Tuesday 25 March 2014

PRK BALINGIAN ... SETIAUSAHA AGUNG KEADILAN DISEKAT DARI MEMASUKI NEGERI SARAWAK.


Negara digemparkan apabila mendapat berita betapa Kerajaan Negeri Sarawak melalui Ketua Menterinya begitu angkuh dan sombong telah mengarahkan Jabatan Imigresen menyekat Setiausaha Agung KEADILAN Dato' Saifuddin Nasution dari memasuki negeri Sarawak.

Beliau telah tiba di Sibu dengan penerbangan MH2712 pada jam 11.00 pagi tadi 25hb Mac 2014 bagi membantu calon KEADILAN dalam kempen PRK DUN Balingian, Sarawak.

Sejurus saja tiba di Lapangan Terbang Sibu pagi ini, beliau telah di maklumkan oleh seorang pegawai Imigresen yang bertugas bahawa satu arahan telah dikeluarkan oleh Pejabat Ketua Menteri Sarawak pada 22hb Mac 2014 untuk menyekat beliau dari memasuki Sarawak.

Dato' Saifuddin Nasution kini sedang menunggu penerbangan balik ke Kuala Lumpur.

Nampaknya gaya pemerintahan kuku besi cakap hebat besar kononnya pengaruh BN di Sarawak sukar di gugat adalah suatu pembohongan saja .. tidak mampu berhujah secara demokrasi maka diguna cara kuku besi .

Jelas kedudukkan BN di Sarawak tidak sekuat mana seperti digambarkan .. nampak luar kukuh tetapi dalamnya reput di mamah anai-anai.

38 comments:

  1. Haluuuuuuu. .......

    Igt tnh air ni ngeri mak bpak dia nyer...pueee. ..skat je org cam ni dri msuk ke negeri pakatan...gua heran ada lgi yg angkuh dn gila kuasa cam ni..

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana aiman sibarua cina mca nih.ops....mungkin sebok kira duit ler tu selepas berminggu minggu jadi barua cina mca.aiman si barua cina,I'm waiting.

      Delete
    2. Pemimpin BN Sarawak semuanye pengecut sbb mereka takde hujah dan berdepan dgn hujah dan fakta pembangkang. Yang mereka ada hanya hujah dan fakta untuk memperbodoh rakyat Sarawak. Konon nya dan jaga perpaduan rakyat. Kau ingat rakyat Sarawak semua bodoh mcm pemimpin BN ke? Mcm ne nak jaga perpaduan klu sendiri kau tak adil.

      Delete
    3. Aku setuju bro. Perpaduan hanya retorik pemimpin Barang Naik Sarawak tapi realitinya perpaduan di Sarawak tak la kuat mana seperti yg digambarkan. Isu perpaduan hanya untuk menguntungkan pemimpin korup untuk kekal lama memerintah Sarawak. Mereka semua hanya nak rumah mereka mcm Istana hasil wang haram tapi masih rakyat hidup susah. Sorry to say la bro, mereka semua hanya penting diri sendiri dan menyalah guna kuasa dan memperbodohkan rakyat.

      Delete
    4. Aku dapat maklumat Si M Sarawak seorang lawyer. Lawyer ke Loyar?

      Delete
    5. salam,
      m sarawak bukan seorang yg bisa ditakuti! sebab dia hanyalah dog ikut kata tuan sj. memang rakyat sarawak masih lemah pemikirannya kerana pendidikan rakyat sarawak masih jauh ketinggalan dari rakyat semenanjung yg mana jauh lebih maju dari sarawak. kalau rakyat sarawak mempunyai pendidikan jauh lebih baik n punya maklumat yg tepat , sudah lama kerajaan sarawak tumpas jatuh tangga .
      amin.

      Delete
  2. Kalo tahu membezakan bidang kuasa penjawat awam dan kuasa esekutif tak akan jadi begini...hak sebagai rakyat dicabuli sewenang2nya...esok Allah tarik nikmat berjalan di atas muka bumi ni baru kau tahu bumi ini milik siapa!!! Jangan sombong/ bongkak sesama makhluk....

    ReplyDelete
  3. ketika negara akan menjadi negara maju menjelang 2020( kononnya) undang2 rimba masih diguna pakai.....

    ReplyDelete
  4. Oh negara ku yg demokrasi......

    ReplyDelete
  5. Dasar otak lembu punya KM Swak...puiiii

    ReplyDelete
  6. kerajaan sarawak buat negeri tu macam negeri mak baapak dia punya...khaaarrkk tuihhh. Tengok muka adnan stim tu pun rasanya macam jakun zambia saja ada hati nak perintah sarawak..Rakyat sarawak sekalian, tunggu apa lagi bangunlah kalain semua dan jatuhkan kerajaan dalam PRk balingian nanti. jangan jadi bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burit@punabarai...boleh jatuh ke kerajaan dlm prk balingian nti...hahaha ckp cam kepala butoh..

      Delete
    2. kepala butuh ko ker.....eeeee......berkarat biru...buruk beno...hihihihihi

      Delete
  7. pasangan yg kawin dgn org Sarawak sama lebih kurang pasangan yg kawin dng org indon ..melambak anak dara dia org kat sini nak cari suami .

    ReplyDelete
  8. kan lebih baik pej ketua menteri melarang parti dr semanjung didaftarkan di Sarawak

    ReplyDelete
  9. anwar tak dpt masuk jepun pantas menteri berkenaan memberi penjelasan.

    apa erti kita sambut Hari Malaysia ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesia bn yg punya
      Media bn yg punya
      Bn yg punya
      Ingat........
      BEEEEEENNNNNNND YANG PUNYAAAAA

      Delete
    2. salam,
      ahmad albab yg punya!!!

      Delete
  10. Lepas ni boleh la mb sgor larang rkyt dr serawak msuk sgor dgn jawa parit sekali.

    kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      bro, apa kena mengena dengan rakyat sarawak??? adakah nak sarawak keluar dari malaysia??? adakah negeri sarawak menghalang rakyat selangor msk sarawak??? guna otak bila berkata! jgn ikut sedap mulut je......!
      amin.

      Delete
  11. camtu lar cara parti yahudi malaysia memerintaH!!!!!!

    ReplyDelete
  12. Presiden PBB (Parti Bodoh Bangang) Denan Satim memang bodo nk mampos. Sama je bodo cam umngok kt semenajung...haktuihh

    ReplyDelete
  13. kalau dulu perangai begini dipanggil KOMUNIS. sah memang umno dan sekutunya otak lebih komunis drpd komunis! tak bertamaddun (uncivilized). org sarawak bangga ka dianggap sedemikian? so do something then!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      bro, memang ada org sarawak nak komunis kalah dalam perang tapi tentera komunis kat sarawak ni banyak maka susah nak dikalahkan. walaupun di negeri bro boleh kalahkan tentera komunis kat sana tetapi tentera komunis masih ramai lagi kan???? maka perlu masa n bantuan dari tentera semenanjung utk kalahkan komunis di sarwak. sebab tu komunis tak bagi msk tentera bantuan dari semenanjung takut mrk akan kalah.
      amin.

      Delete
  14. Daripada ada gigi sampai tinggal gusi.
    Daripada bertongkat kaki sampai bertongkat dagu.

    ReplyDelete
  15. AIMAN SI BARUA MCA dah tak berani tunjuk muka lagi kat sini,kalau dia masuk. Lagi pasti dia guna Anonymous.
    ..hehe padan muka kau iman igt org takut dgn songkok tinggi kau tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHHA !!!

      ajak kita bersama sama berjuang dng perjuangan dia baru lah kononnya kita akan tahu betapa sukar perjuangan dia. dia tak pernah rasa betapa sedih dan beratnya kita bila hak kita di nafi .. aiman tak pernah rasa semua ini di larang masuk ke negeri kita sendiri.. pada awal kebangkitan rakyat kita nak buat ceramah pr pun di larang dan sekejap boleh kejap tak boleh ..

      Delete
  16. Inilah politik malaun,bak kata p ramlee umno sarkas..negara demokrasi terbaik dalam dunia.

    ReplyDelete
  17. HAHAHAHAHAHAHA!!..... Dah nak buat macam mana orang besar sana tak nak bagi, itu la PKR serta Omakkau yang korang nak lawan Orang Besar sana buat apa. Tengok siapa yang rugi? Pakai la otak bukan pakai lutut, macam mana nak tackle orang!! ..nie asyik hentam2 24 hours. Hah! Tunggu apa lagi p la berarak kat sarawak!!...wahahahahahahaha...........(korang aduyai macam mana boleh jadi pemimpin? sedikit pun tidak ada krebiliti langsung sebagai pemimpin!.... Akhir kata HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHa

    ReplyDelete
  18. Saya sangat setuju sekali sebelum menyukai pangan negara orang lain mari kita lestarikan pangan di negara kita.. terima kasih atas informasinya !!

    ReplyDelete
  19. Mari masyarakat kita dukung program dari pemerintah ini agar bisa sukses dan berjalan dengan lancar.Semoga program pemerintah ini bisa berjalan dengan baik

    ReplyDelete
  20. terima kasih informasinya sangat berimbang , nice Saya sangat setuju dengan artikel di atas,,

    ReplyDelete
  21. Aku nak tanya sbb aku tak faham???? Sarawak tu negeri mak bapak siapa???? Imigresen lak berkhidmat dgn siapa??? Siapa byar gaji mereka??? Betul ko imigresen terima arahan dr pemerintah sarawak untk menghalang pemimpin PR dr memasuki sarawak??? Undang undang pakai hak mana????? Tak faham laaaa

    ReplyDelete
  22. Aku geeeliiii dgn politik najib...dulu ms mahadir aku blh jengok2 gak...tp la ni...aku mmg konfem pangkah pas...wpun laki aku keja gomen...xbt keja xdak gak gaji...

    ReplyDelete
  23. Awat setim takut sangat kat nasution tu..
    dia pegi tu tak bawa apa pun. Bom ke keris silang ke tak ada..
    Dia cuma bawa buah 2 biji mulut satu batang pen satu.. dia nak boleh buat apa setim woi...
    Saifudin ni juga bukan boleh pukau sihir org sampai nak setim takut sangat..
    Nak jadi ketua ayahanda macamana klau org tak punya apa2 pun kau takut....

    ReplyDelete
  24. Lepas ni pergi enam tujuh org sekali sama flight dng pemimpin umno yg berkempen di Sarawak . Sarawak for Lebenon !

    ReplyDelete
  25. lepas ni pergi enam lapan org sama flight dng pemimpin umno yg berkempen di sana. Sarawak is for Lebenon.

    ReplyDelete
  26. Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

    Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) dan anaknya YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

    Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

    Sekian dimaklumkan,
    Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    KAMI FORWARD INI SURAT SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DI KEPONG...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...