Thursday 20 March 2014

MACAI-MACAI UMNO SEKARANG MANA NAK LETAK MUKA!!!! ... KDN AKUI KLIP VIDEO "ONEDERFUL MALAYSIA" BERSIH!!!!!



Susulan daripada kenyataan salah Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengenai isu tawaran tampar Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, satu penjelasan rasmi berhubung perkara itu dikeluarkan oleh kementerian dan mengaku Teresa tidak memperlekeh perdana menteri dalam videonya 'Onederful Malaysia'.

Teresa Kok berkata, penjelasan rasmi yang diterima beliau tersebut yang dikeluarkan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri pada 19 Mac dan mengakui bahawa jawapan yang diberikan pihak KDN hanya merujuk kepada kenyataan dan laporan yang dibuat oleh pihak NGO Islam.


Kata Teresa, surat tersebut diterima selepas pihaknya membuat desakan terhadap kementerian tersebut agar memperbetulkan jawapan yang diberikan kepada parlimen awal minggu lalu.


"Saya menerima jawapan tersebut dan untuk itu, tidak akan ada pembentangan sebarang usul untuk membawa timbalan menteri itu ke Jawatankuasa Parlimen," katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.


Ekoran itu, beliau juga berharap Ahli Parlimen Lenggong Datuk Shamsul Anuar Nasrah dan Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokthar Radin mengikut tindakan kementerian itu yang berani mengakui kesilapan.


Manakala Ahli Parlimen Ipoh Barat, M Kulasegaran berkata Pakatan Rakyat (PR) menghantar satu usul untuk membawa kedua ahli parlimen Barisan Nasional (BN) itu ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen gara-gara serangan ke atas Kok berhubung isu video tersebut.


Katanya serangan dan tuduhan kedua ahli parlimen tersebut adalah tidak berasas sama sekali kerana jelas video tersebut langsung tidak menyentuh mengenai agama, pemerintah dan mengambil kesempatan di insiden Lahad Datu.


Sidang Dewan Rakyat 17 Mac lalu menyaksikan ahli parlimen Kinabatangan dan Lenggong menuduh Kok dengan berkata video tersebut mengundang keadaan tidak baik di kalangan rakyat dan menyentuh soal sensitiviti agama Islam.


Ahli Parlimen itu juga mendakwa Kok menghancurkan perpaduan kaum dalam negara dengan bertindak menyiarkan video tersebut.


"Dengan itu saya sudah menghantarkan usul kepada sidang dewan rakyat bagi kedua ahli parlimen itu dibawa ke Jawatankuasa Hak dan kebebasan.


"Saya juga mencabar Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk berdebat  mengenai usul tersebut," katanya.

31 comments:

  1. Selepas Datuk mengambil keputusan dan pendirian banyak cabaran yang Datuk hadapi. Dapat Datuk kongsi sedikit?

    SIDEK: Saya sudah menjangka apa yang berlaku akibat pendirian yang saya ambil. Cyber Trooper digerakkan untuk merosakkan imej dan integriti saya.

    Ada blogger yang menuduh saya diupah RM15,000 sebulan untuk menjatuhkan Anwar dan minit mesyuarat palsu dikemukakan sebagai bukti suatu konspirasi yang sedang berjalan dan saya diberikan tanah yang mahal di Selangor dan menjualkannya balik kepada seorang tauke Cina.

    Tuduhan-tuduhan itu adalah palsu dan ia adalah suatu fitnah untuk merosakkan imej dan kredibiliti saya. Hairannya ramai kawan-kawan saya percaya tanpa mahu bertanya dengan saya.

    Dikatakan saya membenci Anwar kerana tidak dapat jawatan Rektor Kolej Universiti Islam Antarabangsa (KUIS) dan Pusat Pe­ngajian Sepanjang Hayat (KUISCell) sedangkan saya tidak pernah memohon dan tidak bercita-cita untuk menjadi Rektor di tempat berkaitan.

    Isteri saya juga diserang dan dimaki hamun dengan pelbagai tuduhan. Inilah cara mereka menimbulkan fitnah. Alhamdulillah hati saya tetap cekal untuk berdiri atas kebenaran.

    Pada penelitian Datuk apakah Anwar merupakan aset kepada negara pada masa depan?

    SIDEK: Pada hemat saya Anwar sedang berada di hujung perjuangan politiknya. Dasar perjuangannya dalam politik orang Melayu dan politik Malaysia sudah semakin kacau.

    Dengan hukuman lima tahun lagi penjara Anwar sudah tidak boleh mara ke hadapan malah pada jangkaan saya hayat politik Anwar sudah hampir ke hujung. Pakatan Pembangkang bakal menghadapi pergolakan yang lebih parah kerana ideologi perjuang­an mereka tidak sama.

    Pas ada cita-cita politiknya sendiri dan DAP pun sama. Kedua-dua parti mempunyai percanggahan yang sangat nyata.

    Pemilihan kepimpinan baharu PKR Mei ini bakal menyaksikan terserlahnya krisis kepimpinan yang sudah berlarut lama dan tidak mampu dileraikan oleh Anwar sendiri.

    Sebagai seorang ahli akademik dan pendakwah apakah nasihat Datuk terhadap Anwar sebagai sahabat lama?

    SIDEK: Sebagai orang akademik saya menilai sesuatu berasaskan fakta dan data bukan dengan persepsi atau rasa taksub yang melulu.

    Saya mengamalkan sikap terbuka dan melakukan penyaringan terhadap fakta dan data supaya saya dapat membuat keputusan yang betul.

    Islam mengajar kita supaya berlapang dada dengan perbezaan. Bukan dengan menaburkan fitnah, menanam sifat benci dan dendam dengan mengada-adakan yang tidak ada kerana ia dibenci oleh Allah.

    Sebagai seorang pendakwah nasihat saya ialah kembalilah kita kepada diri sendiri sekiranya kesalahan berlaku dan keterlanjuran terjadi. Meski khalayak tidak tahu apa yang kita lakukan tetapi Allah Maha Menge­tahui segala-galanya.

    Beban dosa yang kita lakukan tidak saja diadili oleh mahkamah dunia tetapi bakal ditentukan di waumilimahshar nanti. Dunia ini adalah terlalu singkat buat kita hidup. Tetapi yaumil akhirah adalah panjang dan ia kekal.

    Di dunia kita boleh bersilat lidah tetapi di depan Allah nanti anggota badan akan menjadi saksi. Anggota badan tidak akan berbohong dan jawapannya adalah terang dan nyata.

    Mereka yang yakin akan kuasa Allah, azab Allah adalah terlalu pedih buat kita. Allah itu Maha Pengampun dan Penyayang untuk kita

    ReplyDelete
  2. Abih bung mohtar bangsat alias celaka anak haram tu kata video ni mencetuskn perkauman. Mmg otak celaka la bung...pasaipa la x mampuih...

    ReplyDelete
  3. Boleh la buat video TWOnderful Mai LIE Sia.

    ReplyDelete
  4. bung mohtar tu memang bengap sebengap kenyataan mamat bawah ni;

    Pada 9 Mac lalu, Majlis Peguam IAIATU SATU BADAN YANG MENYOKONG BERSIH melalui Presidennya, Christopher Leong mendakwa Anwar tidak wajar dipenjarakan kerana perbuatan tersebut ‘dilakukan atas dasar suka sama suka antara dua orang dewasa’.

    Mengulas lanjut, ahli Pakatan Rakyat (PR) benar-benar berpegang teguh dengan hujah Majlis Peguam itu, maka beliau menyarankan agar ahli-ahli parlimen PR membawa usul tersebut di parlimen.

    “Kalau orang Pakatan berpendapat liwat #sodomy DENGAN PERSETUJUAN tak patut dihukum, maka pindalah undang-undang.

    “Bawa usul ke Parlimen. Buat pendirian,” katanya.

    ReplyDelete
  5. Selepas-pru 13. Njib kata; Apa cina mahu lag I.

    ReplyDelete
  6. Cina babi tetap sial bangsat

    ReplyDelete
  7. Itu hari macai2 melalak mcm BERUK KENA BALACAN & menyondol mcm BABI HUTAN apa macam??????

    ReplyDelete
  8. Sekali lagi kem khalid dibawah calonnya azizah tidak menjemput blogger2 bersama dalam kempennya. Tindakan kem khalid ini menyebbkan blogger skrg susah nak terbitkan berita mengenai prk kajang. Duit upah pun kurang sekarang ni.

    Azmin pun tak nampak batang kote aiskrimnya.

    Jentera pas pun lesap. Protes dalam senyap. Mat Taib pun hilang. hilang sehilang hilangnya tak nampak bontot.

    Unit Amal Pas lagi la tak boleh pakai.

    Dato Ujang bagong si oku pun menyuruk. tak namapak spek hitam dia lagi.

    APA PUN KITA TETAPP PEGANG CAKAP ANUWAR PADA AWALNYA MENYATAKAN BAHAWA PRK KAJANG AKAN MENYAKSIKAN MAJORITI LEBIH BESAR DARI PRU LEPAS.
    KEMENANGAN PKR ADALAH PASTI TANPA DOLAK DALIH LAGI.

    PAK LIWAT NI CKP DLM CERAMAH DIA BHW PRK KAJANG AKAN MENUNJUKKAN KUASA PKR SEPENUHNYA TANPA BANTUAN PENUH PARTI LAIN.


    TUNGGUUUU!



    hohoho

    ReplyDelete
  9. Apa nak kesah nuar leh ckp apa pun ya puak pkr ni tahap jubo sepol..otak udang tahap binawe bule lah ..puak pkr nie ngikut ja cam babi hutan nyondol cipap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape bro...cipap mak ko mesti pernah kena sondol dgn babi.kih.kih.kih.kah.kah.kah.kah.hua.ha.ha.

      Delete
    2. Cai 2042..klu ia pun brpolitik tk yah nk citer sejarah hidup mak lu di kg..malu dia cai..ttp malu lg babi tu

      Delete
  10. Kempen Chew Mei Fun makin suram, nampak sangat perwatakan nyonya jual kangkung beliau amat tidak disenangi parti komponen haram Barisan Nazional yang lain, iaitu PERKOSA, PUKIDA dan PERABIH. Aksi silat sewaktu hari percalonan tampak saling tak tumpah umpama majlis kematian di kuburan, lemah longlai. Kelibat TPM Monyitdin juga gagal menarik minat orang menghadiri ceramah kempen hilang akal BN, dikhuatiri berjangkit kebebalan Menteri Pendickdickan tersebut. Apa-apa pun, skuad pengundi asing Barisan RM50 telah siap siaga untuk memangkah BN demi kelangsungan nyawa politik Najib. Diharap
    Raja Bomoh 1Malaya dapat mengaktifkan kuasa padu buah kelapa laut Afrika untuk memanipulasi zarah-zarah dakwat agar tercalit pangkah di kertas undi Chew Mei Fun kelak.

    Allright, Good Night.

    ReplyDelete
  11. aku malu nak baca komen dr macai umno...tak ada idea baru...
    asyik2 spin pasal sex...boringnye... patutlah menterinya pun lembab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tahap kedunguannya macai umno, akhirnya menteri umno juga mengakui video onederful malaysia tidak ada sebarang isu untuk dikaitkan dgn kaum, agama dan keselamatan. Otak lembu ijat pun cerdik sikit, dapat duduk kondo. Macai umno terbukti bodohnya.

      Delete
    2. Sidek ::Pada hemat saya Anwar sedang berada di hujung perjuangan politiknya. Dasar perjuangannya dalam politik orang Melayu dan politik Malaysia sudah semakin kacau.

      Cakap auta Tak boleh nak buktikan guna mahkamah ..

      Delete
  12. Sapa suruh lu baca komen..puak pkr otaknya bodoh tahap jubo buleh membaca ka...binawekan negara buleh la

    ReplyDelete
  13. Nasib baik wak org Jawa. Org Melayu masih ramai yg bodoh,terutama macai-macai UMNO. Dapat upah RM15 pergi jalanan tunjuk pendekar. Apa tidaknya, Bung Mokhtar kebinatangan imej Melayu yg bodoh. Cakap merapu dlm parlimen, tapi bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak...yg bnyk masa bersht dan segala demo dan merusuh smpi brguling kt jln msti ramai jawa kn...sbb jawa indon dan jawa
      malaysia sama bngsatnya..kerana rm
      10,airkotak dan t shirt snggup
      merusuh..nk budget lbh usung anak2 klu jd apa2 salahkn kerajaan..bodoh nya wak..

      Delete
    2. Sekor jawa dari bgn datoh ler yg paling bodoh dan di ikuti oleh ahli umno.dah dibodohkan oleh madey lagi ader hati mau bodohkan orang lain plak.dah ler dibodohkan malah dibangsathaprak oleh madey.tolong ler pencacai sumer.lu orang ahli umno gunapakai ler title bodoh bangsat haprak tu sampai mamphos yea.jgn malu dan segan sebab itu hakikat nya.kah.kah.kah.kih.kih.kih.hua...ha.ha.ha

      Delete
  14. BN/ UMNO hebat sgt smpai abis tanah2 tergadai. melayu ke, cine ke, india ke, org putih ke semua tu manusia ciptaan allah. x pyh nk dengki2 atau bezakan. yg penting kite cari jln utk hidup sepakat. itu lh yg di buat oleh pihak pembangkang. dh terbukti di S'gor dn Png. sori lh kami xkn benarkan BN/ UMNO memerintah lg. malang sunggoh puak2 yg masih cuba pertahankn kuasa BN/ UMNO!! formula ko org syok sendiri je dn dh x bleh pakai. pemimpin2 ko org pn semua nye belagak je lebih. susah payah ko org sokong kerajaan, hasil nye kroni gak yg kaya. rakyat tetap kena tindas. akhir2 ni mmg nmpk sgt tindakan terdesak ko org.

    ReplyDelete
  15. Malay sai leh orang utan masuk ipt pakai kuota masuk kerja pakai kuota maw projek pakai kuota kaki suda patah ka balik indon lah ikikiki

    ReplyDelete
  16. Kalau nak tahu ..
    Macai letak muka kat celah punggung sepol.

    ReplyDelete
  17. Negara aman tanpa UMNO sebabnyaa..... UMNO tuu

    Umat
    Melayu
    No
    Otak....

    Maka tu BN dh jdi....
    Beban
    Negara....

    Yg kroniknya lagi BN tu sbnarnya..
    ...
    ...
    Bebal
    Nasional.....

    ReplyDelete
  18. Pkr = parti kunyit rakyat

    ReplyDelete
  19. Setuju sesangat.makna nya pastikan melayu menang di kajang.jgn bagi muka dengan mengundi cina.makna nyer sesiapa yg mengundi cina di kajang adalah pengkhianat kepada bangsa melayu.amasam......ader brani.

    ReplyDelete
  20. Apa nak buat, satu dunia pangil pm malasia BODOH.... ma lie sia laaaaaaaa....lolz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke cai...bnyk ke lu dpt sbgi RBA..lu silap besar cai...dap tk kn kemana..

      Delete
    2. Cina yg bodoh bahlul bro tu pasal dia orang iri hati na ngan lu melayu yg membahlulkan otak..puak cina babi nie la lari dr negara dia lama dah dtg jepun lg la ramai lari melayu yg membahlulkan diri lak terima mmg sial cuna lahanat bangsat ni

      Delete
  21. Sekali lg ketuanan melayu dan kedengkian kaum cina. Racist sungguh. Apa malaysia ni melayu yg punya? MALAYA MUNGKIN TAPI TIDAK MALAYSIA. MALAYSIA gabungan malaya, sabah, sarawak dan dulu singapura. Apa hang ingat kami bumi sabah sarawak yg bukan Melayu second class? Banyak usaha untuk memelayukan kami tapi kami tolak ketepi. Melayu tak dominan d sarawak tapi dayak tidak tuntut hak eksklusif ketuanan dayak. Kenapa? Kerana sarawak syg Malaysia. SARAWAK ADALAH MALAYSIA SEBENAR. DAN KAMI HARAMKAN UMNO MCA MIC MASUK KE SARAWAK. LANGKAH MAYAT DAYAK DULU KALAU NAK PIJAK SARAWAK. PAS DAP KEADILAN, bukan perkauman dipersilakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha dayak laut dak bersuara cam pak liwat je bunyinya pigidah dah dayak laut pi liwat jubo

      Delete
  22. Kepulauan melayu. Bangsa melayu.Ada melayu, jawa, dayak, kadazan , kalimantan, siam smpi ke filipina.

    Tanah besar cina.

    Tanah india.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...