Friday 26 September 2014

DASAR PEMBELIT .. TAMAT SAHAJA PILIHANRAYA GELARAN "USTAZ" GUGUR SECARA AUTOMATIK.



Semasa dari tarikh pengumuman calon sampailah ke hari mengundi, calon UMNO/BN PRK Pengkalan Kubor dipanggil "Ustaz" oleh para juak kempen UMNO/BN.

Kemana jua calon ini pergi mesti berpakaian jubah berserban hatta pergi membuang undi pun.

Nama dikertas mengundi pun tertera nama Ustaz Mat Razi .. Tetapi sebaik sahaja selesai PRK gelaran itu secara automatik lesap menghilang tanpa disuruh dan dihalau.

Begitu sekali sanggup bersendiwara menjaja gelaran "ustaz".

TUMPAT: Sehari selepas dipilih sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kubor, Mat Razi Mat Ail tidak membuang masa untuk melaksanakan tanggungjawabnya apabila turun padang melawat masyarakat di kawasan itu, hari ini.

Biarpun keletihan jelas terpancar di raut wajahnya ekoran kerja keras berkempen sepanjang hampir dua minggu, Mat Razi tidak mahu berehat sebaliknya terus beramah mesra dengan penduduk sekitar dan berkunjung ke Pasar Kampung Geting di sini.

Selain merakamkan ucapan terima kasih kepada pengundi yang menyokongnya, beliau turut menggunakan kesempatan itu untuk bertanya khabar dan mendengar permasalahan penduduk setempat.

"Saya tidak mahu berehat, kerja akan dilakukan secara berterusan berjumpa dengan semua masyarakat setempat bagi merakamkan ucapan terima kasih selain mendalami permasalahan mereka," katanya ketika ditemui pemberita selepas berkunjung ke Pasar Kampung Geting, Pengkalan Kubor di sini.

12 comments:

  1. Mempermain main kn lh sesuka hati ....

    ReplyDelete
  2. Omak kau...adakh nko sentiasa gunakn 'dato seri' najib?..adakh mnjd kesalahan besar jika guna atau tk digunakn pangilan dato seri haji najib...alahai omakkau nik aziz pun kekadang dipanggil tuan guru..jgnlh mnjd trlalu pasif utk mngajak org lain utk mngikut kebodohan demi politik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1755. Turning point ialah kenapa sebelum guna gelaran ustaz selepas PRK tak guna itu saja yg ditanye. Satu falsafah pernah di baca kita jagan mencipta perkara negetif yg memaksa org lain utk berfikir negetif pada ape ug tlh kita lakukan. Wallahualam

      Delete
    2. Cai..jgn jd bangang, yg tk mngunakn ustaz tu tuan punya badan atau penulis?...sama juga jika aku tulis najib razak atau anwar ibrahim...adakh empunya badan yg tidak gunakn dato seri.. atau aku yg tidak mncatat gelaran trsebut...jd yg salah nya sapa??? Itu je, tkkn itu pun nko tk faham cai...

      Delete
  3. Macam perangai cucu kuti sebelum pru pakai kopiah lepas pru bukak ladang kurma.ciri2 munafik yang teramat nyata.heee

    ReplyDelete
  4. Musang berbulu ayam lh tu ....

    ReplyDelete
  5. Musang berbulu ayam ke musang berbulu Kuching ke dia dh jadi adun cukup bulan dapat elaun. BN menang Pengkalan Kubor Senang.

    ReplyDelete
  6. Itu cara dia nk menambat hati pungundi di pengkalan kubor apelh salah nye, itu pun nasib di pengkalan kubor, kalau di kubor siap pakai kapan lg nk menambat hati pengundi hantu.... kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Yeaayy..!!Dpt BR1M lg thun dpn

    ReplyDelete
  8. ni lah perangai umno yg khalid kidex & geng ustaz pas nak buat kawan

    ReplyDelete
  9. Kumpulan keris bogefl memang pembelit!! Yang BODOHnye ialah sebahagian umat melayu. Bodoh dari dulu sampai sekarang. Mudah terpengaruh. Tak guna otak untuk berfikir. Ada pelajaran pun bodoh juga. Kalau pandai hanya pandai menipu. Jadi biasala kena tipu, apa pulak nak rasa pelik. Allah pun diorang tipu ini kan pulak manusia-manusia bodoh.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...