Thursday 12 December 2013

MANTAN MUFTI PERLIS DR MAZA SUDAH MENJADI PENGKAGUM DAN PEMUJA KUAT UMNO???? ... PUJI MELANGIT KERAJAAN UMNO/BN 1M'SIA PIMPINAN NAJIB RAZAK????


Pergh!!!!! sungguh tidak Omak Kau sangka sama sekali ... walaupun rakyat semakin semakin dihimpit tercekik sukar nak bernafas dengan telatah dan gelagat kerajaan UMNO/BN 1M'sia slogan Rakyat DiDahulukan Pencapaian DiUtamakan dibawah pimpinan negarawana terulung seantaro dunia abad ini,  yang juga suami kepada Rosmah Mansor, Dato' Seri Mohd Najib b Tun Abd Razak, mendapat pujian sampai kelangit ketujuh dari mantan Mufti Perlis Dao' Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Tak caya? ... cuba baca apa yang dia tulis kat laman sosial Facebooknya ..

" TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN YANG TELAH MENZAHIRKAN KASIH, CINTA, MENJAGA SERTA MENDAHULUKAN KEPENTINGAN RAKYAT DENGAN KENAIKAN DISANA SINI DEMI KESENANGAN KEHIDUPAN RAKYAT... RAKYAT BERTAMBAH BAHAGIA DAN SELESA HIDUP SEKARANG DAN AKAN DATANG DENGAN KENAIKAN TARIF ELEKTRIK, TAMBANG LRT, HARGA BARANG KEPERLUAN DAN LAIN-LAIN LAGI ... SEMUANYA UNTUK MENGELAK RAKYAT KENCING MANIS, KEMALANGAN JALANRAYA, TERKENA KEJUTAN ELEKTRIK, TERJATUH LRT DAN LAIN-LAIN TUJUAN KESELAMATAN RAKYAT... SEMENTARA MEREKA YANG TIDAK MENDAPAT KASIH SAYANG KERAJAAN HANYA BOLEH MENGGUNAKLAN KEMUDAHAN NEGARA DENGAN BEGITU MEWAH SEPERTI PESAWAT NEGARA UNTUK HADIR KE FASHION SHOW DI LONDON DAN SEUMPAMANYA.. TERIMA KASIH KERAJAAN .. KAMI KASIH PADA MU DAN HARGAI PENGORBANAN MU"

Ini punya ampu bodek kalah Shahidan Kasimm, Ibrahim Ali, Ali Tinju, dan para perwakilan UMNO semasa Perhimpunan Agung UMNO setiap tahun di PWTC .. KWAH KWAH KWAH KWAH KWAH...

Hakikatnya .. Mantan Mufti Perlis perli sinis pedas kepada kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak kerana menyusahkan rakyat dari hari ke hari.

Kalau macai-macai UMNO termasuklah para pemimpinya ingat Dr MAZA sokong apa jua yang dilakukan oleh UMNO/BN semenjak menang PRU 13 ini memang saha badigol bahalol tahap paling tinggi sekali.

25 comments:

  1. perkh...stedy r...amacam cai..masih lg nk sokong? korang memang buta ati r..klu masih duk junjung parti penjahanam bangsa tu...CELIK lar caii oooiii..dh teruk dh ngara kite nie...

    ReplyDelete
  2. Lepas ni kemungkinan TOL plk yg sdg menanti nk baham duit rakyat marhaem.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadar baru tol : 2014

      LEBUHRAYA SUNGAI BESI BESRAYA RM1.30 to RM2.00

      LEBUHRAYA BARU PANTAI (NPE) RM1.60 TO RM2.00

      LEBUHRAYA DAMASARA/PUCHONG (LDP) RM1.60 TO RM2.10

      LEBUHRAYA BERTINGKAT AMPANG (AKLEH) RM1.50 TO RM2.50

      LEBUHRAYA KAJANG (SILK) RM1.00 TO RM1.30

      LEBUHRAYA KL-PUTRAJAYA (MEX) RM2.50 TO RM3.50

      LEBUHRAYA KAJANG-SEREMBAN (LEKAS) RMRM1.90 TO RM2.30

      LEBUHRAYA TRAFIK KL BARAT (SPRINT) RM1.50 TO RM2.50

      PANTAI RM1.50 TO RM2.50

      DAMASARA RM1.00 TO RM1.50

      KIARA RM2.00 TO RM3.00

      LEBUHRAYA LEBAH KLANG SELATAN (SKVE) RM14.96c/KM TO 16.46c/KM

      LEBUHRAYA KORIDOR GUTHRIE (GCE) RM1.40 TO RM1.90

      LEBUHRAYA SMART RM2.00 TO RM3.00

      Tahniah TOL naik lagi..

      Delete
  3. Lembu2 UMNO will says : Itu ketentuan Allah ... kih kih kih kih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan lembu2 umno bro tapi umno2 iblis. Umno2 setan. Umno2 penyamun. Kih kih kih

      Delete
  4. Saya berusia 60an. Syabas kerjaan Malaysia kerana menikan semua benda yg boleh dinajkan. Cuma saya terkilan AWANG LIKU saya shj yg tak boleh naik kerana tak mampu nak beli ubat penaiknya. Nak buat camana eik nak bagi naik. Boleh kongsi pendapat tak.;-);-);-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berapa lama lagi AWANG LIKU tu akan ok pe, bukan ke Najib naikkan harga gula untuk tujuan itu juga selain mengelak dari terkena diabetes. Jadi sabar dulu dalam seminggu dua ni je...pasti nampak hasilnya

      Delete
    2. Najib dah janji kalu kurangkan gula maka sex akan bertambah bro. Ini dipraktikkan sendiri najib laa bro. Dia buat ekperimen ngan rosmoh bantot. Hehehe

      Delete
  5. Minta dinaikkan harga garam juga untuk mengelakkan penyakit darah tinggi dikalangan rakyat. Yg ni rasanya terlepas pandang agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak terlepas pandang bro...sebab batang najib hari2 naik sebab kurangkan ambil gula..tu pasal altantoya kena tutuh depan belakang bro...najib memang kaki burit bro. Waakaawakaaa kahkah.

      Delete
  6. X pe nnt jwb.. Macai2 diorg x naik keta.. Ada pn moto je... Apa ada hal... Macai2 mana mampu nk naik keta.. Atau nnt menteri macai jwb.. X suka toll naik... Jgn naik keta ... Lori.. Naik beskal dan guna laluan kg... Gerenti x kena toll.. Atau p tinggal negara lain klu x suka hrga toll naik... Huhuhuhhu..Kesian2 macai2 umporno...

    ReplyDelete
  7. Lembu UMNO hoi... itu bukan kata lembu-lembu UMNO... itu kata ularmak...takdir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi ni bukan apa2 tapi lembu sarizat lagi parah hoi...najib laki bini pun kena di lembukan oleh aci paria sarizat hoi...kuikuikui

      Delete
  8. Kita rakyat marhaen tak ada kuasa untuk menghalang segala kenaikan yang segala cadangan dan keputusan dibuat oleh ketua negara dan anak2 buah yg terlalu tamak dan haloba dgn harta dunia. Apa pun kami sebagai rakyat yg cuma miliki harta sementara yg Allah pinjamkan terpaksa melunaskan semua kenaikan itu. Apa kan daya kami. Tapi sedarlah wahai pemerintah dunia yg sementara ini, andai kami tdk halalkan apa yg telah kami terpaksa bayar di atas segala kenaikan yg menguntungkan kamu, jawablah kamu nanti di Mahkamah Agong Allah. Sekarang kau ketua, kau boss kau boleh buat apa saja. Segala janji2 mu kau mungkiri dan dustai. (Ciri2 org munafik). Nauzubillah.

    ReplyDelete
  9. Tak boleh bezakan antara pujian dan sindiran.

    ReplyDelete
  10. Baru nak melutut berterima kasih ustaz ni. Apa pun maafkan lah atas kebengapan dia selama ini yang tidak mengetahui.

    ReplyDelete
  11. Aku "Like" bnyak2 (tak terkira) tulisan Dr MAZA ni...sbg tanda stuju dan tak sangka ada tulisan seperti ini dari manusia yang bijak pandai.

    -WanZ-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya "org bijak panda"i lbh suka pejam pekak drp bckp benda ni krn tiap2 bln akn dpt income mengikut kalendar dan akn meningkat naik ikut tangga dlm tempoh tertentu.

      Thank'sss Dr MAZA krn dpt (tlh) mencerahkan pmikiran otak yg berakal.

      Delete
  12. Wey anon 18:49. awak cakap pada diri saya kah?ni yang aku bengang ni. Camne kau tahu aku dapat bulan bulan income bawah syarikat cina naungan lge? syhh.diam diam dah la.

    -Mat Sabu-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Income najib ngan rosmoh lagi banyak bro...semua projek hak dia semua syarikat gergasi hak dia laki bini bro...lagi banyak bro dia laki bini punya income...syiiih..jangan cakap kuat2 nanji orang tahu bro...kih kih koh.

      Delete
  13. Ulamak ni meroyan. Rasa dia semua betul. Mentang2 dia ulamak pembangkang....satu dunia ulamak kalau betul mesti sama pendapat dengan dia...barulah dia kata ulamak tu betul soleh. Inilah jenis ulamak yg bahaya.....jgn rasa diri sendiri ini sangat sempurna wahai Dr Mazza....iblis yang berdamping dgn anda juga adalah iblis yg bertaraf ulamak juga. Ingat dulu asal iblis adalah siapa......tuan ilmuan patut tuan tau. Ilmubiblis itu lebih hebat dari ilmu tuan. Kalau tak...kenapa ketua para wali pun berjaya disesatkan iblis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib iblis jantan sementara rosmoh bantot muka macam hantu raya iblis betina. Hehehe sama2 iblis bro!!!!

      Delete
  14. Dr Mazza ni kitabkena hormat dia sebagai ilmuan. Tetapi beliau juga terdedah dengan tipu daya dan godaan iblis yg kerjanya menyesatkan anak adam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan rosmoh kita kena hormat sebab pm dan bini pm. Tetapi najib laki bini juga sangat2 banyak terdedah dgn tipu daya dan godaan iblis yg kerjanya menyesatkan anak adam. Koh koh koh.

      Delete
  15. Omakkau ni pun kerja menyesatkan orang je....buat keje iblis la tu...sambung tugas iblis. Habis buat keje ...melancap.la pulak. Kesian aku tengok omakkau .ni.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...