDelete
  26. Lu tipu rakyat, rakyat akan tipu lu. Lu mainkan rakyat, rakyat mainkan lu. Lu susahkan rakyat, rakyat susahkan lu. Lu bodokan rakyat, rakyat bodokan lu.

    Lu naik jet lagi mau rakyat makan kankung.

    ReplyDelete
  27. Bila yang tua-tua dah tak ada lagi nanti, bagaimanalah nasib yang akan menimpa parti umno kesayangan kita nanti...... Umur mereka pun dah hujung senja. Yang banyaknya dah tak ada gigi tinggal gusi.

    ReplyDelete
  28. Tahniah Kak Wan. Kemenangan memang sudah dijangka dah. Alhamdulillah!

    ReplyDelete
  29. anak muda benci rempit, dadah, zina dan umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belia benci umngok...!! Umngok musuh negara no.1!!
      Jauhi najis Umngok!!

      CEGAH SEBELUM PARAH!!!!!

      kah kah kah

      Ingat UMNO ingat tahi...!!! Kah kah kah...

      Hoi pemimipin umno korang jgn perasan bagus oiii....!! Korang menang dan jd menteri sebab undi org2 bodoh mcm macai korang tu le.... Org bijak pandang korang mcm taik oiii...!!!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...