Monday 9 December 2013

INILAH WAJAH LELAKI WARGA INDIA, KEMATIANNYA MENYEBABKAN RUSUHAN DI LITTLE INDIA SINGAPURA MALAM TADI.



Lelaki berusia 33 tahun yang meninggal dunia di dalam satu kemalangan jalan raya di Little India semalam, telah dikenal pasti sebagai Sakthivel Kumaravelu.

Menurut laporan The Straits Times, lelaki warganegara India itu merupakan pekerja pembinaan di sebuah syarikat bernama Heng Hup Soon.

Perkara itu disahkan oleh seorang lelaki yang mengecam mayat Sakthivel di bilik mayat Hospital Besar Singapura (SGH).

Lelaki itu berkata keluarga Sakhtivel belum diberitahu mengenai kejadian malang itu.

Kemalangan itu mencetuskan rusuhan di kawasan Little India dimana kenderaan polis dibakar oleh ratusan pekerja warga asing.

Seramai 27 pekerja warga asing dari Asia Selatan telah ditahan ekoran peristiwa itu dan boleh dipenjarakan selama tujuh tahun dan dirotan sekiranya didapati bersalah.

8 comments:

  1. Puak mamak keling kutty kerala macam ni jangan diberi muka sangat.nanti bila dapat jadi pm dia menyamar jadi melayu lepas tu kebas duit melayu Usd44bilion.kahkahkah

    -Warga singapura yang tanahnya dijual oleh umno yahudi.

    ReplyDelete
  2. Selamatkah malaysia dari kejadian seperi ini dimasa2 akan datang? Indon Nepal Myanmar Filipina Bangla Afrika India Vietnam China Kemboja Pakistan tu belum kira kalau semua pndtg ini bersatu kot2 lahir plk PARTI KEBANGSAAN PENDATANG BERSATU @ UINO @ PAKENBAR...aduh tanah air ku.....bumi dipijak milik orang

    ReplyDelete
  3. Warga asing mana ada semangat perpaduan mereka lebih kepada semangat bangsa mereka sendiri. Aku yakin satu hari nanti kat Malaysia akan terjadi peekara yg sama dengan Singapure. Tengok shj lah di Sabah terlalu ramai warga Sulu akhirnya mereka bersekongkol dgn warga Sulu Filipin menceroboh Sabah buat tuntutan tak masuk akal. Dikilang kilang kat Malaysia yg menjadikan warga asing bekerja di Kilang mereka juga menghadapi masalah. Bila tuntutan tak dilayan mereka mogok tak mahu kerja. Mereka tuntut gaji manima RM900/- sebulan akhirnya kerajaan dan kilang terpaksa akur dgn tuntutan mereka. Kalau camni lah Malaysia mengurustadbir pekerja asing tidak mustahil satu hari nanti industri perkilangan dimalaysia lumpoh. Warga asing dtg Malaysiq cari duit dan buat harta kat kampong halaman mereka mana mereka ada rasa kasih dan sayang kat negara kita Malaysia. Kerajaan tak boleh nak nilai ke otak warga asing ini sampai dibagi muka melebihi dari warga Malaysia sendiri. Fikir2kan lah wahai rakyat Malaysia apa akan jadi 10th akan datang

    ReplyDelete
  4. Singapork the most rasist country in asia.
    High privilege to Hakka chinese.
    Any non chinese that step out of line will be punish severely.
    Those indians will regret what they had done. Won't be seeing Indian for quite a while.

    ReplyDelete
  5. Semoga rakan pemimpin kita dari parti PAP singapura sabar menghadapi situasi sebegini. Kami PKR rakan sektu DAP amat bersedih dan bersedia memberi bantuan bila bila masa terhadap pemerintahan singapura jika diminta.

    AMK Keadilan

    ReplyDelete
  6. Mustahil!!! mana boleh warga india boleh membuat rusuhan di singapura. Ni tak boleh jadi ni. Patut kita PKR dan PAS yang lebih hebat buat rusuhan. Dsai harap buat satu lagi demontrasi jalanan. Kami para penyokong pkr dah lama duduk sunyi aman je ni. Tak sabar nak turun kasi havoc kl. Cepat2. Rusuhan satupp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.07/ 20.10 - betol ke lee kuan yew ada gambor antantuya tengan bershoping kat singapore??

      Delete
  7. Batu api ronson yg tidak mengeluarkan percikan bunga api, dah expired kot. Patutlah tidak boleh menyala, kapas basah dgn minyak lighter dan sumbu ok.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...