Thursday 27 December 2012

KES DSAI SAMAN UTUSAN RM150JUTA....PEGUAM UTUSAN BERHUJAH, DEMI MENYEGERAKAN LAPORAN MAKA TIADA MASA DAN KEPERLUAN UNTUK MENAPIS KEBENARAN BERITA YANG DITERBITKAN!!!!!! ERTINYA UTUSAN AKUI BERITA YANG DITERBITKAN MENGENAI DSAI ITU ADALAH FITNAH DAN BOHONG SEMATA-MATA!!!!!!



Surat khabar
tidak mempunyai yang "MASA EMAS " untuk memastikan kebenaran laporan berita mereka, Peguam Utusan Malaysia, Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini apabila mewajarkan segera laporan mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim pada bulan Januari yang lalu.

Firoz telah membuat penjelasan dalam saman fitnah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim  terhadap akhbar itu yang pada Januari didakwa menuduh beliau sebagai seorang penyokong hak gay dalam satu laporan mendakwa dia telah dimuatkan hasil dalam satu wawancara dengan British Broadcasting Corporation (BBC) TV awal tahun ini .

Beliau berkata bahawa laporan berita "mempunyai jangka hayat yang amat singkat", sambil menambah bahawa stesen televisyen dan radio akan menghebahkan laporan berita yang sama.

"Jika surat khabar perlu pergi melalui proses penuh menentukan kebenaran segalabutir-butir, mereka tidak akan dapat melaporkan pada hari berikutnya," hujah Firoz.

"Itulah sebabnya ia adalah keadaan terdesak untuk memecahkan berita kepada orang ramai secepat mungkin."

Utusan ingin memberitahu Hakim Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur secara tidak langsung dan halus apa yang Utusan laporkan mengenai DSAI sehingga mencetuskan saman fitnah ini adalah bohong dan fitnah semata-mata.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Yang Arif Datuk V.T Singham memberitahu, mahkamah akan membuat keputusan pada 21hb Januari 2013.


KEBENARAN DAN FAKTA BAGI UTUSAN TIDAK MUSTAHAK.. JANJI LAPOR UNTUK MUSNAHKAN KREDIBILITI DSAI DENGAN HARAPAN RAKYAT TIDAK AKAN SOKONG BELIAU.

SEOLAH-OLAH UTUSAN BOLEH MELAPORKAN APA SAJA DENGAN PERLINDUNGAN HUJAH TIADA "KEMEWAHAN MASA" @ MASA YANG MENCUKUPI UNTUK MENENTUKAN KEBANARAN....

HUJAH TOLOL BIN BAHALOL DARI PEGUAM UTUSAN...HUJAH YANG MEMPERLEKEHKAN KEBIJAKSANAAN RAKYAT DAN MENGHINA NAMA BAIK MAHKAMAH.

PATUTLAH RAKYAT SIFAR KEPERCAYAAN KEPADA APA JUA YANG DILAPORKAN DALAM AKHBAR LIDAH BIAWAK RASMI UMNO, UTUSAN.

1 comment:

  1. Utusan tak akan serik memfitnah.
    Kena saman pon boleh bayar. Pakai duit rakyat jugak.
    Kes Nicholas Xenophone hari tu macam mana? Dah kaya mat saleh tu agaknya.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...