Sunday, 23 March 2014

PRK KAJANG ... ISU KANGKUNG MASIH SEGAR DAN TIDAK PERNAH LUNTUR DAN SENTIASA RELEVAN DI PEMIKIRAN RAKYAT.



Ingatkan isu kangkung bila harga turun mengapa tidak puji kerajaan ungkapan keramat Najib Razak yang kena sebat samnpai lumat lunyai oleh rakyat rupa-rupanya tidak pernah lapuk sentiasa segar dan relevan sepanjang zaman.

Suatu isu evergreen .. isu yang tidak dimakan zaman ...TAK LAPUK DEK HUJAN TAK LENGKANG DEK PANAS.

Inilah yang dapat digambarkan apabila menatap gambar-gambar diatas yang dirakam pagi ini hari mengundi disalah satu tempat pembuangan undi... Isu yang rakyat akan kangkungkan BN di PRK DUN N25 Kajang.

Rakyat marah dan berang apabila ungkapan suruh puji kerajaan apabila harga kangkung turun turun sebagai memperlekehkan kebijaksanaan rakyat .. bahasa tepatnya .. mau memperbodohkan rakyat .. pemimpin teragung UMNO ingat rakyat ini macam para perwakilan UMNO semasa Perhimpunan Agung UMNO di PWTC setiap tahun.

42 comments:

  1. Haluuuuuuu. .......

    Kah....kah...kah..kih...kih...kih...biar btul beb...lu hmpuk jer knkung tu ats kpala sparuh msuk jit tuya beb tntu knkung yg lu bwa hrga tnggi...hncur bn bru puas hti..oh yeh bdak air..pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR akan hancur akhirnya....sejarah malaysia telah membuktikan....parti2 serpihan spt semangat 46 dan lainnya termasuklah PKR akan hancur akhirnya....BN akan terus diberi kepercayaan oleh rakyat....dari kajang move ke kajang penjara move...itu la PKR yg kau sanjung2....

      Delete
    2. Ini sumer poyo... haktuihhhhh

      Delete
  2. Sokong je lh peliwat tegar. Bala menanti mcm balasubramaniam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak nya omak kau dh kene rogol dn liwat dgn BN. Tu yg dia anti sangat dgn BN. Kah kah kah

      Delete
    2. Kajang bukan macam 20 tahun lepas. Majoriti org kajang boleh berdikari walau sesiapapun memerintah. Org kajang tak termakan akujanji pilihanraya. Org kajang cool. Siapa yg nak dipilih sudah ada dalam kepala. Pujukan mat rempit atau gadis bibir tebal bergincu merah tak dapat mengubah keadaan

      Delete
  3. Sotong kangkung kuah pedas sedap apa.
    Jangan lah pi buat kerja tak senonoh 'sedap' benda lain pula.

    ReplyDelete
  4. PARODI SANG MACAI ANWAR

    ANWAR : INI SEMUA SALAH UMNO

    MACAI (1) ANWAR : YA INI SEMUA SALAH UMNO.

    MACAI (2) ANWAR : KITA AKAN BAKAR BENDERA JEPUN.

    MACAI RAMAI2 : YA KITA BAKAR BENDERA JEPUN.



    KAH KAH KAH. SATU JEPUN TAHU MACAI ANWAR BAKAR BENDERA JEPUN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari kajang ke penjara.

      Delete
    2. Jika anda ingat gaya tulisan amarah and a itu dapat mengubah pilihan org kajang supaya memilih calon pilihan anda, sebenarnya tersesar jauh.

      Delete
    3. majlis peguam cakap kes liwat antara anwar dan saiful adalah suka sama suka.

      apa komen macai2 anwar??

      Delete
    4. betul ke majlis peguam cakap kes liwat anwar n saiful adalah suka sama suka. nauzubillahiminzalik.

      Delete
    5. satu dunia tau pm kita bodoh n pengecut.

      Delete
  5. SATU BANGLADESH TAHU ANWAR KELENTONG 40000 UNDI BANGLADESH.

    LAST2 ANWAR TAK MENGAKU ADE CAKAP.

    KAH KAH KAH. SI KAKI KELENTONG SUDAH MALU.

    HENTAM SANA HENTAM SINI LAST2 FITNAH ORANG.

    SI KAKI KELENTONG BARUA YAHUDI WOLFOWITZ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa barua tu tak masuk penjara lagi eh??

      Delete
    2. Dada anda berdebar kencang kerana anda sedang marah. Sebenarnya dalam keadaan anda sedang marah, tiada apa yg dapat anda lakukan untuk mengubah pilihan rakyat kajang. Dada anda sedang berdegup kencang bukan?

      Delete
    3. yg penting anwar tak dapat bertanding.

      majlis peguam cakap kes liwat antara anwar dan saiful adalah suka sama suka.

      bila si barua yahudi tu nak masuk penjara?

      Delete
    4. betul ke majlis peguam cakap kes liwat anwar n saiful adalah suka sama suka. nauzubillahiminzalik.

      Delete
    5. Sendiri komen sendiri tanya.canteek.cai cari makan.lu jgn jeles ler sebab bontot lu tak diliwat walau lu offer.lu cucu dulu kurap tu.lepas tu mai tepeng yer.lu bole juai bonyot lu kat tmn tasik tepeng.duit lu dapat,sodap pun lu dapat.meh ler.jgn malu.

      Delete
  6. Baru blk undi sg chua. Bunga sakura sedang mekar cantik di spjg jalan persis di bandaraya Yokohama. Jeling di kotak undi, nampak gaya kajang move menjadi.

    ReplyDelete
  7. Semua jln lancar. Cumanya byk mat rempit baju t biru . bukan nak mengundi tapi buat bunyi bising dan asap motor tepi jln masuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu macai 10 hinggit tu...

      Delete
  8. kenapa tak bawa ayam yg bapak umnoo kata dpt beli Rm1.00,Alangkah berbaloinya jika BN dapat undi hanya 1 shj sebagai trade mark tanda 1.

    ReplyDelete
  9. Kajang dikelilingi byk ipta dan opts spt ukm, upm, uniten, unikl, dll. Majoriti penduduk minda terbuka, celik it dan bijak menilai. Akujanji dan media tv @ akhbar bukan menjadi pilihan utk menyampaikan janji-janji.

    ReplyDelete
  10. kena tukar corak pengundian seperti sediakan dua kotak undi,1 untuk yg undi BN & 1 lagi untuk yg undi PR,dgn cara ini awal awal lagi sdh tahu siapa yg menang,jimat masa,jimat tenaga tak perlu tunggu sampai malam baru nak diumumkan.Juga kita mudah nak kenal siapa yg undi BN&PR.

    ReplyDelete
  11. Sebaris dgn 2 wanita melayu separuh umur. Bual pasal harga barang naik. Nampak serius tapi ada tanda takut bila aku di belakang tumpang dengar. Aku senyum kat 2 wanita tu. Mungkin dia faham maksud senyuman aku. Sebenarnya aku tak ambil pusing pun siapa dia pangkah.

    ReplyDelete
  12. Bunga sakura putih, jingga dan sedikit kuning mekar sepanjang jalan dari bb bangi ke sg chua. Serinya umpama mengiringi wanita tabah, wan azizah. Di perjalanan balik, kereta dihiasi bendera biru muda berselang seli warna putih di tengah. Yang hairannya, kenderaan dipandu lelaki cina

    ReplyDelete
  13. Otw balik singgah beli barang di pasaraya 99 kajang mewah. Harga barang sini murah sikit berbanding kedai melayu dan giant. Semasa pusing keluar ternampak gerombolan remaja baju t biru pekat sedang minum di kedai mamak. Tak jelas sangat sebab asap rokok berkepul-kepul mengelilingi remaja tersebut. Aku, isteri dan 2 anak kami hanya mampu mengeleng kepala.

    ReplyDelete
  14. Kalo depa menangpun di kajang ni mmg la tak menghairankan sbb mereka sndiri yg mencipta pilihanraya ni...kira mcm nak syok sndiri la...itu la sikap depa...satu2nya parti di dunia ini yg mana pemimpin dan ahlinya tidak langsung mmpunyai integriti...takde pendirian...takde langsung semangat nasionalisma dan satu2nya parti yg takde pendiriaan dlm aspek agama....bebas melakukan apa sj.....itu la wajah sbenar benarnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik. bunyi org keciwa je. takkan dah mengalah bai

      Delete
    2. bukan kecewa tapi yang jelas kalo bangsa melayu tu cuma pada nama je. yang lain lain x yah citer la.

      Delete
    3. itulah pengkhianatan, penipuan dan kezaliman yg dilakukan oleh umno kpd umat islam keturunan melayu di malaysia, hanya org yg ada akal yg tahu.....org islam mengadu kpd Allah agar yg ikhlas akan menang

      Delete
  15. kalau SPR ambik masa sampai pukul 12 malam baru nak umum pemenang maknanya Mei Fun dah lunyai jadi Maggi Mee sup...

    ReplyDelete
  16. PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    PRESIDEN MAJLIS PEGUAM MALAYSIA (PRO PEMBANGKANG), CHRISTOPHER LEONG MENGESAHKAN ANWAR LIWAT SAIFUL.

    ANWAR TAK NAK SAMAN CHRISTOPHER LEONG KE?

    http://www.malaysianbar.org.my/press_statements/press_release_|_conviction_and_sentence_of_dato_seri_anwar_ibrahim_for_sodomy_ii_justice_is_not_only_a_fact_to_be_established_it_must_also_be_seen_to_be_so_established.html





    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie mesti jeles sebab dah offer utk diliwat tapi tiada yg sudi.

      Delete
    2. copy paste beribu kali pon x de sape nk peduli. x heran.

      Delete
  17. yang percaya anwar meliwat org ameno dan barua2nya je. biasa la. mereka yg mencipta cite mereka kena percaya la.

    ReplyDelete
  18. mula2 dakwa atas paksaan anwar..bila keluar gambar saiful sengih hidang kopi..dah gelebah..keluar pulak gambar berganding dengan su sulit najib..dah terkincit..keluar pulak pusrawi report terus tercirit..keluar lagi makan karipap..terus tukar sukarela diliwat...hahaha..pinjaman pendidikan najib masih dibuka kepada jambu2..sila call ins rodwan...kahkahkah..

    ReplyDelete
  19. Parangai 20 org budak lepasan spm di kajang pg tadi memang cukup tak elok. Mintak2 lepas ni tergolek ler korang masa korang merempit kat jalan kajang cheras.

    ReplyDelete
  20. Dasat pakcik ni...mesti umngok dan macai2 meraban bila tgk kangkung tu...mmg simbolik betullah ....mana tidaknya kangkung tu simbol kepada kebodohan pemimpin umngok...kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  21. Ini semua salah anwar......

    ReplyDelete
  22. Sekapir- kapir amerika tu pun depa x pilih pemimpin liwat... tapi sealim-alim pas pun sanggup berpemimpinkan peliwat... pelik betul malaysia ni... dunia akhir zaman

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...