Tuesday 3 December 2013

MACAM MANA WARGA KUALA LUMPUR TIDAK NAIK ANGIN SATU BADAN DENGAN DBKL... CUKAI PINTU TAKSIRAN NAIK SAMPAI 540%!!!


Omak Kau mendapat kiriman gambar bil cukai taksiran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur yang bermenterikan Setiausaha Agung UMNO Malaysia Tengku Adnan Tengku Mansor betapa dulu rumah pusakanya di Cheras Baru Kuala Lumpur bil cukai taksiran yang wajib di bayar kepada DBKL ialah sebanyak RM3,960 setahun.

Baru-baru ini beliau telah dikejutkan apabila menerima notis menyemak semula senarai nilaian dari DBKL yang membritahu bahawa cukai taksiran keatas rumah yang didiaminya sekarang sudah melambung naik sehingga RM19,800 setahun bersamaan lebih kurang kenaikkan sebanyak 540% ( LIMA RATUS DAN EMPAT PULUH PERATUS).

Bukankah ini di namakan cekik darah rakyat sampai kering kontang.

Beberapa butiran terpaksa di padamkan atas permintaan tuan punya bil... Omak Kau perlu menghormati permintaan beliau.

Kalau tidak zalim dan menindas rakyat .. mau di panggil apa kerajaan begini?.. Yang seronoknya tu ... pada PRU 13 lalu dia memberikan undi kepada calon BN katanya.

14 comments:

  1. Alhamdulillah. maka mampus dan pupus lah malayu di kl. padan muka.
    Hidup UMNO!

    ReplyDelete
  2. Bagus naikan lagi banyak banyak kita org melayu balik kampong tanak pusaka kan banyak minta pada emak bapak kita biar padan muka mereka undilah umno bn keparat yg jadi mangsa anak dikuala lumpur bahalol.

    ReplyDelete
  3. Hahaha sebiji pilem p ramlee.. kita lihat siapa yg kena!!! Boooo padan muka me..Layu bodoh tak kesudah...sejak dari zaman Sultan Melaka lg... org nak bg yg murah xmo..nak jugak yg bayaq...skrg hang pi bayaq je la... kan amno yg bg rezki...errr al fadil bari kata trima ketentuannya... skang baru hang taw perit ka tak perit... merempat di tanah sndri.. sapa yg kaya skrg? Cina DAP ke? Lu pikir la sendri...kahkahkah...

    ReplyDelete
  4. Waktu UMNO Baru kuat.... Dia akan tindas orang melayu, penganut islam dengan pelbagai kezaliman melalui polis dan mahkamah. Tapi bila dia lemah dia akan cari PAS untuk bersatupadu.... Atas alasan kepentingan orang melayu dan agama islam.

    Tapi yang bagus nya apabila rasuah ada dimana-mana menyebabkan pengkhianat juga ada dimana-mana... Oleh kerana itu jangan percaya dengan orang yang bersekongkol dengan parti UMNO Baru.

    ReplyDelete
  5. macai karat biru kata kenaikan 300% elaun yb selangor lebih tinggi dari 540% yg dbkl naikkan tu. cai karat biru memang pandai metamatik sebab depa belajar guna bahasa inggeris walaupun cek det kata depa tu bodo bodo belaka..

    ReplyDelete
  6. Naik lagi! Naik lagi! Yey aku suka!!! Tapi macai umno haramjadah kata.."tak pa asalkan melayu memerintah"...bodoh bertingkat-tingkat!!!

    ReplyDelete
  7. Dah lah menang PRU cara menipu, manis hanya sebelum mengundi dengan rasuah BRIM. Tengok la ni semua naik, Ini lah akibatnya pemimpin joli sakan, rakyat di perah habis habisan.Nak project besar besaran untuk nak menunjok menunjok dunia luar tapi dalam negara baham rasuah sepuas puas nya. Dah tahu duit kurang mengapa di bina LRT Sungai Buluh ke Kajang. dan bina menara 100 tingkat untuk umno.Buat project besar dapat komisen/rasauh bukan untuk kesenangan rakyat tapi untuk tempolok pemimpin umno.Tengok buat putrajaya pakai duit EPF, dan pulangan EPF masa itu 4-5 %., mereka kaya dapat komisen. Duit titik peloh rakyat di gunakan dengan mengurang kan faedah untuk tujuan busuk mereka.Kalau tak boleh manage serah kepada pemenang sebenar PRU 13 ia itu PKR.Ahli lembaga DBKL mesti lah di di kuasai PKR kerana mereka menang mejority.Menteri pun menang cara menipu,pasal itu nak peras ugut warga KL.Masa ini rasuah susuh sikit jadi cari dapat duit naik cukai.

    ReplyDelete
  8. Apa ribut-ribut, kok biaya taksir di Kuala Lumpur itu kan masih murah banget. Coba banding dengan Singapura atau Jepang kan masih murah, gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapura dan Jepun pasal rasuah tak timbul, jadi gaji mereka tinggi.Jangan jadi hidup kita berkasta sudahlah.Tahu kah anda rasuah dah menjadi barah tahap 4.tunggu negara bangrup saja lah.

      Delete
  9. Ala apa susah nya kalau tak mampu bayar cukai tanah dengan cukai pintu yg membeli rumah di KL itu jualkan saja rumah tu beli rumah kat Selangor pula. Kan kerajaan Selangor menyediakan rumah mampu milik. Ayer free,cukai tanah dan cukai pintu murah,anak masuk U dapat RM1,500/-beranak saja ada tabungan RM100/- sampai umur 18th boleh ambil duit untuk masuk U. Macam2 kemudahan ada. Patutnya PRU13 baru ini BN dah kalah PR dah tawan Putra Jaya barulah rakyat boleh bernafas. Selagi dudok bawah BN tak tau lah nak cakap makin sehari makin semput dibuatnya. Selogan BN rakyat didahulukan itu memang tetap cuma kita sebagai rakyat tersalah tafsir apa yg dimaksudkan oleh BN rakyat didahulukan itu. Kepada rakyat 47% yang memangkah UMNO/BN dlm PRU 13 dulu dinasihatkan supaya berubah dan akan mengundi PR didalam PRU 14 nanti. Buang yg keruh ambil yg jernih. Anggap lah PRU 13 sebagai satu pengajaran kepada kita bahawa janji2 manis yg diungkapkan oleh UMNO/BN adalah seumpama racun yg sangat berbisa. Walau apa janji sekali pun yg diungkapkan oleh UMNO/BN dalam kempen PRU 14 nanti kita cuma boleh dengar percaya jangan sekali. Masuk telinga kanan keluarkannya ketelinga kiri. Selamat berfikir.

    ReplyDelete
  10. undi lah sgt umnok... dgr lh sgt ckp najib dan muhiyidon tu bila ceramah.. semua bangsa dibela, rakyat didahulukan... skrng rasakan kamu huahahahah

    ReplyDelete
  11. macai lembu UMNO/BN sepatutnyer berterimakasih kpd kerajaan si pekak(najib) dan sibadak(rosmah) nie......maka combinationnyer mmglah tersangat sesuai iaitu kerajaan "pekak badak"...."kami mendengar" kununnnnn...mendengarlah sangaaaaattttt.....hihihihihi

    ReplyDelete
  12. dah la x pyh bising2....org cerdik pandai yg pergi sekolah dia guna otak utk fikir....tp ada juga org yg cerdik pandai yg pergi sekolah juga dia x guna otak utk fikir.....bl dh menjadi mangsa baru dia akan sedar....aku harap lps ni semua harga brg naik....rakyat dh tinggal habuk dlm poket pn p la pangkah UMNO lagi....masa tu ada akal pun dh x guna.....manusia yg x guna otak kena jar mcm ni.....bln2 dia x kena byr income tax so dia x tau.....

    ReplyDelete
  13. Tak lama lagi mampos la semua melayu yang tinggal keling kutty kerala dan najib sulawesi indon.kahkahkah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...