Thursday 2 May 2013

FACEBOOKER UMNO YANG FITNAH DR SITI MARIAH MAHMUD KONONNYA MEMPERSENDAKAN RAJA-RAJA MELAYU TELAH MELUTUT MOHON MAAF SETELAH KESNYA DIBAWA KE MAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR!!!


Masihkah ingat mamat ni yang fitnah Dr Siti Mariah dan beberapa YB dari PR kononnya mempersendakan Raja-raja Melayu?...

Seperti biasalah sama ada bertaraf facebooker maupun blogger asalkan berjiwa dan berdarah UMNO hebat mencabar suapaya disaman, apabila disaman terus melutut minta maaf..

Ini adalah kenyataan Dr Siti Mariah binti Mahmud calon PAS/PR Parlimen P111 Kota Raja mengenai permohonan maaf pemfitnah bergelar doktor berjiwa pekat UMNO.


Alhamdulillah, kes saman malu saya ke atas Dr Kadir Rahman selesai di Mahkamah Tinggi KL pada 30hb April 2013.

Saya tak sempat nak masukkan ke FB ni kerana sibok dengan pgm kempen PRU13 di Parlimen Kota Raja. Syukur nama saya sudah dibersihkan daripada fitnah seperti yang tertulis di dalam blog beliau bertajuk "APABILA RAJA DIJADIKAN JENAKA" pada 11hb April 2012.


Saya telah mengemukakan saman malu terhadap beliau melalui Tetuan Abdul Aziz & Yazmin pada 20 hb September 2012. Kes ini saya kira selesai dengan permohonan maaf defenden yang direkodkan di Mahkamah Tinggi KL 30/4/2013 seperti berikut:


Saya menyatakan bahawa Nota tulisan bertajuk "APABILA RAJA DIJADIKAN JENAKA" yang disiarkan dan/atau diterbitkan di dalam akaun Facebook pada 11/4/2012 yang telah menamakan DR SITI MARIAH BINTI MAHMUD adalah tidak diniatkan atau dimaksudkan ke atas DR SITI MARIAH BINTI MAHMUD. Sekiranya DR SITI MARIAH BINTI MAHMUD merasakan beliau telah dimalukan, maka Defenden memohon maaf.


Saya harap beliau belajar dari kesilapan beliau. Dalam ghairah menulis dalam FB, jangan sampai mengaibkan dan memfitnah orang. Saya mengambil langkah menyaman beliau kerana tindakan beliau telah menyebabkan tulisan beliau dipetik oleh blogger dan juga Utusan Malaysia selama beberapa hari tanpa usul periksa. Saya harap tiada lagi ulang siar berita sebegini mengenai diri saya.


Blogger2 dan Facebookers yang memanjangkan tulisan beliau dan juga mengutuk saya, saya maafkan kali ini. Saya mengambil contoh dari Tok Guru Nik Aziz yang memaafkan sesiapa yang memfitnah beliau supaya di hari akhirat nanti saya tak perlu tunggu terlalu lama di dalam proses pengadilan. Insyaallah.


Saya mengucapkan terima kasih kepada Tetuan Abdul Aziz & Yazmin kerana berjaya mendapat permohonan maaf ini dan membersihkan nama saya sebelum Hari Mengundi pada 5hb Mei 2013 ini.

Dr Siti Mariah binti Mahmud

25 comments:

  1. muka pecah rumah...profesion ok ttp attitude tahap longkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa cakap profesyen ok. Kalau sesama doktor pun dia boleh buat macam ni, dengan pesakit apalah lagi. Macam ni punya doktor janganlah bagi bini dan anak dara kita dirawatnya. Bukan boleh percaya!!!Kalau dia buka klinik tolong sebarkan kat mana klinik dia? Kita buat pulak macam restoran ikan bakar sekinchan!!!

      Delete
    2. Doktor beli ke apa dia ni muka x macam doktor pun.poyo je aku tngok.cam psyco pun ada.ke dia yg check punggung sepul aritu?abg macaiii jawabla.mesti korang kenal geng korang yg poyo ni.ingat bila komen dlm fb mcm tu terus naik pangkat jd Jusa A kot.

      Delete
  2. rupa2nya keling paria ni....memang dia kaki fitnah dlm blog dia...ada macam2 fitnah. konon nak bela raja poooorah ko bukan melayu ko paria tongkang keling. aku nasihatkan Dr Siti agar terus saman klu boleh RM 200 juta jangan dimaafkan ajar muka keling paria ni cukup2. boleh maafkan tapi setelah dia bayar duit. rm 200 juta. biar padan muka dia kasi bengkrap sama dia. yg pelik tu ngaku umno ko tu keling paria tongkanglah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wats with da keling paria word huh..wen u write a statement think first..u r no better than this guy. .disgusting

      Delete
  3. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak semua calon BN - Barisan Rasuah !!!!!
      Tolak semua calon BN- Kebas Lembu Rakyat !!
      Tolak semua calon-calon parti "Meniru Menifesto" !!!
      Tolak semua calon BN – ada kilang arak !!
      Tolak semua calon BN – yang takut berdebat !!
      Tolak semua calon-calon parti sokong Saiful Penipu !!!
      Tolak semua calon yang menyebabkan Pulau Batu Putih Tergadai !!
      Tolak semua calon yang menghakis Tanah Rezab Melayu !!
      Tolak semua calon yang gadai Tanah Felda !!
      Tolak semua calon-calon parti yang sanggup berlakon bela kalimah Allah SWT setelah mereka sendiri yg membenarkan digunakan di Sabah dan Sarawak !!!

      Delete
    2. jijan mali bila hang mampos masuk lubang kubur cacing pon tak mau jamah...busuk sebusuk bangkai yg syaitan je dok godam...hidup di dunia sokong perasuah, pejudi, peminum arak...penggalak riba...pengugut rakyat...penipu rakyat...golongan pemimpin jadi pembunuh...

      Delete
  4. Benar jijan mali, tolak UmnoApco yang meluluskan persatuan SIS yang berjuang agar agama samarata di Malaysia penaung Mahathir,tolak UmnoApco merampas tanah Bumiputera dan jual kat tauken Cina buat condo mewah contoh kat Pandan,mcm lagi banyak sangat ...... jadi setuju jijan mali tolak UmnoApco perosak negara kita MALAYSIA.....

    ReplyDelete
  5. Undi BN umpama gali kubur untuk cucu dan cicit. Belum lahir kubur dah siap!!!!

    ReplyDelete
  6. KERAJAAN BN MEMBENARKAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH VERSI MELAYU YG DIIMPORT DR INDO

    IDRIS JALA ... BAPA SEDARA JIJAN MALI

    ReplyDelete
  7. Selamatkan malaysia..jgn gadaikan negara ini kpd warga asing.. jijan mali masih lg dgn dunianya..penyokong pr pertahankanlah negara ini. Jangan biarkan anak cucu kita menumpang di negara sendiri.

    ReplyDelete
  8. Muka macam itu ahli UMNONGOK? Geng mamak kutty ker? Kenapa geng diaorang ni spesis bangang@ kaki fitnah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIJAN tak kenal Idris Jala ? Tak apa biar kami kenalkan……
      Beliau nama Macam Melayu Islam.. Tetapi beliau ni KAFIR.. agamanya Kristian..Beliaulah yang membawa masuk kitab Injil bahasa melayu.. ini FAKTA.. .merujuk kepada warta kerajaan pada 21/1/2009 rujukan KDN:PQ (S) 700-9/3;PN (PU2)216/IV MEMBENARKAN PENGGUNAAN KHALIMAH ALLAH dengan syarat dikulit muka hadapan di tulis perkataan 'UNTUK AGAMA KRISTIAN' Tidak kah ini membawa maksud kerajaan UMNO yg memerintah yang membenarkan pengunaan kalimah Allah dan bukan nya PAS atau PKR atau DAP !!!
      Buku tersebut masuk ke Pelabuhan Klang.. dan KDN dibawah umno iaitu Nazri Aziz MELULUSKAN buku berkenaan....Namun apa yang berlaku? PAS dituduh membenarkan penggunaan nama Allah.. sakan puak2 khaldai UMNO seperti JIJAN mati2 percaya.. yang meluluskan semua ni relek jer MENIPU KORANG.. barua umnobn yang tak tahu fakta beriya-iya dan penuh yakin menulis dan berdemo marahkan PR !!

      Pak A.B.U

      Delete
  9. berlagak nak mampos... ada ati nak fitnah orang xda bukti... iq ada, eq haprak... memalukan...

    ReplyDelete
  10. kahkahkah....melompat-lompat jugak macai-macai kat atas ni bila aku jentik sikit....oklah...aku jentik lagi....kahkahkah...jom layannnnn....

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    Ramai-ramai kita tongsampahkan PR pada 5/5/2013....HIDUP BN, HIDUP BN, HIDUP BN.....peace brother...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha jijan aku doa aku jumpa kau lpas pru ni aku nak ludah macai mcm kau

      Delete
  11. Hanisya, padamkan sajelah jajian anak haram ni. Kalau tulis dengan fakta dan berhujah takpa lah juga. Ni tak ada tulisan lain, asyik dok ulang taik kepala otak dia tu je. Buat sakit mata je.

    ReplyDelete
  12. kita pakatan tukar pulak nama dia bukan jijan mali tapi. ..........
    jijan mati, jijan mati, jijan mati cukup 40 kali amacam. .............setuju.

    ReplyDelete
  13. Memang puak-puak mamak kutey ni dari dahulu lagi suka buat onar, tak senang tengok orang Melayu aman. Kalau ikut sejarah, kejatuhan Kerajaan Melayu Melaka disebabkan Raja Mandeliar berketurunan mamak. Sekarang ni Mohamed Razali DAP (bekas) pun puak tu juga. Yang makhluk di atas tu pun rasanya puak tu jugak.

    ReplyDelete
  14. Musti selalu rogol pesakit doktor ni.. Muka perogol bersiri..

    ReplyDelete
  15. Setuju sesangat manusia ni paria tahap cipan........samann saja tiada maap buang duk makkahhlla... taubat...walauponn makkah.xterima

    ReplyDelete
  16. Dr Kadir ni kan bodek sangat UMNO. Mengapa tak pi repair kepala anak Zahid yang jatuh motor tu. Mana tau untung-untung baik, boleh dapat Datuk ke atau jadi calun akan datang ke atau kerja dengan syarikat umno le. Pilah cuba!!!

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum WBT,

    Merujuk kepada tulisan fitnah anda di atas:

    Saya ingin merujuk kepada penyelesaian kes saman Dr Siti Mariah Mahmud berkenaan tulisan di facebook bertajuk, "APABILA RAJA DIJADIKAN JENAKA" pada 30 April 2013. Memandangkan penyelesaian kes tersebut telah mula dimainkan sejak semalam oleh bloggers dan media pembangkang dengan mengatakan bahawa saya telah melutut minta maaf, mengaku fitnah, berbohong dan sebagainya, yang mana ini merupakan satu pembohongan maka saya terpaksa tampil untuk mempertahankan diri dan memperjelaskan keadaaan sebenar.

    Kepada mereka yang tidak mengetahui perkara sebenar, saya di sini ingin menyatakan bahawa:-
    1. Penyelesaian adalah sesuatu yang dituntut di dalam Islam di mana apabila ada pihak yang ingin berdamai maka kita wajib memilih untuk berdamai.

    2. Kes tersebut telah selesai di luar mahkamah di atas terma-terma yang dipersetujui oleh kedua-dua belah pihak.

    3. Saya mengambil keputusan menyelesaikan kes di luar mahkamah kerana saya mengambil kira kedudukan beliau yang akan bertanding di dalam PRU ke 13 dan saya tidak mahu isu ini berpanjangan menjadi polemik yang lebih lanjut.

    4. Saya tidak pernah menyatakan pada bila-bila masa bahawa apa yang ditulis adalah tidak benar mahupun memfitnah sesiapa. Apa yang dinyatakan di dalam penulisan tersebut adalah satu kebenaran tentang peristiwa yang telah berlaku.

    5. Saya menyatakan bahawa tulisan tersebut telah menamakan individu-individu tertentu dan tidak merujuk kepada Dr Siti Mariah. Di dalam permohonan maaf tersebut apa yang dinyatakan adalah saya memohon maaf sekiranya beliau rasa tulisan saya itu telah memalukan (embarrassed) beliau.

    6. Saya tidak pernah hadir sekali pun di dalam mahkamah kerana sedang bertugas, malah permohonan maaf itu hanya di lakukan oleh peguam.

    Penyelesaian ini sudahpun direkodkan di mahkamah dan saya kira adalah merupakan satu tindakan keji, licik lagi hina dari para bloggers pembangkang untuk memutar belitkan kes tersebut demi meraih undi bagi pihak pembangkang pada PRU ke 13.

    Jadi kepada mereka yang tidak tahu menahu tentang perkara yang sebenar, hentikanlah perbuatan menabur fitnah dan memesongkan fakta dari orang ramai.

    Saya memberi tempoh 24 JAM kepada semua pihak yang telah menyiarkan, mengulas, dan memberi komen yang boleh menjatuhkan reputasi saya di facebook, blog dan media-media yang lain supaya segera memadamkan serta menarik balik tulisan-tulisan dan penyiaran-penyiaran tersebut sebelum saya menyerahkan surat saman kepada semua individu dan pihak yang terlibat.

    Saya tekankan sekali lagi, saya hanya tampil untuk mempertahankan diri saya dari terus menjadi mangsa tohmahan dan fitnah media pembangkang.

    Allahul Musta'an.
    Sekian.
    DR RAHMAN KADIR
    4 Mei 2013

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...