KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 2 December 2013

SULTAN BRUNEI KAWAL LALU LINTAS KETIKA JURU IRING BERMOTOSIKALNYA TERLIBAT DALAM KEMALANGAN JALANRAYA!!!!


Omak Kau mendapat kiriman gambar yang menyatakan Sultan Brunei sendiri mengawal lalu lintas apabila salah seorang pengiring bermotosikalnya mendapat kemalangan jalanraya yang sedang diberikan pertolongan kecemasan oleh pemandu dan pengiring bermotosikal yang lain.

Amat kagum dan hormat atas sikap yang di pamirkan oleh KDYMM Tuanku Sultan Brunei .. ALLAHUAKHBAR!!!!

Kedua-dua anggota pengiring Diraja Brunei itu terpaksa dikejarkan ke hospital selepas dilanggar kereta itu yang datang dari arah bertentengan, menurut laporan Brunei Times.

Kejadian berlaku berdekatan Jerudong Park di Lebuh Raya Muara-Tutong semalam.

Amat kagum dengan kesudian baginda keluar dari kereta Diraja dan mengawal keadaan lalu lintas sementara anggota pengiringnya diberikan rawatan kecemasan.

Bayangkan perasaan rakyat Brunei yang berkesempatan melihat kerendahan hati dan kemulian yang dipertontonkan pemerintah mereka ketika memandu melalui jalan berkenaan.

Dalam kejadian itu, seorang anggota patah bahu kiri dan tangan, manakala seorang lagi cedera ringan tetapi masih dalam keadaan trauma dan terkejut selepas mereka dilanggar oleh sebuah kereta yang dipandu seorang wanita.

Pemandu itu dipercayai memandu melebihi had laju yang dibenarkan.


501 comments:

  1. DiMsia ni Sultan Kelantan aja yg tiada jurang antara rakyat dgn raja. PM lagilah malan durian pun pakai sudu sebab jijik pegang duria takut tangan berbau busuk. Tak taulah cebok berak pakai tangan ke pakai apa sebab mestilah lebih jijik kerana taik lebih busuk dari durian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyolah..semua nya KELANTAN adalah yang baik2 sangat dan menunjuk bongkak sangat yang dorang BAIKKKKK sangat..apa kaintan yang baik mesti akan promot KELANTAN baikkk sangat..bangga Malaysia ada negeri mcm KELANTAN!!

      Delete
    2. Kau ni apa masalah bodoh... PM makan guna sudu pun jadi isu ke? Nampak sangat dah takda modal nak kenakan orang... sah kau ni orang PAS kan? Sultan Kelantan...? Bukan dia singkirkan ayahanda dia dan hampir penjarakan mak dia ke untuk rebut takhta Kelantan? Macam tu kau sanjung?

      Delete
    3. Yg komen kak atas ni mesti mskhluk dr johor. Keh keh keh. Jelez lettew

      Delete
    4. Da x de modal pe.X pyh la nk kaitkn johor..

      Delete
    5. Kelantan negeri paling banyak kes HIV.. terbaikk..

      Delete
    6. Kenapa Sultan Kelantan nak penjarakan mak dia? Sebab dia kenal siapa mak dia. kenapa dia terpaksa singkirkan bapak dia. sebab bapak dia dah tak mampu nak takbir negeri. dia singkirkan bukan sebab dia nak jadi Sultan. tapi sebab dia tau kalau mak dia and adik dia amik alih negeri Kelantan mati la rakyat.

      Kalau dia teruk sangat kenapa dia boleh bukak Istana Airmata kepada Rakyat setiap kali musim puasa? sebab dia tahu betapa rakyat sedih apabila bapak dia amik tanah rakyat untuk buat Istana.

      So jangan jadi bodoh dan bercakap pakai bontot.

      Delete
    7. mmng la klo ikot fakta ilmuwan UMNO korg, negeri UMNO sume fakta yg buruk2 nak sorok2kan.

      Delete
    8. kalau die org Pas . knp ? salah? kalau ko org umno ? salah? tp jgn ko nk reka cerita rebut takhta. ko xtahu tapi bangang nk reka cerita. bodoh

      Delete
    9. Aku anak johor..aku respek sultan kelantan..pasal tahta tu klu xtau crite sebenar xpyh tunjuk bijak la..buat malu je..salute sultan kelantan n sultan johor..

      Delete
    10. Pelik betul dgn org kelantan ni..asabiah kuat sgt..benda baik sibuk kata semua kt negeri dia..benda buruk tak pula sebut..nampak mcm bongkak..kenapala kelantan ni negeri yg suka membangga sgt..negeri lain yg lg 13 tu xde pula peel mcm ni..senang buat je negara kelantan..huhu..cuba buang sikit asabiah tu..kita kan dlm satu negara..jd komen la dgn fahaman kenegaraan..bukan kenegerian..

      Delete
    11. Bagusnya ada Sultan yg dehaka pada ibubapa....jaga KELANTAN dengan baikk..BAGUSnyaaa sampai statistik remaja terginggi ambil dadah senang dapat dari sg.golok..bagusnya rakyat KELANTAN sampai terpaksa cari tumpang rezeki ke negeri orang lain lepas tu kata kelantan negeri yang diidamkan..besntnya duduk KELANTAN...rakyat kelantan kat pasar khadijah tu org pompuan je berniaga org laki duk minum kopi kat warung..BAGUSNYEEE KELANTAN niiiii!!!

      Delete
    12. apapun janganlah jadi macam bangsa yang tak reti hormat rajanya.. sebab depa pendatang.. tapi yang melayu pun tak reti hormat memang banganglah.. sekurang2 sistem raja sedikit mendekati sistem khilafah.. kerana yang ramai perlu taat pada imam.. sedangkan demokrasi yang ramai menentukan pemerintahan.. kalau ramai macam orang PR tu yang negara kita semakin lama semakin teruk.. salah rakyat yang ramai yang rosak..

      Delete
    13. Cerdiknya komen sorang2...alhamdulillah...Surah Al-Hujurat ayat 13..didalam ayat tu ade menyebut tentang Allah menjadikan kamu berbagai-bagai bangsa supaya kamu saling mengenali..bukan saling kutuk mengutuk..

      Delete
    14. So what benda baik sebut benda buruk sorok? Kita semua nk kan kebaikan kan? Kau aorg je nk yg buruk. Sbb tu kau bebal sgt, nk sakit hati kt kebaikan org. Sikap buruk mcm tu buang jauh2 laa

      Delete
    15. orang umno bn mmg bodoh... klw x bodoh bukan umno bn namanya..

      Delete
    16. haha lucu la komen korang ni..gaduh mcm budak2..

      Delete
    17. nak tunjuk kotek besar sangat la 2.

      Delete
    18. masuk je politik terus gaduh cam budak2...kena pulak sama bangsa....bangsa lain sukaa....bingai...

      Delete
    19. Sultan kelate mmei bagus, rakyat je kuat tembak2..bunuh2..hihi

      Delete
    20. geng2 komen bodoh ni mesti org johor ni... macam biasa lah...

      Delete
    21. Banyak je sampah2 dadah pelacur gro dari kelantan bersepah kat kl ni.. kalau dh huduh perangai xkesah dr negeri mana.. bodoh..

      Delete
    22. yang korang semua nak kecoh kenapa??dia hye ckp sultn klntn mcm mne keadaanya..xpyhla nk anti sgt..gya nk mcm perang je...yg nk g msukkn politik apa kes??tahu nak sentap je..bangsa sesama sendrie pn ble gaduh...

      Delete
    23. Semua yang huduh dari negeri kau..Johor, Melaka banyak sampah pelacur... bodoh..

      Delete
    24. tu la tak habis-habis dengan HIV, dah tak de modal lain ke? loser

      Delete
    25. gaduh lagi.. aku sukeee.. gaduh lg pasal negeri memasing.. teruskan..

      Delete
    26. aku salute Kesultanan Kelantan Kesultanan Johor...
      tp aku tak respect langsung org nk berhujah tp pkai taram je...xtau asal usul...baik johor baik klantan...johor kian merubah kenape rakyat tidak ikut serta??kelantan sememangnya ditadbir oleh para ulama...tp rakyatnya??kdg2 memalukan...ape yg aku maksud kan kat cni adalah segelintir...jgn mudah menuding jari...tgk pada diri...siape kite...

      Delete
    27. mcm xde akal, sama2 org malaysia, sme2 org islam, sama2 org melayu, gaduh. buat malu negara je lah. x ubah mcm org jahiliah, still dok terperuk dgn semangat assabiah.

      Delete
    28. Ntah hapa2...cerita pasal sultan brunei je laa...xpayah nak kait2kan dgn sultan dkt malaysia ni....dah jadi bodoh semua benda nak gaduh...dunia semua ni...dunia!!!!

      Delete
    29. cerita pasal sultan brunei tapi rakyat kelantan nak tompang glamerrrrr

      haha. dah takde sapa nak post cerita pasal sultan kelantan.. dia menumpang la page orang. kikikiki. Kesian

      Delete
    30. org johor la tu...mmg sah xda belajar sejarah la...

      Delete
    31. jgn nak jd riak la ore kelantan
      puiiihhhh
      sikit sikit kelantan
      kelantan setahu aku dalam filem blue bnyk bnyk ore kelantan
      budak budak itu yg d katakan baik
      aku tengok jer...hahahaha

      Delete
    32. DAN KOMEN-KOMEN DI ATAS DAN DI BAWAH SEKALIGUS MENUNJUKKAN YANG RAKYAT MALAYSIA INI SUSAH NAK BERSATU, TERPISAH DISEBABKAN NEGERI DAN POLITIK. tahniah malaysia

      Delete
    33. Hiv kelantan paling tinggi? cek link KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA SINI www.moh.gov.my/images/gallery/Report/Cancer/UNGASS_MALAYSIA_final.2_2010-1.pdf

      Delete
    34. Alhamdulillah Malaysia Negara Aman....Alhamdulillah Malaysia Negara Maju..Alhamdulillah Raayat Malaysia Kaya2...Alhamdulillah Tu Sebab Semua Barang Naik2 Naik2 Naik Alhamdulillah...

      Delete
    35. hahaha aku setuju.. start ngn puji kelantan je mlalut sampai ke lain hahaha
      moral of the story.. ni cite pasal sultan brunei camne bleh derang betekak ni haha mengong belaka

      Delete
  2. Sultan brunei dan sultan kelantan- kelahiran muhammad al fateh zaman moden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg cakap sultan kelantan singkirkan bapanya dan hampir penjarakan ibunya tu akan aku ambil tindakan...sebab aku adalah pegawai sultan kelantan. Apa bukti ko cakap macam tu..mana bukti jadi tindakan tegas kepada yg memfitnah. Aku tak kira ko siapa. Tunggu masa ko akan disiasat. Kami bagi pihak sultan kelantan amat merasa malu dgn cemohan semacam ini. Ko tunggu aje kami akan cari ko sampai dapat perkara sebegini tak boleh dibiarkan. Jangan jadi kuarang hajar. Kami akan ambil tindakan tegas.

      Delete
    2. Hahahahah...CHAI BUTTHURT DETECTED!!

      Delete
    3. pegawai sultan kelantan? perlu ke mengaku? bukan ke lebih baik terus buat siatan? atau lebih mudah komen untuk menerangkan perkara sebenar? itu kan lebih profesional untuk seorang PEGAWAI menjawab sebarang komen.. you are so funny.. try to defend something that you can't even do anything about.. jangan obsessed sangat.. we are just human being.. and if that story wasn't true, leave it to Allah.. as simple as that..

      Delete
  3. Sultan disegani....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan brunei sangatlah dihormati begitu juga sultan kelantan. Sultan kelantan dan brunei sangat2 mengambil peduli akan rakyatnya. Semuga mereka berdua dirahmati Allah swt.

      Delete
  4. Tak payah nak puji dan burukkan orang hokay..

    ReplyDelete
  5. Kerana Darah Kami Sama..dan tiada beda disisi Allah
    (something I remember him by)

    ReplyDelete
  6. memang sikap orang kita suka tengok orang lain bagus dari apa yg kita ada walau apa yg kita ada sebenarnya lebih baik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy setujuu sgt2.... apa yg ada x penah nk bersyukur.... apa yg terkurang x penah nk bermuhasabah diri....

      Delete
  7. pemimpin pembangkang kita adalah terburuk didunia..kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgh bt lawak ke ni?

      Delete
    2. tgh bt lawak ke ni?

      malas nak taip tak payah nak komen.. kahkahkahkah..

      Delete
    3. Habis peliwat dan pelanggan pelacur Cina diangkat jadi pemimpin... ada video jelas buat2 tak nampak... kah kah kah... memanglah lawak

      Delete
    4. yang pakai spenda besaq jangan dilupakan.. kahkahkahkah.. lawak..lawak..

      Delete
    5. menyebarkan fitnah dan memburuk-burukkan org adalah sesungguhnya adalah perbuatan yg keji. cuba bayangkan kalau yg baca ini adalah pelajar. apa pandangan dia pada org yg lebih dewasa dan hanya tau memburuk-burukkan orang lain.

      Delete
    6. dey Missizzani.. kalau burukkan dan fitnah Najib camana.. bolehka? apa ka bangang hangpa ni.. agama Islam PAS kut..

      Delete
    7. Najib kapir harbi

      Delete
    8. buruk lagi kau rasanya sebab tak tahu nak jaga adab... SEDIH BETUL!!!

      Delete
    9. kahkahkah.. sejak bila puak PR tahu tentang adab..LAWAK BETUL!!!!

      Delete
    10. Bila kutuk Najib boleh,time org kutuk ahli2 pas,mcm2 la ayat keluar.. WTF!

      Delete
  8. ...xda kerja lain ka melayu..nak ubah, ubah diri sendiri dulu..mengomen ja pandai..bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah, ko memang bijak pun sebab panggil orang bodoh... BELAJAR KAT MANA NIH? KAHKAHKAHA...

      Delete
  9. Naik meluat aku dengan orang dok puji Sultan dia baguih..sultan dia berjiwa rakyat. Kalau berjiwa rakyat sangat kenapa rakyat negeri tu miskin sangat? Berhentilah berangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. negeri mne tu?? cer teke??? tp yg teke pkai pengetahuan dari tv mmng kompem x prnh nak trm hakikat

      Delete
    2. Contoh manusia bangang yg sakit hati xleh tgk kebaikan org. Buat malu jaa hidup tp bodoh xleh trima hakikat. Sorok skit bodoh tuu

      Delete
    3. sultan Brunei??? Brunei miskin?? srsly??? terserlah kebodohan mu

      Delete
    4. hahaha ko sorang je pandai... kesian!!

      Delete
    5. hello...ko ckp rakyat mane miskin ni???hahaha...jelas lagi terang ko ni buto mato hati...duk ngandap penipuan tv3suku...hahaha kesian kat kau...kene kencheng...lau xpernak melawat tempat mereka...jgn pandai2 buat ulasan...(aku yg bersimpati atas kebodohan kau)

      Delete
    6. Macam lawak je . Tiap kali ade posting baru , tak kesahla pasal ape . Mesty ade bau bau taik anwar . . Mesty ade org dia yg layak digelar taik anwar dtg nyelit nak cerita kebaikan pasal PAS - KELANTAN - SULTAN - PKR - DAP . . Makan durian pakai sudu pun jd isu ke ? Hahaha . Sumpah lawak . Pk positive la . Die pakai sudu sebb nnty org nak salam die bau durian . Die takut org tak selesa . Kalau anwar xpakai sudu sebab nak cover bau taik kat tangan die . Kalau bau hamis die ckp la" bau durian ni - saya berjiwa rakyat saya syg rakyat saya sebab tu saya makan durian pakai tangan" . Lagi satu hal --- rajin betol taik taik anwar ni berkempen sepanjang masa . Hahahaha . Aku pun org politik jugak . Kuat lg tp xde la semangat smpai 8 tahun berturut turut berkempen bagai nak gile .... Mcm tak de life .

      Baik kat fb . Baik kat blog ... Kat laman blog gossip pun bole jd issue politik kan . Wadafak . Hahahahaha


      Sudah sudahlah tu jd org yg tak rety nak bersyukur . Elok elok negara aman pi bg huru hara . Sokong cina . Buat party kat bak kut teh restaurant . Kata cmni " ala air teh je pun minum . Najib boleh nape kite tak bole plak . Hahahaha . Bodo mcm taik .



      Puiihhh

      Delete
  10. Toya..mcm kelantan bagus ....merempat tempat aku dok wat perilaku cam sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangsa kau yang banyak buat maksiat sebenarnya..kau cam sial..bangsa kau pun sama cam sial

      Delete
  11. Toya..mcm kelantan bagus ....merempat tempat aku dok wat perilaku cam sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa ko pun bagus jugak cakap orang perangai macam sial... hohohoo.. sesuai la sangat bahasa tu dengan tuannya..

      Delete
  12. Kiamat pada hari Jumaat

    ReplyDelete
  13. Pelik betul dgn org kelantan ni..asabiah kuat sgt..benda baik sibuk kata semua kt negeri dia..benda buruk tak pula sebut..nampak mcm bongkak..kenapala kelantan ni negeri yg suka membangga sgt..negeri lain yg lg 13 tu xde pula peel mcm ni..senang buat je negara kelantan..huhu..cuba buang sikit asabiah tu..kita kan dlm satu negara..jd komen la dgn fahaman kenegaraan..bukan kenegerian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua negeri same jer. xde lebih xde kurang. atas penduduk ituh sendiri. org selalu ckp org sarawak mundur ulu. org kelantan ni. negeri2 laen urh. perlis tuh xde nak pertikaikan sedangkan bnyk sebenarnya yg berlaku dlm negeri ituh.

      Delete
    2. sape cakap orang Kelantan je x elok?? tgk la sume komen kat atas ni. Sume komen ni ditulis oleh orang Kelantan ke??? jadi yg 13 lg semestinye elok dari Kelantan kan??? prejudis tu kawal skit ye len kali.

      Delete
    3. prejudis tu xkan timbul kalo hari2 orang kelantan kasi meluat..xpayah nak bongkak korang tu bagus sangat dalam segala hal..orang lain yg komen ni nak sedarkan korang je..biar paham sket orang meluat tgk perangai korang..tapi makin hari makin tinggi pulak bongkak xhabis2 pasal negeri ko..cuba sedar sket..kitaorg pun malas nak kutuk engeri ko kalo korang xhabis2 pasal negeri korang sendiri..post pasal Brunei, sebok nak sebut negeri kau pulak..

      Delete
    4. Yg bodoh hati busuk tu kau sbb sakit hati tgk org angkat bakul sdiri. Minded kau xleh trima org yg lg bagus drpd kau. Sbb minded mcm kau la rosak bangsa. Kau xleh amik iktibar tgk org lain lebih hebat drpd kau.

      Delete
    5. kalau bagus pun biar kena mengena dengan cerita asal..bukan tiba2 nak tunjuk bagus...mental la korang KELENTIT..!!!

      Delete
    6. Bodoh semenanjung maju kerana Hasil Sabah dan Sarawak.woi...sarawak ada minyak petroleum.korang jual kelape parut jer.kami Sarawak humble jer Bila org luar cakap tentang kami.sebab pemikiran kami tak kecik macam korang la....sifat traditional dipupuk di negeri Sarawak supaya kami tak lupa daratan macam negeri2 lain.ikut gaya barat adalah cara poyo.kami tak copy...kami jual...kamu beli.

      Delete
    7. yeah!!!aku org semenanjung dan aku setuju ngan mamat atas ni komen...kami org semenanjung sebenarnye MENUMPANG hasil dari sabah serawak...korg je bodoh xamek tau...hahaha kesian...bange2 xnk kalah ngan negeri masing2 konon...bile sultan johor wat cuti jumaat sabtu ramai je melalak...hahaha...mane bagus korg??sedar di untung...ingat semenanjung ni MENUMPANG hasil sabah serawak...aku malu lah jd org semenanjung lau perangai korg nih begini...

      Delete
  14. Replies
    1. jangan kata orang bodoh nanti ko pun ikut sekali bodo..

      Delete
  15. Sultan jdt boleh jalan...kakakakak

    ReplyDelete
  16. ITU DATANG MACHAI... OHHH MACAI BeeNd

    ReplyDelete
  17. ni la kerja orang melayu... bangang x abis2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa ko pun bagus jugak sebab cakap orang bangang... hohohoo.. sesuai la sangat bahasa tu dengan tuannya...

      Delete
  18. Walau dimana pon..bumi ini milik Allah...takyah lah nk kondem sesama sendiri...segalanya terjadi dengan izin Allah....brunei terbaik!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. yea...memang orang melayu ISLAM paling banggang di MALAYSIA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah.insaflah umat nabi muhammad..

      Delete
    2. jangan nak di highlightkan ISLAM tu boleh tak? Agam Islam tak ade kaitan dalam hal ni.. behave okey..

      Delete
  20. aku bangga dengan Sultan aku.. Sultan Singapore.. hahahaha

    ReplyDelete
  21. Sultan semua sama ja, perasan bagus .., zaman rasullallah dulu kt arab pun tak dak sultan, Feudal ni di setup oleh penjajah .., manusia ni semua sama ja di sisi Allah, Jgn bangga la sgt dgn Sultan2 .. bebaskn diri kita drp Jiwa penghambaan Feudal ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman Rasullullah ada kah politik demokrasi yang fitnah memfitnah ni???

      Delete
    2. Aku bukan ckp bab politik la samdol .., aku ckp pasal Feudal .., hang ni reti baca ka dak ? Sistem Feudal membuat jiwa manusia menjadi hamba, lg satu kpd sapa2 yg ckp sultan ada Tulah la , daulat la .. itu semua bodoh , mangkaq, sesungguhnya Allah Maha berkuasa,

      Delete
    3. kalau semua sama, sape yang masuk syurga sape yang masuk neraka?

      Delete
    4. pergh xde butang like nk like...hahaha...terbaik lah ko bagi die samdol...
      die ni xphm pape...yg die phm tv3 je...hahaha...suroh bace xnk...duk hadap tv3 je...mane tak samdol nye...hahaha

      Delete
    5. dah hang tu yang samdol.. hang paham dak maksud DULI YANG MAHA MULIA.. hang ingat dulu yang jadi sultan ni cikai2 macam hang ka samdol..

      Delete
  22. apapun jangan sampai jadi penderhaka sudah.. tapi harap ada penyokong PR yang bodoh dan memberi komen yang bodoh.. dan akhirnya SKMM akan siasat blog omakkau yang banyak auta dari fakta ini.. silakan..

    ReplyDelete
  23. Ni kalau org luar tau org malaysia semua brgaduh same sndiri.yg tu kata bodoh,yg ni kara bodoh..dyorg gelak kan je.ape korg dapat kutuk sama sendiri??kalau mlaysia kena serang korang nk brpuak2 or kenegerian jgk ke??jgn sbb sorg or segolongan dri negeri lain buat hal negeri kita,kita cakap semua org kt negeri tu sama.da la,xpayah gaduh2,kalau rasa negeri msing2 sultan dyorg bagus belaka alhamdulilah la.jgn kutuk sultan negeri lain.tu je.

    ReplyDelete
  24. penyakit assobiyyah menghinggapi seluruh ujat padahal Allah dah ajarkan umat islam itu adalah satu bangsa, satu agama, satu negara, tiada istilah negara-negara berasaskan bangsa dan sempada tempat tinggal dalam islam. Kita semua sama, sama-sama brhak dan sama-sama berdaulat dalam bumiNya ini walau dimana kalian berada.Tiada lebihnya orang Brunei ke atas kelantan. tiada kurangnya orang Johor atas selangor. semuanya sama saja di sisi islam..

    ReplyDelete
  25. Ati2lh..kite melayu islam..nk gduh, gduh ngn cina n india la! 2bangsa yg akn lenyapkn bngsa kite!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. racist!!!!!ooiii agak2 laa nk racist...aku benci melayu islam ade sifat racist!!! gampang kau nih...aku melayu aku islam...tp aku benci org mcm kau...

      Delete
  26. Semua comment pakai anonymous.. PENGECUT!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tak pengecut???

      Delete
  27. Mmg org kelantan amat terkenal dengan sifat assobiyah dia atau puak dia. Tgk la sendiri bila dia duduk kat negeri orang lain.. kalau jumpa geng kelantan dia, kite pun tak dilayannya.

    ReplyDelete
  28. Kelantan, pergh... Bila sambut hri kemerdekaan kt negeri2 13 tu, Disamping bendera Malaysia, bendera Kelantan mesti x tinggal. Depa nk juga kibar bendera Kelantan walaupon dok kt Pahang, Selangor, Johor dll. letih ler dgn puok2 ni..

    ReplyDelete
  29. Allah Maha Besar...

    ReplyDelete
  30. Kesian rider tu..

    ReplyDelete
  31. Aman malaysia kalau ade pemimpin mcm ni...

    ReplyDelete
  32. hoi admin..boleh x ko delete cite ni..create y baru.ko xsemak ke ngn dorg ni.org cite psal sultan brunei tp yang jd isu skg politik malaysia.bengong ke ape semua.macam mane skalipon korang kutuk2 sane sini semuanya Allah punye.skali Allah tarik nyawa baru tau.cakap xpakai otak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah mentaliti rakyat Malaysia terutamanya puak PR.. sampai tak boleh berak buasir sendiri pun nak politikkan nak salahkan kerajaan.. macam admin omakkau ni.. harap SKMM ambil tindakan..

      Delete
    2. Aku akan ambil tindakan terhadap najib sebab rogol bunuh dan letupkan. N sapu duit rakyat n bohong kpd rakyat. Hohobo

      Delete
  33. Semua nk puji sultan sendiri,sila puji...xda kesalahan pun...setakat ni, semua sultan islam n beramal dgn keislaman msg2...cuma protokol kdg menghadkn mereka nampak dlm apa jua mereka buat.
    Yg xtau, kena byk buat kajian.jgn asyik jd penyokong atau penentang taklid.admin tunjuk gmbr kehebatan sultan utk disyukuri n dikagumi tp yg jdnya perkara lain.... lucu membaca komen tp alhamdulillah blh la kenal perangai manusia...
    Jgn hina org n jgn pandang rendah org lain jika xcukup jauh lagi berjalan n berkenalan n xcukup lg ilmu di dada.belum pun lg mata benar2 tertutup, jgn matikan hati utk bljr memahami...jgn provokasi org lain jika xsuka diprovokasi....n jgn cepat sgt melatah pd isu yg dangkal....

    ReplyDelete
  34. bro, kalau bnda betol n baik, org akn kata dan ingat. samelah benda xbetol n burok pun, org akan kata dan ingat jgk. Dah mmg betol sultan kelantan TerBaik, maka jgnlah keluar isu 'bongkak' pule. aku sndri pernah solat asar di satu masjid kecil di kelantan, tiba2 yg duduk sebelah aku ialah Sultan Kelantan, dtg seorg diri bwk kereta sendiri. xde bodyguard@polis pun.. camno pndangan org?sendiri mau ingat broo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau baik kita puji tapi tak payah nak burukkan sultan lain.. fullstop..

      Delete
  35. orang kelantan bangang.cipap masam

    ReplyDelete
    Replies
    1. perempuan johor cipap busuk..

      Delete
    2. laaa hai penjilat cipap rupanya..salah jilat koot.. jilat yg belakang... kehkehkhe

      Delete
    3. air johor meleleh busuk...uwekkk...najis

      Delete
    4. Johor bela babi. Banyak pusat pelacurang. Banyak tempat judi. Cipap awek johor huduh bau tengek. Hah

      Delete
    5. jaga bahasa anda kerana bahasa anda menunjukkan siapa diri anda. sekian.. SEDEH!!!!

      Delete
  36. lain sultan lain lakunya... apa pun.. baginda brunei n kelantan antara sultan ygmg hati rakyat... tak pyh la doq kutuk sultan2... kita x tau apa cerita sebenarnya diatas sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak perlu nak tonjolkan diri dengan memburukkan orang lain.. jangan jadi macam PR.. orang hebat tak perlu nak tunggu orang lain lemah baru dia kelihatan hebat.. orang hebat tetap hebat walau orang lain pun hebat..

      Delete
  37. posting pasal Sultan Brunei, tp komen yg ada sume.... menyedihkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn..ntah apa2..hihihihi

      Delete
  38. Alangkah gembira orang2 cina.dan.india membaca komen.sekoq nih...duk.bertelagah dlm ni buat ape..mulut je lebih ni..rmai sngat keyboard warrior..ade ke korang bace komen2 orang kapir dk tuduh menuduh mcm ni..kesian dgn orang melayu

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. disebabkan politik kita berbalah, disebabkan politik kita berpecah belah, disebabkan politik kebanyakkan orang2 ISLAM di atas (komen) seperti orang tidak tentu arah... jangan sampai suatu hari nnt disebabkan politik sesama islam bertumpah darah... bukan kah islam telah menggariskan panduan berpolitik???

    ReplyDelete
  41. Tringat sultan kedah a.k.a agung yg membantu kami ketika kemalangan...sanggup trn n tlg walaupn mbhyakn nyawa baginda sbb time tu kereta dah terbalik tyr ke atas...alhamdulillah smoga Allah pelihara baginda dunia akhirat

    ReplyDelete
  42. MASHAALLAH...subahanallah....sedih saya bace artikel2 masa kini..byk salah phm dan perbalahan sesama bangsa dan Agama...mari berdamai sedara2 ku..hari kiamat semakin dekat.di sebab kan perbalahan ini lah umat islam hancur..dan ini lah yang di idam2 kan oleh org kafir. .melihat islam hancur..dan masa ini lah org2 kafir akan bersuka ria akan perpecahan org islam..bangkit la saudara2 Seagama ku..jangan bermusuh...kelak kita akan musnah....Islam adalah benar..maaf dari hamba ALLAH yang hina lg daif..assalamualaikum

    ReplyDelete
  43. Yg baik kita ambik, yg buruk kita buang. X salah puji sultan sendiri. Ya mmg kelantan ni assabiah. At least x pedulikan hal or kutuk org mcm machaa yg kata kelantan bangang benci kelantan perangai buruk semua tuu. Kau kutuk kelantan perangai buruk tp nmpk sgt kau yg perangai buruk sbnrnya kutuk org. Bodoh tu biar la sorg2. Xyah nk spread. Simpan elok2 bodoh kau tuu

    ReplyDelete
  44. This blog is to show that everyone should be in favor when needed.
    Tapi kenapa Rakyat Malaysia berbalah sama sendiri. Musykil den.

    ReplyDelete
  45. Pandai rakan-rakan berjenaka..sangat menghiburkan hati..malu jadi ultra melayu..Islam untuk semua bangsa, keturunan, pangkat dan lain-lain..semua itu bila di dalam Islam, kita adalah sama rata..faham anak murid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. faham tuan guru.. patutlah nabi dahulukan kamu quraisy dan bani hasyim.. kalau tiada bangsa tuan guru nak cakap bahasa apa.. bahasa Islam?

      Delete
  46. perbalahan mentaliti rendah..

    ReplyDelete
  47. pada akhirnya si sial kelantan dan si kuramg akar johor dok berbalah kerana org luar........ syabas........ teruskan jgn lupa rapatkan saf kat masjid.. jgn tau gentel keyboard..

    ReplyDelete
    Replies
    1. johor sial sebenarnya..kau sial..

      Delete
  48. HIDUP KELANTAN KELANTAN TERBAIK.. AKU ORG KL PON SUKE KELANTAN..
    MMG KELANTAN TERBAIK.. SEMOGA KELANTAN DAPT IKUT MCM BRUNEI.. MMG LAYAK. PM XLEH HARAP., DAYUS IKUT TELUNJUK BINI DAH LA MCM PONDAN :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila Kelantan nak laksana Hudud ni? asyik salahkan orang aja.. buatlah dulu.. tengok apa reaksi pusat.. sembang lebih..

      Delete
    2. nak buat mcm mane bodoh.. dah kalu hudud bertentangan ngan perlembangaan negara umno yg ikutkan kapir..walaupun sultan ,dun dan mahkamah negeri lulus pn sia2 juga kalu mahkamah tinggi negara x lulus.. sbb 2 orang nak tukar kerajaan.. sistem perundangan, perlembagaan dan perhakiman semua ikut kapir.. macam nak jalankan sharia islam..

      Delete
    3. yang sembang lebih tu sebab asyik tengok TV3 sebab tu la mentaliti pun 3 suku jew... haloo.. kena banyak membaca lagi ni jangan asyik ngadap TV je..

      Delete
  49. kadangkala dalam beberapa Isu UMNO dan PAS boleh senada.. cuma segelintir yang betul2 bangang aja yang tak senada..

    ReplyDelete
  50. semua pengomen di atas bodoh2 belakeeeeee...wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa ko pun bagus jugak sebab cakap orang lain bodoh... hohohoo.. sesuai la sangat bahasa tu dengan tuannya...

      Delete
  51. nk compare2kn sultan pun buat apa..mungkin dorg pun ada je buat kebajikan utk rakyat yg kita x nmpk..kita ni manusia yg bukannye semua benda kita tahu. x smstnya perkara baik dorg nk hebahkan..dan benda ni takde kaitan dgn politik. amal kebajikan semua bgantung kpd diri sndiri. perbalahan x mendatangkan faedah, hanya dtgkan pecah belah. ubah mentaliti utk jadi umat, rakyat yg bjaya.

    ReplyDelete
  52. Jantan johor sampah bacul cam sial....puihhh

    ReplyDelete
  53. yg ckp kelantan ramai kes HIV ko mmg bodo siakk...ce ko selidik dulu latar blkg org yg kne HIV 2...ko ingt semua org kelantan isap dadah ke bhaii??? jgn jdik cm katak bhaii...duk bwh tempurung smpai mati kering pon xpe eh??haha...

    ReplyDelete
  54. Hai..... Sedih tgk duk saling mngutuk....

    ReplyDelete
  55. This happen a few years ago, ... Outrider ni tergelincir ... pastu kena lenyek ngan kereta sultan .... takkan dia nak hit and run ... and dia diri sini bukan tolong jaga jalan ... dia tahan kereta lain suruh bawak outrider dia pi hospital ... pasal tak nak upholstery kereta dia kena darah outrider ....

    Firaun pun stop kalau dia laga qadam dia ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes pencacai PR ni.. tapi cuba kalau pemimpin yang dia sanjung buat camtu.. mesti dipuji.melambung..

      Delete
    2. oooo ini cerita dia rupanya.. mcmmna tahu? duduk kat brunei ke?

      Delete
  56. mcmmana melayu nak maju dok lebih2 pada ke negerian masing2...apa hangpa dpt....semua manusia adalah makluk ALLAH.....baik ka jahat ka tu semua sendiri yg pilih......yg kita nak cerita kat sini pasal SULTAN BRUNEI secara x langsung tunjuk contoh yg terlampau baguis....jd yg mana dok jd pemimpin ambil ikhtibar...bukan kutuk mengutuk ja....ingat manusia bole berubah...ALLAHHUAKBAR!

    ReplyDelete
  57. sorry mencelah..aku umno pun sokong sultan kelantan.. apa korang pikir mcm dulu2 ka singkir pastu terus naik raja??ada undang2..kerabat2..mesyuarat2.Yg pasti korang x suka kalo raja ka pemimpin yg pakai kopiah.. sendiri mau ingat la skrg zaman melayu agama islam,bukan lagi zaman melayu agama hindu majapahit.. aku hrp sgt2 NGO bangsa pergi bela melayu bali..tinggalan terakhir majapahit sebagai contoh utk melayu akan datang.. melayu sila ke bali utk melihat asal usul agama & adat nenek moyang melayu..

    n maaf, aku cuma AHLI umno sbb jkkk hulur borang..nak jadik ORG umno tidak..hidup internet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejap ngaku org UMNO kejap tidak.. kalau hang takmau jadi melayu nak jadi Islam sahaja..silalah jangan guna bahasa melayu.. guna bahasa Islam.. itupun kalau Islam ada bahasa..

      Delete
    2. pembela melayu tegar .. macai melayu zaman sriwijaya/majapahit

      Delete
  58. aik...nti kena TULAH asyik do kutuk sultan!!!

    ReplyDelete
  59. Johor burit najis busuk..melaka burit najis busuk..

    ReplyDelete
  60. Oil...dengar semua mangkok hayun haram jadah kat sini...Negara Brunei tu tadak pembangkang macam macai PKR n Dappig kat Malaysia.... Lagi satu Soltan Brunei bagi Kata dua kat Cinabeng yang ada kat Brunei...kalo tak setuju syariah Islam bleh berambus pi balik China...korang pham tak nih???!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. As'salammualaikum.... my brother.. may i interrupt.. sorry..

      Actually.. That's WHY WE CALLED BRUNEI IS ONE OF MUSLIM'S NATION... thn how MALAYSIAN GOVERNMENT SAID... Malaysia is Muslim's Nation??? is that truth??? that's why The Opposition appeared in MALAYSIA... something need to be FIX.... if we Ignored... it will affect ALLAH TUHANKU and ISLAM AGAMAKU.... we need to take a muuuuuuch care about this.. am I right??? so be grateful for Brunei citizen coz they have the BEST Sultan tht willing to protect the Words of Allah.. and govern his nation with Al-Quran & As-Sunnah... Syukran jazilan... Wa ilal liqo'...

      Delete
  61. Sultan terbaik di malaysia yg juga anak angkat kpd sultan Brunei adalah Sultan Mizan..semasa jadi Agong merata ceruk masjid dia pergi solat subuh tanpa pengiring tanpa dihebohkan..di Terengganu pula setiap daerah org miskin akan mendapat bantuan wang ringgit dari baginda mengikut giliran pusingan daerah & tidak terhenti..tapi juga tidak dihebohkan..rakyat mmg sudah faham..sy nih jiran kpd terengganu tapi bkn kelantan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang salah adalah rakyat yang mbanding2kan.. macam juga para rasul.. duk banding2.. padahal dalam AlQuran bagitau tak boleh beza2kan para rasul..

      Delete
  62. Subhanallah...apelah korg nih...sume ckp ikut emosi je...ekceli xde lah besar mne pun isu nih..Cube delete gmbr tu..kompem korg xde lgsung bukak topik yg berkaitan sultan kan..Cube jgn emo brother2 sume..ilek suda....

    ReplyDelete
  63. Hahaha seronok aku bace komen kutok mengutok ni.. Kelantan fight johor.. Pas vs umno.. Hahaha

    ReplyDelete
  64. best tinguk melayu sama melayu gaduh. buduh punya melayu..

    ReplyDelete
  65. Sesiapa pernah tgk gambaq Anak Sultan Brunei di UK, .. :), bapaknya buat hudud di Brunei tp anaknya di UK mcm mana gaya hidopnya .. :),

    ReplyDelete
  66. Bodohnya statement kata kelantan bnyk HIV patient... kelantan punya kecik begitu dikata HIV paling banyak.... BODOH la... ni tempat saya Syabu berleluasa... penduduk lagi ramai... sini SABAH... kenapa bnyk isap Syabu??? sbb ramai PTI d sini... kenapa RAMAI PTI??? sbb KRONI UMNO dan SEKUTUNYA buat IC PALSU UTK DORANG.. bersekongkol dgn pemerdagangan org... lepas tu bagi chance manusia pengotor negara ni MENGUNDI utk diktator2 UMNO... elok sangat la tu... tu ma cai umno.. kalau x maw kena TULLAH DARI SULTAN KELANTAN... jgn tabur FITNAH... mmg dasar macai!! Puih!! Sabah negeri yg besar, kaya hasil bumi, minyak negeri ni pun ada dan bnyk tempat perlancongan.. salah 1 sumber utama ekonomi negara... tapi kenapa RAMAI KATA SABAH MISKIN??? semua harta UMNO & kroni2 dia telan dalam2...?? HEBAT SANGAT MAKAN DUIT RAKYAT?!!!! Tuan Guru tido d rumah pun kena kata tidur dekat pejabat... contoh pemalas konon... bedebah btul org yg fitnah tu... tu fitnah Anwar ibrahim lagi... dulu sdah kena PENJARA SEUMUR HIDUP, kenapa dia sda BEBAS?... why u didnt see it?? the punishment vanishing 1 by 1... until now he's FREE... tu x cukup nampak UMNO & MACAI KAKI BOHONG???!! IdioT!! those said KELANTAN HIV banyak tu.. sbb orang2 mcm kamu la HIV berlambak... kebebasan bersuara bukan utk keadilan.. tapi kamu guna kebebasan bersuara utk pertahankan KEJAHILAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu bukan Kelantan tapi Selangor kut..

      Delete
    2. Woi na tokk....knp ko kasi masuk sabah..sadapp bha tu syabu...tapi kelantan klu pil kuda mmg no 1..

      Delete
    3. pill kuda?? mana ada kelantan no1... selangor top pil kuda... cuma pil kuda sana ble dpt dgn org yg berkelas atas skit.. sbb sana taraf hidup rakyat tinggi.. tu sbb kalau x berduit... jgn kan pil kuda... teda kerja penadol pun x dpt beli sana...hahahaha... tu kawasan membangun.. dan lebih bnyk pasar gelap berbanding Kelantan... hahaha.. tapi betulkan kita d sabah ni... sana sini dgr kes syabu... cek punya cek... bukan org kita... tu pilak2 bnyk... kan kan kan... lepas tu cek2 lagi.. ada MyKad... cek2 lagi... muka mcm 50an... sekali MyKad lahir tahun 2000... wkkwkwkwkwkwkwwh! Lolz! ini bukan auta.. ini FAKTA! hahahaha!

      Delete
  67. heran bin ajaib. citer psl sultan tlg org. cth baik yg bole jd teladan. kalo kt sini dh jam dh jln sampai 5-10km sbb nk TNGOK jer. bila sultan2 buat baik, bg cth yg baik, nk aminkn doa masa solat jumaat ihklas rasanyer.

    tp lombu2 yg gaduh pompnag kt sini mmg lombu la.... BARU PICIT SIKIT JERIT SERUPO PONDAN

    ReplyDelete
  68. Bodoh jgk org2 kat sini.citer ats tu tulis psl sultan brunei..tp komen ntah kemana2.last2 jd citer politaik..citer negeri2..ape ke bangang.baik korang bermaafan..gi smyg zohor..lg bagus

    ReplyDelete
  69. Jangan lah gaduh..kamu tu satu negeri..malaysia tetap malaysia jgn lah hina sesama sendiri...masih jugak rakyat malaysia walaupun lain negeri...salam dari brunei..

    ReplyDelete
  70. TUAN BLOG NI DARI BANGKOK TAHILAND KE ,BUKAN MALAYSIA BETUL KE, KALU BETUL SENYAP, INI MALAYSIA

    ReplyDelete
  71. Udah2 ler komer weh...gambo sultan brunei jaga lalulintas sbb pngiring excident je udah smpai komer melalot ke politiknyer...udoh2 ler..bwk berzikir ingt tuhan...yerrr..poh bedoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cik blog ni siarkan atas motif politik..

      Delete
  72. Kelantan memang terbaik..baru je radio era gembar gembur pagi tadi pasal rakyat kelantan suka isap pil kuda..mmg terbaik la kelantan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORG BODOH DOK BANGKIT HAL BODOH LG. Dh bgtahu amik cth yg baik jd teladan. pompang nk gaduh jer dlm kepala

      Delete
    2. dj radio era isap cipap, syabu, mabuk..kau pun sama bodoh dgn radio era isap syabu,khayal...wakakakaa...negeri kau pun sama jugak.. terbaiklah negeri kau..

      Delete
    3. Kau da pandai sgt ke???bangkit tak bangkit..ko pegi bodohkan radio era la..bkn nak gaduh..kebebasan besuara ape..

      Delete
    4. mmg pandai la sbb dia x amik benda BODOH utk pos kt sini. yg ko amik isu BODOH utk pos kt entri yg xde kaitan dgn isu ko. MMG SAH LA KO BODO

      Delete
    5. kalau artikel pun dah datang dari orang BODOH maka komen dari orang yang suka tu lagilah Bangang..

      Delete
    6. Da korang cakap negeri korang baik..macam ko tak kua tajuk..gamba tunjuk lain masuk politik plak..woi siall entry xde kaitan ke atau malu dgn fakta yg btl..ko lagi la manusia paling bajet baik..tah2..jual mak and kakak kauu bagi tokan nak pil kuda..kan rakyat kelantan pemalas..suka isap kuda je..

      Delete
  73. woiii korg x th citer sbnr x yah nk buruk2kan sultan kelantan...nko hanya menunjukkan kebodohan sendiri saja

    ReplyDelete
  74. Pil kuda.. ?? Oohhh im shocked... !!!

    ReplyDelete
  75. ada tak sultan kaki judi,betina dan kaki botol di dunia ni? pernah dengar tapi lupa pulak..

    ReplyDelete
  76. Hahaha.. nobady perfect..

    ReplyDelete
  77. Yang komen pasal politik smua tu korang la yang bodoh..tak perlu nak kecoh sgt la pasal dunia ni..tak dpt faedah apa pon..taat dgn parti masing2 di jamin masuk syurga ka??!taat pada yang satu..di situ kita kembali..di akhirat nt xda peti undi atau undi pos bai..smua dya tentukan.."take note kawan2

    ReplyDelete
  78. Hahaha...sultan brunei ketawa besar baca comments korang ni,macam2 ada..kesian2

    ReplyDelete
  79. Rakyat kelantan majoriti yg berhijrah ke kl sume nye rosak akhlak. Xdinafikan.. Segala masalah punca dr org kelantan.. Sek2 kite koya.. Nate babi. Haha

    ReplyDelete
  80. astaghfirullah, baca komen2 kat sini tak macam baca komen org yg matang. boleh kata majoriti komen kat sini kebudak budakan. saling memperbodoh antara satu sama lain, tak boleh org puji lebih, tak boleh kena maki sikit, terus melenting. negative betul ya pemikiran masyarakat kita. tak kisahlah siapa yg mulakan, tolak ansur langsung tak ada. yg menegur pon terlampau, yg ditegur pon cepat melenting. tegurlah secara berhikmah, igt kita bukan menulis dlm diari ttp untuk tatapan masyarakat umum. kalau beginilah sikap kita yg dewasa ni berhujah, tak mustahil anak2 kita lebih teruk drpd kita. istighfar.

    Apa2 pon, jadikanlah sultan brunei ini satu teladan yg baik untuk kita semua. Insya'Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog omakkau dipenuhi dengan sokongan dan komen orang yang tak matang.. tengoklah peminat2 nya bagaimana.. jadi janganlah nak harap lebih..

      Delete
  81. Korang mcm kerja ngan sultan tahu sgt cerita....pirahhhh -org istana-

    ReplyDelete
  82. haishh sdih tgok... kita x hbis2 dok gado bnda2 mcm ni hbis bnda yg lain yg pntg yg ptut diutamakan diabaikan... tu yg jdi mcm2 tu...

    ReplyDelete
  83. Cite tunjuk pasai sultan brunei daaa.....yg hampa suma p begaduh betekak pasai pa....

    ReplyDelete
  84. Semua yg comments ni pakai nama ANONYMOUS(termsk aku jg lh.. :-D huhuhu)
    Knp...??? (Tlg bg comments sikit..klu aku, aku dh tau dh jwpnnya.korang pula mcm mn..???)

    ReplyDelete
  85. Salamm..lawak betul korang semua ni,,disebabkan sekiping gambar...mcm kluar..hahah

    ReplyDelete