Thursday 24 October 2013

PILIHANRAYA KAMPUS UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA 2013 ...KUMPULAN ASPIRASI KALAH TERUK DI TANGAN GABUNGAN MAHASISWA UKM (GMUKM)



Proses pembuangan undi bagi Pilihanraya kampus Universiti Kebangsaan Malaysia yang berlangsung semalam menyaksikan kemenangan menjadi milik GMUKM dengan majoriti yang besar.

Hasil tinjauan mendapati, sebanyak 22 kerusi calon berjaya dimenangi oleh GMUKM daripda 27 jumlah kerusi keseluruhannya. Kumpulan dari Aspirasi hanya berjaya memenangi 4 kerusi dan selebihnya satu kerusi dimenangi oleh calon bebas.

Kemenangan pada sesi kali ini menyaksikan GMUKM berjaya mengekalkan kemenangan 3 kali berturut-turut dengan mengalahkan Aspirasi UKM bermula pada sesi 2010/2011.

Perjalanan proses pilihanraya kampus UKM kali ini bermula dengan proses penamaan calon pada 18 Oktober lalu dan diberi tempoh berkempen selama 4 hari kepada semua calon yang bertanding sehinggalah jam 12 tengah malam sebelum proses pembuangan undi berlaku.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...