Monday 2 December 2013

EDISI TERENGGANU RUNTUH LAGI ... SILING DEWAN CANSELOR TATI UNIVERSITY COLLEGE (TATiUC), KEMAMAN, TERENGGANU RUNTUH.

Omak Kau mendapat berita bergambar bahawa siling Dewan Canselor TATI University College (TATiUC), Jalan Kijal, Teluk Kalung, Kemaman, Terengganu runtuh pagi tadi.

Dari rakaman gambar di atas memang nampak cukup jelas sebahgian dari siling bangunan tersebut runtuh ... tiada kemalangan jiwa di laporkan .. punca, kerugian dan impak kerosakan masih lagi disiasat.

Memang sesuai dan padan sekali semenjak Terengganu dibawah pemerintahan UMNO/BN negeri Terengganu mendapat jolokan nama Terengganu Darul Runtuh.

12 comments:

  1. Inlah balasan pada umno yang telah merobohkan masjid bujal.dah cakap dah lepas ni akan ada lagi benda yang akan runtuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow...hebat kamu

      Delete
    2. Memanglah hebat sebab dalam setahun dua atau 3 bangunan di trengganu runtuh. Ni yg terbaru...nanti selepas ni tak caya tengok ada lagi yg runtuh.

      Delete
  2. Umno terengganu darul runtuh. Umno haramjadah.

    ReplyDelete
  3. ribut kot... sbb hujan lebat 2-3 hari kn kann
    check dl sbbnye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ribut tak kan hanya siling bangunan ni saja yg runtuh. Rumah nelayan beratap zink tak terbang pula. Pandai pula ribut pilih mangsa ye.

      Delete
  4. Maka akan berkokok menteri cap ayam menyatakan kontraktor mesti dipertanggungjawabkan. Pihak yg merekabentuk, memilih kontraktor, pegawai pemantau dll semuanya dipertahankan. Senang pula kontraktor menyeleweng di depan mata mereka. Berapa pula CGPA masing2 pihak berkuasa tu?

    ReplyDelete
  5. Kontraktor salah kerajaan terengganu pula yang kena, ni kontraktor mana depa upah ni?

    ReplyDelete
  6. ini bukan bangunan kerajaan kan? bukankah universiti swasta? tapi apapun tak payahlah nak condemn terengganu sangat, selangor pun lagi teruk

    ReplyDelete
  7. Ini lah akibat nya bahana rasuah.Orang yang jaga project patut di soal, mereka lah yang tahu kontrakter tipu atau tidak, maklum lah dah rasuah pihak atasan jadi kualiti terpaksa kurang.Masakan jam Rm200 jadi Rm3800.Budaya rasuah haram jadah ini harus di hapuskan, selagi ianya menguasai negara kita, Malaysia berkemunkinan muflis tidak lama lagi.

    ReplyDelete
  8. dengar2 citer. asrama baru bebudak yg belajar kat situ pun senget..tp itu da lama sblm siling ni runtuh lagi..xde ke org yg nak g check and amik gbar..mesti jd isu sensasi if taw bahan yg d gunakan untuk buat asrama tu dr apa..(TATI ni d bawah kerajaan negeri terengganu)

    ReplyDelete
  9. Mp kuala terengganu kata kos binaan sebanyak rm17bilion.rasa2 bangunan ni dibuat dengan emas atau dengan batu yang dimport dari planet pluto..kahkahkah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...