Isu pemindahan operasi pengangkutan awam dari Bandar Klang ke Terminal
Bas Klang Sentral telah banyak mengundang bantahan dan kenyataan
pelbagai pihak. Sebelum ini pihak Kerajaan Negeri telah pun mengarahkan
pihak MPK untuk menyelesaikan masalah yang timbul, namun masih ramai
yang menyuarakan rasa tidak puas hati mereka.
Terbaru terdapat keluhan dan rungutan dari pengguna-pengguna bas ulang alik mengenai kelewatan yang amat ketara sehingga menyebabkan mereka terpaksa menunggu lebih kurang 30 - 45 minit untuk mendapatkan bas seterusnya diantara waktu puncak awal pagi dan pulang kerja.
Atas keprihatinan itu YB Manivanan Gowin merupakan Ahli Parlimen Kapar telah turun ke lokasi untuk mendengar sendiri rintihan pengguna-pengguna demi untuk diperbaiki ke arah yang lebih baik dan dapat menangani isu ini dengan lebih efisen serta memuaskan hati semua pihak.
Antara alasan yang diperolehi dan mendukacitakan adalah kuantiti bas tidak mencukupi dan selalu rosak. Alasan picisan ini sepatutnya tidak digunakan lagi dalam era globalisasi ini, rakyat memerlukan kepantasan dan kecepatan dalam menuju ke destinasi khususnya ke tempat kerja. Sikap tidak prihatin syarikat pengusahan bas di Bandar Klang ini secara tidak langsung boleh memberi imeg negatif kepada pengurusan bas yang telah dipermitkan untuk penumpang-penumpang bas di Klang.
Semoga dengan sikap keprihatinan Ahli Parlimen Kapar ini akan memberi nafas baru kepada pengguna-pengguna pengangkutan awam ini tentang keselamatan, kelewatan dan muatan yang macam ikan sardin ini.
Saya omakkau melapurkan untuk media Parlimen Kapar.