Saturday 14 December 2013

ISU MAT SABU PENGIKUT SYIAH ... KDN MINTA MAT SABU BUKTIKAN BAHAWA BELIAU BUKAN SYIAH BUKAN SEBALIKNYA PIHAK KDN KENA BUKTIKAN MAT SABU ADALAH SYIAH!!!!



Inilah dinamakan kenyataan yang paling bangang setakat ini mengenai pendedahan "10 bukti kukuh" oleh KDN melalui KSUnya betapa Timbalan Presiden PAS adalah penganut fahaman Syiah.

Adalah satu peraturan dan undang-undang universal betapa yang menuduh kena perlu membuktikan pertuduhan yang dilemparkan bukannya yang kena tuduh kena buktikan bahawa pertuduhan itu tidak benar.

Negara Komunis dan yahudi pun akan kemukakan bukti untuk mensabitkan sebarang pertuduhan .. undang-undang Islam/Syariah pun begitu juga ... undang sekular pun begitu.

Ini undang-undang dan peraturan mana KDN pakai ini? .. Yang kena tuduh kena buktikan dirinya tidak bersalah.

Nampaknya pihak KDN dah bercelaru dan malu dengan 10 bukti kukuh padu yang didedahkan semalam ..Ianya telah menjadi bahahan kutukan dan ketawa dunia kini.

Salah contoh terbaik betapa bangang bin bahalol piangnya pegawai Agama KDN ini .. menuduh Mat Sabu solat menggunakan batu leper ... sepatutnya KDNlah buktikan rakaman gambar atau video Mat sabu sedang bersolat dengan letakkan batu leper di sejadah.

Aduhhh!!!! Apalah punya bangang Pegawai Agama KDN ni .. mana dia dapat dia punya PhD ni weh!!!!!!

Lagi boleh ada hati tanpa rasa malu cakap maklumat didedahkan adalah maklumat gred B.

Mamat mengung ni tahu ke apa yang dia cakap ni?

Diperturunkan apa si badigol ini kata yang diterbitkan oleh BERNAMA...


Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu diminta tampil mengemukakan bukti jika dirinya tidak terlibat dengan fahaman Syiah.


Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN) Ustaz Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari berkata Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu juga perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN semalam yang mengaitkannya dengan fahaman Syiah.


"Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, (Mohamad) sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan. Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTube atau dalam surat khabar," katanya kepada Bernama selepas ditemu bual dalam program Ruang Bicara terbitan BernamaTV di Wisma Bernama malam tadi.


"Nak cari kebenaran mesti berdasarkan Sunnah Wal Jamaah, kalau Syiah tidak akan ada titik pertemuan. Untuk menganalisis bukti pun boleh kerana kami ada saksi dan rekod.


"Pihak kami dengan jelas mempunyai bukti Mat Sabu hadir kelas Syiah, bersama ustaz Syiah, jumpa dengan tokoh Syiah, melawat negara Syiah, memuji tokoh Syiah dan negara Syiah," katanya.


Selain itu, Zamihan berkata 10 bukti mengenai pembabitan Mat Sabu dengan Syiah yang dikemukakan Ketua Setiausaha KDN  Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi semalam, dikategorikan sebagai Gred B.


"KDN ada lagi bukti eksklusif Gred A yang akan dikeluarkan kepada umum sekiranya keadaan memerlukan," katanya.


Terdahulu semasa ditemu bual dalam program itu, Zamihan berkata KDN tidak pernah menyasarkan individu atau parti tertentu, sebaliknya bertindak untuk kepentingan umat Islam di negara ini.


"Ini soal akidah, kita tidak lihat individu, kedudukan atau pengaruh sebaliknya kita kena lihat kebenaran.

Apabila dah kata doktrin atau kefahaman ini (Syiah) sebagai sesat, maka tak kira siapa atau parti apa, kena patuh," katanya.


Ditanya tindakan susulan yang boleh diambil terhadap Mat Sabu, Zamihan berkata isu berkaitan agama adalah di bawah tanggungjawab jabatan agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) atau jabatan agama negeri untuk bertindak.


"Pendedahan telah dibuat. Pihak berkuasa agama boleh ambil tindakan melakukan siasatan dan bawa ke muka pengadilan. Kita boleh lihat bukti kedua-dua pihak dan jika bersalah, parti kena merelakan pemimpin politik dikenakan tindakan," katanya.


Zamihan seterusnya menasihatkan parti politik untuk memastikan akidah seseorang individu sebelum dilantik menjadi pemimpin supaya 'akidah pemimpin itu tidak dilihat cantik di luar, tetapi seperti biskut kering yang lembik apabila dicicah air panas'.


Beliau juga menasihatkan mana-mana individu yang terbabit dengan doktrin Syiah supaya membuat 'pusingan u' dan kembali semula kepada ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah yang merupakan pegangan majoriti umat Islam negara ini.


Beliau juga tidak menafikan adanya pensyarah universiti tempatan yang terlibat dengan penyebaran ajaran Syiah kepada pelajar, dan menyifatkan ia  perkara serius yang perlu dibanteras segera kerana ia mengancam perpaduan ummah. - Bernama

46 comments:

  1. Jgn layan Bang Mat. Orang nak fitnah ni mana boleh pakai.
    Kalau tampil menafikan mereka spin jugak.
    Tak tampil pun mereka spin jugak.
    Tawakal pada Allah dan minta bantuan Nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustaz kangkung la pulak.....!!!!!

      Delete
    2. nak tangkap macam mana??? hari tu menteri agama ada cakap. syiah boleh diamalkan cuma tak boleh disebarkan! Soalnya, ada ke undang2 yang membolehkan pengamal syiah (bukan penyebar) ditangkap dan didakwa di bawah undang2 malaysia? Zahid sila jawab! Menteri agama sila jawab! Kalu ada, undang2 yang mana satu tu?

      Delete
    3. Menteri kt mesia ni smua bangang2..

      Delete
    4. Alahai Zamihan, bodoh jenis apa ni? Suruh Mat Sabu buktikan dgn bersemuka di KDN, kau nak hidangkan arsenik ke atau ketum? Jika tidak, diakhbar atau youtube pula dicadangnya, nampak sangat bodoh. Lembu Kak Ijat pun pandai lagi, kalau suruh redah api mesti dak dimahunya.
      Bang Mat hanya akan kemukakan hujah ilmiah di mahkamah saja masa kes saman berjalan, ada faham?

      Delete
  2. Ustat Fraud nih. Jangan percaya ngan mangkuk nih. Entah2 bersunat pun belum Ustat sengkek nih! Kaaah kah kah kah...Haaaaark, tugk, kugh, hughk...huh, tertelan pulak! Puuuuih. Tuuuuih! Sib baik tersembur! Kaaah kah kah kah.. Haramjadah punya UMNU ngan anjing2nya...

    ReplyDelete
  3. Ketua Syiah yang betul2 mengaku Syiah pun tidak ditangkap bagaimana kita nak percaya KDN tidak memilih bulu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. KDN memang pilih bulu tapi bulu yg ada harga dan yg paling lebat.........

      Delete
  4. orang syiah mmg xsalah menipu itulah psl dlm pakatan byk yg suka bercakap bohong dan slalu spin apa jua yg terkena batang hidung mereka..kau sapa omak kau ckp org bangang..apalah yg kau tau hanya hari2 memburukkan org lain, buat fitnah..melagalaga kan orang..merekareka isu dan mensensasikannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,cuba ko beza kn antara Syiah dgn UMNO.Syiah meng agung2 kn Imam2 mereka,ahli2 UMNO meng agung2 kn pemimpin2 mereka.Org2 Syiah menolak Rukun Iman,sama juga dgn puak2 UMNO.Yg berbohong pagi petang siang malam ada lh UMNO dn isi perut ny.Dn satu lg,UMNO mengaku dn mengata kn mereka adalh penyelamat Melayu,yg mendatang kn kesejahteraan kpd negara.Kalau tanpa mereka negara akan hancur.Apa beza ny dgn DAJJAL yg muncul di akhir zaman?

      Delete
    2. Woiiiiii babi bangsat..bodoh punya pgaeai kdn

      Delete
    3. Ust KDN tu menggunakan media utk menfitnah M.Sabu camniker SOP KDN nak tangkap Syiah?? bodoh tahap ultra .....kalau berani hujah depan 2 lah KDN ...

      Delete
  5. Jika bersungguh2 melaksanakan kerja khianat memfitnah Mat Sabu oleh Ustat palsu nih maka tindakan dia bercanggah dengan ASWJ. Jika bukan dengan niat dan berpura2 dengan alasan cuma melaksanakan kerja durjana Zahid Jawa @ UMNO maka ada persamaan dengan Takiyyah amalan Syiah. Jadi, nilailah sendiri Ustat kengkonon ni dari puak mana...! Hahaaaa...

    ReplyDelete
  6. Tak mustahil Ustaz KDN ni pun Syiah. Suruh dia bawak bukti yang dia bukan Syiah. Kaaah kah kah kah..

    ReplyDelete
  7. Kalau penafian Mat Sabu pun dia tolak maka penafian Ustat dia pun tak boleh pakai! Yeyeah..

    ReplyDelete
  8. suruh ustaz yg berapi berapi ceramah kat masjid ar rahman tu semak balik kisah baju besi saidina alib dgn seorang yahudi. sapa yg kena bawa bukti? alahai ustaz...ada uztaz kerja kat jakim tapi masih boleh menyatakan kebenaran...tak mcm tu ustaz kdn..

    ReplyDelete
  9. PARTI MATA SATU PENGIKUT DAJJAL LAKNATULLAH.

    SILA DAFTAR UNTUK JADI AHLI SEGERA.

    DAJJAL AKAN MUNCUL TIDAK LAMA LAGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin parti ni cabang kepada freemason & illuminati

      Delete
    2. lemvu....orang dok cerita pasal syiah dia dok meraban gila talak kat pr...cool bro...

      ahli umno bkt bintang yg mempunyai ketua puteri yg cun jugak...

      Delete
    3. dulu2 orang Pas sibuk mengata orang umno sebagai kafir/ murtad. Sekarang ni dah terbalik pulak dah. Orang umno pulak yang mengata orang lain murtad/ kafir/ syiah...... dunia dah terbalik kot!

      Delete
  10. Mengapa pemimpin UMNU BARUa terutama A/L Iskandar Kutty Keralla tak mahu mengulas tentang simbol mata satu PKR dan cuma budak hingusan UMNU BARUa yang menyalak? Untuk pencerahan, sila tanya bekas KPN Rahim Nor @ penjenayah! Kaah kah kah kah kah.. Malu la woooi...!

    ReplyDelete
  11. Ustaz JAKIM itu sekadar nak pertahankan hujah Zahid Jawa shj menuduh Mat Sabu Syiah. Konon kata kalau nak pilih pemimpin pilih lah pemimpin yg berakidah. Apa kah pemimpin2 UMNO/BN itu tinggi sangat ke aqidah nya. Kaki songlap duit,kkki betina,taik judi;pemboros apa kah elok sangat ke aqidah mereka. Suruh Mat Sabu buktikan bahawa dia syiah. Apa punya undang2 lah kat Malaysia. Tuduh org mencuri lepas tu suruh sipencuri buktikan bahawa beliau tidak mencuri. Kalau betol Mat Sabu Syiah dan ada bukti A dan B yg kukoh tuduh shj lah ke Mahkamah bicarakan Mat Sabu kalau terbukti bersalah bukan boleh dihukum denda atau penjara. soal aqidah ini habeh2 diarahkan Mat Sabu bertaubat dan balik kepada ajaran Ahli Sunah Wal Jamaah.Dlm UMNO pun melambak berfahaman syiah malah berfahaman Yahudi pun ada. Kena kepada parti pembangkang lajulah siasat tapi kena kepada parti pemerentah JAKIM buat bodoh pula tak siasat pun. Kalau ketua2 jabatan sudah dipolitikan oleh pemerentah macam ini lah jadinya tidak akan ujud keadilan di Malaysia ini macam tidak ingat nak mampos agaknya. Lawan Bang Mat buktikan kebenaran jgn diam.

    ReplyDelete
  12. Perundangan di serata dunia,kecuali di Malaysia berpegang kpd "a man is considered innocent until proven guilty" tetapi di Malaysia perundangan ny menganggap "a man is considered guilty until proven innocent".Jd apa nk heran?Di Malaysia beban bukti bkn kpd yg mendakwa tp kpd yg tertuduh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A man is guilty unless he can fork out lotta money.
      Everything can be bought in Malaysia.

      Delete
  13. Macam mana budak bangang boleh jadi Ustaz? Kalau macam ni punya orang, alamat punah Islam kat Malaya...wuuuyyaaai..

    ReplyDelete
  14. Ish ish iiiiiish.. Lepas sekor sekor lembu kat KDN tu kena lumor ngan taik oleh Zahid Jawa. Busuk betol Jawa nih...uweeeek..

    ReplyDelete
  15. Kalau saya macam bang mat..jawab mcm budak pra ja.

    ReplyDelete
  16. Walau apa permainan yang dilakukan oleh KDN berkaitan dengan syiah, diharap adek, abang, kakak, pakcik, makcik jangan lupa bahawa tahun hadapan adalah tahun harga barang naik. Pelbagai jenis cukai akan diperkenalkan.

    Jangan biarkan diri kita keliru dengan syiah yang tidak membantu kita menghadapi krisis kewangan yang kita hadapi....

    Fahaman syiah adalah untuk memesongkan kemarahan rakyat tentang kenaikan harga yang telah diwar-warkan oleh kerajaan.

    Oleh kerana itu kita harus perlecehkan saja isu syiah tapi wajib bersedia dan bersatu menentang kezaliman kerajaan pentadbir dari parti UMNO/BN.

    Kenapa pemimpin BN yang bermewah tapi kita sebagai rakyat biasa dipaksa menanggong beban hutang mereka ?

    Lawan terus lawan........

    ReplyDelete
  17. CadanganPolis Syariah nak jaga bab Syiah je ke. Kepentingan atok Najib si Noah kat pusat judi Genting Highland ape cerita? Makan hasil judi tu bertepatan dengan ASWJ ke Jamil laknatullah? Kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  18. Da sejak dari dulu lg umveno tu bodo...pas tu highlight kat org kevodohannye...haha...kompom bodo...

    ReplyDelete
  19. Siapa yang menuduh, siapa kena buktikan?
    Ini lah KDN & pegawai-pegawainya termasuk KSU yang sah BODOH, BANGANG, BAHLOL, TOLOL, kamu yang tuduh kamulah buktikan. Apa punya GABAN.
    Yang sah dan nyata pengamal Syiah dan mengaku kerua lagi engkau biar saja, menteri agama yang mamai dan sasau.......
    Ini lah sebab nya 1Malaysia nak bengkrap, semua menteri dan pegawai SATU (1) MACAM PUNYA GABAN

    ReplyDelete
  20. Haluuuuuu....

    Waduh.. apa udah gila bangat gini.aku di solo ngak pakei hukum gini. Pening aaaaa..luna maya kamu bisa komen apa peserta maharaja lawak ini......apa ngak bisa komen....peserta gila kamu kata....

    Khak tuih

    ReplyDelete
  21. isu bang mat syiah sebab nak tutup isu rakyat hampir keblur akibat kenaikan harga barang. Harap omak kau jangan layan menteri bengong ni, biar bang mat saman je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid Jawa kata no problem, see you in court.
      Hakim dalam poket aku.
      Apa takut.

      Delete
  22. macai karat biru tak boleh komen sebab depa pun confius, pasai kalau ikut definisi mamat bagan dato tu salah satu ciri syiah ialah "berpura pura". kata macai tu umporno lagi kaw kaw punya pura pura mengalahkan puak munafik pada zaman madinah lagi...

    ReplyDelete
  23. ingat kenyataan dari media rasmiKDN. rupanya dari facebuk toyota hybrids. ceh kaki kencing la parti liwat ni.
    kihkihkih.

    apa pun mat syiahbu harus saman kpd kdn cepat kalau betul menate ni tak bertaqiyah. biar sama sama bongkar kat court. hohohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu2 orang Pas sibuk mengata orang umno sebagai kafir/ murtad. Sekarang ni dah terbalik pulak dah. Orang umno pulak yang mengata orang lain murtad/ kafir/ syiah...... dunia dah terbalik kot!

      Delete
  24. bangang punya anon 15:53. Definisi pasal syiah tu bukan dari mamat jawa ni la. Kita ni dalam pkr jangan lah bangang sangat. Syiah memang ada rukun diaorg. salah satu Taqiyah yakni berpura pura. len kali otak kasi google sikit. bikin malu kita dlm pkr je ko ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu2 orang Pas sibuk mengata orang umno sebagai kafir/ murtad. Sekarang ni dah terbalik pulak dah. Orang umno pulak yang mengata orang lain murtad/ kafir/ syiah...... dunia dah terbalik kot!

      Delete
  25. yg tukang mengkafir org islam menate hadi dan pork nik je. menate dua ekor ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga Allah memberi hidayah kepada anda.
      Balasannya sangat dahsyat.

      Delete
    2. Memang dasat balasan Allah yang mengkafirkan sesama islam, mempertahankan zina adun selinsing, zina pak mustape..liwat nuwar..share kristian boleh guna kalimah Allah kat gereja dll. Moga Allah beri hidayah kat TGNA dan TGHA

      Delete
    3. Umno terang2 kapior harbi

      Delete
  26. Saya menyesal memberi gelaran Anuwar aljuburi diceramah ceramah saya, serta menyesal membongkar kisah sahabat saya ini di parlimen pada tahun 1997. Sebab dalam syiah juga mengharuskan liwat dalam keadaan tertentu. Maafkan saya ye nuweng.

    -Mat Syabu-

    ReplyDelete
  27. UMNO lah yang mengalakkan perkembangan Syiah dalam Negara. Nak tuduh PAS parti ajaran sesat dah buat tetapi gagal. Tuduh PAS dikuasai Syiah. Lebih mujarab.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...