Thursday 29 January 2015

ISU LIM KIT SIANG TUDUH KENYATAAN HJ HADI MENJENGKELKAN ... TIMBALAN KETUA DEWAN ULAMA PAS TEMPELAK LIM KIT SIANG.



PETALING JAYA: Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak sepatutnya membuat andaian berhubung kebimbangan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap kesan negatif pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

Pemangku Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad berkata, bantahan yang disuarakan oleh Abdul Hadi tiada kaitan dengan dakwaan kononnya PAS tidak yakin akan menang sekiranya pilihan raya PBT dilaksanakan.

Tegasnya, Penasihat DAP itu perlu memahami kebimbangan sebenar Abdul Hadi tentang natijah buruk yang akan menimpa negara sekiranya hanya satu kaum yang memonopoli kemenangan dalam pilihan raya PBT.

“Saya difahamkan, bandar-bandar seperti Kuala Lumpur, Ipoh, Georgetown, Johor Bahru dan Melaka menjadi idaman DAP untuk dimonopoli.

“Perkara inilah yang membimbangkan Presiden PAS kerana dikhuatiri akan mengeruhkan hubungan antara kaum,” katanya, lapor Utusan Malaysia.

Kit Siang baru-baru ini menyifatkan bantahan Presiden PAS bukan sahaja menunjukkan beliau tidak yakin PAS akan memenangi pilihan raya PBT, malah tidak selaras dengan hasrat pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14.

Mahfodz turut mengingatkan DAP agar jangan memaksa parti-parti lain dalam pakatan pembangkang bagi mengikut telunjuknya.

“Pelaksanaan pilihan raya PBT mesti disepakati oleh ketiga-tiga parti dalam pakatan pembangkang,” katanya yang merupakan Ahli Majlis Syura Ulama PAS.

16 comments:

  1. WALAUPUN PRESIDEN PAS DIHINA CINA DAPig


    PAS AKAN TETAP BERSEKUTU DGN CINA DAPig


    WALAUPUN DIHINA CINA DAPig


    PIAGAM PR ADALAH YG PALING SUCI DLM SEJARAH ISLAM


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. Surat terbuka Kepada Saudara Anwar bin Ibrahim,

    Assalamualaikum,
    Wahai Anwar bin Ibrahim, cukup-cukuplah politik. Umur kamu tu dah lanjut. Uban dah penuh, baik la kamu beristiqamah, iqtiqaf kat masjid dan membaca Al-Quran. Ikut Pembesar Oman, azan masuk terus solat.

    Jangak hayat kerjaya kamu dah habis dah disebabkan predaran zaman dan anggota parti dah jemu dengan retorik kamu. Serahkan sahaja perjuangan kepada Azmin Ali, Yaakop Sapari, Saifuddin Nasution dll. Mereka ini masih muda dan masih relevan.

    Saya percaya kalau Sdr Anwar bin Ibrahim ni boleh balik ke Cherok Tok Kun dan tidak menyemak PKR lagi. Pemimpin2 muda PKR boleh menjayakan parti, saya yakin. Tapi ingat mereka yang bergelar pakar tu kamu bawak balik sekali ke Cherok Tok Kun, terutama brader Pandan marei

    Saya yakin PKR akan bertambah maju tanpa kamu dan keluarga kamu. Kalau nak berkhidmat kepada parti biarlah jadi ahli biasa berkhidmat membawa ahli2 lain naik van.

    Terima Kasih
    Jeff Ulu Yam

    P/S: Saya tak panggil Saudara Datuk Seri sebab Ulu Yam adalah di Selangor. Anwar bin Ibrahim punya title kan dah kena Tarik. Jangan lupa atau buat2 lupa okey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh Piang.

      Delete
    2. Strategi BN untuk menyingkir Anwar. krana takut KALAH PRU 14 jika Anwar masih aktif..

      Delete
    3. Kalau macam tu jeff ulu bendul ni orang BN lah atau orang PKR spesis BN

      Delete
  3. Ding dong ding dong, bla bla bla, betul2 buang masa dn buat kemarahan pengikut2 je ... buat satu ketetapan samada masih nk terus bersekutu ke atau break off ... dh naik meluat lk ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic lagi, orang tengah cerita pasal Anwar dah tak relevan sekarang ni

      Delete
  4. Pas parti lembek tu lah pkr dn dap buli ... bukan saje lembek tp lembab ... maruah parti down ... walau dikutuk dihina begitu sekali pun x nk kuar masih nk bergantung di kaki dap dn pkr ... pas nk bawak ahli2nye kemane sebenarnye? ... sifirnye mudah pas kuar pr dn jangan join umno, nnti ramai ahli yg kuar pas lh pulak ...

    ReplyDelete
  5. Semua benda cerita PBT ini kerana Anuar gagal menjadi orang tengah antara PAS dan DAP. Itu saya cakap banyak kali, isu2 lain contohnya PBT isu kecil sahaja. Isu besar adalah Anuar gagal menjadi orang tengah.

    Inilah analisa saya mengenai isu PBT ini

    ReplyDelete
  6. Saya harap PKR dan DAP dapat memecat PAS dari PR. We do not want you. We want PASMA only. PASMA very good, PAS not very good

    ReplyDelete
  7. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  8. anwar gagal segala2 nya
    isu anwar jadi pm gagal 16 sep
    isu anwar hantar surat pada kahlid 50jan gagal
    isu anwar jadikan bini mb gagal.
    isu menyatupadu ahli pr gagal
    isu pendaftaran pr pada pertubuhan ros anwar gagal

    Banyak lagi isu anwar gagal . macam ini ke ahli pkr nak anwar di jadikan peminpin pm malaysia. baik tak payah


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah masa Azmin membawa panji2 reformasi. Lupakan la si tua bangka yang hanya tau bercakap tapi tak tau kerja tu

      Delete
    2. Anuar orang hebat sebab itulah kehebatannya harus digagalkan kalau tak entah sampai bilalah nak rasa duit masyukkk...dan sebab itu juga Anuar harus diasak dari kiri kanan depan belakang atas bawah sampai lunyai berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul

      Delete
    3. Betul3x..Aljuburi memang hebat..hebat menjubor lubang taik jantan dn hebat mengelentong..takde yg dpt lwn kehebatannya terutama dlm hal menjubor...hehehe

      Delete
  9. Udah2 lh pas dgn dap...kamu sebenar x serasi berkawan ...umpama ayam dgn itek je ...hee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...